Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@speedy: een vizier met alcohol schoonmaken lijkt me niet erg verstandig.
 
Iemand hier ervaring met aftermarket pinlock of fogcity?
Hebben ze beide plakstrips?
Wat zijn ongeveer de kosten?

P.S. Vanmorgen voor het eerst met de motor naar werk gegaan. Heel gedoe ivm pak+stropdas die ik de hele dag draag, maar met een topkoffertje kom ik er wel. Heb ook m'n eigen kantoortje, dus even deurtjes dicht en omkleden maar :) Helemaal top!
Reistijd openbaar vervoer: 60 minuten+
Reistijd motor: 30 minuten!
 
Help! ik heb zojuist even naar mijn voorband gekeken of deze al toe is aan vervanging maar nu zitten er allemaal golfjes over de hele band(ongeveer om de 2cm omhoog en om de 2cm naar benede) en deze zijn ook constant (ze zitten in de lengte dus het gedeelte waar hij op staat) iemand enig idee wat dit is (hij heeft niet lang stil gestaan)
 
Help! ik heb zojuist even naar mijn voorband gekeken of deze al toe is aan vervanging maar nu zitten er allemaal golfjes over de hele band(ongeveer om de 2cm omhoog en om de 2cm naar benede) en deze zijn ook constant (ze zitten in de lengte dus het gedeelte waar hij op staat) iemand enig idee wat dit is (hij heeft niet lang stil gestaan)
ik denk dat je cuppen bedoelt

kan zo snel geen goed plaatje vinden
 
Help! ik heb zojuist even naar mijn voorband gekeken of deze al toe is aan vervanging maar nu zitten er allemaal golfjes over de hele band(ongeveer om de 2cm omhoog en om de 2cm naar benede) en deze zijn ook constant (ze zitten in de lengte dus het gedeelte waar hij op staat) iemand enig idee wat dit is (hij heeft niet lang stil gestaan)
Heb je niet toevallig een foto van die golfjes, want ik kan mij er moeilijk iets bij voorstellen. -O-
 
Iemand hier ervaring met aftermarket pinlock of fogcity?
Hebben ze beide plakstrips?
Wat zijn ongeveer de kosten?

P.S. Vanmorgen voor het eerst met de motor naar werk gegaan. Heel gedoe ivm pak+stropdas die ik de hele dag draag, maar met een topkoffertje kom ik er wel. Heb ook m'n eigen kantoortje, dus even deurtjes dicht en omkleden maar :) Helemaal top!
Reistijd openbaar vervoer: 60 minuten+
Reistijd motor: 30 minuten!
pinlock :Y

bevalt zeer goed ,geen beslagen vizier meer

pinlock zit met 2 pennetjes vast( vandaar de naam pin lock ;) )

prijs heb ik zo even niet bij de hand
 
geprobeerd om uit te leggen maar is niet goed vast te leggen met mij camera misschien als hij buiten staat maar dat moet ik straks even proberen (dit is volgens mij een achterband maar bij mij zit het op de voorband) en het loopt over de hele band en is constant om de ... cm
full
 
Laatst bewerkt:
geprobeerd om uit te leggen maar is niet goed vast te leggen met mij camera misschien als hij buiten staat maar dat moet ik straks even proberen (dit is volgens mij een achterband maar bij mij zit het op de voorband) en het loopt over de hele band en is constant om de ... cm
[afbeelding]
lijkt me toch wel een beetje op cuppen (scheef afslijten van het profiel)

deze band van de foto zal ik er niet omleggen als ik jou was

aan de linkerkant is een stuk band weg :+
 
pinlock :Y

bevalt zeer goed ,geen beslagen vizier meer

pinlock zit met 2 pennetjes vast( vandaar de naam pin lock ;) )

prijs heb ik zo even niet bij de hand

Pinlock werkt prima, maar m'n bril beslaat

In m'n Premier integraalhelm, achter het hoge zelfbouwscherm op de XJ900 heb ik last van beslaan bij lagere snelheden. Ik zet dan het vizier op een kiertje.
..en dan had ik zonder pinlock ook geen problemen gehad.

Ik denk dat het positief rendement voor brildragers mogelijk minder is. Beslaat iets minder snel, maar belemmerd het zicht (een klein beetje).
Mogelijk is mijn situatie redelijk uniek. Voor bril-lozen is het iig een prima oplossing.
 
Hallotjes! ik heb vanmiddag met de dealer voor een nieuwe achterband gekeken en vroeg of ik er een 140 in plaats van 130 om kon legge hij zij dat dit geen probleem moest zijn maar wat denken jullie? stuurt hij dan nog lekker de bocht door?

Als het in prijs niet uit maakt, die 0.5 cm aan beide kanten ga je niet merken.
Wellicht dat er nog meer verschil zit tussen de bolling van het ene en het andere merk.

Ik zou (achter) gaan voor de hardere toerband en de goedkoopste.
Puur persoonlijk dus. :P
 
Ik denk inderdaad ook dat dat het is, misschien heeft het er iets mee te maken dat die vent (waarvan ik hem heb gekocht)alleen maar rechtop heeft gereden. (het is trouwens ook een bridgstone bt waar volgens dat topic heel veel problemen mee zijn) ik zal voor de gein eens een foto maken van de vierkante band :9
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt ook te maken te kunnen hebben met verkeerd afgestelde/slappe vering. Helaas heeft een div daar nogal last van. Op mijn vorige set was duidelijk te zien dat de banden verkeerd waren afgesleten. Tot nu toe er nog geen last van gehad, maar de banden zitten er ook nog niet heel lang onder.
 
Zou je dit willen toelichten :?

Want ik doe dat al jaren als ik het bij de hand heb en daardoor geen last van beslagen glazen of vizier. ;) 8-) :]

Afgezien van het feit dat je door het vizier wil kijken, heeft deze ook een beschermende functie wanneer je met je plaat het wegdek kust. Deze zal niet mogen breken.

Een schoonmaakmiddel waarin een percentage alcohol zit maakt het vizier voor het oog onzichtbaar broos en minder flexibel. Spiritus of pure alcohol is dan helemaal uit den boze.

Ik deed dit vroeger ook en heb mn coatinglaag er mee verneukt. Bovendien had dit een vervelend effect bij tegenliggers in het donker. Koplampen leken sterren te worden.

Tegenwoordig maak ik m'n helm alleen schoon met een zachte handzeep uit fles.
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt ook te maken te kunnen hebben met verkeerd afgestelde/slappe vering. Helaas heeft een div daar nogal last van. Op mijn vorige set was duidelijk te zien dat de banden verkeerd waren afgesleten. Tot nu toe er nog geen last van gehad, maar de banden zitten er ook nog niet heel lang onder.
dit zij een collega van mijn vader ook al, hij zij dat er te wijnig olie in zat of dat er iets (naam vergeten) versleten was waardoor hij olie lekt. ik maar eens langs de dealer gaan want dan kan ik er wel een nieuw bandje onder gooien maar heb ik dit binnen 2 maanden weer:(
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van het feit dat je door het vizier wil kijken, heeft deze ook een beschermende functie wanneer je met je plaat het wegdek kust. Deze zal niet mogen breken.

Een schoonmaakmiddel waarin een percentage alcohol zit maakt het vizier voor het oog onzichtbaar broos en minder flexibel. Spiritus of pure alcohol is dan helemaal uit den boze.

Ik deed dit vroeger ook en heb mn coatinglaag er mee verneukt. Bovendien had dit een vervelend effect bij tegenliggers in het donker. Koplampen leken sterren te worden.

Tegenwoordig maak ik m'n helm alleen schoon met een zachte handzeep uit fles.

waarom niet gewoon met een vochtige microvezel doek?
 
Laatst bewerkt:
dit zij een collega van mijn vader ook al, hij zij dat er te wijnig olie in zat of dat er iets (naam vergeten) versleten was waardoor hij olie lekt. ik maar eens langs de dealer gaan want dan kan ik er wel een nieuw bandje onder gooien maar heb ik dit binnen 2 maanden weer:(
Helaas valt de standaard vering van de div niet goed af te stellen. De voorvering kan gewoonweg niet stevig genoeg worden ingesteld. Misschien is dikkere olie in de voorvork een oplossing, maar ik vermoed dat je dan gelijk beter voorveren kunt vervangen door progressieve veren.

Daarnaast gaat je motor daar 100 keer beter mee rijden :)
 
Vizier moet je met niets behandelen anders dan schoon (kraan)water en een niet krassende doek. Overigens heb ik ook een pinlock en een bril en ja die bril beslaat wel eens. It happens. Als het erg wordt (alleen als ik heel langzaam rijd of stil sta) dan zet ik het vizier op een kiertje. Zal ook wel per helm verschillen, ik heb een goede helm die goed ventileert.
 
Omdat de opgedroogde lijkjes kunnen krassen op het scherm. Vochtige doek paar uur op het vizier leggen en daarna met hand schoonmaken.

Die vochtige doek werkt inderdaad domweg het beste. En je hoeft er alleen maar voor te wachten, dus weinig inspanning. *O* *O*

Ik leg ook wel een natte kledder op mn kuipje als ik daar enkele vliegen-families ongelukkig heb gemaakt door ertegenaan te rijden. Laziness does it!
 
Microvezeldoek (vochtig) werkt echt super :) Geen pluisjes, beschadigingen, strepen etc. Je hoeft m er alleen even overheen te wrijven, niks wachten etc. Streeploos schoon :+
Pinlock hier overigens ook hele goede ervaringen mee :)
Alleen bleek mijn helm geen pinlock voorbereiding te hebben, dus zelf maar gemaakt :+
 
pin-lock op mijn x-lite 801 is een berg elende!!!

Doordat er niet genoeg ruimte is tikt de rand van de helm bij het open en dicht doen iedere keer tegen de pin-lock aan. Waardoor deze los komt te zitten en a van rechts werkt.
heeft bij mij ook al een enorme berg krassen veroorzaakt! Kan mijn vizier nu dus ook weggooien :( :( :(
Bij dit type helm dus zeker geen pin lock gebruiken!!

Jos
 
pin-lock op mijn x-lite 801 is een berg elende!!!

Doordat er niet genoeg ruimte is tikt de rand van de helm bij het open en dicht doen iedere keer tegen de pin-lock aan. Waardoor deze los komt te zitten en a van rechts werkt.
heeft bij mij ook al een enorme berg krassen veroorzaakt! Kan mijn vizier nu dus ook weggooien :( :( :(
Bij dit type helm dus zeker geen pin lock gebruiken!!

Jos

Ff een vraagje hoor misschien een hele domme maar wat is in vredesnaam pin lock?!? ik hoor het steeds meer maar zou niet weten wat heb inhoud O-)
Helaas valt de standaard vering van de div niet goed af te stellen. De voorvering kan gewoonweg niet stevig genoeg worden ingesteld. Misschien is dikkere olie in de voorvork een oplossing, maar ik vermoed dat je dan gelijk beter voorveren kunt vervangen door progressieve veren.

Daarnaast gaat je motor daar 100 keer beter mee rijden :)

Maar er moet tog wel wat aan te doen zijn, het lijkt mij niet dat elke div rijder er een nieuwe voorvork in heeft gezet omdat hij/zij last heeft van cuppen? zowiezo een ander bandje erom want de bt045 schijnt hier zeer gevoellig voor te zijn ivm profiel wat op een bepaalde manier loopt(heb ik van horen zeggen).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan