Wullebolle
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #2.001
Wat moet ik er nou met 2 ?
Maar als je nieuwe uitlaten nodig hebt is het wel aantrekkelijk.
Koppakking vervangen is niet moeilijk.
Dus voor iemand die weinig te besteden heeft maar wel handig is is het aantrekkelijk.
Sorry
Groeten Ron
diversion liefhebbers kom op nou!
koppakking wisselen is toch geen probleem?[mij ontbreken helaas de pegels op dit moment]
Even een ander vraagje heeft iemand een scottoiler op zijn div?
Kan iemand een foto posten of zeggen hoe het tuitje naar het tandwiel gericht is?
Reserve subject?
Hobby project?
Sleutel oefen object?
2000
Koppakking zal niet heel moeilijk zijn! Maar de kosten? Overigens las ik in het verkoop-topic dat de carbs ook nog gereinigd moeten worden... Al met al is de div te duur(en voor mij nog te ver weg ook)
Maar voor iemand die lowbuget een div wil rijden, SUPER
[me="foggie"]oefent nog elke weekNa 35 jaar nog oefenen ???
Als ik het nou nog niet kan dan leer ik het nooit meer.
En ik heb geen zin meer in sleutelen dat heb ik genoeg gedaan.
En auto doe ik helemaal niets meer aan die breng ik wel weg.
Groeten Ron
Carbs reinigen valt ook wel mee hoor.
Goed kijken hoe alles zit.
alles schoonmaken.
En als ze echt verstopt zijn ff wegbrengen voor een ultrasoon bad.
Als ze al helemaal gedemonteerd zijn zullen dat ook de kosten niet zijn.
Zoals Wulle al schreef.
het is een mooi ding voor reserve onderdelen .
Groeten Ron
Is niet moeilijk maar wel weer extra en wel zo eerlijk om te vermelden m.i., zonde voor reserve onderdelen een div kan denk ik wel 150.000 aanAl met al dus net even te duur als je ehm rijdend wil hebben, en dat is naar mijn mening toch de minst slechte optie. Maar ik dat iemand uhm opknapt!
Is niet moeilijk maar wel weer extra en wel zo eerlijk om te vermelden m.i., zonde voor reserve onderdelen een div kan denk ik wel 150.000 aanAl met al dus net even te duur als je ehm rijdend wil hebben, en dat is naar mijn mening toch de minst slechte optie. Maar ik dat iemand uhm opknapt!
ik zal morgen even een foto maken van hoe ik mijn scoitoiler geplaatst heb,
heb al één tuitje verloren
Valt wel mee hoor nieuwe koppakking olie e.d zal rond e€200 zijn .
arbeid doe je zelf heb je voor €550 toch een aardige fiets.
En Foggie
Ik oefen bijna iedere dag
Maandag bijna
Dinsdag bijna
Woensdag bijna
Donderdag bijna
Vrijdag bijna
enz enz.
groeten Ron
Ik sta verbaasd over de carburateurstory. Ik heb een aantal weken geleden een carburateur besteld ( heeft me nog 50,00 euro gekost) die hebben we geplaats, motortje startte en .......lopen......2 min daarna een lekke koppaking. Niet niets en niets minder.
Dus zitten er ook nog 2 carburateurs bij.
Oke excuus!
Misschien even je verkooptoppic aanpassen.
Heb je enig idee van het hoe en waarom die lek is gegaan? en lekt ie alleen olie naar buiten of ook naar binnen? Met andere woorden loopt ie nog en zo ja goed met lekkage.
Lijkt mij nuttige info!
........maar...... wat er waarschijnlijk fout ging, was dat mijn kennis even te veel gas gaf me een te koude motor. Daarna spoot de olie uit het blok en liet hij mij achter met het is een lekke koppakking.
Groet Frank.
Maandag galblaas + steen van 1cm verwijderd. Niets ernstigs, enkel lastig.
tnx voor de 'beterschap', i'll pass on the message ...
En nu gaak kuisen
Van teveel gas geven met een koude motor gaat je koppakking niet kapot.
lijkt mij eerder dat de o ringen die de kopbouten afsluiten
[afbeelding]
en Diversion 89
Als je een koppakking kan vervangen kan je zelf ook kleppen stellen toch ?
groeten Ron
Waarschijnlijk een andere Diversion, of een oude advertentie. Heb na mij weten (recentelijk) geen topic geplaatst. Maar goed....excuus aanvaard. Ik zal je uitleggen wat er gebeurt is. Ik heb allen nieuwe onderdelen gekocht.....olie, oliefilter, luchtfilter, benzinefilter, Tankcure, nieuwe lichten en een nieuw zadel. Waarom? Ik wilde lekker rijden. Heb zelf de Diversion gekocht voor 600, heb 200 uitgegeven .
Heb tankje gereinigd( wat een klus, weekend bezig geweest) maar hij lekte ergens benzine. Aangezien ik niet technish ben, heeft een kennis die zelf motoren repareert gekeken,. Conclusie was dat er een klein onderdeeltje in de carb kapot was. Een onderdeel van waarschijnlijk 2 euro. Niet te vinden, dus nieuwe gebruikte carb uit 1998 besteld. Vol goed moed gemonteerd, startte en lopen........maar...... wat er waarschijnlijk fout ging, was dat mijn kennis even te veel gas gaf me een te koude motor. Daarna spoot de olie uit het blok en liet hij mij achter met het is een lekke koppakking.
Daar zat ik dus weer........nog steeds niet rijden, terwijl in de winter met de diversion wou overbruggen. Al met al heb ik voor mijn 800 euro , 1 weekend kunnen rijden.
That,s the story. Aangezien de Diversion er best nog mooi uitziet vindt ik het zonde om hem te "begraven"
Groet Frank.
Wel helpen we zo het daggemiddelde van de posten op hoog en zo op peil te houden
Ai wel een heel lullig verhaal(duur weekend ik denk dat een motorhuren goedkoper is )
Kan de kennis niet helpen met vervangen? dan heb je alsnog een div voor de winter!
Hier had ik de verkeerde info vandaan: Leuke opknapper (Yamaha Diversion) aangeboden is idd van even terug..