Dit weekend waren de Duitsers Zeeland weer binnengevallen.
1. De 'Koek mal' Duitsers die tergend langzaam rijden en met z'n tweeën (of meer) één kant op kijken en wijzen.
2. De 'Verdammt wo ist das auktion' Duitsers die bij elke afslag hard op de rem gaan om vervolgens toch weer hun weg rechtdoor te vervolgen.
3. De 'Aahh Tolll! Die neues Jan Smit' Duitsers die met hun hoog opgestapelde vakantiekleding lekker zitten te bewegen en 80 rijden waar je 100 mag.
En nog wel een aantal.
ook met de motor? ... moedig
Ja hoor, is geen centimeter werk.
Neen, ik gaf voldoende gas zodat hij mij niet rechts voorbij kon.Die geeft steeds een beetje gas zodat jij niet meer naar rechts kunt?
je berooft alleen jezelf van flink wat volgafstand... en die van degene waar je 'm voor gooit..
als je een sociale weggebruiker treft dan gaat hij wel weer afstand houden en kan jij 't zelfde doen.. maar zonder kreukelzone wacht ik liever een paar auto's tot ik er gewoon tussen kan
Neen, ik gaf voldoende gas zodat hij mij niet rechts voorbij kon.
Jouw aanpak is ook veel verstandiger, alleen linksrijders en het gezeik wat ze creëren zijn 1 van de weinige dingen die mij goed pissig kunnen maken, met helaas de bijbehorende reacties.
Maar links rijden in combinatie met remmen na een sein? Dat is instant woede.
Veel dingen overwonnen die me opnaaien in het verkeer, maar remmen op de linkerbaan omdat je je op je pik getrapt voelt omdat je geseint wordt?
..................tussen, ik ga nadat ik de vrachtwagen voorbij ben dan ook weer naar rechts, en vaak volgen ze dan mijn voorbeeld.....
....op weg naar mn werk waar er veel van dit gehannes is, houd ik lekker 5 seconden afstand tot een vrachtwagen en luister ik lekker een muziekje en laat al die jokers maar lekker aankloten...
Neen, ik gaf voldoende gas zodat hij mij niet rechts voorbij kon.
Hebben ze in Belgie die wet niet? "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te
houden" ?
Is in Duitsland idem dito en ook hetzelfde. Als het daar een beetje druk is op een doorgaande weg sta je wel even voordat je door kunt, als je dan eindelijk linksaf kunt moet je nog opletten want je kunt de verkeerslichten niet meer zien en het tegemoet komende verkeer kan intussen weer groen hebben.Ik heb het hier nog niet veel gezien... Meestal is er dan een aparte rijstrook of wordt het zo geregeld dat er geen verkeer stil gaat staan op de kruising. In BE kan het op drukke momenten dan helemaal vastlopen omdat die ene die linksaf wilt al het achterliggende verkeer blokkeert.
Dit principe:
[afbeelding]
Is in Duitsland idem dito en ook hetzelfde. Als het daar een beetje druk is op een doorgaande weg sta je wel even voordat je door kunt, als je dan eindelijk linksaf kunt moet je nog opletten want je kunt de verkeerslichten niet meer zien en het tegemoet komende verkeer kan intussen weer groen hebben.
En als het niet druk is sta je gewoon midden in de nacht vijf minuten te wachten op groen omdat ''detectielus'' een woord is dat in het Deutsche Wörterbuch nog niet is opgenomen. Gelukkig gaat dan wel gewoon zowat alles op groen.. Vier kilometer verder hetzelfde. Mijn Duitse vrienden vinden dat allemaal geheel normaal, dit is bedacht en ontworpen door hogere machten en wordt gewoon geaccepteerd. Heeft met hiërarchie te doen. Spoorwegovergangen zijn in D ook fantastisch, die gaan vijf minuten voordat de trein komt dicht en gaan na x minuten weer open. Als er binnen tien minuten niet nog een trein komt tenminste.
Vorig jaar was ik met wat Duitse kennissen onderweg en we moesten stoppen voor een gesloten spoorwegovergang. Hier bleek echter de weg te kruisen met een rangeerterrein waar meerdere machinisten hun best aan het doen waren om de Duitse economie op peil te houden, je bedenkt het niet maar het kan. Heeft natuurlijk niet alleen maar nadelen, je kunt je olie even peilen, koffie zetten en rustig drinken, fotoshoot maken van iedereen, ook van de inmiddels buiten spelende kids van de autorijders, eitje bakken op je campingbrandertje als je niet naar de McD wil, er voor proberen te zorgen dat de wereldbevolking een beetje op peil blijft. Etcetera etcetera, vul maar wat in. Nadat eindelijk die spoorbomen heel even opengaan heb je een heel adressenbestand van nieuwe vrienden die je heilig beloven contact op te nemen want het was zo gemütlich bei der Bahnübergang
Die Belg kende jou misschien van de prozaïsche stukjes op dit forum welke aan jouw toetsenbord zijn ontsproten en wilde je wellicht alleen maar symbolisch hiermee feliciterenGij zult links of in het midden rijden. Rechtsrijden wordt zwaar bestraft.
Gisteren nog een Belg aan de rechterkant ingehaald omdat hij links al ingehaald werd, en er voor de rest niks te bekennen was.
Komt hij echt een stuk naar rechts op het moment dat ik er rij, toetert, kijkt me aan en tikt tegen zijn voorhoofd. Alsof ik gek ben.
Is in Duitsland idem dito en ook hetzelfde. Als het daar een beetje druk is op een doorgaande weg sta je wel even voordat je door kunt, als je dan eindelijk linksaf kunt moet je nog opletten want je kunt de verkeerslichten niet meer zien en het tegemoet komende verkeer kan intussen weer groen hebben.
En als het niet druk is sta je gewoon midden in de nacht vijf minuten te wachten op groen omdat ''detectielus'' een woord is dat in het Deutsche Wörterbuch nog niet is opgenomen. Gelukkig gaat dan wel gewoon zowat alles op groen.. Vier kilometer verder hetzelfde. Mijn Duitse vrienden vinden dat allemaal geheel normaal, dit is bedacht en ontworpen door hogere machten en wordt gewoon geaccepteerd. Heeft met hiërarchie te doen. Spoorwegovergangen zijn in D ook fantastisch, die gaan vijf minuten voordat de trein komt dicht en gaan na x minuten weer open. Als er binnen tien minuten niet nog een trein komt tenminste.
Vorig jaar was ik met wat Duitse kennissen onderweg en we moesten stoppen voor een gesloten spoorwegovergang. Hier bleek echter de weg te kruisen met een rangeerterrein waar meerdere machinisten hun best aan het doen waren om de Duitse economie op peil te houden, je bedenkt het niet maar het kan. Heeft natuurlijk niet alleen maar nadelen, je kunt je olie even peilen, koffie zetten en rustig drinken, fotoshoot maken van iedereen, ook van de inmiddels buiten spelende kids van de autorijders, eitje bakken op je campingbrandertje als je niet naar de McD wil, er voor proberen te zorgen dat de wereldbevolking een beetje op peil blijft. Etcetera etcetera, vul maar wat in. Nadat eindelijk die spoorbomen heel even opengaan heb je een heel adressenbestand van nieuwe vrienden die je heilig beloven contact op te nemen want het was zo gemütlich bei der Bahnübergang
Vanochtend vroeg weer eens de XR aangetrapt om eens een lekker rondje te rijden. Aangezien het goed strandweer was, regen en wind, besloten om richting het strand te gaan. Via een niet helemaal legale route binnendoor naar het strand en zo ver geen gekke dingen. Ik wist dat er ergens halverwege schapen liepen vanwege een landschapsbeheer project en dat je daar vlak langs het hek/schrikdraad moet rijden. Daar aangekomen de motor in zijn vrij en uitgeschakeld, zodat ik daar lopend langs kon zodat de schapen niet op hol sloegen. Op een gegeven moment zag ik een aantal schapen buiten het hek lopen en zag dat het hek van schikdraad was omgevallen. Dichterbij gekomen zat er een schaap helemaal verstrikt in het hek en was meer dood dan levend. Eerst een poging gedaan het schaap eruit te krijgen, maar dat resulteerde alleen maar in opdonders van het schrikdraad. Verderop zag ik een bordje staan en daar stond gelukkig een telefoonnummer op van de eigenaar van de schapen die je kon bellen in het geval er iets mis is. Via aanwijzingen van hem de stroom afgesloten en kon ik het schaap los halen, dat ging erg makkelijk aangezien het schaap bijna geen krachten meer had. Hij ademde nog wel zelfstandig maar had wel een aantal lelijke snij en brandwonden van het schrikdraad. Eigenaar zou er mee naar de veearts gaan, dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu mee gebeurd is. Ik dacht dat ik mijn helmcamera aan had staan, maar die zette ik helaas juist uit Je gaat overigens wel flink van zweten van zo'n actie
Vanochtend vroeg weer eens de XR aangetrapt om eens een lekker rondje te rijden. Aangezien het goed strandweer was, regen en wind, besloten om richting het strand te gaan. Via een niet helemaal legale route binnendoor naar het strand en zo ver geen gekke dingen. Ik wist dat er ergens halverwege schapen liepen vanwege een landschapsbeheer project en dat je daar vlak langs het hek/schrikdraad moet rijden. Daar aangekomen de motor in zijn vrij en uitgeschakeld, zodat ik daar lopend langs kon zodat de schapen niet op hol sloegen. Op een gegeven moment zag ik een aantal schapen buiten het hek lopen en zag dat het hek van schikdraad was omgevallen. Dichterbij gekomen zat er een schaap helemaal verstrikt in het hek en was meer dood dan levend. Eerst een poging gedaan het schaap eruit te krijgen, maar dat resulteerde alleen maar in opdonders van het schrikdraad. Verderop zag ik een bordje staan en daar stond gelukkig een telefoonnummer op van de eigenaar van de schapen die je kon bellen in het geval er iets mis is. Via aanwijzingen van hem de stroom afgesloten en kon ik het schaap los halen, dat ging erg makkelijk aangezien het schaap bijna geen krachten meer had. Hij ademde nog wel zelfstandig maar had wel een aantal lelijke snij en brandwonden van het schrikdraad. Eigenaar zou er mee naar de veearts gaan, dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu mee gebeurd is. Ik dacht dat ik mijn helmcamera aan had staan, maar die zette ik helaas juist uit Je gaat overigens wel flink van zweten van zo'n actie
Super actie van je !!Vanochtend vroeg weer eens de XR aangetrapt om eens een lekker rondje te rijden. Aangezien het goed strandweer was, regen en wind, besloten om richting het strand te gaan. Via een niet helemaal legale route binnendoor naar het strand en zo ver geen gekke dingen. Ik wist dat er ergens halverwege schapen liepen vanwege een landschapsbeheer project en dat je daar vlak langs het hek/schrikdraad moet rijden. Daar aangekomen de motor in zijn vrij en uitgeschakeld, zodat ik daar lopend langs kon zodat de schapen niet op hol sloegen. Op een gegeven moment zag ik een aantal schapen buiten het hek lopen en zag dat het hek van schikdraad was omgevallen. Dichterbij gekomen zat er een schaap helemaal verstrikt in het hek en was meer dood dan levend. Eerst een poging gedaan het schaap eruit te krijgen, maar dat resulteerde alleen maar in opdonders van het schrikdraad. Verderop zag ik een bordje staan en daar stond gelukkig een telefoonnummer op van de eigenaar van de schapen die je kon bellen in het geval er iets mis is. Via aanwijzingen van hem de stroom afgesloten en kon ik het schaap los halen, dat ging erg makkelijk aangezien het schaap bijna geen krachten meer had. Hij ademde nog wel zelfstandig maar had wel een aantal lelijke snij en brandwonden van het schrikdraad. Eigenaar zou er mee naar de veearts gaan, dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu mee gebeurd is. Ik dacht dat ik mijn helmcamera aan had staan, maar die zette ik helaas juist uit Je gaat overigens wel flink van zweten van zo'n actie
Wat nog gestoorder is; Ik was die twee al lang voorbij geweest
Vanochtend vroeg weer eens de XR aangetrapt om eens een lekker rondje te rijden. Aangezien het goed strandweer was, regen en wind, besloten om richting het strand te gaan. Via een niet helemaal legale route binnendoor naar het strand en zo ver geen gekke dingen. Ik wist dat er ergens halverwege schapen liepen vanwege een landschapsbeheer project en dat je daar vlak langs het hek/schrikdraad moet rijden. Daar aangekomen de motor in zijn vrij en uitgeschakeld, zodat ik daar lopend langs kon zodat de schapen niet op hol sloegen. Op een gegeven moment zag ik een aantal schapen buiten het hek lopen en zag dat het hek van schikdraad was omgevallen. Dichterbij gekomen zat er een schaap helemaal verstrikt in het hek en was meer dood dan levend. Eerst een poging gedaan het schaap eruit te krijgen, maar dat resulteerde alleen maar in opdonders van het schrikdraad. Verderop zag ik een bordje staan en daar stond gelukkig een telefoonnummer op van de eigenaar van de schapen die je kon bellen in het geval er iets mis is. Via aanwijzingen van hem de stroom afgesloten en kon ik het schaap los halen, dat ging erg makkelijk aangezien het schaap bijna geen krachten meer had. Hij ademde nog wel zelfstandig maar had wel een aantal lelijke snij en brandwonden van het schrikdraad. Eigenaar zou er mee naar de veearts gaan, dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu mee gebeurd is. Ik dacht dat ik mijn helmcamera aan had staan, maar die zette ik helaas juist uit Je gaat overigens wel flink van zweten van zo'n actie
Dat is een nobele daad van je.Via aanwijzingen van hem de stroom afgesloten en kon ik het schaap los halen, dat ging erg makkelijk aangezien het schaap bijna geen krachten meer had.