Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een bekend verschijnsel van meerdere fietsen die ik heb gehad en als ik de mijne de garage uit duw, daarna start en de garagepoort sluit, dan draait ze als een zonnetje als ik terug kom.
 
Oxi,

Mogelijk had je even last van ijsvorming in de carburateurs. Kan bij dit weer wel eens gebeuren.

mvrgr
Peter
 
Ok, maar er is dus niet echt de kans dat hij echt afslaat en ik daar met een beteuterd gezicht naar een verzopen motor sta te kijken? Hij staat overigens buiten in de elementen geparkeerd, niet in een garage of schuur...
 
Ok, maar er is dus niet echt de kans dat hij echt afslaat en ik daar met een beteuterd gezicht naar een verzopen motor sta te kijken? Hij staat overigens buiten in de elementen geparkeerd, niet in een garage of schuur...
Zie mijn eerdere bericht en datzelfde gold op het moment dat ik geen garage had.
 
Ok, dat haalde ik er niet uit.

Er valt nu voor het eerst sneeuw hier in Arnhem dus ik ga zometeen op de terugweg voor het eerst door de sneeuw bikkelen.
 
Het hoeft niet meer... De sneeuw zet nu zodanig door dat ik niet meer durf. Zometeen lift ik met een collega mee naar huis en pak morgen de auto met winterbanden. De motor staat op de zaak dan gelijk netjes binnen gestald.
 
Ik was gelukkig net voor de sneeuw binnen in Nijmegen. Hier ligt al een wit laken over de stad. Als het blijft liggen ga ik morgen ook thuis werken. Gelukkig kan dat

Alhoewel ik wel een auto ga kopen. Nog even wat onderhandelen en een Mazda 323F met verse APK is van mij
 
Mazda 323F en Diversion garant voor een boel kmtjes, diversion staat op 56000, mazda op bijna 240000 Niet slecht voor een benzineblik!
 
Mijn, zojuist overeengekomen met de garage, 323F heeft net geen 190.000 op de teller en mijn divje zit net boven de 70.000. En aangezien mevrouw boven mij de div probleemloos op de 100.000 heeft gezet kan ik met deze 2 vervoersmiddelen de komende 2 jaar nog wel aan
 
Ik heb precies hetzelfde (maar dan zonder gasgeven tussendoor). Gewoon choke open, starten, pruttelen op 800-1000 rpm, handschoenen aan, ondertussen zit-ie op 3500 rpm, choke wat dichter, en met 1600 rpm ongeveer wegrijden.
 
Ik heb precies hetzelfde (maar dan zonder gasgeven tussendoor). Gewoon choke open, starten, pruttelen op 800-1000 rpm, handschoenen aan, ondertussen zit-ie op 3500 rpm, choke wat dichter, en met 1600 rpm ongeveer wegrijden.

Vanavond hoef ik niet naar huis, morgenavond wel, ik hoop zooooo op beter weer dan nu (dunne maar gladde laag wit spul buiten)!

Even een andere vraag: ik zou m'n motorblok graag iets warmer houden ('s zomers is-ie tenslotte zo 40 graden warmer dan nu!), wat kan ik dan het beste doen? Ik dacht eerst aan het afplakken van wat koelribben, maar dan koelt-ie minder bij de cilinders, terwijl-ie het daar toch het hardst nodig heeft.
Ik kan nu namelijk niet eens m'n handschoenen warm houden op het motorblok tijdens het tanken...
 
De olie in het blok komt heus wel op temperatuur, voel maar eens aan je oliefilter.

Maar om je handen/handschoenen te verwarmen moet je waarschijnlijk aan iets anders denken:

Verwarmde handvatten, handkappen, moffen enzovoort.
 
De olie in het blok komt heus wel op temperatuur, voel maar eens aan je oliefilter.

Maar om je handen/handschoenen te verwarmen moet je waarschijnlijk aan iets anders denken:

Verwarmde handvatten, handkappen, moffen enzovoort.
Dat heb ik allemaal al... Maar bij een tankstop is meer warmte fijn
M'n handen worden trouwens niet koud, m'n gevoerde (!) geelzwarte regenoverall van Louis.de (49,95!) doet het erg goed, het ding is aanzienlijk dikker dan verwacht.
Het enige wat nu echt koud wordt zijn m'n tenen...
 
In ''OP3 Tips & trucs'' vind je ook een link naar verwarmde kleding, met o.a. verwarmde zooltjes voor in de schoenen/laarzen.
 
Extra sokken had ik al. Ik zit nu inderdaad te denken aan een verwarmd zooltje (uiteraard zelf knutselen met m'n km weerstandsdraad). Groot nadeel is de draden-chaos.
 
Extra sokken had ik al. Ik zit nu inderdaad te denken aan een verwarmd zooltje (uiteraard zelf knutselen met m'n km weerstandsdraad). Groot nadeel is de draden-chaos.



Als jij ooit een keertje kortsluiting krijgt ga je ook wel met een geweldige flits en gemengde berichten op pagina 3 van de telegraaf .
 

Je hebt een div 900 die zijn al wat meer waard dan de 600tjes, maar ik kocht mijn 900 uit 95 met 30.000 op de teller voor € 3000

Kzou het proberen voor 1500 á 2000

Daar beginnen ze met de verkoop van de 900's na 1995

succes!
 
Ik kocht een div900 uit 95 met 50.000 voor 2000,- eur (in perfecte staat).
 
Extra sokken had ik al. Ik zit nu inderdaad te denken aan een verwarmd zooltje (uiteraard zelf knutselen met m'n km weerstandsdraad). Groot nadeel is de draden-chaos.
Misschien nog twee ideeën om over na te denken:

1. Knip twee zooltjes voor je schoeisel en steek hier de weerstandsdraad in lussen doorheen

2. Of knip twee dunne zooltjes per schoen/laars en leg hier de lussen van de weerstandsdraad tussen

Succes.
 
Bij Motoport Heerenveen lag de topkuip van een div 900, grijs met enige plekjes in de tweedehands afdeling, iets voor de liefhebber?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.