Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deeltje IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat de ANWB een bandje komt plakken. Hadden ze ook een teiltje met water bij zich?

Vandaag van het lekkere weer genoten en stukkie landelijke weggetjes genomen in omgeving Weesp langs het water :}

Wauw wat een lekker weer. Amper een t-shirtje onder motorpak aan en het was geen moment koud. De banden hadden lekker veel grip, het motorblok gilde het uit van plezier en ik stond op het punt van org- ik bedoel motorbevrediging *O*

Wat ik heb meegemaakt?
Na een maand of 4 de R65 weer wakker gemaakt die al die tijd buiten in de kou stond, en lekker gereden! Heerlijk!

Met het lekkere weer van vandaag dacht ik, weetje wat. Ik ga stukje rijden. Sta ik bij het stoplicht om naar links te gaan voor aan gewoon rustig te wachten terwijl de baan naast me voor recht door groen heeft en opeens komt er een auto met een vaart langs, stuurt mijn baan op en gaat vol in de remmen en komt met een kleine slip voor me tot stilstand. Ik denk 'wat is dit nu weer?' en op eens gaat er een bordje omhoog en verschijnen de worden VOLG POLITIE. Ik dacht eerst dat het voor de auto achter me was bedoeld maar ik volgte toch maar. Ik volgde de auto en paar 100 meter verder stopte we. Bleek dat ze eerder een motor een wheelie zagen doen en dachten dat ik het was. Nadat ze na een hele discussie eens naar die grote gele plaat keken en zagen dat deze niet overheen kwam en mocht ik weer gaan.

Ze zeiden trouwens niks over m'n sticker :+

Laatst bewerkt:
Dus kon ik de vol getankte Transalp van 205KG door het mulle zand heen duwen. Had gelukkig nog wel navigatie op m'n mobiel geïnstalleerd staan dus kon de kortste route naar een bestraatte weg vinden maar héhé het was wel zwaar. :P
Op de weg heb ik vervolgens de motor gewoon in z'n 1 getrapt en heb 10KM gezellig met 30KM/u zitten rijden. 8-)
Waarom schakelde je niet door? Je kan toch gemakkelijk schakelen eenmaal je rijdt?
(heb ik ook al eens meegemaakt, maar toen lag er nog sneeuw/ijs.)

Vanochtend een heel rijtje auto's op een kleine rotonde, wachtend op een fietser, die doodgemoedereerd zonder hand uitsteken rechtsaf gaat. Maar toen dacht ik, ik heb geen medelijden met die automobilisten, want een meerderheid van de automobilisten geeft ook helemaal geen richting aan, zeker niet als ze door een woonwijk rijden.

Vanochtend een heel rijtje auto's op een kleine rotonde, wachtend op een fietser
En als ze nou ook nog is voor een "motor"fietser wachten...
...wordt het misschien nog wat met koekblikkers ;)

Laatst bewerkt:
Ik niet, maar mijn man vanmiddag:
ging voor het eerst motor weer uit de winterslaap halen, stukje rijden en op een rustige weg even flink slingeren om even de bandjes warm te maken en het gevoel op te halen. Ook even een aantal keren even remmen.
Er kwam een auto naderbij met 1 man erin achter hem en mijn man gaat heel rustig (rechtuit) rijden en gebaart 'haal me maar in'
Maar nee, de auto gaat naast mijn man rijden, raampje gaat open en politieid wordt getoond. Hij dus stoppen.

Politieman vroeg waar hij mee bezig was. Zegt mijn man 'rijdt u motor? Nee? Nou, dit is dus wat je als motorrijder altijd moet doen na je winterstop. Oefenen. En dit was de rustigste weg die ik hiervoor kon vinden.' (zoiets maar dan uitgebreid).

Enige commentaar van de agent; oefen dan maar verder.

prima agent, goed geantwoord ookal had die geen motorrijbewijs.. een standaard agent (zoals die van wegmisbruikers) had doodleuk een bekeuring gegeven met een argument als ''dit doet u maar in uw achtertuin of op t circuit, niet op de openbare weg!''

vandaag een heerlijk momentje gehad!

de eerste flirt van het voorjaar..

een klein vliegje op het vizier *D Laat het mooie weer maar weer komen :]

ging voor het eerst motor weer uit de winterslaap halen, stukje rijden en op een rustige weg even flink slingeren om even de bandjes warm te maken en het gevoel op te halen. Ook even een aantal keren even remmen.
Bandjes warm maken met slingeren.
En toen werd je man wakker en dacht dat hij een F1 auto reed. :?
Van alleen het remmen zullen de bandjes een stuk warmer worden.

wat worldbeater zegt... :Y alleen bij HEEEL agressief slingeren kan je iets wat extra wrijving genereren.... bij een tamme slinger rol je alleen maar van 1 wang naar de andere, je maakt nauwelijks voldoende krachten om wrijving te creëren die je nodig hebt voor warmte...

Vanavond 2e rit en eerste "bijna doodervaring" alweer gehad. Is toch heel normaal dat je vanaf links een voorrangsweg opdraaid zonder het overige verkeer voor te laten gaan toch ? Die eikel keek niet op of om, nog geen handje omhoog met sorry ofzo..... Zelfs de open uitlaat en toerenbegrenzer hielpen hem niet uit zijn slaap toen ik achter hem zat.....

Maar aan de positieve kant, de noodstop en uitwijken zaten er nog goed in na de winterstop.....

rij al weer een paar weken, maar euh wat de heck. ik heb zeker een hele nare kop onder mn helm maar ervaar nooit dak van de weg word gereden, krijg meestal goed de ruimte.
maar op zn smal boeren pad rij ik dan ook gewoon op de middenlijn en alleen voor vrachtwaggels en traktoren ga ik iets opzij. 8-)

Er kwam een auto naderbij met 1 man erin achter hem en mijn man gaat heel rustig (rechtuit) rijden en gebaart 'haal me maar in'
Maar nee, de auto gaat naast mijn man rijden, raampje gaat open en politieid wordt getoond. Hij dus stoppen.

Politieman vroeg waar hij mee bezig was. Zegt mijn man 'rijdt u motor? Nee? Nou, dit is dus wat je als motorrijder altijd moet doen na je winterstop. Oefenen. En dit was de rustigste weg die ik hiervoor kon vinden.' (zoiets maar dan uitgebreid).

Enige commentaar van de agent; oefen dan maar verder.

Oefenen doe je op een verlaten parkeerterrein met pionnen, niet op de openbare weg met je vrouw achterop.

Niks bijzonders meegemaakt eigenlijk ! Deze week geen rare fratsen van koekblikkers gezien :9 Word er bijna angstig van ! xD

Ik heb wekenlang rustig kunnen rijden maar nu ineens beginnen allemaal fanatiekelingen op motoren op de meest debiele momenten naar me te zwaaien!!
Óver de hele A5, incluis middenberm, heen.
Op rotondes, rijdend, met verkeer en dan toch gaan zwaaien. ( ging er heerlijk van zwabberen trouwens...)
Héél apart!
Het is duidelijk, het word weer zomer!.. *O*

Wat ik gisteren meemaakte was niet fijn. Onderweg, gelukkig net de Westerscheldetunnel uit, had ik geen power meer. Geprobeerd met terugschakelen en even gas, maar helaas, uitrollen en de vluchtstrook op was het enige wat ik doen kon.
Pechdienst gebeld, en naar mijn woonplaats gebracht. De monteur bij de motorzaak rammelde eens, en startte. En hij reed weer. Ik balen...
's Middags in mijn eigen stad een paar boodschappen op de motor, en na een minuut of twintig stond ik weer stil. G%&&*#$%domme...
Nu staat ze bij de motorzaak, ik hoop dat het een niet al te duur grapje wordt.....

Teringlijers hebben niet mijn motor, maar mijn auto gisteravond van het parkeerterrein gestolen.
Had die net nog geen jaar...

Volgende auto toch maar voor het geval zo'n track and trace systeem plaatsen.

een opa drukte mij bijna van de weg af toen ik op de afrit zat van het tankstation,dus moest ik remmen, toen er achter aangereden en aangesproken hij had me niet gezien,nee natuurlijk zag die mij niet hij gebruikt zijn spiegels niet, heb hem dat ook gezegd hij zou de volgende keer beter opletten en ook zijn buitenspiegels beter gebruiken.. })

Laatst bewerkt:
Waarom schakelde je niet door? Je kan toch gemakkelijk schakelen eenmaal je rijdt?
(heb ik ook al eens meegemaakt, maar toen lag er nog sneeuw/ijs.)

Had gekund, maar heb geen ervaring met het schakelen zonder koppeling en ik had ook geen haast dus gewoon maar in de één gelaten.

Had gekund, maar heb geen ervaring met het schakelen zonder koppeling en ik had ook geen haast dus gewoon maar in de één gelaten.

Kracht op het pookje zetten en houden, gas open rollen (accelereren dus) en heel snel 't gas dicht en weer open doen, tadaa volgende versnelling :) De moeite waard eens te proberen; naast mooi door sloffen kan 't ook handig zijn. Hoe dan ook, knap zwaar als je met 200+ KG aan de hand kunt gaan lopen, ik spreek ook uit ervaring (en dat was nog geen kilometer gelukkig).

Hoe heb je hem eigenlijk in de 1 gekregen? Gaan op de startmotor of eerst laten rollen en hem dan in de 1 schoppen? Daar heb ik dan weer geen ervaring mee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan