En als ik een lekke band heb peuter ik die rfid chip uit mn aars en stop ik hem in mn buitenband...een soort nieuwe antilek buttplug
Jij hebt ook overal verstand van he zelfs van buttplugs wonder why
Netto negatief
Mooi verhaaltje naar de buitenwereld. Ik geef ze geen ongelijk, Tata heeft gewoon giga veel energie nodig. Als er een VW door die aardgasleiding past, dan kun je nagaan wat er in 1 dag doorheengebrult word.
Er is op het moment geen andere manier dus dan moet je de mensen die er geen verstand van hebben maar een mooi verhaaltje voorschotelen.
Dat neutraal negatief dat haalt Tata op de slofjes.
Aluminium produceren kost inderdaad nog veel meer energie. Ik sta er niet van te kijken dat dat hier niet meer uitkan. Dat is echt iets voor een "apeland". Lage energiekosten, milieu hebben ze amper van gehoord. Daarom kan het in Nederland ook amper uit.
Geplaatst op vrijdag 06 december 2013 19:24
door Boevie.gelukkig heb je meer verstand van niet werkende muizen
die buis bevat geen grammetje aardgas. en stroomt nooit richting de tata fabrieken, enkel ervan af.
maar, ik zie dat deze discussie nutteloos is, ignorance is bliss, hou dat maar lekker zo
Forget it jongens het is geen ik heb of jij hebt gelijk game.
Ieder zn waarheid
kwestie van cijfers opzoeken ..zover die waar zijn..
Volgens mij ging het origineel om elektriciteit, niet om andere vormen van energie. Natuurlijk gebruikt een dergelijke fabriek veel meer energie dan eruit gaat. Zelfs bij stroomcentrales gaat er meer energie in dan dat eruit komt (verlies tijdens opwekken omdat ze niet 100% efficiënt zijn (is ook onmogelijk) en natuurlijk overhead van verlichting, koffiemachines, dat werk).offtopic;
Tatasteel kan best wel teveel energie geproduceerd teruggeven aan het electriciteitsnet, ipv af te fakkelen. maar je denkt toch niet dat ze meer energie leveren dan dat ze gebruiken?
alleen het aardgas gebruik....
ik vraag me af hoe iedereen dat denkt te weten.
het is namelijk zo dat mijn oom daar al 20 jaar werkt en je er alles over kan vertellen, plus een behoorlijke functie bekleed,
opgeklommen van staalgieter tot en met, vul maar in.
fieldoperator, opperman.
het duurt een paar weken voordat een hoogoven is afgekoeld, iddg genoeg om naar binnen te kunnen.
ze werken daar met hittebestendige pakken, echter is het zo heet dat in die oven je maar max een paar minuten kan zijn.
voor noodreparaties enz.
mijn zwager die bij een overheidsbedrijf werkt heeft daar op de werkvloer fijnstofmetingen gedaan.
de uitkomst wil je niet weten, hij zei letterlijk; de meter sloeg in het rood waardes ver boven maximaal toegestaan, en die mannen lopen daar heel de dag in.
allemaal fijnmetaaldeeltjes die ingeademd worden.
is niet goed voor een mens, en dat jarenlang.
denk je nu echt dat dat verteld wordt tegen die arbeiders?
ook wat Boevie zegt dat klopt; het zijn inderdaad behoorlijke energieverslinders, al maken ze daarmee weer mooi staal, dat dan weer wel.
inderdaad kunnen ze mooie verhaaltjes vertellen, de werkelijkheid is alles.
ignorance is bliss.
sidenote;
ik ben ook in een bakstenenfabriek geweest dit jaar een aantal weken, waar ze met 3 hoogovens tegelijk 24hr per dag in 5 ploegendiensten stenen bakken.
enig idee hoeveel aardgas erdoorheen gaat?
er worden buizen aardgas binnengebracht ter grootte van een rioolbuis, deze wordt weer verkleind/vertakt naarmate hij de andere ovens bediend.
deze fabriek gebruikt net zoveel aardgas dan een complete stad.
e.e.a. is me verteld [ik ben namelijk altijd nieuwsgierig] door de opperman daar.
energiezuinig?? ehm, neuhh...
Vooral in de buurt van IJmuidenEn dat maken jullie allemaal onderweg mee? Wauw.....
ik vraag me af hoe iedereen dat denkt te weten.
het is namelijk zo dat mijn oom daar al 20 jaar werkt en je er alles over kan vertellen, plus een behoorlijke functie bekleed,
opgeklommen van staalgieter tot en met, vul maar in.
fieldoperator, opperman.
het duurt een paar weken voordat een hoogoven is afgekoeld, iddg genoeg om naar binnen te kunnen.
ze werken daar met hittebestendige pakken, echter is het zo heet dat in die oven je maar max een paar minuten kan zijn.
voor noodreparaties enz.
mijn zwager die bij een overheidsbedrijf werkt heeft daar op de werkvloer fijnstofmetingen gedaan.
de uitkomst wil je niet weten, hij zei letterlijk; de meter sloeg in het rood waardes ver boven maximaal toegestaan, en die mannen lopen daar heel de dag in.
allemaal fijnmetaaldeeltjes die ingeademd worden.
is niet goed voor een mens, en dat jarenlang.
denk je nu echt dat dat verteld wordt tegen die arbeiders?
ook wat Boevie zegt dat klopt; het zijn inderdaad behoorlijke energieverslinders, al maken ze daarmee weer mooi staal, dat dan weer wel.
inderdaad kunnen ze mooie verhaaltjes vertellen, de werkelijkheid is alles.
ignorance is bliss.
sidenote;
ik ben ook in een bakstenenfabriek geweest dit jaar een aantal weken, waar ze met 3 hoogovens tegelijk 24hr per dag in 5 ploegendiensten stenen bakken.
enig idee hoeveel aardgas erdoorheen gaat?
er worden buizen aardgas binnengebracht ter grootte van een rioolbuis, deze wordt weer verkleind/vertakt naarmate hij de andere ovens bediend.
deze fabriek gebruikt net zoveel aardgas dan een complete stad.
e.e.a. is me verteld [ik ben namelijk altijd nieuwsgierig] door de opperman daar.
energiezuinig?? ehm, neuhh...
Ik heb nog wel iets, viel me zojuist ook weer op toen ik van m'n werk naar huis reed: van die mensen die om de haverklap hun rem aantikken. En soms remmen ze niet, maar lijken ze zelf nog gewoon steady gas te geven. Eerst dacht ik altijd dat het mensen waren die met twee voeten een automaat aan het besturen waren, maar ik zie het ook regelmatig gebeuren bij rammelbakken die eruit zien alsof er niet eens een automaat-optie voor bestond.
Dus dat heb ik meegemaakt.
Ruimte voor discussie:
Ik heb nog wel iets, viel me zojuist ook weer op toen ik van m'n werk naar huis reed: van die mensen die om de haverklap hun rem aantikken. En soms remmen ze niet, maar lijken ze zelf nog gewoon steady gas te geven. Eerst dacht ik altijd dat het mensen waren die met twee voeten een automaat aan het besturen waren, maar ik zie het ook regelmatig gebeuren bij rammelbakken die eruit zien alsof er niet eens een automaat-optie voor bestond.
Dus dat heb ik meegemaakt.
Ruimte voor discussie:
wauw, jij hebt volgens mij elk beroep die er maar bestaat weleens uitgeoefend in je leven. En anders wel je neef/oom/tante/vriend of whatever wel.
Handig is dat.