Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deeltje IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
vanochtend was ik onderweg op de A35 waar ineens 4 auto's voor mij recht achter elkaar botsten. hoewel het zo'n 200meter voor mij gebeurde schrok ik me helemaal dood. Ik nam dus meteen de eerste afslag om even bij een tankstation tot rust te komen. Na 15minuten besloot ik toch maar weer om op de motor te stappen om weer terug naar huis te gaan. Maar ik merkte dat ik de hele weg achterna werd gezeten door een CREEP dus ik besloot om een binnendoor weg te nemen om er zeker van te zijn, en ja, hij bleef me volgen. HELEMAAL TOT AAN ME ACHTERDEUR!!! Al bij al 30min van tankstation door binnendoor wegen tot aan me huis zat hij achter me aan :X :X

Volgende x laten volgen naar het politiebureau.

nou... ik heb weer een mooie... (zojuist in het koekblik..)

N3 van papendrecht naar Dordrecht, eerste afslag na de merwedebrug; (http://goo.gl/maps/JDO6n)

staat in de bocht van de afrit op de vluchtstrook een auto met alarmlicht, alle mensen staan buiten, NIET achter de vangrail. (in het linkje, waar de bus rijdt)

dat is al raar en gevaarlijk, want als iemand afgeleid raakt en niet op tijd remt, rijdt ie vol je auto in... (en het is daar vrij glad en hobbelig asfalt, ben er al eens gaan glijden met de auto)

daarnaast, loopt er op de uitvoegstrook een vrouw...!!! ik schrok me kapot, het was (gelukkig) vrij druk dus we reden maar iets van 60... maar ik heb bij het stoplicht onderaan de afrit meteen 112 gebeld dat ze die mensen daar weg moesten gaan halen, waren bij het stoplicht al wat mensen gestopt om (denk ik) achter de vangrail terug te lopen om ze daar weg te sturen...

maar ik zat wel ff te trillen, doemt er ineens een persoon op in het licht van je koplampen waar je ze totaal niet verwacht...

Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook is gehad, ik reed de schipholtunnel uit op de A4, staat er een auto op de vluchtstrook, stapt er ineens iemand uit en loopt zo de vluchtstrook op... Schrok ik ook wel effe van toen... Je verwacht het niet...

zat vandaag in de auto op de a7 .. REGEN en redelijk WINDJE .. komt er een motorrijder de snelweg opgestormt .. gaat vlak achter me (nog geen 2 meter) rijden .. gaat me rechts voorbij terwijl ik links reed en aan het inhalen was .... zie hem voor me uit gaan ,links en rechts voorbij halen ... aantal keren boven op zijn remmen staan en gewoon weer doorgaan ... ..

tja ..

...

zat vandaag in de auto op de a7 .. REGEN en redelijk WINDJE .. komt er een motorrijder de snelweg opgestormt .. gaat vlak achter me (nog geen 2 meter) rijden .. gaat me rechts voorbij terwijl ik links reed en aan het inhalen was .... zie hem voor me uit gaan ,links en rechts voorbij halen ... aantal keren boven op zijn remmen staan en gewoon weer doorgaan ... ..

tja ..

...
nhà, ben je gauw van af.
rijd zich binnen de korste keren ...... |(

Laatst bij de oprit/afrit Oosterhout boven Breda, ging weer terug richting zuiden.
Zag op de uitvoegstrook een Trafic/vivaro bus die uit de bocht was gevlogen cq verkeerd ingeschat en was vast komen te zitten in t zompige gras.
Rijkswaterstaat en sleepdienst met zwaailampjes aanwezig wat dus de aandacht trok van mij en overige weggebruikers op de invoegstrook (nog in de doordraaibocht).
Ik schonk er niet lang aandacht aan, keek weer voor me en zag mijn voorganger een ruk aan t stuur geven, en niet onterecht want er lag een einddemper midden op de weg met wat zand.

Ik ook snel eromheen omdat het te dichtbij was om nog te remmen.
daarna gelijk alarmlichten aan en rustig teruguit gezet, er zou maar een motorrijder de nek breken over t ding.

De overige weggebruikers knallen bijna achterop mijn bus omdat ze liggen te gapen naar dat ander pechgeval.
En niemand stopt ff om dat ding op te rapen, want kom nou, tis koud/kom te laat/ben te lui/iemand anders doet het wel.

Dus ik wil de uitlaat in de berm gooien, verbrand ik mijn poten bijna, zo lang lag hij er dus nog niet. In de berm zag ik een bord van 80x40 met twee dubbele pijpen in de grond horizontaal gereden.
Waarscijnlijk een gaper die ook uit de bocht gevlogen is, bord overhoop rijdt, einddemper blijft haken en afbreekt en snel verderrijdt (de bevolking betaalt wel).

En idd, na 500m verderop stond het peugeot'tje zonder demper op de vluchtstrook.
Met de voorpartij in de kreukels.
En een niet nader te omschrijven persoon ernaast die nogal schuldig keek.

Nog bedankt voor de verantwoordelijkheid.

nhà, ben je gauw van af.
rijd zich binnen de korste keren ...... |(

ik snap ook niet wat zulke motorrijders willen laten zien of willen bewijzen .... valt niet meer onder sportief rijgedrag..

we krijgen er alleen maar een slechte naam door en meer regels en wetten die het motorrijden er niet leuker op maken ..

Laatst bewerkt:
ik snap ook niet wat zulke motorrijders willen laten zien of willen bewijzen .... valt niet meer onder sportief rijgedrag..

we krijgen er alleen maar een slechte naam door en meer regels en wetten die het motorrijden er niet leuker op maken ..
je heb volkomen gelijk!

maak me alleen niet drukker om dan nodig, slecht voor het hart. B|

En zo'n rijder heeft ook gewoon ouders, familie, vrienden die hij bij een crash met zo'n rijstijl allemaal achterlaat.

Ik zou er wat voor over hebben om zon vent es goed hard toe te spreken.

Ik rijd, vooral 's winters, al mijn woonwerk met een camera. Een ContourHD 1080 op 720p x 60fps. Daarmee krijg ik het scherpste resultaat. Redenen om daarmee te rijden zijn vooral dit soort zaken, maar dan vooral wanneer hij iets later was geweest en me van de zijkant geraakt zou hebben, of valpartijen door acties van anderen.

Daarnaast is het natuurlijk af en toe leuk om je eigen rijstijl te bekijken en eventueel te verbeteren of mee te pochen, of stomme/leuke acties van medeweggebruikers vast te leggen.
Ook had ik van de week een paar erg mooie beelden van bladeren die van de bomen waaiden.
:^

:^ Mss niet handig om dan naar je huis te gaan :X

Precies wat ik dacht, als je achtervolgt wordt nooit thuis stoppen maar rijd dan even door naar een politiebureau of iets dergelijks. Je wilt niet dat ze weten waar je huis woont lijkt me.

Vriend van is ook een keer duidelijk gevolgd en is in plaats van naar huis naar zijn BMW dealer gereden. De achtervolgers stopten in een zijstraatje. Daar is hij toen heen gelopen en is gaan vragen waarom hij werd gevolgt. Wat gemompel en ze reden snel weg.

Laatst bewerkt:
Precies wat ik dacht, als je achtervolgt wordt nooit thuis stoppen maar rijd dan even door naar een politiebureau of iets dergelijks. Je wilt niet dat ze weten waar je huis woont ljkt me.
Goed idee. Heb 3 jaar geleden ook eens een paar nieuwe "belgen" achter mij aan gehad toen mijn moto nog blonk. Ben toen vlug een paar kleine straatjes links-rechts ingereden en heb ze verlorengereden.
Vriend van is ook een keer duidelijk gevolgd en is in plaats van naar huis naar zijn BMW dealer gereden. De achtervolgers stopten in een zijstraatje. Daar is hij toen heen gelopen en is gaan vragen waarom hij werd gevolgt. Wat gemompel en ze reden snel weg.

Vandaag na een wat drukke dag en erg aparte middag + wat overuurtjes wat sneller naar huis gereden dan normaal...
Niet helemaal volgens het wetboekje zullen we maar zeggen, maar niet zo erg dat het wegmisbruikers zou halen :P

Knal ik bij de splitsing van de A16 (vlak voor de brienoordbrug) bijna op een stilstaande file.
En dan ook echt stilstaande file.

Lekker tussendoor gecruised, totdat een zilvere auto zijn bumper haast in de vrachtwagen daarnaast parkeerde, zodat ik er niet langs kon.
Dus toen ben ik er maar links voorbij gegaan.
Op het moment dat ik voor de auto langs weer terug ging naar me "normale" plek op de weg, gaf deze auto ineens gas, scheelde weinig of hij had me geraakt....

Ben uiteindelijk maar door gereden, maar wist eerst niet zeker wat ik daar nu mee moest doen.

Dit soort lui geef ik dan even een bedankje, een duim. Wat een triest volk zeg :')

Oprit van Katwijk naar Den Haag A44 gistermiddag:

Ik heb net 2 dagen een set nieuwe pilot road II en de weg is een beetje vochtig bij ongeveer 6 graden...

Een BMW M5 probeert me bij te houden de oprit op naar Den Haag en staat vervolgens in een flits rondgedraaid en andersom geparkeerd als ik weer in de spiegels kijk _O-

Die nieuwe roads zijn idd echt heel goed in de regen :Y :Y

Pas bij Den Haag halen ze me in met 110 waar je 70 mag :W en ze zwaaien niet eens terug _O-

Laatst bewerkt:
Ben uiteindelijk maar door gereden, maar wist eerst niet zeker wat ik daar nu mee moest doen.

Waarschijnlijk ook het beste wat je had kunnen doen. Hij is toch al lekker afgezeken omdat je er toch lekker langs kon.

Wat bezielt dat volk zeg. :N

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan