Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat spullen uit de auto gooien valt me ook ontzettend op. Sinds mijn rbw in april ben ik al meerdere peuken ontweken, een appel (half opgegeten) koffiebekers en papiertjes... Ik schrik me t laplazerus iedere keer. Vooral die peuken vind ik eng. Meestal toeter ik even, en schud mijn hoofd, maar heb niet het idee dat mensen snappen dat het gevaarlijk kan zijn..

In de zomer file wel eens een opblaas krokodil moeten ontwijken, die uit een raam werd gestoken. :]
 
Heel voorzichtig rijden. Zowel met de zon in je gezicht als in je rug. Dat laatste vergeten heel veel mensen.
Zonnetje was inderdaad weer nadrukkelijk, laag, aanwezig :]

Reed tijdens de rit wel vaak de zon tegemoet of hij stond rechts/links.
Best wel lastig met zijstraten, want als blikkers zien dat je rustig rijdt, juist vanwege de zon,
wordt er geen voorrang gegeven en douwen gewoon door, vlak voor je langs.

Het is echt niet te geloven hoe aso/onverschillig/ongeïnteresseerd sommige blikkers rijden.
Dan laat ik verkeersgevaarlijk rijden dan maar even voor wat het is, anders wordt het zo saai })
 
Dus ik kom hier aanrijden.
Ik wil rechtdoor, dus er zijn 3 stroken(banen, lichten) die ik kan nemen. Er rijden dus 2 auto's voor mij en er staan al 2 auto's stil op de meest rechterbaan. die 2 auto's die voor mij reden gingen naar links dus ik ging gelijk 2 banen naar links zodat ik vooraan zou komen. Echter deed de achterste van die 2 blikken dat ook en stond ik dus 2e op de meest linker baan.
Groen, iedereen gaat rijden maar mevrouw in de ford gaat net zo langzaam als degene op de middelste baan. En aangezien de weg van 3 naar 2 banen zou gaan moest ze invoegen. Ik had er wel de hoop in dat ze we vooraan zou gaan invoegen omdat ze 2 banen opschoof om vooraan te staan, maar dat deed ze dus niet... ze voegde dus in achter de auto waar ze al de hele tijd achter reed, vrouwen -O-


Maar dat zie ik best wel vaak dat mensen naar de linker baan gaan om vervolgens achter dezelfde auto waar ze al achter reden weer in te voegen.
toch maar weer altijd 'voordringen' bij een stoplicht ookal staat er dan maar 1 auto voor je
 
Reed vanmiddag ter hoogte van de oprit plaspoelpolder richting Rijswijk.
Laagstaande koperen ploert midden in mijn gezicht, staat ineens alles stil daar.
Geen Matrixwaarschuwing niks, zag het gelukkig op tijd.

Bleek een motorrijder te zijn aangereden, vast over het hoofd gezien door de laagstaande zon.
Iemand van hier?
 
Rij nu 2 weken op mn eerste motor, al wel bijna 1000 km gereden. Vandaag eerste 2x bijna raak. Gastje in golfje die 200m voor t stoplicht nog ff van baan wilde wisselen. Reed gelukkig links op de linker strook en hij wisselde langzaam dus had tijd om te toeteren.

Daarvoor in een bocht beetje te stevig gas gegeven om voor een auto in te kunnen voegen. Had bijna een highsider te pakken. Motor bokte onder me heen en weer, maar voor ik t doorhad en er iets tegen kon doen was ie alweer gestabiliseerd. Merkte er lichamelijk nauwelijks iets van leek het wel. Zag het alleen gebeuren en toen was het alweer voorbij. Was wel ff een wakeup call, nog iets rustiger aan te doen rond deze tijd.
 
Laatst bewerkt:
Rij nu 2 weken op mn eerste motor, al wel bijna 1000 km gereden. Vandaag eerste 2x bijna raak. Gastje in golfje die 200m voor t stoplicht nog ff van baan wilde wisselen. Reed gelukkig links op de linker strook en hij wisselde langzaam dus had tijd om te toeteren.

Daarvoor in een bocht beetje te stevig gas gegeven om voor een auto in te kunnen voegen. Had bijna een highsider te pakken. Motor bokte onder me heen en weer, maar voor ik t doorhad en er iets tegen kon doen was ie alweer gestabiliseerd. Merkte er lichamelijk nauwelijks iets van leek het wel. Zag het alleen gebeuren en toen was het alweer voorbij. Was wel ff een wakeup call, nog iets rustiger aan te doen rond deze tijd.
Laat je niet opfokken hoor, voor sommige blikkers werkt een motor op hun gemoedstoestand, als een rode lap op een stier, en dan te bedenken dat, dat soort blikkers
véél dommer is dan een stier :]
 
Haha ja, nou ik leg t niet helemaal goed uit, ik reed al pal naast m toen hij naar links kwam. Achteraf gezien had ik beter gas kunnen geven of remmen, maar toen was toeteren t eerste wat me te binnen schoot :P Het werkte wel.
 
Rij nu 2 weken op mn eerste motor, al wel bijna 1000 km gereden. Vandaag eerste 2x bijna raak. Gastje in golfje die 200m voor t stoplicht nog ff van baan wilde wisselen. Reed gelukkig links op de linker strook en hij wisselde langzaam dus had tijd om te toeteren.

Daarvoor in een bocht beetje te stevig gas gegeven om voor een auto in te kunnen voegen. Had bijna een highsider te pakken. Motor bokte onder me heen en weer, maar voor ik t doorhad en er iets tegen kon doen was ie alweer gestabiliseerd. Merkte er lichamelijk nauwelijks iets van leek het wel. Zag het alleen gebeuren en toen was het alweer voorbij. Was wel ff een wakeup call, nog iets rustiger aan te doen rond deze tijd.

Hey vriend je neemt nu wel gelijk de vuurdoop.

Defensief rijden en vooral afstand houden en als je remt het ook laten weten aan achteren anders zitten ze zo in je achterwiel. En met die gladheid is je motor een tractor ..de zijkanten van je banden warmen veel langzamer op dan het midden.

En hou je emoties onder controle..dat is wel de grootste valkuil voor een beginnende motorrijder..als je denkt dat je de motor aan kan neemt die jou te grazen vergeet dat nooit.

En als anderen rare acties doen.. anticiperen en schouders ophalen.
 
Laatst bewerkt:
Hey vriend je neemt nu wel gelijk de vuurdoop.

Defensief rijden en vooral afstand houden en als je remt het ook laten weten aan achteren anders zitten ze zo in je achterwiel. En met die gladheid is je motor een tractor ..de zijkanten van je banden warmen veel langzamer op dan het midden.

En hou je emoties onder controle..dat is wel de grootste valkuil voor een beginnende motorrijder..als je denkt dat je de motor aan kan neemt die jou te grazen vergeet dat nooit.

En als anderen rare acties doen.. anticiperen en schouders ophalen.


:Y altijd laten weten. Dat doe je met handgebaren, heel wild zwaaien.

Ook punt 2 helemaal waar. Ik dacht mijn motor te kennen.. niet dus. Ik noemde hem bij zijn nickname.. fout! Hij nam me inderdaad te grazen, 's nachts toen ik lag te slapen kwam hij de trap op.. ik zal het niet snel vergeten. '(
 
Thx, je hebt helemaal gelijk!

Vergeet ook niet dat als ergens bv 100 staat en je rijd b.v. in een bocht en het hard regent dan hoor je ook veilig te rijden.

Dan hoor je b.v. je snelheid te verminderen naar bv 70. Dit is wat vaag maar je hoort je verantwoordelijkheid te nemen naar anderen en jezelf.

Niet iedereen weet dat...
 
:Y altijd laten weten. Dat doe je met handgebaren, heel wild zwaaien.

Ook punt 2 helemaal waar. Ik dacht mijn motor te kennen.. niet dus. Ik noemde hem bij zijn nickname.. fout! Hij nam me inderdaad te grazen, 's nachts toen ik lag te slapen kwam hij de trap op.. ik zal het niet snel vergeten. '(

En je @@rs nu vol met olie?

was het 3 of 4 liter? B| })
 
Laatst bewerkt:
Ja als het nat is of er enigzins onbetrouwbaar uitziet ga ik als een redelijke pussy door bochten en over rotondes.

Had van de week ook een x dat ik na een afrit in een bocht smurrie zag liggen. Reed een andere motor voor mij, ik dacht eens zien hoe een meer ervaren iemand dan mij die bocht neemt. Nou niet goed dus, die ging bijna onderuit. Dus af en toe kijk ik wel goed :p
 
Vergeet ook niet dat als ergens bv 100 staat en je rijd b.v. in een bocht en het hard regent dan hoor je ook veilig te rijden.

Dan hoor je b.v. je snelheid te verminderen naar bv 70. Dit is wat vaag maar je hoort je verantwoordelijkheid te nemen naar anderen en jezelf.

Niet iedereen weet dat...

oh, dus dat ben jij...
 
Vergeet ook niet dat als ergens bv 100 staat en je rijd b.v. in een bocht en het hard regent dan hoor je ook veilig te rijden.

Dan hoor je b.v. je snelheid te verminderen naar bv 70. Dit is wat vaag maar je hoort je verantwoordelijkheid te nemen naar anderen en jezelf.

Niet iedereen weet dat...


Baksteen kom er eens in?

Volgens mij is dit de grootste onzin die er is.
 
Baksteen kom er eens in?

Volgens mij is dit de grootste onzin die er is.

Natuurlijk is dit geen onzin. Goede tips! Ik wist niet dat je in bochten ook veilig moest rijden.. Ik dacht dat veilig alleen voor de rechte wegen was. Zit ik er alwéér naast!

:+
 
Vandaag voor het eerst sinds 6 maanden een near miss, ik rij tussen de files door in de mist bij de brienenoord ... Mega file trouwens. Gaat 1 kerel ineens van rijbaan wisselen ... En ik was dus al te dichtbij om te stoppen. Die lul gaf wel richting aan maar ging dus tegelijkertijd. Op de 1 of andere manier stuur ik dus onbewust vlak langs hem (zonder rem / gas minderen) en is er niks aan de hand ... Echt puur op reflex. Maar zulke mensen zou je toch effe een lesje willen leren.
 
Vandaag voor het eerst sinds 6 maanden een near miss, ik rij tussen de files door in de mist bij de brienenoord ... Mega file trouwens. Gaat 1 kerel ineens van rijbaan wisselen ... En ik was dus al te dichtbij om te stoppen. Die lul gaf wel richting aan maar ging dus tegelijkertijd. Op de 1 of andere manier stuur ik dus onbewust vlak langs hem (zonder rem / gas minderen) en is er niks aan de hand ... Echt puur op reflex. Maar zulke mensen zou je toch effe een lesje willen leren.

Valt de schade mee? Zelf nergens last van?

Overigens wel een punt in mijn irritatie top 10 ook, mensen die de richtaanwijzer gebruiken terwijl ze al half op een andere baan rijden.. |(
 
Hoeveel mensen niet snappen dat een richtingaanwijzer een middel is om je intenties aan te geven ipv een middel om mee te dreigen / tegelijkertijd te gebruiken...
 
Hoeveel mensen niet snappen dat een richtingaanwijzer een middel is om je intenties aan te geven ipv een middel om mee te dreigen / tegelijkertijd te gebruiken...

Psst, geheimpje: mensen zijn aardige, maar in de kern aartsluie wezens. Daarbij letten ze ook nog eens heel goed op hun medemensen of ze iets van hun gedrag kunnen kopiëren teneinde nog luier te kunnen worden dan ze al waren. Het massale geen richting aangeven, of pas de handle overhalen op het moment dat het stuur wordt verdraaid zijn daar treffende voorbeelden van. En zolang de focus der handhaving blijft liggen op vier kilometer per uur sneller dan toegestaan, ook al neemt de gevaarzetting niet in het minst toe... zal er nooit iets gaan verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan