Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deeltje IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal voor mij ook uiterlijk 2008 geweest zijn, maar, tijdens mijn HBO opleiding ook wel nodig gehad... Snelheid van het licht enzo moest ik wel mee rekenen, maar dat wordt weer aangeduid met een 'c' :+

Nog nooit van gehoord :o

Die agent die me ooit eens staande hield voor het negeren van een gesloten verklaring had ook nog nooit van een Vmax gehoord.

Wat voor motor is dit, vroeg ie.
Een Yamaha Vmax antwoordde ik maar ik sprak het nogal Haags uit.
Hij overhandigd me het geeltje en ik kijk even wat ie allemaal heeft ingevuld.
Stond er bij "merk/type" Femax. :+ _O-

En ja, toen ik hem erop wees moest ie ook hard lachen.

Hm.

Gelukkig heb ik niks spannends meegemaakt wat betreft snelheid.. althans niet overdreven, want vandaag reed een wat oudere heer ook zo'n 50 waar je 50 kan. Niks mis mee, maar 55 - 57 rijden is ook ok. En ik was ergens in Rijswijk verdwaald, want nam een afslag te laat en kwam ergens waar ik niet moest zijn.. zo dat waren mijn spannende avonturen :+

Gelukkig zijn de meeste agenten gewoon normaal tegen je en best vriendelijk. Ik had vorig week ook een controle (bij een T-splitsing 15 meter van m'n voordeur) - dus alles was in orde. Agent legde uit waarom ze dat doen (volkomen begrijpelijk, want het was vrijdagavond en ik stond in donkere kleding/helm en scooter stil bij huizen) en nog ff over 't kloteweer gehad en beide vriendelijk gedag gezegd.

Laatst bewerkt:
Die agent die me ooit eens staande hield voor het negeren van een gesloten verklaring had ook nog nooit van een Vmax gehoord.

Wat voor motor is dit, vroeg ie.
Een Yamaha Vmax antwoordde ik maar ik sprak het nogal Haags uit.
Hij overhandigd me het geeltje en ik kijk even wat ie allemaal heeft ingevuld.
Stond er bij "merk/type" Femax. :+ _O-

_O-

Ik irriteer mij eigenlijk sowieso aan mensen die minder als Vmax+10 rijden :P Ook altijd leuk voor mijn ouders als ze bij mij in de auto zitten, dat ik mij zit te irriteren, terwijl ze in hun ogen niets verkeerds doen omdat ze precies de maximum snelheid op de teller rijden... B|

Ik irriteer mij eigenlijk sowieso aan mensen die minder als Vmax+10 rijden :P Ook altijd leuk voor mijn ouders als ze bij mij in de auto zitten, dat ik mij zit te irriteren, terwijl ze in hun ogen niets verkeerds doen omdat ze precies de maximum snelheid op de teller rijden... B|

Hm, heeft mijn moeder geen last van.
Sterker nog, die kan nog redelijk link worden als ze voor + 10 wordt bekeurd.

Tja, ik heb 't ook niet van een vreemde. O-)
Dat rijden dan hè, link word ik al jaren niet meer.....

Laatst bewerkt:
link word ik al jaren niet meer.....

Ook niet op rijles-leerlingen? :X

Ik weet nog dat ik tijdens een (auto) rijles 'het volgende rechts' moest nemen. Ik dus vol zenuwen het aller aller aller 1ste rechts nam.. wat dus een oprit was van een huis.. instructeur zei dat die dit voor het eerst in járen meemaakte.

Was toch een beetje sip toen ik dit hoorde. Achteraf kon ik er wel om lachen, hoe stom het ook wel was geweest :+

Laatst bewerkt:
Gelukkig zijn de meeste agenten gewoon normaal tegen je en best vriendelijk. Ik had vorig week ook een controle (bij een T-splitsing 15 meter van m'n voordeur) - dus alles was in orde. Agent legde uit waarom ze dat doen (volkomen begrijpelijk, want het was vrijdagavond en ik stond in donkere kleding/helm en scooter stil bij huizen) en nog ff over 't kloteweer gehad en beide vriendelijk gedag gezegd.

Eigenlijk allemaal wel, mits je je realiseert dat er bij een staandehouding voor ernstig wegmisbruik wel eens niet geopend kan worden met: Goedemorgen/goedemiddag/goedenavond.

Meestal is het dan: Wat zijn we aan het doen/ rij en kentekenbewijs alstublieft.
Als je ze dat laat en rustig blijft loopt het altijd wel positief af, ondanks dat je de hele wet ongenadig over je heen kunt krijgen.

Verschilt toch per agent vrees ik. Ik passeerde een keer een politieauto op een fietspad en keek nog ff achterom, ging toen een bruggetje op en een zijweg nemen. Toen kwam ik weer op 't zelfde fietspad met hetzelfde auto voor me maar toen ging er 'stop politie' omhoog. Kwam mevrouw en meneer op me af van 'wat ben je allemaal aan het doen?' 'je haalt ons eerst in en kijkt nog na soort van 'wat, wat, wat' (= Marokkaanse 'wat wat wat').. en tja, als je zo tegen mij begint ben ik ook niet meer het alleraardigst dus het was geen prettig gesprek tussen milf-agent en ik.

Ze vonden het ws. vreemd dat ik inhaalde en toen weer achter hun aankwam. Logisch.. geen probleem daarmee, maar hoe die vrouw op me inging vond ik maar niks.

Uiteindelijk vroeg ik waarom ze, als autozijnde, op een fietspad reden. 'gaat je niks aan', zei de chagrijnige agente..

Laatst bewerkt:
Ook niet op rijles-leerlingen? :X

Ik weet nog dat ik tijdens een (auto) rijles 'het volgende rechts' moest nemen. Ik dus vol zenuwen het aller aller aller 1ste rechts nam.. wat dus een oprit was van een huis.. instructeur zei dat die dit voor het eerst in járen meemaakte.

Was toch een beetje sip toen ik dit hoorde. Achteraf kon ik er wel om lachen, hoe stom het ook wel was geweest :+

Soms, maar eigenlijk alleen als ze zonder achter zich te kijken vol op de rem trappen.
Hard remmen voor geel mag ook niet als er iemand dicht achter ons zit en de afstand tot de streep is zodanig dat je wel door kunt gaan.
Liever € 226 dan een wiplash.

Verder stel ik regelmatig de vraag; zie je die bumperklever in de binnenspiegel?
Natuurlijk wordt dat altijd met een dramatisch JA beantwoord, daar heeft het propaganda programma Wegmisbruikers wel voor gezorgd.
Het antwoord luidt dan steevast; rot dan eens op naar rechts/geef dan eens gas. :P

Laatst bewerkt:
Verschilt toch per agent vrees ik. Ik passeerde een keer een politieauto op een fietspad en keek nog ff achterom, ging toen een bruggetje op en een zijweg nemen. Toen kwam ik weer op 't zelfde fietspad met hetzelfde auto voor me maar toen ging er 'stop politie' omhoog. Kwam mevrouw en meneer op me af van 'wat ben je allemaal aan het doen?' 'je haalt ons eerst in en kijkt nog na soort van 'wat, wat, wat' (= Marokkaanse 'wat wat wat').. en tja, als je zo tegen mij begint ben ik ook niet meer het alleraardigst dus het was geen prettig gesprek tussen milf-agent en ik.

Ze vonden het ws. vreemd dat ik inhaalde en toen weer achter hun aankwam. Logisch.. geen probleem daarmee, maar hoe die vrouw op me inging vond ik maar niks.

Uiteindelijk vroeg ik waarom ze, als autozijnde, op een fietspad reden. 'gaat je niks aan', zei de chagrijnige agente..

Voor een agent verdacht gedrag.

Je reactie begrijp ik wel, maar als je zo'n aanname negeert en vriendelijk blijft kan zo'n gesprek ook anders aflopen.
Is moeilijk, weet ik. Kon ik vroeger ook niet.

Laatst bewerkt:
Ik snap ook nooit, hoe mensen het voor elkaar kunnen krijgen om de file die ze achter zich creëren op een provinciale weg door te langzaam rijden over het hoofd kunnen zien... -O- Gaat er dan nergens een lampje branden, misschien rijdt ik te langzaam?

Zal dat niet met anderen redenen te maken hebben? Heb vandaag nog gelezen dat er files ontstonden omdat er bermflitsers aanwezig waren. Mensen gaan dan vaak hun remmen in en zelf ónder maximum snelheid te rijden.. tja, 1+1=2.. dan krijg je file, zeer jammer dat ze dit vaak niet doorhebben.

Voor een agent verdacht gedrag.

Je reactie begrijp ik wel, maar als je zo'n aanname negeert en vriendelijk blijft kan zo'n gesprek ook anders aflopen.
Is moeilijk, weet ik. Kon ik vroeger ook niet.

Verdacht.. ja, ik had het ook verdacht gevonden. Verder heb je helemaal gelijk en is vanzelfsprekend correct. Alleen op 't moment dat 't gebeurt reageer ik dan toch anders.

Ik heb dat ook als ik een scooter met 50 km/u fietsers op geen meter tussenafstand zie inhalen.. soms denk ik dan van 'wat een aso', maar zoiets doe ik nou zelfs ook. Schijnheilig inderdaad, maar ik geef dit vaak eerlijk toe. Je hebt zat die het maar beter kunnen en het beter weten, maar ik durf bijna te wedden dat ze zelf zo in elkaar steken :Y

Laatst bewerkt:
Nee, sommige mensen gaan gewoon precies de Vmax op de teller rijden, of er net onder... En dat is gewoon vervelend.. En zelf hebben ze vaak zoiets, ik doe toch niets verkeerd, nee, doe je ook niet, maar het is wel erg vervelend voor je medeweggebruikers.. En het lokt illegaal inhalen uit.. Wat ook weer gevaar met zich meebrengt, want veel mensen kunnen slecht inschatten of ze wel of niet veilig kunnen inhalen...

Verdacht.. ja, ik had het ook verdacht gevonden. Verder heb je helemaal gelijk en is vanzelfsprekend correct. Alleen op 't moment dat 't gebeurt reageer ik dan toch anders.

Ik heb dat ook als ik een scooter met 50 km/u fietsers op geen meter tussenafstand zie inhalen.. soms denk ik dan van 'wat een aso', maar zoiets doe ik nou zelfs ook. Schijnheilig inderdaad, maar ik geef dit vaak eerlijk toe. Je hebt zat die het maar beter kunnen en het beter weten, maar ik durf bijna te wedden dat ze zelf zo in elkaar steken :Y

Ik heb het vaak ook dat ik anderen vanalles loop te verwijten, maar ik zelf precies hetzelfde doe :')

Zal dat niet met anderen redenen te maken hebben? Heb vandaag nog gelezen dat er files ontstonden omdat er bermflitsers aanwezig waren. Mensen gaan dan vaak hun remmen in en zelf ónder maximum snelheid te rijden.. tja, 1+1=2.. dan krijg je file, zeer jammer dat ze dit vaak niet doorhebben.

Was hierom KLPD: Aanrijdingen op A35 niet door flitsers

Overigens denk ik dat hard rijden niet zo gevaarlijk is.
Te laat en te abrupt je snelheid aanpassen is gevaarlijk.

Je moet mensen immers in de gelegenheid stellen om te reageren, dat doe je niet als je gefixeerd naar de berm kijkend vol op je rem trapt op een autosnelweg.
En zeker niet met dat køt ABS....

Ik heb het vaak ook dat ik anderen vanalles loop te verwijten, maar ik zelf precies hetzelfde doe :')

Ik denk dat dit gewoon menselijk is. Dit of betreffend persoon is kampioen azijnzeiken.

Ik werk bijv. in een winkel waar zo nu en dan mensen hun aangeschafte producten komen ruilen. Ik vind dit geen probleem als het binnen de regels is en alles in orde is, maar ik hoor een collega van mij al muggenziften, terwijl als hetzelfde collega iets wilt ruilen het opeens geen probleem is..

Laatst bewerkt:
Was hierom KLPD: Aanrijdingen op A35 niet door flitsers

Overigens denk ik dat hard rijden niet zo gevaarlijk is.
Te laat en te abrupt je snelheid aanpassen is gevaarlijk.

Je moet mensen immers in de gelegenheid stellen om te reageren, dat doe je niet als je gefixeerd naar de berm kijkend vol op je rem trapt op een autosnelweg.
En zeker niet met dat køt ABS....

aanrijdingen door flitsers :N tsjonge jonge.. ik vraag me dan af, want de politie zegt natuurlijk dat als iedereen binnen max. snelheid rijdt er niks aan de hand zal zijn.. waarom gaat het dan toch mis? Men zal 120 rijden waar 120 is toegestaan en tóch nog hun rem intrappen zodra ze een flitskast zien..

Te hard rijden is niet érg gevaarlijk. Ofja, wat is te hard? 135 waar je 120 mag? Maar zijn het absurde snelheden, dan kan dit gewoon levensgevaarlijk zijn. Andere weggebruikers moeten ook snelheden kunnen inschatten als ze bijv. een bijzondere manoeuvre willen uitvoeren. En niet iedereen is zo geweldig goed *kuch* bejaarde. Je moet maar iemand hebben die verkeerd anticipeert en het net voor een wagen gooit die met 170 aan komt gummen en dan is het einde oefening..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan