Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deeltje IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
JA, tussen Nijmegen en Arnhem. Tussen 7.15 en half 8.
Maar ik kom er vaak twee tegen die dezelfde kant op rijden. Eentje met gele helm en geel hesje. En eentje die zijn achterlicht in de topkoffer heeft.
En volgens mij draait die met de verkeerde koplamp altijd met mij de Eusebiusbuitensingel op richting Rijn dus niet richting Steenstraat.
(ik heb een zwarte cbr 1000 f met topkoffer).
Owh dat ben ik niet, ik ben vaak pas na 8.20 ofzo bij Arnhem en heb niets geels. Valt me wel op dat er heel veel divjes rondrijden daaro.

Dagelijkse beslommeringen. Twee (eigenlijk drie) automobilisten die het toch wel bont maken met door rood rijden. De een staat bijna midden op de kruising stil en de ander rijdt nog even door als wij al groen hebben.

Kwam er hier op de afrit van de A13 bij mijn werk ook weer eentje door rood gekacheld. En op zo'n sukkelige manier dat ik ook nu weer dacht dat hij gewoon het hele stoplicht niet heeft gezien.

Vandaag ging er een auto voor mij extra aan de kant in de file. Zo enthousiast dat hij met zijn linker voorwiel in het gras zat van de middenberm.

Heb nog vriendelijk dankjewel gezwaaid, want zo behulpzaam kom je ze amper tegen.

Moet links afslaand verkeer geen voorrang/vrije doorgang verlenen aan doorgaand verkeer? Of zijn daar ter plaatse andere regels van toepassing?
Nee, is volledig door stoplichten geregeld daar, dus dat busje dat op dat vrachtwagentje knalt, zou vrije doorgang moeten hebben... maar om er nou zo vanuit te gaan .. :X

Wauw!Dat was onverwacht snel.

Inderdaad nette reactie, en dit is ook genoeg. Je wilt ze alleen maar bewust maken, het gaat er niet om iemand aan de hoogste boom op te knopen.

Om zo'n filmpje kunnen ze ook niet heen natuurlijk. Maar rijd jij altijd woonwerk verkeer met een cam of was dit toenvallig? Wat voor cam, een GoPro?

Inderdaad nette reactie, en dit is ook genoeg. Je wilt ze alleen maar bewust maken, het gaat er niet om iemand aan de hoogste boom op te knopen.

Om zo'n filmpje kunnen ze ook niet heen natuurlijk. Maar rijd jij altijd woonwerk verkeer met een cam of was dit toenvallig? Wat voor cam, een GoPro?

Ik rijd, vooral 's winters, al mijn woonwerk met een camera. Een ContourHD 1080 op 720p x 60fps. Daarmee krijg ik het scherpste resultaat. Redenen om daarmee te rijden zijn vooral dit soort zaken, maar dan vooral wanneer hij iets later was geweest en me van de zijkant geraakt zou hebben, of valpartijen door acties van anderen.

Daarnaast is het natuurlijk af en toe leuk om je eigen rijstijl te bekijken en eventueel te verbeteren of mee te pochen, of stomme/leuke acties van medeweggebruikers vast te leggen.
Ook had ik van de week een paar erg mooie beelden van bladeren die van de bomen waaiden.

Ik rijd, vooral 's winters, al mijn woonwerk met een camera. Een ContourHD 1080 op 720p x 60fps. Daarmee krijg ik het scherpste resultaat. Redenen om daarmee te rijden zijn vooral dit soort zaken, maar dan vooral wanneer hij iets later was geweest en me van de zijkant geraakt zou hebben, of valpartijen door acties van anderen.

Daarnaast is het natuurlijk af en toe leuk om je eigen rijstijl te bekijken en eventueel te verbeteren of mee te pochen, of stomme/leuke acties van medeweggebruikers vast te leggen.
Ook had ik van de week een paar erg mooie beelden van bladeren die van de bomen waaiden.

Nu doe ik het woonwerk met het blik :$ , maar ik zou denk ik te lui zijn om elke dag de batterijen weer op te laden van de cam. Ik dacht aan een GoPro gezien het weer en die zijn ook goed waterdicht in dat kastje. Ik gebruik zelf een Vio POV HD.

Ik kan me goed voorstellen als je regelmatig dit soort situaties tegenkomt je een cam wilt hebben lopen.

Moet links afslaand verkeer geen voorrang/vrije doorgang verlenen aan doorgaand verkeer? Of zijn daar ter plaatse andere regels van toepassing?

Er staan verkeerslichten. Zo te zien heeft het busje groen gekregen terwijl de vrachtwagen nog op het kruisingsvlak stond. Toen de vrachtwagen de kruising op reed had tegemoetkomend verkeer zo te zien nog rood (het stond in ieder geval nog stil).

Vandaag voor eerst met de bus, nu mijn fiets opgeborgen is. "t begon al lekker. Ov kastje deed het niet dus gratis ritje :) bleek de chauffeur rijexamen te doen want er zat een examinator naast hem die druk aan het pennen was. Chauffeur reed heel voorbeeldig. Bij eindpunt deelde de examinator mee door de mic dat de chauffeur geslaagd was en dat hij dus was aangenomen. Iedereen ff klappen natuurlijk * jeeeeh!*
Op de terugweg, Ja hoor dezelfde *D tenminste... dat dacht ik. Van het voorbeeldig rijden was niks meer over. Meneer kreeg bijna een oude bmw K onder zijn wiel bij het links afslaan en bij de bocht precies voor mijn halte wist hij het voetgangerslicht mee te nemen. _O-

Gelukkig geen gewonden maar als ik hem morgen weer tref ga ik wel lopen ;)

Ohwja... er zat toch een geil wijf tegenover me :9~ pffoe he!

Laatst bewerkt:
vanochtend was ik onderweg op de A35 waar ineens 4 auto's voor mij recht achter elkaar botsten. hoewel het zo'n 200meter voor mij gebeurde schrok ik me helemaal dood. Ik nam dus meteen de eerste afslag om even bij een tankstation tot rust te komen. Na 15minuten besloot ik toch maar weer om op de motor te stappen om weer terug naar huis te gaan. Maar ik merkte dat ik de hele weg achterna werd gezeten door een CREEP dus ik besloot om een binnendoor weg te nemen om er zeker van te zijn, en ja, hij bleef me volgen. HELEMAAL TOT AAN ME ACHTERDEUR!!! Al bij al 30min van tankstation door binnendoor wegen tot aan me huis zat hij achter me aan :X :X

vanochtend was ik onderweg op de A35 waar ineens 4 auto's voor mij recht achter elkaar botsten. hoewel het zo'n 200meter voor mij gebeurde schrok ik me helemaal dood. Ik nam dus meteen de eerste afslag om even bij een tankstation tot rust te komen. Na 15minuten besloot ik toch maar weer om op de motor te stappen om weer terug naar huis te gaan. Maar ik merkte dat ik de hele weg achterna werd gezeten door een CREEP dus ik besloot om een binnendoor weg te nemen om er zeker van te zijn, en ja, hij bleef me volgen. HELEMAAL TOT AAN ME ACHTERDEUR!!! Al bij al 30min van tankstation door binnendoor wegen tot aan me huis zat hij achter me aan :X :X
:X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan