Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deeltje IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
... M'n schakelpook hinf bij t terugschakelen ineens naast de motor. Dus bij de A10 vlak voor s112 de vluchtstrook op in z'n zes. Komt er een heel circus met autoambulances op gang omdat niemand een steeksleutel maatje 17 heeft...

Maar goed we rijden weer. Hoort bij de charme van motorrijden denk ik maar :)

Reed met mijn GoPro op de helm bevestigd. Toen ik bijna thuis was merkte ik een lesauto op in mijn spiegel. Ik stopte voor het rode verkeerslicht en de lesauto stopte achter mij. Ik zag dat alleen de instructeur in de auto zat, waarschijnlijk op weg naar een leerling. Toen ik beter keek zag ik dat hij mobiel zat te bellen. (lees: niet handsfree)

Ik draaide mij om, keek hem aan en maakte het bekende telefoon gebaar. Hij keek me aan en haalde zijn schouders op. Vervolgens wees ik op de GoPro op de zijkant van mijn helm, daarna maakte ik nog een keer het bellen gebaar. Meneer zag de camera en bedacht wellicht dat zijn kenteken en zijn mooie reclamebord op zijn dak haarscherp in beeld waren. Hij gooide direct zijn telefoon in op zijn schoot, maakte een "sorry"gebaar en pakte direct zijn stuur kwart voor drie vast en ging als een braaf leerlingetje achter het stuur zitten. _O-

Post het filmpje binnenkort wel, moet hem nog editen.

gisteravond, op weg naar huis van mijn werk.
niks aan de hand, geen sneeuw, geen regen of debiele dingen die op straat liggen maar toch ga ik in een bocht PLAT op mijn bek!
ik snap er geen donder van, ik gaf gas voor het stoplicht bij afslag hoofddorp, de hoek en ga vlak voor het stoplicht weer flink in de remmen omdat ik deze motor nog niet zo goed ken en dus niet overdreven de bocht in wil, ik neem de binnenbocht en ineens komt mijn hele motor me voorbij zetten terwijl ik op mijn bakkes op het asfalt lig!
gelukkig lijkt de val beugel zijn werk goed gedaan te hebben want zo te zien is er geen verdere schade...
maar goed

http://www.youtube.com/watch?v=I1iEmh7ULzs

vandaag nog eens langs gegaan, dit was dus de boosdoender:
DSC_0174_zps11572798.jpg

van deze schade:

DSC_0179_zps7175809e.jpg

DSC_0180_zps4d767ed2.jpg

en dat hele circus is gefilmd met deze camera:
DSC_0178_zps264265a3.jpg

Reed met mijn GoPro op de helm bevestigd. Toen ik bijna thuis was merkte ik een lesauto op in mijn spiegel. Ik stopte voor het rode verkeerslicht en de lesauto stopte achter mij. Ik zag dat alleen de instructeur in de auto zat, waarschijnlijk op weg naar een leerling. Toen ik beter keek zag ik dat hij mobiel zat te bellen. (lees: niet handsfree)

Ik draaide mij om, keek hem aan en maakte het bekende telefoon gebaar. Hij keek me aan en haalde zijn schouders op. Vervolgens wees ik op de GoPro op de zijkant van mijn helm, daarna maakte ik nog een keer het bellen gebaar. Meneer zag de camera en bedacht wellicht dat zijn kenteken en zijn mooie reclamebord op zijn dak haarscherp in beeld waren. Hij gooide direct zijn telefoon in op zijn schoot, maakte een "sorry"gebaar en pakte direct zijn stuur kwart voor drie vast en ging als een braaf leerlingetje achter het stuur zitten. _O-

_O- _O- Ik ben zéér benieuwd :+

niks aan de hand, geen sneeuw, geen regen of debiele dingen die op straat liggen maar toch ga ik in een bocht PLAT op mijn bek!
ik snap er geen donder van, ik gaf gas voor het stoplicht bij afslag hoofddorp, de hoek en ga vlak voor het stoplicht weer flink in de remmen omdat ik deze motor nog niet zo goed ken en dus niet overdreven de bocht in wil, ik neem de binnenbocht en ineens komt mijn hele motor me voorbij zetten terwijl ik op mijn bakkes op het asfalt lig!
gelukkig lijkt de val beugel zijn werk goed gedaan te hebben want zo te zien is er geen verdere schade...
maar goed

[afbeelding]
van deze schade:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
die eerste moet olie zijn gok ik. niet echt goed te zien maar ja, is ook lastig op de plaat te zetten.
en filppie willen we zien, al is het maar om te lachen. :+

maar goed

[afbeelding]
van deze schade:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Zo, hey! Ik zie je eraf donderen @ 0:11.
Ja... potverdikke!... :]
full
roll.gif
konfus.gif
full
(samengevat)

@Thoom: Whaha, geniaal :)
@screwloose: Aiih, balen! In ieder geval iets van viezigheid / olie, net pech remmend in een bocht... Maar toch wel ideaal zo'n valbeugel!

Vanochtend in de auto op een 80-weg, voor een kruising, verkeerslichten stonden al even op groen.
Vond er één op de rechterrijstrook dat het niet snel genoeg optrekte,die reed iets van 60 en ik rond de 80-85 op de linkerrijstrook.
Die dacht wel met zijn richtingaanwijzer een baantje op te mogen schuiven, dus ik vol claxon in, was nooit genoeg ruimte dat die zijn auto er voor kon prakken.
Dan had ik af moeten remmen naar 50km/u, om hem ervoor te laten.
Hij toch er maar niet voor, terug toeteren, middelvinger.

Wie is hier nu de aso? :? Donder op, een richtingaanwijzer maakt je geen voorrangsvoertuig.
Wat ruimte geven ben ik de beroerdste niet voor, maar vol in de remmen nee.

Laatst bewerkt:
Dat ik vergeten was mijn motor af te dekken.
Loop naar buiten, zie ik heel mijn motor wit van het ijs zijn.....
Dus eerst maar even met een theedoek op het zadel gaan zitten, blijft mn reet een beetje droog en warmer _O-

_O- :} :}

Vrachtwagen rijdt op middelste rijstrook. Ziet een file en steekt zijn 4 alarmlichten aan. Puik!!

Trekt dan op volle snelheid zijn voertuig over naar de eerste rijstrook terwijl zijn 4 alarmlichten nog branden...

filmpje staat in het eerste linkje.
incluis vuurwerkshow met sterretjes...
fijn dat er zo weinig verkeer was.
er af vallen is niet zo "erg", dat ff tussen aanhalingstekens. maar je kan zo voor je donder worden gereden. |(
dacht dat het linkje voor een map met de kruising was dus had niet aangeklikt.
@ beide filmpjes is altijd leuk.
valbeugel heeft zijn werk gedaan ja. daar is tie ook voor, voorkomt verdere schade. :)

best goed beeld voor zo'n klein dingetje. :Y

Laatst bewerkt:
Mijn motor is voor de deur omgevallen.. :(
Deuk in de benzinetank en verf is er afgekapt en voetsteuntje is geplooid en nog meer schade waarschijnlijk maar ik had geen tijd om het allemaal te bekijken.
Waarschijnlijk heeft iemand hem omver geduwd want vanzelf kan hij niet vallen.
Vanmiddag ga ik vragen of ik camerabeelden mag bekijken van de camera die erbij staat.

Laatst bewerkt:
Ligt t aan mij of lag er gisteren inderdaad veel olie op de weg en was t plaatselijk veel gladder dan je zou verwachten ?!

Mijn motor is voor de deur omgevallen.. :(
Deuk in de benzinetank en verf is er afgekapt en voetsteuntje is geplooid en nog meer schade waarschijnlijk maar ik had geen tijd om het allemaal te bekijken.
Waarschijnlijk heeft iemand hem omver geduwd want vanzelf kan hij niet vallen.
Vanmiddag ga ik vragen of ik camerabeelden mag bekijken van de camera die erbij staat.
Zuur, succes met uitzoeken!

Daarnet heb ik de beelden gekregen van de camera.
Daarop kan je zien hoe de (dronken) persoon langs de motor passeert, bijna tegen een muur valt en dan tussen de motor en de muur staat en dan de motor omverduwt en gewoon wegloopt.
Morgen ga ik naar de politie, alhoewel ik denk dat ze niks met de beelden kunnen omdat hij niet duidelijk te zien is.
(het filmpje kan ik niet uploaden want het is beveiligd en kan alleen maar met een speciale speler afgespeeld worden.)

full

Ik vind het heel vervelend voor je man. Al is de kans klein dat degene gepakt wordt, in iedere geval weet je wat er precies gebeurd is.

Zostraks bijna van mijn motor gereden door twee petjes in een polo.

Reed met voldoende afstand achter een lijnbus op een 80 km voorrangsweg. Aankomend bij een T-splitsing schiet bovenstaande polo zonder te kijken de weg op.
Na de rem en claxon actie maar met een rotklap de spiegel ingeklapt. Rustig doorgereden, met de polo vlak op mijn achterwiel....

Vraag me nog steeds af hoe sommigen ooit een rijbewijs hebben gehaald...

...soms had je toch een spijkerbed onder je zadel willen toveren

1st klas mongolen, zulk soort types

voor het eerst gereden met kofferset , daaronder vallen ook twee zijkoffers.
dacht er niet bij na en wou dus even vooraan het stoplicht gaan staan voor rechtsaf ... viel dat even tegen kon niet tussen de voorste twee autos door .. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan