Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote XS1100 Topic

Dat is iets wat ie zelf in elkaar gebraden heeft maar ik bedoel eigenlijk dat hij een "beetje" onmogelijk hangt. Hij ligt namelijk helemaal naar voren en naar buiten, zo krijg je hem echt niet aangetrapt.

De kickstarter van de Special driepitter (volgens mij de XS850) kun je monteren maar dat wordt toch moeilijk omdat je voetsteun in de weg zit.
 
Klopt ,striping is anders.,embleem op de zijdeksels klopt ook niet.
 
Hey volks, heb het vast al eens gevraagd maar heb het niet opgeslagen.
Waar kan je een carb revisie set vinden voor de XS1100. Daarmee bedoel ik niet een set pakkingen. Om ook de hulzen en naalden, luchtschroef e.t.c. te vervangen.
Sorry voor de inbreuk
 
 
Vaak zijn de sproeiers en dergelijke nog goed te reinigen en bruikbaar. Ik heb zojuist die van mij schoongemaakt en alleen de vlotternaald plus houder vervangen door een goed setje en de rest gereinigd.
 
G'dumme! Daar kijk ik ook. Niet het goede gevonden. Ach ik en kompuuters...
 
Vaak zijn de sproeiers en dergelijke nog goed te reinigen en bruikbaar. Ik heb zojuist die van mij schoongemaakt en alleen de vlotternaald plus houder vervangen door een goed setje en de rest gereinigd.
Klopt, die van mij hebben 150.000km erop gehad (o.i.d.) Er is iets niet perfect.
 
Klopt, die van mij hebben 150.000km erop gehad (o.i.d.) Er is iets niet perfect.
Sproeiers slijten niet,wat wel slijt zijn de naalden en naaldbuizen,afhankelijk van de slijtage kan het aardig wat schelen
in benzinegebruik ook loopt de motor beter als het spul niet versleten is.
Maar bij die km stand kan er nog meer aan de hand zijn zoals inwendige vervuiling,membraan rubbers niet best meer,
slijtage op de as van de gaskleppen waardoor valse lucht,inlaat rubbers die lekken..het kan sowieso geen kwaad op valse
lucht te controleren met remmen reiniger of deo.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaringen met internet spullen zijn ronduit slecht, zeker voor carb-delen, kranen, remmen enz. De meeste internet leveranciers doen knippen en plakken en adverteren spullen die dan zogenaamd voor alle modellen en bouwjaren hetzelfde zijn, echt niet dus. Naalden en naaldbuizen, vervanging van verneukte sproeiers, pakkingen en vlotterdelen en rubbers koop ik voor mijn motoren altijd bij Yamaha en Kawasaki zelf. Voor de nummers check ik de fiches op CMSNL. Die zijn op model en bouwjaar. Helaas zijn die prijzen onlangs stevig gestegen (Membraam met gasschuif 350 euro ).

Ik heb trouwens vorige week 2 complete benzinekranen voor de standaard XS besteld. Die zijn sinds vele jaren afwezigheid weer in hun programma.
 
Ja ,ik heb altijd al gedacht dat de persoon die de prijzen in Japan bepaald gewoon een dobbelsteen gebruikt,sommige onderdelen zijn
gewoon buitenproportioneel duur ,om mijn theorie te staven,er zit soms een behoorlijk prijsverschil tussen links en rechts ,zelfde onderdeel
alleen voor de andere kant,daar kan je geen logische verklaring voor verzinnen anders dan dat ze maar wat verzinnen daar in
Japan,maar ja ze hebben ook een machtspositie ,wil je origineel kan je nergens anders terecht.
 
Specialisten, ik heb een vraag. Weet één van jullie misschien wat het merk en model van de op bijgaande foto getoonde stuurkuip is. Er stond er 1 te koop op marktplaats, maar ik was helaas net te laat. Verkoper had geen info over het scherm. Thijs Schut heeft XS 1100 combi met dat scherm te koop staan , maar dat geeft verder ook geen aanknopingspunten. Ik vind het een mooi scherm dat goed bij de XS past en zou hem graag op mijn XS zijspancombi monteren. Dit weekeinde weer volledig nat geregend op weg naar, tijdens en op de weg terug van de MA-run.
 
Lijkt op een Speed7 of Schurgers kuipje.
 
Helaas geen van beide, ik heb ze alle twee gehad. Speed7 was kleiner, Schurgers zie bijgaande foto..



De kuip op het zijspan was universeel en van een ander merk, bestaat al lang niet meer. Zo een heb ik op mijn Z650 gehad vroeger. De naam heb ik eigenlijk nooit geweten.. Was trouwens een fijne kuip die veel wind weghield. De ruit op de foto had ik ook, die was niet origineel voor de kuip maar kon destijds aftermarket besteld worden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog reservedelen of een sloper?
Ik zoek voor mn xs850 nog een goeie tussen-/ haakse kast voor de cardan...
Zo eentje met twee boutjes naast elkaar.
Mag via PM.


Deze heeft maar drie boutjes, ik zoek de vier bouten variant..;
 
Laatst bewerkt: