Welkom in deel 20 van Het grote Yamaha Diversion topic.
In dit topic bespreken, berijden, onderhouden en repareren we twee typen Yamaha Diversion: De XJ600 S/N en XJ900 S/N.
Is het misschien een idee om ook de XJ6 op te nemen?.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welkom in deel 20 van Het grote Yamaha Diversion topic.
In dit topic bespreken, berijden, onderhouden en repareren we twee typen Yamaha Diversion: De XJ600 S/N en XJ900 S/N.
Is het misschien een idee om ook de XJ6 op te nemen?.
Deed ook al mee, was 1 iemand die hier in het topic was en had een witte XJ6, mooi ding!
Ik lees ook weer mee Even een vraagje tussendoor. Waar worden evenementen van ons geregistreerd? De sleuteldag heb ik gemist en geen idee of er nou nog een toertocht komt of niet. Lees onderhand al zolang mee en ben nou wel eens benieuwd wat voor gezichten er achter jullie namen zit.
Zaterdag vertrek ik richting de Lofoten met mijn Div. Daarna moeten de kleppen nodig gesteld worden. Dan heeft hij zo'n 62000 op de klok. Ik heb hem nu sinds 33000 en heb dat nog steeds niet gedaan.
Wil iemand mij dit leren?
Toch kunnen die dingen ook kapot hoor @Kees! Toen ze gebruikt werden onder omstandigheden waar ze voor bedoeld waren zat je er denk ik minder veilig in dan tegenwoordig op een Div ...Motormuisie was opzoek naar een voertuig dat nog robuuster is dan de Diversion.
Het was even zoeken, en niet naast de deur, maar toch gevonden. Lekke banden behoren tot het verleden, en de draaicirkel is veel kleiner. De topsnelheid zal waarschijnlijk wel iets lager liggen, maar dat scheelt weer in boetes. Veel meer PK's dan de Diversion. Het verbruik is misschien wel wat hoger, maar daar krijg je wel meer bagageruimte voor terug.
Maar vooral de extra's zijn aantrekkelijk. Een handige faciliteit tegen linksplakkers en bumperklevers is standaard meegeleverd. En bovendien volledig navulbaar. Ook wordt dit model eveneens in het groen geleverd. Het is mijn niet bekend of er ook nog andere kleurstellingen op de markt zijn. Maar groen is verreweg het populairst.
Het onderhandelen over de inruilwaarde loopt nog. Aangezien ze het Frans niet machtig is verliepen de onderhandelingen in het Duits. De eigenaar sprak overigens opvallend goed Duits.......
Hieronder een foto:
[afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst.Sinds 4 weken mijn rijbewijs, sinds 3 weken een diversion 900, sinds vandaag 2500km er bij gereden. niet om verliefd op te worden wel om van te houden....♥ diversion
Sinds 4 weken mijn rijbewijs, sinds 3 weken een diversion 900, sinds vandaag 2500km er bij gereden. niet om verliefd op te worden wel om van te houden....♥ diversion
Motormuisie was opzoek naar een voertuig dat nog robuuster is dan de Diversion.
Het was even zoeken, en niet naast de deur, maar toch gevonden. Lekke banden behoren tot het verleden, en de draaicirkel is veel kleiner. De topsnelheid zal waarschijnlijk wel iets lager liggen, maar dat scheelt weer in boetes. Veel meer PK's dan de Diversion. Het verbruik is misschien wel wat hoger, maar daar krijg je wel meer bagageruimte voor terug.
Maar vooral de extra's zijn aantrekkelijk. Een handige faciliteit tegen linksplakkers en bumperklevers is standaard meegeleverd. En bovendien volledig navulbaar. Ook wordt dit model eveneens in het groen geleverd. Het is mijn niet bekend of er ook nog andere kleurstellingen op de markt zijn. Maar groen is verreweg het populairst.
Het onderhandelen over de inruilwaarde loopt nog. Aangezien ze het Frans niet machtig is verliepen de onderhandelingen in het Duits. De eigenaar sprak overigens opvallend goed Duits.......
Hieronder een foto:
.
.
[afbeelding]
Alle "evenementen" zijn onofficieel. Soms organiseert iemand een sleuteldag of zet een tourtochtje uit. Of soms helpen mensen elkaar onderling. Meestal is iedereen welkom ongeacht de motor die je rijdt. That's all.
Dat wordt vast een gave reis naar de Lofoten. Noorwegen is prachtig, maar die eilanden zijn echt heel mooi. Sla vooral de fjorden in Zuid-Noorwegen niet over als je er naar toe gaat.
Ik ken wel iemand die ik het kleppenstellen zonder meer zal toevertrouwen. Misschien zal ze hier wel reageren! Voor een sleuteldagje is het kleppenstellen om logistieke reden minder geschikt. Bij een dealer kom je vaak op een heel hoog bedrag uit, dat is gezien de leeftijd van de Div niet altijd meer de investering waard. Bovendien is de kans groot dat er niks mis is met de kleppen als je het gaat nameten. De adviezen van de fabrikanten zijn altijd in hun voordeel en zijn vaak niet gebaseerd op de praktijk.
Prettige vakantie, en post nog eens wat foto's van de Div in Noorwegen!
Wat wil je dan voor weer voor actie met de DivIk ben er ook weer
Diversion staat stiekem alweer een week of 2 stil. Het weer werkt niet mee
Kom kom, niet zo somber. Het kan tot in november nog prachtig motorweer zijn!en gebrek aan tijd wisselen elkaar af. De hoogste tijd om hem weer even van stal te halen. 't is vanaf Augustus immers ook zo weer winter en dan kan/ga ik ook al niet rijden.
Wat wil je dan voor weer voor actie met de Div Kom kom, niet zo somber. Het kan tot in november nog prachtig motorweer zijn!
Wel jammer dat er hier niet veel XJ6 zijn.
Wat wil je dan voor weer voor actie met de Div
Kom kom, niet zo somber. Het kan tot in november nog prachtig motorweer zijn!