Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.

als ex-zeeuw is dit me maar al te bekend.. rijd je lekker op de stormvloedkering... waar je 100 mag.. moet je remmen omdat een of andere duitser 60 rijdt. .. stop gewoon lekker bij het uitkijkpunt en gooi 50 cent in die verrekijkert!

Ja hoor, is geen centimeter werk.

je berooft alleen jezelf van flink wat volgafstand... en die van degene waar je 'm voor gooit..

als je een sociale weggebruiker treft dan gaat hij wel weer afstand houden en kan jij 't zelfde doen.. maar zonder kreukelzone wacht ik liever een paar auto's tot ik er gewoon tussen kan

Jouw aanpak is ook veel verstandiger, alleen linksrijders en het gezeik wat ze creëren zijn 1 van de weinige dingen die mij goed pissig kunnen maken, met helaas de bijbehorende reacties.

Maar links rijden in combinatie met remmen na een sein? Dat is instant woede.
Veel dingen overwonnen die me opnaaien in het verkeer, maar remmen op de linkerbaan omdat je je op je pik getrapt voelt omdat je geseint wordt?

ik begrijp het ook wel hoor... ik prop 'm met de auto er wel tussen, ik ga nadat ik de vrachtwagen voorbij ben dan ook weer naar rechts, en vaak volgen ze dan mijn voorbeeld.. en dan is er altijd een opgeschoten kerel die dan wel weer inhaalt om vervolgens weer achter de rij linksrijders vast te zitten...

op weg naar mn werk waar er veel van dit gehannes is, houd ik lekker 5 seconden afstand tot een vrachtwagen en luister ik lekker een muziekje en laat al die jokers maar lekker aankloten...

Goed voorbeeld doet verrassend vaak goed volgen, er zijn er bij die het niet zo in de gaten hebben dat ze onnodig links rijden. Wat mij overigens ook opvalt is dat als men ziet dat je na het inhalen meteen weer naar rechts gaat je bij een volgende vrachtwagen ook weer netjes ruimte krijgt om even links er tussen te mogen om die vrachtwagen voorbij te rijden.

Ik maak me ook niet meer druk als ik in het blik zit, en met de motor heb ik in de regel nergens last van want je komt ze toch wel voorbij.

Laatst bewerkt:
Hebben ze in Belgie die wet niet? "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te
houden" ?

Gij zult links of in het midden rijden. Rechtsrijden wordt zwaar bestraft.

Gisteren nog een Belg aan de rechterkant ingehaald omdat hij links al ingehaald werd, en er voor de rest niks te bekennen was.

Komt hij echt een stuk naar rechts op het moment dat ik er rij, toetert, kijkt me aan en tikt tegen zijn voorhoofd. Alsof ik gek ben.

Zojuist op een kruispunt bij de a59.
Was naar voren gekropen wachtend op groen wat ik wist wat we zo zouden krijgen.
Tot ik sirenes hoorde, brandweerwagen kwam van achter aan, ondertussen kregen wij groen.
Hij kon de strook voor rechts gebruiken om naar voren te gaan en ik hield ondertussen de rest tegen.

De brandweer was me dankbaar, de automobilisten begonnen er chago te kijken toen ik voor groen bleef wachten

betreft trouwens dit kruispunt
Google Maps

Laatst bewerkt:
Is in Duitsland idem dito en ook hetzelfde. Als het daar een beetje druk is op een doorgaande weg sta je wel even voordat je door kunt, als je dan eindelijk linksaf kunt moet je nog opletten want je kunt de verkeerslichten niet meer zien en het tegemoet komende verkeer kan intussen weer groen hebben.
En als het niet druk is sta je gewoon midden in de nacht vijf minuten te wachten op groen omdat ''detectielus'' een woord is dat in het Deutsche Wörterbuch nog niet is opgenomen. Gelukkig gaat dan wel gewoon zowat alles op groen.. Vier kilometer verder hetzelfde. Mijn Duitse vrienden vinden dat allemaal geheel normaal, dit is bedacht en ontworpen door hogere machten en wordt gewoon geaccepteerd. Heeft met hiërarchie te doen. Spoorwegovergangen zijn in D ook fantastisch, die gaan vijf minuten voordat de trein komt dicht en gaan na x minuten weer open. Als er binnen tien minuten niet nog een trein komt tenminste.

Vorig jaar was ik met wat Duitse kennissen onderweg en we moesten stoppen voor een gesloten spoorwegovergang. Hier bleek echter de weg te kruisen met een rangeerterrein waar meerdere machinisten hun best aan het doen waren om de Duitse economie op peil te houden, je bedenkt het niet maar het kan. Heeft natuurlijk niet alleen maar nadelen, je kunt je olie even peilen, koffie zetten en rustig drinken, fotoshoot maken van iedereen, ook van de inmiddels buiten spelende kids van de autorijders, eitje bakken op je campingbrandertje als je niet naar de McD wil, er voor proberen te zorgen dat de wereldbevolking een beetje op peil blijft. Etcetera etcetera, vul maar wat in. Nadat eindelijk die spoorbomen heel even opengaan heb je een heel adressenbestand van nieuwe vrienden die je heilig beloven contact op te nemen want het was zo gemütlich bei der Bahnübergang

Die Belg kende jou misschien van de prozaïsche stukjes op dit forum welke aan jouw toetsenbord zijn ontsproten en wilde je wellicht alleen maar symbolisch hiermee feliciteren

Laatst bewerkt:

Ik heb in Nederland ook een keer 20 minuten staan wachten bij een kruising met een spoorwegovergang ernaast. Elke keer als de verkeerslichten op groen sprongen en alle fietsende scholieren voorbij waren, gingen de spoorbomen naar beneden.

Vanochtend vroeg weer eens de XR aangetrapt om eens een lekker rondje te rijden. Aangezien het goed strandweer was, regen en wind, besloten om richting het strand te gaan. Via een niet helemaal legale route binnendoor naar het strand en zo ver geen gekke dingen. Ik wist dat er ergens halverwege schapen liepen vanwege een landschapsbeheer project en dat je daar vlak langs het hek/schrikdraad moet rijden. Daar aangekomen de motor in zijn vrij en uitgeschakeld, zodat ik daar lopend langs kon zodat de schapen niet op hol sloegen. Op een gegeven moment zag ik een aantal schapen buiten het hek lopen en zag dat het hek van schikdraad was omgevallen. Dichterbij gekomen zat er een schaap helemaal verstrikt in het hek en was meer dood dan levend. Eerst een poging gedaan het schaap eruit te krijgen, maar dat resulteerde alleen maar in opdonders van het schrikdraad . Verderop zag ik een bordje staan en daar stond gelukkig een telefoonnummer op van de eigenaar van de schapen die je kon bellen in het geval er iets mis is. Via aanwijzingen van hem de stroom afgesloten en kon ik het schaap los halen, dat ging erg makkelijk aangezien het schaap bijna geen krachten meer had. Hij ademde nog wel zelfstandig maar had wel een aantal lelijke snij en brandwonden van het schrikdraad. Eigenaar zou er mee naar de veearts gaan, dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu mee gebeurd is. Ik dacht dat ik mijn helmcamera aan had staan, maar die zette ik helaas juist uit Je gaat overigens wel flink van zweten van zo'n actie

Laatst bewerkt:

Arm beest Respect voor de inzet!

Wat een pech heb je dan als schaap zijnde. Wel een goede actie van je om dat beest niet aan zijn lot over te laten.

Super actie van je !!

Wat nog gestoorder is; Ik was die twee al lang voorbij geweest

En dan bij de volgende afrit omkeren en een afslag terugrijden? Ik reed, laat ik zeggen, net ietsjes harder dan de rest van het verkeer, en ik had lang van te voren gezien hoe ik optimaal de afslag zou kunnen nemen, met genoeg ruimte tussen de auto's door. En dat was precies achter die twee koekebakkers.

En wat ik nog wil zeggen, je bent gestoord als je 80 rijdt op de middenbaan, maar je bent crimineel als je bewust probeert en kettingbotsing te veroorzaken.

Super gedaan!!

Ik ben net op de terugweg naar huis niet bekeurd voor het door rood rijden, terwijl de politie recht achter me zat Ik remde af voor geel, maar de agent achter me zag dat blijkbaar niet aankomen en kwam wel erg straf aanrijden in mijn spiegel. Dus dan toch maar goed gekeken en gas gegeven, waardoor ik net door rood ging. Ik nam aan dat 'ie haast had en dit was de veiligste manier om hem ruimte te geven. Hij had alleen geen sirene/zwaailicht aan staan, dus was er niet gerust op. Aan de andere kant van het kruispunt maar netjes op de stoep stilgezet, klaar voor de eventuele discussie. De agent stopte inderdaad ook achter me en stapte uit. Maar in plaats van de verwachte discussie gaf hij me meteen complimenten voor het oplettende gedrag en de weloverwogen en duidelijke keuze om toch door te rijden, want "als jij net zo had zitten pitten als ik was ik zo bovenop je geknald, ik ging er vierkant van uit dat jij de gok zou nemen om door geel te rijden"... Het was een best aardige agent, ik hoop alleen dat 'ie de volgende keer beter oplet...

Status
Niet open voor verdere reacties.