Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Bedankt voor de snelle reactie's. Hebben jullie misschien een link van de gene die jullie gekocht hebben?
 
Goedendag, ik ben Jan. Ik lees al een tijdje mee maar had tot nu toe geen vragen.
Op mijn xj600s 2002 wil ik graag kleinere knipperlichten. Ik had mooi metalen gevonden in het oosten en besteld.
Ik weet niet veel van electra. Wat ik wel wist, is dat je bij overgang naar led iets moet doen aan de weerstand en dat daar verschillende opties voor zijn. Omdat er dus geen kennis van heb wilde ik het originele systeem intact houden. Daarom heb ik gekozen om voor elke knipperlicht een losse weerstand bij te bestellen. Als het goed is kunnen jullie er een foto van zien. Ik heb eerst linksachter vervangen en getest. Eerst richting aangeven, ging goed. Daarna alarmlichten stand, ging goed. Daarna rechtsachter vervangen. Zelfde test, ook goed. Toen links voor vervanging. Zelfde test, zowel bij richting aangeven als alarmlichten stand knipperen de lampen nu te snel. Niet goed dus. Toen rechts voor ook vervangen. Nu gaat richting aangeven nog steeds te snel. Alarmlichten stand gaat nu wel goed.
Wil iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat de beste oplossing is en een link delen van wat ik nu moet bestellen? Al vast erg bedankt. Bekijk bijlage 1945334
Eigenlijk is het wel vereist -vind ik dan- dat er een fotooke van de Diversion in kwestie wordt weergegeven op deze schitterende zaterdag ;)

Grt Fred
 
*D Als je van regen houd is de dag inderdaad schitterend in Zwolle
 

Bijlagen

  • IMG_20231118_125752413_HDR.jpg
    IMG_20231118_125752413_HDR.jpg
    451,4 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20231118_125738213_HDR.jpg
    IMG_20231118_125738213_HDR.jpg
    476,3 KB · Weergaven: 3
Dankjewel. Ik heb hem nog niet zo lang. Het is voor mij een "heropstapper". 5 jaar geen motor gehad en nu nog geen stalling. Blij dat ik weer rij.
Tot nu toe een hoes gekocht, De olie + filter vervangen. Handvatverwarming geplaatst.
 
Ik rijd zelf al een tijdje motor. Sinds 1996. De Diversion die ik heb, heb ik nog niet zo lang. anderhalf jaar of zo. Deze is uit 95 of 96.
Ik vind het een heerlijke no-nonsense motor.
 
Ik ben in 2002 begonnen op een ironhead. Na +/- 3 jaar overgestapt op een Electra glide. 5 jaar geleden ben ik verhuisd en had ik er geen stalling meer voor en natuurlijk kon ik het geld gebruiken voor de verhuizing. De diversion is dus compleet anders rijden voor mij. Erg leuk om te doen. Met een duo passagier mis ik wel wat koppel onder in.
 

Bijlagen

  • IMG_20231118_141651061_HDR.jpg
    IMG_20231118_141651061_HDR.jpg
    303,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_20180418_145019833_HDR.jpg
    IMG_20180418_145019833_HDR.jpg
    471,2 KB · Weergaven: 2
Bij ook een behoorlijk contrast hoor. Heb naast de Div, ook nog ne KTM.
Dat is ook een behoorlijk verschil. Toch ben ik zeer content met de Diversion. Prima ding. Mag blijven van mij. Ik houd van de eenvoud, nou dat is een Diversion. En het rijdt nog best lekker ook!

Grt Fred
 
Bedankt voor het meedenken mensen.
Gisteren heb ik een relais binnengekregen. Ik heb het relais gemonteerd, de weerstanden die ik tussen de knipperlichten had geplaatst verwijderd. Nu werkt het perfect. Daarna heb ik nog het onderste deel van het achterspatbord verwijderd. Ik vind het mooier staan. Hoop dat het niet te veel smeert
 
Bedankt voor het meedenken mensen.
Gisteren heb ik een relais binnengekregen. Ik heb het relais gemonteerd, de weerstanden die ik tussen de knipperlichten had geplaatst verwijderd. Nu werkt het perfect. Daarna heb ik nog het onderste deel van het achterspatbord verwijderd. Ik vind het mooier staan. Hoop dat het niet te veel smeert
Hou er rekening mee dat het ontbreken van de rode reflector in het buitenland problemen kan geven, ik heb er 1 onder mijn buddy welke ik met duolock zo op mijn kentekenplaathouder kan bevestigen mocht ik buiten NL rijden.

Ik had voor de Kellerman gekozen omdat er op mijn Diversion maar 1 lampje zit voor beide kanten knipperlichten.
 
Onlangs heb ik een diversion 900s aangeschaft. In het verleden had ik een bandit 1200s. Toen der tijd volgde ik het grote bandit topic. Na 5 jaar ga ik mijn oude hobby weer nieuw leven inblazen :).
Sleutelen en rijden.
Wat een bron aan informatie hier voor de diversions echt mooi.
 
Onlangs heb ik een diversion 900s aangeschaft. In het verleden had ik een bandit 1200s. Toen der tijd volgde ik het grote bandit topic. Na 5 jaar ga ik mijn oude hobby weer nieuw leven inblazen :).
Sleutelen en rijden.
Wat een bron aan informatie hier voor de diversions echt mooi.
Gaaf! Moet er veel aan gebeuren? En, foto? :)
 
Hallo allemaal

Naast de Thundercat die lekker warm de winterslaap aan het doen is, deze dikke vette xj600 diversion winter machine aangeschaft voor een habbekrats!🙌🏻😁

Natuurlijk starten lopen, motortje fit, goed op de banden, en eigenlijk niks op aan te merken, op een ligt slippende koppeling bij de laatste 3 duizend toeren, en een vreselijk lekkende voorvork, Rammeltje bij 4000 toeren, en een ligt gierende 6e versnelling. Niks apparts dus.

Koppeling is al besteld, samen met wat spullen voor een beurtje.

Maar de hamvraag, die ik eigenlijk niet zo goed kon vinden hier op MF, past er een ander type voorvork in de yamaha?

Ik zoek het eigenlijk niet om progressieve veren aan te schaffen, en ze opnieuw op te bouwen. Het moet een budget fiets blijven voor de mindere dagen.

Liefst ook iets waar meteen een wiel met dubbele schijven in kan, want remmen kent deze machine niet. (Ik mag niet vloeken in de kerk, maar t remt als een opgevoerde tomos🤭)

Ik hoor graag jullie ervaring hierover, of toch maar de revisie aangaan van de poten.

Cheers, en alvast een moi uiteinde allemaal✌🏻🥳 Robin.
 

Bijlagen

  • IMG20231227135726.jpg
    IMG20231227135726.jpg
    377,9 KB · Weergaven: 0
Hallo allemaal

Naast de Thundercat die lekker warm de winterslaap aan het doen is, deze dikke vette xj600 diversion winter machine aangeschaft voor een habbekrats!🙌🏻😁

Natuurlijk starten lopen, motortje fit, goed op de banden, en eigenlijk niks op aan te merken, op een ligt slippende koppeling bij de laatste 3 duizend toeren, en een vreselijk lekkende voorvork, Rammeltje bij 4000 toeren, en een ligt gierende 6e versnelling. Niks apparts dus.

Koppeling is al besteld, samen met wat spullen voor een beurtje.

Maar de hamvraag, die ik eigenlijk niet zo goed kon vinden hier op MF, past er een ander type voorvork in de yamaha?

Ik zoek het eigenlijk niet om progressieve veren aan te schaffen, en ze opnieuw op te bouwen. Het moet een budget fiets blijven voor de mindere dagen.

Liefst ook iets waar meteen een wiel met dubbele schijven in kan, want remmen kent deze machine niet. (Ik mag niet vloeken in de kerk, maar t remt als een opgevoerde tomos🤭)

Ik hoor graag jullie ervaring hierover, of toch maar de revisie aangaan van de poten.

Cheers, en alvast een moi uiteinde allemaal✌🏻🥳 Robin.
Als het een budget fiets is en het chroom is nog goed, waarom geen progressieve veren, kost je ca €100.

Ik heb er een bluespot remklauw opgezet en rem als een malle...was goedkoper dan een andere voorvork.
 
Als het een budget fiets is en het chroom is nog goed, waarom geen progressieve veren, kost je ca €100.

Ik heb er een bluespot remklauw opgezet en rem als een malle...was goedkoper dan een andere voorvork.
Heb je mischien een linkje voor mij? Ik kan alleen 150+ euro vinden zo voor die veren 😬
Poten zijn verder wel netjes, geen pitten oid.

Kan ff nieuwe blokjes plaatsen en de remolie vernieuwen, kost ook 2 tientjes, dus is wel te proberen, maar t zag er allemaal nog heel prima uit, vandaar🤭
 
Heb je mischien een linkje voor mij? Ik kan alleen 150+ euro vinden zo voor die veren 😬
Poten zijn verder wel netjes, geen pitten oid.

Kan ff nieuwe blokjes plaatsen en de remolie vernieuwen, kost ook 2 tientjes, dus is wel te proberen, maar t zag er allemaal nog heel prima uit, vandaar🤭
Wat ook heel goed kan zijn is dat je remblokken verglaasd zijn omdat de cups blijven hangen.

Kwestie van heel goed schoonmaken van je klauw en nieuwe oil en dustseals vervangen, remvloeistof en remblokken. Kies voor Brembo, EBC oid voor de blokken merk wel verschil tussen de merken.
YSS Suspension YSS SET VOORVORKVEREN PR320I050-077S515
 
Gaaf! Moet er veel aan gebeuren? En, foto? :)
Ik heb er geen foto's van, hij is silver en is in 2004 op kenteken gesteld. Geen import.

Vooralsnog ga ik enkel nieuwe remblokken voor en carburateurs synchroniseren. Mogelijk moeten de carburateurs gereviseerd worden want hij heeft of heeft lekkage gehad ergens. Dat moet ik nog even nagaan

Voor een winterfiets zoals deze is gebruikt door de vorige eigenaar ziet die er nog netjes uit. Mooi van ver en verre van mooi met je neus er op 😀.
Vloeistofen en filters zijn recent vervangen banden zijn nog goed.

Dus vooralsnog dus met weinig onderhoud opstappen en dan zien we wel
 
Wat ook heel goed kan zijn is dat je remblokken verglaasd zijn omdat de cups blijven hangen.

Kwestie van heel goed schoonmaken van je klauw en nieuwe oil en dustseals vervangen, remvloeistof en remblokken. Kies voor Brembo, EBC oid voor de blokken merk wel verschil tussen de merken.
YSS Suspension YSS SET VOORVORKVEREN PR320I050-077S515
Bedankt voor je linkie!
Dat zou inderdaad nog wel kunnen van die verglasing. Zal wel ff een setje mee bestellen, kost de kop niet. Nieuwe remolie erop en weer een poging wagen🤘🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan