Het grote Yamaha Diversion topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deed ook al mee, was 1 iemand die hier in het topic was en had een witte XJ6, mooi ding!


Goed om te horen *D (misschien begin posting daarop aanpassen)
Morgen wordt mijn huidige XJ600S getaxeerd bij de dealer door een schade expert, afwachten dus.

Wel jammer dat er hier niet veel XJ6 :] zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ook weer mee :) Even een vraagje tussendoor. Waar worden evenementen van ons geregistreerd? De sleuteldag heb ik gemist en geen idee of er nou nog een toertocht komt of niet. Lees onderhand al zolang mee en ben nou wel eens benieuwd wat voor gezichten er achter jullie namen zit.
Zaterdag vertrek ik richting de Lofoten met mijn Div. Daarna moeten de kleppen nodig gesteld worden. Dan heeft hij zo'n 62000 op de klok. Ik heb hem nu sinds 33000 en heb dat nog steeds niet gedaan.
Wil iemand mij dit leren?
 
Ik lees ook weer mee :) Even een vraagje tussendoor. Waar worden evenementen van ons geregistreerd? De sleuteldag heb ik gemist en geen idee of er nou nog een toertocht komt of niet. Lees onderhand al zolang mee en ben nou wel eens benieuwd wat voor gezichten er achter jullie namen zit.
Zaterdag vertrek ik richting de Lofoten met mijn Div. Daarna moeten de kleppen nodig gesteld worden. Dan heeft hij zo'n 62000 op de klok. Ik heb hem nu sinds 33000 en heb dat nog steeds niet gedaan.
Wil iemand mij dit leren?


Alle "evenementen" zijn onofficieel. Soms organiseert iemand een sleuteldag of zet een tourtochtje uit. Of soms helpen mensen elkaar onderling. Meestal is iedereen welkom ongeacht de motor die je rijdt. That's all.

Dat wordt vast een gave reis naar de Lofoten. Noorwegen is prachtig, maar die eilanden zijn echt heel mooi. Sla vooral de fjorden in Zuid-Noorwegen niet over als je er naar toe gaat.

Ik ken wel iemand die ik het kleppenstellen zonder meer zal toevertrouwen. Misschien zal ze hier wel reageren! Voor een sleuteldagje is het kleppenstellen om logistieke reden minder geschikt. Bij een dealer kom je vaak op een heel hoog bedrag uit, dat is gezien de leeftijd van de Div niet altijd meer de investering waard. Bovendien is de kans groot dat er niks mis is met de kleppen als je het gaat nameten. De adviezen van de fabrikanten zijn altijd in hun voordeel en zijn vaak niet gebaseerd op de praktijk.

Prettige vakantie, en post nog eens wat foto's van de Div in Noorwegen!
:]
 
Laatst bewerkt:
Motormuisie was opzoek naar een voertuig dat nog robuuster is dan de Diversion.


Het was even zoeken, en niet naast de deur, maar toch gevonden. Lekke banden behoren tot het verleden, en de draaicirkel is veel kleiner. De topsnelheid zal waarschijnlijk wel iets lager liggen, maar dat scheelt weer in boetes. Veel meer PK's dan de Diversion. Het verbruik is misschien wel wat hoger, maar daar krijg je wel meer bagageruimte voor terug.


Maar vooral de extra's zijn aantrekkelijk. Een handige faciliteit tegen linksplakkers en bumperklevers is standaard meegeleverd. En bovendien volledig navulbaar. Ook wordt dit model eveneens in het groen geleverd. Het is mijn niet bekend of er ook nog andere kleurstellingen op de markt zijn. Maar groen is verreweg het populairst.


Het onderhandelen over de inruilwaarde loopt nog. Aangezien ze het Frans niet machtig is verliepen de onderhandelingen in het Duits. De eigenaar sprak overigens opvallend goed Duits.......

Hieronder een foto:



















.



















.



















tank.jpg
 
Motormuisie was opzoek naar een voertuig dat nog robuuster is dan de Diversion.


Het was even zoeken, en niet naast de deur, maar toch gevonden. Lekke banden behoren tot het verleden, en de draaicirkel is veel kleiner. De topsnelheid zal waarschijnlijk wel iets lager liggen, maar dat scheelt weer in boetes. Veel meer PK's dan de Diversion. Het verbruik is misschien wel wat hoger, maar daar krijg je wel meer bagageruimte voor terug.


Maar vooral de extra's zijn aantrekkelijk. Een handige faciliteit tegen linksplakkers en bumperklevers is standaard meegeleverd. En bovendien volledig navulbaar. Ook wordt dit model eveneens in het groen geleverd. Het is mijn niet bekend of er ook nog andere kleurstellingen op de markt zijn. Maar groen is verreweg het populairst.


Het onderhandelen over de inruilwaarde loopt nog. Aangezien ze het Frans niet machtig is verliepen de onderhandelingen in het Duits. De eigenaar sprak overigens opvallend goed Duits.......

Hieronder een foto:




[afbeelding]
Toch kunnen die dingen ook kapot hoor @Kees! Toen ze gebruikt werden onder omstandigheden waar ze voor bedoeld waren zat je er denk ik minder veilig in dan tegenwoordig op een Div ...
 
Laatst bewerkt:
Sinds 4 weken mijn rijbewijs, sinds 3 weken een diversion 900, sinds vandaag 2500km er bij gereden. niet om verliefd op te worden wel om van te houden....♥ diversion
 
Sinds 4 weken mijn rijbewijs, sinds 3 weken een diversion 900, sinds vandaag 2500km er bij gereden. niet om verliefd op te worden wel om van te houden....♥ diversion
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst.
Uit nieuwsgierigheid: noem eens een motor om verliefd op te worden?
 
Wat O Wat te doen........

Schade taxatie door expert is gedaan, vast gesteld op €400 euro.
De dealer geeft €700 inruil voor mijn oude motor, bij aanschaf YAMAHA XJ 6 DIVERSION ABS uit 2010 met KM stand van 13400.

Mocht ik zelf beslissen om door te rijden met mijn Divje, dan moeten beide collectors gerepareerd worden om normaal te kunnen rijden. De km stand zit tegen de 99000km aan.
Verder wat nog wat andere dingen gedaan moeten worden, ligt niet echt stabiel op de weg (misschien iets van uitlijnen ofzo, voorwiel heeft immers klem gezeten).

Particulier verkopen of eventueel in onderdelen kan natuurlijk, maar aanbod is gewoon te groot om snel van alles af te zijn.

Lastig hoor, om zo'n beslissing te nemen. Misschien wat meningen van anderen nodig O-)
 
Motormuisie was opzoek naar een voertuig dat nog robuuster is dan de Diversion.


Het was even zoeken, en niet naast de deur, maar toch gevonden. Lekke banden behoren tot het verleden, en de draaicirkel is veel kleiner. De topsnelheid zal waarschijnlijk wel iets lager liggen, maar dat scheelt weer in boetes. Veel meer PK's dan de Diversion. Het verbruik is misschien wel wat hoger, maar daar krijg je wel meer bagageruimte voor terug.


Maar vooral de extra's zijn aantrekkelijk. Een handige faciliteit tegen linksplakkers en bumperklevers is standaard meegeleverd. En bovendien volledig navulbaar. Ook wordt dit model eveneens in het groen geleverd. Het is mijn niet bekend of er ook nog andere kleurstellingen op de markt zijn. Maar groen is verreweg het populairst.


Het onderhandelen over de inruilwaarde loopt nog. Aangezien ze het Frans niet machtig is verliepen de onderhandelingen in het Duits. De eigenaar sprak overigens opvallend goed Duits.......

Hieronder een foto:



















.



















.



















[afbeelding]


_O- _O- *O* :] :] :] :] :] *O* :9 :9 :+ :+ ;) ;) :W :W
 
Alle "evenementen" zijn onofficieel. Soms organiseert iemand een sleuteldag of zet een tourtochtje uit. Of soms helpen mensen elkaar onderling. Meestal is iedereen welkom ongeacht de motor die je rijdt. That's all.

Dat wordt vast een gave reis naar de Lofoten. Noorwegen is prachtig, maar die eilanden zijn echt heel mooi. Sla vooral de fjorden in Zuid-Noorwegen niet over als je er naar toe gaat.

Ik ken wel iemand die ik het kleppenstellen zonder meer zal toevertrouwen. Misschien zal ze hier wel reageren! Voor een sleuteldagje is het kleppenstellen om logistieke reden minder geschikt. Bij een dealer kom je vaak op een heel hoog bedrag uit, dat is gezien de leeftijd van de Div niet altijd meer de investering waard. Bovendien is de kans groot dat er niks mis is met de kleppen als je het gaat nameten. De adviezen van de fabrikanten zijn altijd in hun voordeel en zijn vaak niet gebaseerd op de praktijk.

Prettige vakantie, en post nog eens wat foto's van de Div in Noorwegen!
:]

Bedankt voor je reactie. Normaal vergeet ik foto's te maken op vakantie omdat ik te druk ben met rijden, maar dat zal dit keer anders worden ;) We gaan gelukkig ook langs de fjorden in het Zuiden. Ik heb de route uitgezet langs vanaf Kristiansand, Stavanger, Bergen, Trondheim en zo verder tot aan de Lofoten. Vanwege de reistijd gaan we de terugweg via Zweden.

Ik zit er op dit moment ook wel eens aan te denken om de kleppen zelf te meten. Heb bij een vriend van mij de nokkenaskettingspanner vervangen van een VTR 1000 Firestorm en daarbij de kleppendeksel eraf gehad. Daar kwam ik wel goed uit.
Is het controleren een klus om zelf te doen met een werkplaatshandboek?

Ps. ik hoop dat ze nog reageert :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook weer :)

Diversion staat stiekem alweer een week of 2 stil. Het weer werkt niet mee en gebrek aan tijd wisselen elkaar af. De hoogste tijd om hem weer even van stal te halen. 't is vanaf Augustus immers ook zo weer winter en dan kan/ga ik ook al niet rijden.
 
Voor de late instappers en degene die de post gemist hebben:
12 september Diversion toertocht Twente! Start om 10.00 bij de MacDonalds - Ikea Hengelo aan de A1.
 
Gisteren een druk dagje! Cardanolie verversen. Bougies controleren en schoonmaken. Compressie meten - prima! Kleppen stellen - 6 van de acht buiten spec, 3 nieuwe shims rest kon ik uitwisselen! Carburateurs synchroniseren - dankzij de tuner van Motormuisje een fluitje van een cent en meteen maar bedrading beter aangelegd!
het kleppenstellen eerst maar eens geprobeerd met de speciale tool (te duur gekocht) maar dat werkte voor geen meter! Daarna maar via de bougie opening een tie-wrap onder de klep gezet (met dank aan Youtube) en zo de benodigde ruimte gecreeerd om de shims eruit te wippen! Veel sneller en inzichtelijker dan met dat stomme klepstel tooltje! Het synchroniseren ging super: zelf een blanking tool in mekaar geflanst die zijn werk uitstekend deed. Nu maar eens kijken of er nog wat getuned moet worden.
Volgende reparatie zal zijn: nieuwe voorband en plaatsen van progressieve vering, leuk om bezig te zijn!
Ik zal nog wat fotos vandaag van de reparaties op het forum zetten!
 
wat plaatjes, waarschijnlijk was de lens ook wat vettig geworden dus het zijn jaren zeventig foto's geworden met soft-focus!
full

full

full

full

full
 
Ik ben er ook weer :)

Diversion staat stiekem alweer een week of 2 stil. Het weer werkt niet mee
Wat wil je dan voor weer voor actie met de Div :?
en gebrek aan tijd wisselen elkaar af. De hoogste tijd om hem weer even van stal te halen. 't is vanaf Augustus immers ook zo weer winter en dan kan/ga ik ook al niet rijden.
Kom kom, niet zo somber. Het kan tot in november nog prachtig motorweer zijn! :Y :]
 
Gisterochtend tussen de buien door startmotor eraf gehaald, het leek erop dat er 1 koolborsteltje helemaal afgesleten was, maar deze had gewoon een duwtje nodig is nu net zo lang als de ander.

Eigenlijk stelt het geen reet voor om de startmotor er af te halen, 2 boutjes en 1 moertje en je trekt hem er zo af.

Ik hoop dat dat het was, anders knal ik er een andere startmotor op (heb ik nog liggen) of vervang ik de blokjes (moeten wel gesoldeerd worden).
 
Wel jammer dat er hier niet veel XJ6 :] zijn.

Ik lees hier als XJ6 Diversion F eigenaar wel mee, maar moet bekennen dat het topic van de Naked meer op dit type georiënteerd is omdat het verschil tussen de oude 600 of de XJ 6 diversion toch wel behoorlijk groot is. Maarja, het Naakte XJ6 topic is ook niet druk bezocht...

Yamaha XJ6 Naked
 
Wat wil je dan voor weer voor actie met de Div :?

Een dag vol regen zoals gisteren bijvoorbeeld, nodigt mij niet uit om eens lekker te gaan toeren.. Heb ik wel de tijd om te rijden, is het baggerweer. Zoals ik al schreef, slecht weer en gebrek aan tijd wisselen elkaar af. Ik geef dus niet alleen maar het weer de schuld. Zolang het niet vriest en droog is vind ik het allemaal wel best namelijk.

Buiten dat, je snijdt m'n zin precies doormidden en gaat me dan aanspreken omdat ik "klaag" over het weer :? Een beetje een aanval op iets wat ik niet zeg natuurlijk..

Kom kom, niet zo somber. Het kan tot in november nog prachtig motorweer zijn! :Y :]

Dat kan heel goed inderdaad, mits het niet al te koud wordt ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan