Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deeltje IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteravond een verjaardagsfeestje in heemskerk.
op de terugweg, op weg naar de A9 was er een alcoholcontrole bij het shell station.'
1 agent met zo'n lichtgevende dildo op de middenweg maant je dan naar links het terrein op te rijden.
prima, doen we.
vervolgens heb je zo'n rijtje met van die ledflashers op de grond liggen dus, omdat agent 1 daarvoor stond heb ik die aan de rechterkant. dan een stapel pionen overal door elkaar en een kudde agenten bij de benzinepompen.
dus ik ga die kant maar op omdat ik anders achter het huisje langs moet en zo.
meteen valt "de boze agent"me op, hij is de enige die me aankijkt dus ik parkeer mijn brommert voor zijn neus.
"u volgt de aangegeven rijrichting niet!"
gezzelig mens...
dat doe ik wel agent, die gast daar zwaait me jou kant op en jij bent de enige die me aankijkt.
"je moet de pionen volgen!"
dat gaat niet, die staan stil..
op dat moment krijg ik een zeer subtiele por in mijn rug van mijn vrouw die achterop zit dus ik besluit het niet op de sptis te drijven dus op het moment dat hij begint dat ik erg brutaal ben geef ik hem aan hem erg slecht te verstaan vanwege mijn oordoppen en het feit dat ik het koud heb en naar huis wil.

we mogen doorsturen naar de pompen waar een agent staat met een slinger toetertjes om zijn nek.
ik vraag hem of iemand die goed bij zijn hoofd is drinkt als hij door de sneeuw op de motor moet rijden antwoord hij bevestigend en met een grijns "je bent al niet goed als je met dit weer gaat motorrijden maar ze bestaan.."

daarna mag ik inderdaad blazen, ik ben net klaar als piemel ! weer aankomt en de agent die me liet blazen aanspreekt.
vervolgens vraagt die me of de lampen voorop mijn GS mistlichten zijn,
ik antwoord dat het bermverlichting is.
"omdat het zicht meer dan 30 meter is zult u ze uit moeten doen meneer!."
zucht!, ok, lampjes uit...
100 meter verderop ligt een rotonde en daar gaan ze gewoon weer aan hoor...
"en meneer? "
ja?
"niet al bij de rotonde weer aandoen he?!"

wat zal die gast een rotavondgehad hebben met die "collega"!.....
_O-

"u volgt de aangegeven rijrichting niet!"
dat doe ik wel agent, die gast daar zwaait me jou kant op en jij bent de enige die me aankijkt.
"je moet de pionnen volgen!"
dat gaat niet, die staan stil..

_O-

Laatst bewerkt:
ik vraag hem of iemand die goed bij zijn hoofd is drinkt als hij door de sneeuw op de motor moet rijden antwoord hij bevestigend en met een grijns "je bent al niet goed als je met dit weer gaat motorrijden maar ze bestaan.."

nee, wat die kerel doet om z'n geld te verdienen is lekker |( wat een kneus

neuh, HIJ was de enige die wel menselijk leek. hij had in ieder geval gevoel voor humor.
bij de rest had ik het idee dat de DEATH star ergens achter de horizon hing...

Schroefjelos heeft gevoel voor humor
gisteravond een verjaardagsfeestje in heemskerk.
op de terugweg, op weg naar de A9 was er een alcoholcontrole bij het shell station.'
.....komisch verhaal.....
_O- :} jammer dat de meeste/sommige van die dienders weinig tot geen gevoel voor humor hebben

Onderweg? Gelukkig niet.. :+
Zouden gister even een ritje maken, nog even de bandenspanning meten dus wil het ventiel dopje eraf draaien, knalt opeens het binnenwerk van het ventiel eruit. B|
Blij dat het stil staand voor de deur gebeurde.

Zaterdag gebeurd, vandaag al door de motorzaak hier aan huis een nieuw ventiel erin gezet, gratis top service. :]
Warme douche voor Bernard Motoren! :Y

Nu nog warmer weer.

nee, wat die kerel doet om z'n geld te verdienen is lekker |( wat een kneus

Kan aan mij liggen maar alcoholcontroles vind ik één van de weinige echt nuttige taken van de politie.

In ieder geval heb ik 10x liever dat ze dat doen dan in het busje krantje lezen terwijl de multanova snelheidsbelasting staat te innen....

Kan aan mij liggen maar alcoholcontroles vind ik één van de weinige echt nuttige taken van de politie.

In ieder geval heb ik 10x liever dat ze dat doen dan in het busje krantje lezen terwijl de multanova snelheidsbelasting staat te innen....

:^

:^

alco controle's vind ik wel goed hoor.. vooral bij feestdagen e.d., maar wat me dwars zit is dat ze (soms) moeilijk doen om van die kleine dingen.. je verzint het en ze bekeuren erop los (sommige dan), ''ja uw knipperlichten horen 12cm van elkaar te zijn'', ''ja uw spoiler steekt 4 cm naar buiten'' en bla bla bla..dat soort dingen

alco controle's vind ik wel goed hoor.. vooral bij feestdagen e.d., maar wat me dwars zit is dat ze (soms) moeilijk doen om van die kleine dingen.. je verzint het en ze bekeuren erop los (sommige dan), ''ja uw knipperlichten horen 12cm van elkaar te zijn'', ''ja uw spoiler steekt 4 cm naar buiten'' en bla bla bla..dat soort dingen

Ja, maar... Vaak lokken mensen dit zelf uit, door een beetje bijdehand te gaan zitten doen, en daar zijn ze vaak niet van gediend.. En ja, dan krijg je voor elk klein dingetje gezeik/een bon...

Laatst bewerkt:
Ja, maar... Vaak lokken mensen dit zelf uit, door een beetje bijdehand te gaan zitten doen, en daar zijn ze vaak niet van gediend.. En ja, dan krijg je voor elk klein dingetje gezeik/een bon...

't is bij mij altijd "sorry meneer de agent, ik zal 't nooit meer doen meneer de agent"

MITS ik een beetje normaal aangesproken word.. soms kom je ook van die klootviolen tegen die gelijk retorische vragen gaan stellen of gewoon een irritant autoritair toontje opzetten, dan doe ik er alles aan om ze 't bloed onder de nagels vandaan te halen :+

ik deed vroeger veel aan skateboard, dan had je 2 soorten agenten: "hey, wil je dat alsjeblieft niet op de stoep doen, want er lopen hier veel mensen en die schrikken daarvan"

of

"vind je dat normaal?" (of iets in die trant)

in geval nummer 2 had de agent echt een kutdag :+

't is bij mij altijd "sorry meneer de agent, ik zal 't nooit meer doen meneer de agent"

MITS ik een beetje normaal aangesproken word.. soms kom je ook van die klootviolen tegen die gelijk retorische vragen gaan stellen of gewoon een irritant autoritair toontje opzetten, dan doe ik er alles aan om ze 't bloed onder de nagels vandaan te halen :+

ik deed vroeger veel aan skateboard, dan had je 2 soorten agenten: "hey, wil je dat alsjeblieft niet op de stoep doen, want er lopen hier veel mensen en die schrikken daarvan"

of

"vind je dat normaal?" (of iets in die trant)

in geval nummer 2 had de agent echt een kutdag :+

Ja, tuurlijk, dat is ook zo... Maar de mensen die altijd maar over de politie lopen te klagen, zijn vaak zelf ook zo bijdehand en onredelijk als de pest...

Als jij ook gewoon normaal een redelijk blijft, blijven hun dat vaak ook... Niet veel ervaring mee overigens, maar de ervaring die ik ermee heb, ondersteund dat.. :P

Ja, tuurlijk, dat is ook zo... Maar de mensen die altijd maar over de politie lopen te klagen, zijn vaak zelf ook zo bijdehand en onredelijk als de pest...

Als jij ook gewoon normaal een redelijk blijft, blijven hun dat vaak ook... Niet veel ervaring mee overigens, maar de ervaring die ik ermee heb, ondersteund dat.. :P

precies!

en dan altijd een hekel aan de politie hebben omdat ze onder invloed gereden hebben en dan een bon krijgen :'-) .. enige waar je mij over zal horen is dat veel van die regio-agentjes geen fuck uitspoken (intocht sinterklaas in dordrecht liep ik een plein over, dikke vechtpartij, paar honderd meter verder stonden ze met 15 man bij elkaar gezellig te kletsen...)

Je hebt inderdaad agenten en agenten:

- Met de trapfiets zonder licht aangehouden. schreeuwt er een vrouwelijke agent "Nu aan de kant, je bent niet wijs bezig!!!". Vervolgens sta ik in de regen een paar minuten te wachten achter het busje, dus ga eens vragen wat de bedoeling is. Gelijk een snauw "Terug naar achteren jij!".
Begint d'r collega te glimlachen en zegt zeer kleinerend tegen haar "volgens mij is je dag lang genoeg geweest of heeft je man deze week pech. Ik handel dit wel even af". Netjes een excuus van de agent gehad en een prent "omdat het nou eenmaal moet volgens de wetgeving".

- Aangehouden met de scooter, in de regen en kou. Ding liep te hard, dus mocht 30 minuten met dat ding aan de hand gaan lopen. Geen probleem, eigen schuld.
De agent had die dag al heel wat agresieve gevallen gehad en vond dat ik het zo sportief oppakte, dat hij een notitie op de bekeuring zette dat ik al was gepakt en 60 minuten had om thuis te komen, rijdend op de scooter. :}

- Een papiercontrole. Een agent in opleiding (zo'n enorm jong broekie in ieder geval), wou mijn vriending laten stoppen en mij door laten rijden, wat dus niet gaat gebeuren. Ik rij dus vrolijk mee de controle in en krijg gelijk een hoop gezeur van een oude agent dat ik naar het gezag dien te luisteren. vervolgens kom ik bij de controleur, die gelijk een complimentje over de staat van mijn motor geeft en verteld dat hij bezig is met de opleiding tot motoragent.

Behalve als je een echt onredelijke agent hebt, kun je bij de meeste met veel weg komen door netjes en aardig te blijven.

- Met de trapfiets zonder licht aangehouden. schreeuwt er een vrouwelijke agent "Nu aan de kant, je bent niet wijs bezig!!!". Vervolgens sta ik in de regen een paar minuten te wachten achter het busje, dus ga eens vragen wat de bedoeling is. Gelijk een snauw "Terug naar achteren jij!".
Begint d'r collega te glimlachen en zegt zeer kleinerend tegen haar "volgens mij is je dag lang genoeg geweest of heeft je man deze week pech. Ik handel dit wel even af". Netjes een excuus van de agent gehad en een prent "omdat het nou eenmaal moet volgens de wetgeving".
Jammer dat je die prent dan kreeg 'omdat het moest', je weet zelf hoe zichtbaar je bent zonder licht, in de regen :')

Jammer dat je die prent dan kreeg 'omdat het moest', je weet zelf hoe zichtbaar je bent zonder licht, in de regen :')

:Y

fietsers zonder licht zijn idd niet wijs bezig... maargoed, dat kan ook netjes verteld worden, en dat hoeft niet zo snauwerig idd, je bent niet ineens een moordenaar ofzo :P

Da's heel subjectief. Hoe vaak zie je niet bij wegmisbruikers ofzo dat iemand een prent krijgt wegens losliggende lading. Vindt zo'n bestuurder dan belachelijk en pennenlikkerij.

Maar als motorrijder ben ik heel blij dat daar tegen opgetreden wordt. Je zal er maar achter rijden als het misgaat.....

fietser blijven irritant, vooral jonge. vandaag op t zelfde weg (t-splitsing voor auto's en fietsers) een fietsster die zonder te kijken of hand uitsteken van rechts naar links stuurt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan