Zelfs een paar keer gehad dat ik aan wilde koppelen en terwijl ik al achteruit reed er iemand tussen de trekker en de oplegger doorliep.
Dát zal me een smeerboel geven als je dat als chauffeur even niet ziet.....
Kan cru klinken, maar opgeruimt staat netjes.
Als je zo stom bent dan kan ik het de chauffeur ook niet kwalijk nemen.
Zo heb je soms voetgangers die even de weg oversteken, kop vooruit en hopen op het beste.
En dan nog boos kijken ook als ik dan de claxon aandruk.
Tevens, wat mij vandaag overkwam.
Was vandaag met de auto, want het wordt een late dag.
Dus rijd in de buurt van m'n werk, zie ik een wat oudere dame met veel moeite naar het zebrapad lopen om over te steken, auto's voor me rijden door, ik denk ik stop wel even, die mensen achter me hebben maar even pech.
Dus ik stop netjes voor het zebrapad, oude dame steekt op d'r gemakkie over.
Is ze op de helft....... steekt ze voor haar duim op, en niet te zuinig ook
Schoot er bijna van in de lach, maar aan de andere kant is het triest dat je dus blijkbaar bedankt moet worden om te stoppen voor een zebrapad aangezien de meeste gewoon doorscheuren
ik word op de motor bijna elke keer bedankt.. gaat eigenlijk nergens over... en als je dan stopt en ze steken over, dan blijven je tegenliggers nog vrolijk doorrijden
Of, nog beter, ze halen je in terwijl je stopt voor een zebra-pad.
ik word op de motor bijna elke keer bedankt.. gaat eigenlijk nergens over... en als je dan stopt en ze steken over, dan blijven je tegenliggers nog vrolijk doorrijden
ik denk trouwens nog steeds dat er genoeg mensen doorrijden die niet weten dat voetgangers voorrang hebben bij een zebra.
zo kom ik ook vaak voetgangers tegen die bij een oversteekplaats die geen zebra is (gewoon lijnen op de weg) denken dat ze voorrang hebben... maargoed..
ik denk trouwens nog steeds dat er genoeg mensen doorrijden die niet weten dat voetgangers voorrang hebben bij een zebra.
zo kom ik ook vaak voetgangers tegen die bij een oversteekplaats die geen zebra is (gewoon lijnen op de weg) denken dat ze voorrang hebben... maargoed..
ik heb met motor- en autorijles altijd geleerd vrachtwagens gewoon de ruimte te geven. is ten eerste sociaal, de chauffeurs zijn je dankbaar. daarnaast kan je er omheen kijken en bij gekke manoeuvres sta je niet te dichtbij....
ook iets met gezond verstand.. enzo..
VoetgangersFietsers
Hier bij Utrecht Centraal ligt een zebrapad over het fietspad. En die fietsers maar vrolijk rinkelen met hun verroest bellen en schelden op alle voetgangers die hun voorrang nemen.
Dat er daar niet vaker een fietser op de grond ligt verbaast me.
Voetgangers
(Centraal is sowieso een zooitje)
kerel had geen seconde door dat hij had moeten stoppen, en hij reed wel wat harder dan 30 voorbij een blinde zijstraat....
Of verkeersdeelnemers die midden op de weg stoppen omdat voetgangers/fietsen in de berm staan om over te steken. (Dus niet bij een oversteekplaats).
Die mensen mogen ze ook op een cursus verkeersdeelname sturen.
Ik moet zeggen dat het in Nederland soms best lastig is met rotondes.
In mijn wijk is er een voorrangsrotonde met haaientanden voor op het oprijden van de rotonde. Verder zijn er rondom haaientanden voor het aanliggende fietspad, fietsers moeten dus voorrang verlenen. Er zijn geen zebrapaden.
Als ik dan afsla, hoef ik fietsen dus geen voorrang te verlenen. Maar moet ik de voetgangers wel voor laten? Volgens de wet (rechtdoor gaat voor) wel, maar niemand geeft de voetgangers hier voorrang.
Er zijn geen zebrapaden toch?Ik moet zeggen dat het in Nederland soms best lastig is met rotondes.
In mijn wijk is er een voorrangsrotonde met haaientanden voor op het oprijden van de rotonde. Verder zijn er rondom haaientanden voor het aanliggende fietspad, fietsers moeten dus voorrang verlenen. Er zijn geen zebrapaden.
Als ik dan afsla, hoef ik fietsen dus geen voorrang te verlenen. Maar moet ik de voetgangers wel voor laten? Volgens de wet (rechtdoor gaat voor) wel, maar niemand geeft de voetgangers hier voorrang.
Er zijn geen zebrapaden toch?
dat heet een donkervoort.Dat ik op de n3 ineens een kart tegenkwam.
Ging met 70-80 over de weg heen.
Inclusief kenteken
Dat ik op de n3 ineens een kart tegenkwam.
Inclusief kenteken
Is ook eens bij Wegmisbruikers geweest:Dat ik op de n3 ineens een kart tegenkwam.
Inclusief kenteken
Staan ook wel eens op Marktplaats.Dat ik op de n3 ineens een kart tegenkwam.
Inclusief kenteken