Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zou me ook niet verbazen als je een nieuwe accu nodig hebt. Maar goed dat 'ie het weer doet!

De 600's starten wat moeilijker dan de 900's heb ik de indruk. Choke heb ik al maanden niet gebruikt, en één keer indrukken zonder gas te geven is voldoende. Maar ik rij vrijwel dagelijks, dat zal een boel schelen. Maar hij staat wel altijd buiten.

Accu is nog helemaal in orde. Maar als je een aantal minuten probeert te starten (ookal is het met tussenposes) dan vind ie dat niet erg leuk.. Niet vreemd ook imo.
Als hij elke dag rijdt (zoals ik bijvoorbeeld in Duitsland heb gedaan) is het ook echt tik en aan.. Hij vind t gewoon niet leuk om stil te staan denk ik..
 
Accu is nog helemaal in orde. Maar als je een aantal minuten probeert te starten (ookal is het met tussenposes) dan vind ie dat niet erg leuk.. Niet vreemd ook imo.
Als hij elke dag rijdt (zoals ik bijvoorbeeld in Duitsland heb gedaan) is het ook echt tik en aan.. Hij vind t gewoon niet leuk om stil te staan denk ik..
_O- Een algemeen probleem van de 600. _O-
 
Er was gewoon mee te rijden vandaag. :P Ik rijd er in het weekend juist minder mee dan doordeweeks, want fun-ritjes doe ik niet snel met dit weer... B|

37aw45.jpg

37aw3l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb rustig gereden vanwege de mist, niet vanwege gladheid. Viel hier allemaal reuze mee vond ik. Hoewel misschien heb ik het onderschat, want er lag wel een laagje ijs op mijn motor. :X
 
Hallotjes! ik heb vanmiddag met de dealer voor een nieuwe achterband gekeken en vroeg of ik er een 140 in plaats van 130 om kon legge hij zij dat dit geen probleem moest zijn maar wat denken jullie? stuurt hij dan nog lekker de bocht door?
 
hm deze morgen zoveel mist dat ik elke km moest stoppen om mijn bril schoon te maken. Mijn visier kon ik niet naar beneden doen, want dan dampte alles nog sneller aan. Sommige koekblikken rijden overigens zonder licht terwijl je geen 10 m voor je kan zien... Daardoor ook even close encounter gemaakt... Gelukkig waren de reflexen van mij en de koekblikker nog goed!
 
Mannen,

Ik heb een probleem met de accu. Vertel er gelijk bij dat ik totaal a-technisch ben! Het zit als volgt.

Half jaar geleden heb ik een nieuwe accu gekregen. Alles liep goed tot afgelopen vrijdag. Na werk startte de motor opeens niet meer. Ik aanduwen en gelukkig startte hij meteen.

Ik op zondag kijken of het een incident was of dat er iets mis was met mijn accu. Gelukkig startte hij gelijk, dus ik dacht, kan ik net zo goed even gaan tanken! Na betaald te hebben zit ik op mijn motor en je raadt het al. Geen teken van leven. Het enige wat je hoort is een harde tik uit mijn accu als ik hem telkens probeer te starten. Ik weer aanduwen en hij reed weer als een zonnetje. Nu gebruik ik hem voor woon werk verkeer, en gisteren startte hij weer normaal, maar na werk had ik weer hetzelfde probleem. Vandaag idem. Als je hem eenmaal aanhebt, dan uitzet en gelijk weer aan probeert te zetten, doet ie het ook niet.

Waar ligt het volgens jullie aan? Accu is hartstikke nieuw en met aanduwen rijdt ie wel altijd. Ik hoop dat het iets gemakkelijks is, ik breng hem sowieso vrijdag naar de dealer als jullie niet toevallig met een simpel antwoord kunnen komen. Iemand suggesties?

En vergeet niet, accu door meteren o.i.d. heb ik de apparatuur noch kennis voor!

Bij voorbaat dank!
 
Wat een prutweer vandaag zeg! Zwaar uitputtend om zo veel snelweg te rijden...
En extra motivatie om heel snel te aan m'n extra remlichten te gaan werken, en een extra fel mistachterlicht. Sowieso houdt het standaard achterlicht niet over en mag wel wat feller worden, ik zat te denken aan 2 LEDs aan beide kanten in het achterlicht, en dan 2 remLEDs op Kees z'n manier breed aan de bagagedrager.
 
Wat een prutweer vandaag zeg! Zwaar uitputtend om zo veel snelweg te rijden...
En extra motivatie om heel snel te aan m'n extra remlichten te gaan werken, en een extra fel mistachterlicht. Sowieso houdt het standaard achterlicht niet over en mag wel wat feller worden, ik zat te denken aan 2 LEDs aan beide kanten in het achterlicht, en dan 2 remLEDs op Kees z'n manier breed aan de bagagedrager.


Ik ben zeer tevreden over de LED remlichten. Die kan ik zeker aanbevelen.
Over een paar dagen zal ik weer een Howto online zetten vwb LED's. Misschien brengt het je op nieuwe ideeen.
 
Mannen,

Ik heb een probleem met de accu. Vertel er gelijk bij dat ik totaal a-technisch ben! Het zit als volgt.

Half jaar geleden heb ik een nieuwe accu gekregen. Alles liep goed tot afgelopen vrijdag. Na werk startte de motor opeens niet meer. Ik aanduwen en gelukkig startte hij meteen.

Ik op zondag kijken of het een incident was of dat er iets mis was met mijn accu. Gelukkig startte hij gelijk, dus ik dacht, kan ik net zo goed even gaan tanken! Na betaald te hebben zit ik op mijn motor en je raadt het al. Geen teken van leven. Het enige wat je hoort is een harde tik uit mijn accu als ik hem telkens probeer te starten. Ik weer aanduwen en hij reed weer als een zonnetje. Nu gebruik ik hem voor woon werk verkeer, en gisteren startte hij weer normaal, maar na werk had ik weer hetzelfde probleem. Vandaag idem. Als je hem eenmaal aanhebt, dan uitzet en gelijk weer aan probeert te zetten, doet ie het ook niet.

Waar ligt het volgens jullie aan? Accu is hartstikke nieuw en met aanduwen rijdt ie wel altijd. Ik hoop dat het iets gemakkelijks is, ik breng hem sowieso vrijdag naar de dealer als jullie niet toevallig met een simpel antwoord kunnen komen. Iemand suggesties?

En vergeet niet, accu door meteren o.i.d. heb ik de apparatuur noch kennis voor!

Bij voorbaat dank!
Ik verdenk eerlijk gezegd meer je dynamo dan je accu. Tenzij je ritjes maar luttele kilometers lang zijn verwacht ik toch een volledig opgeladen accu. Maar goed, het is ook maar een gokje van een prutser. :P
 
Accu's kunnen er slecht tegen om helemaal ontladen te worden. Het kan dus goed zijn dat je nieuwe accu nu ook weer stuk is. Ook kan het de startmotor zijn. Bij het aanduwen gebruik je die namelijk niet. Ook de spanningsregelaar of het startrelais kan de oorzaak zijn. Bij een defecte spanningsregelaar kan het zijn dat je accu gesloot wordt.

Een voltmeter kost bij een bouwmarkt iets van 5 euro en het doormeten is echt geen hogere wiskunde. Misschien toch het proberen waard?
 
Accu's kunnen er slecht tegen om helemaal ontladen te worden. Het kan dus goed zijn dat je nieuwe accu nu ook weer stuk is. Ook kan het de startmotor zijn. Bij het aanduwen gebruik je die namelijk niet. Ook de spanningsregelaar of het startrelais kan de oorzaak zijn. Bij een defecte spanningsregelaar kan het zijn dat je accu gesloot wordt.

Een voltmeter kost bij een bouwmarkt iets van 5 euro en het doormeten is echt geen hogere wiskunde. Misschien toch het proberen waard?
:^ Zie de eerste tip bij ''OP3 Tips & trucs'' ;) 8-) :]


P.S. Eventueel doe je het de eerste keer samen met iemand anders. ;)
 
Laatst bewerkt:
hm deze morgen zoveel mist dat ik elke km moest stoppen om mijn bril schoon te maken. Mijn visier kon ik niet naar beneden doen, want dan dampte alles nog sneller aan. Sommige koekblikken rijden overigens zonder licht terwijl je geen 10 m voor je kan zien... Daardoor ook even close encounter gemaakt... Gelukkig waren de reflexen van mij en de koekblikker nog goed!
Maak de glazen van je bril/vizier eens schoon met alcohol (oftewel spiritus). ;) 8-) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan