Het grote Yamaha Diversion topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens aan, een nieuw topic!

Ik heb de afgelopen dagen flink gereden. Als student maak ik normaal graag gebruik van gratis OV, maar dat in de vakantie niet aan de orde. :)
Ik zit nu op 8531 sinds de aanschaf, waarvan de laatste 4500 zonder klachten. Komt neer op 24 cent per kilometer tot dusver (inclusief benzine).

Ik merkte laatst wel een soort van knisperend? geluid, rond de 4000 toeren of 100 km/u. Kan er niet helemaal achter komen waar het vandaan komt. Bij stilstand hoor ik niets geks. Rijgedrag is ook normaal, dus wellicht een resonerend kuipdeel oid.
Als het een kuipdeel zou zijn zou je meer geluid verwachten op klinkerwegen dan op asfalt. Knisperen zou voor mij ook licht krakend kunnen zijn. Gaat het weer weg boven de 4000 rpm of verandert het in toonhoogte?
 
heren dames!

In een paar delen hiervoor heb ik gelezen dat de diversion 900 een redelijk zware motor is. Ik ben 1,80 en 75 kg. Heeft er iemand met hetzelfde postuur/gewicht hierover een mening?
 
heren dames!

In een paar delen hiervoor heb ik gelezen dat de diversion 900 een redelijk zware motor is. Ik ben 1,80 en 75 kg. Heeft er iemand met hetzelfde postuur/gewicht hierover een mening?

ben iets "zwaarder"qua gewicht, vergeleken met de 600 is ie inderdaad een stukje zwaarder.
maar voor de rest rijd ie net zo fijn, misschien iets meer moeite met keren en bochten. maar het vermogen vergoed een hoop ;) ;) ;)
 
heren dames!

In een paar delen hiervoor heb ik gelezen dat de diversion 900 een redelijk zware motor is. Ik ben 1,80 en 75 kg. Heeft er iemand met hetzelfde postuur/gewicht hierover een mening?

Moet met jouw gewicht en lengte totaal geen moeite zijn om met een Div 900 overweg te kunnen.
Ik woog 2,5 jaar veel minder, en geen centje pijn.
Het enigste wat even wennen zal zijn is wat @Tyketto ook al zei, kort(e) keren-bochtjes rijden.
Maar dat went héél snel.
Verder een prachtige motor met veel meer vermogen, waar je héél véél :] plezier aan zult beleven.

Mocht je op zoek zijn naar een mooie Div 900, hier www.anbergenmotoren.nl staat een hele mooie blauwe van 1999.
En ook hier staat een hele mooie blauwe www.bormotoren.nl
 
Laatst bewerkt:
Moet met jouw gewicht en lengte totaal geen moeite zijn om met een Div 900 overweg te kunnen.
Ik woog 2,5 jaar veel minder, en geen centje pijn.
Het enigste wat even wennen zal zijn is wat @Tyketto ook al zei, kort(e) keren-bochtjes rijden.
Maar dat went héél snel.
Verder een prachtige motor met veel meer vermogen, waar je héél véél :] plezier aan zult beleven.

Mocht je op zoek zijn naar een mooie Div 900, hier www.anbergenmotoren.nl staat een hele mooie blauwe van 1999.
En ook hier staat een hele mooie blauwe www.bormotoren.nl
Die bij Bor is dat diegene die er al een jaar in de verkoop staat? Is die in prijs verlaagd want ik vond hem veel te duur hoewel hij er mooi uitzag. Maar ja mijn budget was dan ook beperkt!
 
Die bij Bor is dat diegene die er al een jaar in de verkoop staat? Is die in prijs verlaagd want ik vond hem veel te duur hoewel hij er mooi uitzag. Maar ja mijn budget was dan ook beperkt!

Over de prijs valt te onderhandelen, motor is van 2003, net geen 19.000 km gelopen, prijs 3200,00 Euro.
Ook staat er een 2e blauwe, ook netjes, maar daarbij is aan de monding van de dempers gelast, en dat is minder.
 
Hallo Diversion-rijders!

Mijn naam is Pjotr. Sinds kort dit topic ontdekt, ziet er goed uit!

In april dit jaar heb ik een 900 gekocht. Tot nu toe heb ik 11.000 km gereden waaronder zowel woon-werk verkeer als weekendjes weg.
Ook een maandje geleden flink op me plaat gegaan en heel wat schade. Gelukkig is dat gerepareerd, dankzij mijn vader ;)

Nu ga ik klein onderhoud aan de motor zelf doen. Onderhand motorolie, oliefilter, luchtfilter en cardanolie vervangen. Nu heb ik na het vervangen van de cardanolie nog niet weer gereden en twijfel ik er een beetje aan of ik de juist olie wel gebruikt heb.

Dit heb ik erin gepleurd: https://www.louis.eu/artikel/castrol-mtx-transmission/10038213?list=8464105
10038213_790_FR_12.JPG


Zouden jullie mij kunnen zeggen of dit wel de goede olie is? Ans tap ik het zo weer af en vul hem opnieuw.

Alvast bedankt! Ojah en als iemand nog een standaard windschermpje zoekt, ik heb er nog een over.
 
heren dames!

In een paar delen hiervoor heb ik gelezen dat de diversion 900 een redelijk zware motor is. Ik ben 1,80 en 75 kg. Heeft er iemand met hetzelfde postuur/gewicht hierover een mening?
Eitje! Ik ben 1.74 en 74 kg en kan de 900 makkelijk handelen. Natuurlijk moet je in het begin even wennen aan het gewicht, maar dat is snel over.

Neem bv Wuppie hier, die is 1.65 en 50 kg? (tipje: altijd aan de veilige kant zitten *O*) en die kan ook een 900 handelen.

Kortom, gewoon doen! :Y
 
... Nu heb ik na het vervangen van de cardanolie nog niet weer gereden en twijfel ik er een beetje aan of ik de juist olie wel gebruikt heb.

Dit heb ik erin gepleurd: https://www.louis.eu/artikel/castrol-mtx-transmission/10038213?list=8464105
[afbeelding]

Zouden jullie mij kunnen zeggen of dit wel de goede olie is? Ans tap ik het zo weer af en vul hem opnieuw.

Alvast bedankt! Ojah en als iemand nog een standaard windschermpje zoekt, ik heb er nog een over.
De tekst is verwarrend, omdat er staat niet voor shaft drive? Maar als je de tekst leest is het gewoon semi synthetische olie met GL4 spec. Ik zou het gewoon laten zitten. En volgende keer gewoon goedkope minerale GL4 of GL5 erin gooien ;)
 
Eitje! Ik ben 1.74 en 74 kg en kan de 900 makkelijk handelen. Natuurlijk moet je in het begin even wennen aan het gewicht, maar dat is snel over.

Neem bv Wuppie hier, die is 1.65 en 50 kg? (tipje: altijd aan de veilige kant zitten *O*) en die kan ook een 900 handelen.

Kortom, gewoon doen! :Y

Die kan zelfs een FJR handelen (moet zeggen dat ik daarmee minder last van 'hellen' heb dan met de 900).
En het is 1.70m (1.71 volgens ID) en ca. 67 kg, soms wat meer soms wat minder.
 
Mooi nieuw topic, ik doe weer mee!

Hoewel ik vandaag toch blij was met het koekblik. Laat ik zeggen dat er een boeggolf over de motorkap kwam...
Wel een motorrijder gezien in dat weer!
 
Als het een kuipdeel zou zijn zou je meer geluid verwachten op klinkerwegen dan op asfalt. Knisperen zou voor mij ook licht krakend kunnen zijn. Gaat het weer weg boven de 4000 rpm of verandert het in toonhoogte?

Het is een redelijk hoog: "kggggggg" geluid. :P
Of het weggaat bij meer dan 4000 toeren hoor ik niet goed boven het lawaai van de wind en motor uit, maar het lijkt tussen de 4/5000 wel aanwezig te zijn.
(en hoger in de toeren rij ik eigenlijk zelden :') )
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen in de kelder van een groot overheidsgebouw in Arnhem een mooie donkergroene Div 600 zien staan, die ik daar nog niet eerder gezien heb. Iemand van hier? Welkom, zou 'k zeggen, in dit draadje én in het gebouw!
 
Super! Bedankt voor de reacties. M'n pa had een mooie 900 zien staan bij een oudere man, van werk. Ik rijd nu een 600 (rijdt ook goed) maar wil graag een 900. Iets meer body en voor langere afstanden fijner denk ik.
 
Ik mag mijzelf ook sinds kort een motorrijder noemen. Vorige week vrijdag rijbewijs gehaald, gisteravond mn motor eindelijk aan het lopen gekregen (dankzij hulp hier op het forum). Ik hoop donderdag mn rijbewijs te kunnen ophalen, en mn eerste solo rit te kunnen maken.
Ohja, ik heb een Yamaha diversion 600.
 
@willemp en @geraldhemel welkom hier op het Diversion Topic, en nog wel uit het o zo gezellige Oosten. *O*
Gerald gefeliciteerd met het behalen van je Atje, heel veel veilige kilometers toegewenst.
En nu zijn we met zijn allen benieuwd naar :] een plaatje. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan