Dat is een bekend verschijnsel van meerdere fietsen die ik heb gehad en als ik de mijne de garage uit duw, daarna start en de garagepoort sluit, dan draait ze als een zonnetje als ik terug kom.Ik heb weer een startvraagje over de 600cc '98 div... Vanochtend zette ik de choke aan en startte 'm door ongeveer een seconde de startknop in te drukken en dan een klein beetje gas bij te geven. Dat startte de motor wel, maar hij bleef heel lang (zeker 5s) rond de 1000rpm pruttelen en leek af te gaan slaan. Hij bleef gelukkig net lopen en ging daarna over naar 2500rpm. Prima dus.
Echter ben ik bang dat als het nog kouder wordt dat hij wél af gaat slaan, en dan zit ik dus met een verzopen motor. Dat wil ik voorkomen als het ff kan. Dus hoe kan ik dit voorkomen of is dit gedrag normaal? Hij stond nu 1 dag stil, want ik had zaterdagmiddag nog een rondje over de dijken gedaan.
Zie mijn eerdere bericht en datzelfde gold op het moment dat ik geen garage had.Ok, maar er is dus niet echt de kans dat hij echt afslaat en ik daar met een beteuterd gezicht naar een verzopen motor sta te kijken? Hij staat overigens buiten in de elementen geparkeerd, niet in een garage of schuur...
Oxi,
Mogelijk had je even last van ijsvorming in de carburateurs. Kan bij dit weer wel eens gebeuren.
mvrgr
Peter
Ik heb precies hetzelfde (maar dan zonder gasgeven tussendoor). Gewoon choke open, starten, pruttelen op 800-1000 rpm, handschoenen aan, ondertussen zit-ie op 3500 rpm, choke wat dichter, en met 1600 rpm ongeveer wegrijden.Ik heb weer een startvraagje over de 600cc '98 div... Vanochtend zette ik de choke aan en startte 'm door ongeveer een seconde de startknop in te drukken en dan een klein beetje gas bij te geven. Dat startte de motor wel, maar hij bleef heel lang (zeker 5s) rond de 1000rpm pruttelen en leek af te gaan slaan. Hij bleef gelukkig net lopen en ging daarna over naar 2500rpm. Prima dus.
Ik heb precies hetzelfde (maar dan zonder gasgeven tussendoor). Gewoon choke open, starten, pruttelen op 800-1000 rpm, handschoenen aan, ondertussen zit-ie op 3500 rpm, choke wat dichter, en met 1600 rpm ongeveer wegrijden.Ik heb weer een startvraagje over de 600cc '98 div... Vanochtend zette ik de choke aan en startte 'm door ongeveer een seconde de startknop in te drukken en dan een klein beetje gas bij te geven. Dat startte de motor wel, maar hij bleef heel lang (zeker 5s) rond de 1000rpm pruttelen en leek af te gaan slaan. Hij bleef gelukkig net lopen en ging daarna over naar 2500rpm. Prima dus.
De olie in het blok komt heus wel op temperatuur, voel maar eens aan je oliefilter.Even een andere vraag: ik zou m'n motorblok graag iets warmer houden ('s zomers is-ie tenslotte zo 40 graden warmer dan nu!), wat kan ik dan het beste doen? Ik dacht eerst aan het afplakken van wat koelribben, maar dan koelt-ie minder bij de cilinders, terwijl-ie het daar toch het hardst nodig heeft.
Ik kan nu namelijk niet eens m'n handschoenen warm houden op het motorblok tijdens het tanken...
Dat heb ik allemaal al... Maar bij een tankstop is meer warmte fijnDe olie in het blok komt heus wel op temperatuur, voel maar eens aan je oliefilter.
Maar om je handen/handschoenen te verwarmen moet je waarschijnlijk aan iets anders denken:
Verwarmde handvatten, handkappen, moffen enzovoort.
In ''OP3 Tips & trucs'' vind je ook een link naar verwarmde kleding, met o.a. verwarmde zooltjes voor in de schoenen/laarzen.Dat heb ik allemaal al... Maar bij een tankstop is meer warmte fijn
M'n handen worden trouwens niet koud, m'n gevoerde (!) geelzwarte regenoverall van Louis.de (49,95!) doet het erg goed, het ding is aanzienlijk dikker dan verwacht.
Het enige wat nu echt koud wordt zijn m'n tenen...
Extra sokken had ik al. Ik zit nu inderdaad te denken aan een verwarmd zooltje (uiteraard zelf knutselen met m'n km weerstandsdraad). Groot nadeel is de draden-chaos.
hoi!
ik ben in dubio
Er komt een nieuwe motor, een Allroad, waarschijnlijk een R1100GS. Wolve heeft er gister een gekocht en nu ben ik op zoek naar de juiste voor de juiste prijs.
Maarja, de Div.. emotioneel gezien kan ik geen afscheid van 'm nemen, wat een plezier heb ik met die fietsHeb 'm over de 100.000km geholpen en was van plan 'm nog wel een keer de 0 te laten zien, maargoed.. financieel gezien is 't natuurlijk werkelijk waar onnodig om 2 dijken van fietsen te hebben staan, waarbij ik de nieuwe ook daarvoor kan gebruiken waar ik de Div voor gebruik..
En als ik 'm verkoop, wat zal ik er dan voor vragen? Heb gezocht en kan er zo'n 2500 euro voor vragen als ik de overige prijzen moet geloven..
Ik weet 't niet.. wat denken jullie?
Misschien nog twee ideeën om over na te denken:Extra sokken had ik al. Ik zit nu inderdaad te denken aan een verwarmd zooltje (uiteraard zelf knutselen met m'n km weerstandsdraad). Groot nadeel is de draden-chaos.