mr.old(s)cOOl!
MF veteraan
- 31 mei 2010
- 17.672
- 2
Hoogoven op een steenfabriek
Als je nu eerst op Wikipedia kijk wat een hoogoven is......
Dan snap je ook gelijk dat ze een hele hoop warmte over hebben en waarschijnlijk weinig of zelfs geen aardgas gebruiken (electrisch koken)
Ik heb nog wel iets, viel me zojuist ook weer op toen ik van m'n werk naar huis reed: van die mensen die om de haverklap hun rem aantikken. En soms remmen ze niet, maar lijken ze zelf nog gewoon steady gas te geven. Eerst dacht ik altijd dat het mensen waren die met twee voeten een automaat aan het besturen waren, maar ik zie het ook regelmatig gebeuren bij rammelbakken die eruit zien alsof er niet eens een automaat-optie voor bestond.
Dus dat heb ik meegemaakt.
Ruimte voor discussie:
Daarnaast heb je natuurlijk ook mensen die te pas en te onpas de rem aantikken (bijvoorbeeld als ze een tunnel inrijden/aan zien komen).
tunneloven, tussen de 1700/1800 c inderdaad volledig met aardgas gestookt in de stenenfabriek.
moet je een foto hebben?
[..].
En dat maken jullie allemaal onderweg mee? Wauw.....
Nog erger zelfs, als ik nu mijn slaapkamerraam uit kijk zie ik het al. Leuke rode lampjes op die pijpen
Nee hoor , ging als ventje van 12 met met vriendje mee met zijn oom die een 3asser oplegger met bakstenen rondreed. (En een drieasser trekker van scania er voor, duh) denk dat ik het wel weet.
u woont op de wallen?
Jaja, die vrouwtjes doen hun werkt goed, ze verdienen genoeg dat ik er ook prima van kan leven
Dit zal het idd wel zijn. De auto die ik heb vandaag meerdere keren achtereen zag doen was bibeko (goeie afkorting) en had echt geen cruise controle (oud barrel). Als ze dit om wat voor reden dan ook ook op de snelweg doen, dan zijn zij o.a. de veroorzakers van het eerder besproken harmonica-effect.Bekend euvel.
Vooral CD rijders hebben daar een handje van, voor alles wat beweegt bibeko wordt even de rem aangetikt.
En ook mensen op de snelweg doen dit regelmatig terwijl ik altijd denk, wat is er mis met gas los of desnoods een tandje terugschakelen?
Cruisecontrol is overigens ook uitschakelbaar door even de koppeling half in te trappen.
Je mist ook de hele discussie, het ging erom dat hoogovens stroom leveren als bijproduct van het ijzer maak process.en ben ik klaar met die stenen discussie, als je me echt niet geloven wilt dan regel ik wel een kijkdagje bij Gouda Refractories/Andus Corp.
Je mist ook de hele discussie, het ging erom dat hoogovens stroom leveren als bijproduct van het ijzer maak process.
Jij haalt er opeens steenovens bij ?
Ga nou niet doen alsof ik/wij jou niet snappen.
Nee hoor , ging als ventje van 12 met met vriendje mee met zijn oom die een 3asser oplegger met bakstenen rondreed. (En een drieasser trekker van scania er voor, duh) denk dat ik het wel weet.
In reactie op!ik haalde inderdaad een paar zaken door elkaar.
tunneloven, tussen de 1700/1800 c inderdaad volledig met aardgas gestookt in de stenenfabriek.
moet je een foto hebben?
helaas, ik heb ze alleen met collega's erop staan.
mocht niet helaas...
En elektrisch/licht + een beetje stralingHet is met ovens net als met een motor: alle energie die je er in stopt, komt er ook weer uit. Je stopt er benzine in, en het equivalent aan beweging en warmte komt er uit.
Ik denk dat dat veel vaker voorkomt dan dat mensen hun cruise control zo uitzetten. Wie rijdt er in druk verkeer nou met cruise control? Mensen zijn bang als ze een tunnel in gaan, en als ze er uit gaan, en als er een bocht is, en als er een invoegstrook is, of een uitvoegstrook, of als er een andere auto is, of ...
.. en in al die gevallen gaan ze eerst maar vast op de rem, om daarna te zien wat er echt moet gebeuren.
In mijn auto: hendeltje naar beneden duwen: cc uit. Knopje indrukken op hendeltje: cc weer aan. Minder werk dan rempedaal intrappen. Dus er zijn kennelijk verschillende systemen.ik betrap mezelf er ook wel op de rem soms lichtjes aan te tikken enkel om de cc uit te schakelen. met een automaat heb je niet de keus om de koppeling te pakken. en het is makkelijker de rem te gebruiken zodat je de volgende x maar 1 knop hoeft in te drukken ipv. 3 handelingen uit te voeren.zodra je je zelf er van bewust bent geworden leer je het wel wat makkelijker af
In moderne cc met automatisch afstandshouden moeten de remlichten oplichten als de auto afremt, de cc blijft actief.Ik denk dat dat veel vaker voorkomt dan dat mensen hun cruise control zo uitzetten. Wie rijdt er in druk verkeer nou met cruise control? Mensen zijn bang als ze een tunnel in gaan, en als ze er uit gaan, en als er een bocht is, en als er een invoegstrook is, of een uitvoegstrook, of als er een andere auto is, of ...
.. en in al die gevallen gaan ze eerst maar vast op de rem, om daarna te zien wat er echt moet gebeuren.
Een slimme 'adaptive cruise control' moet dat gewoon op kunnen lossen door daarna één seconde extra ruimte in te lassen. De wet zegt overigens nergens dat je niet mag invoegen tussen twee auto's die op twee seconde afstand van elkaar rijden...In moderne cc met automatisch afstandshouden moeten de remlichten oplichten als de auto afremt, de cc blijft actief.
Overigens dé reden om niet met cc te kunnen rijden zijn de klojo's die hun voertuig tussen 2 na elkaar rijdende voertuigen proppen (waardoor de volgafstand plots véél kleiner wordt). (hinderlijk manoeuvre hinderlijk uitgevoerd)