Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vrouwelijke wetgevers noemen ze toch mieren?

Ik vind dat ik hier even in moet grijpen. Het recht om mieren te neuken is zeker niet voorbehouden aan de wetgever (er werken ook vrouwen vandaar deze benaming).

Neen, het betreft het recht tot het maken van de wetgeving met betrekking tot mierenneuken.

Er is hierin dus geen ongelijkheid, de wetgever bepaald bepaalt en kan hierin niet een uitzondering voor haarzelf maken. Doet zij dit wel, dan is er uiteraard de Commissie Gelijke Behandeling, waar u uw klacht kunt indienen en deze zal hierover dan een uitspraak doen, aan de hand waarvan je dan naar de rechter kunt stappen en evt. zo ver zou kunnen gaan als het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. :+

:W

Laatst bewerkt:
Donderdagavond moet ik wat afmaken op het werk, dus een uur later dan gewoonlijk vertrek ik vanuit de parkeergarage van m'n werk. Normaal neem ik de A27 omdat de files daar beter doorrijden en omdat ik dan een stukje binnendoor kan wat het traject niet alleen vlotter laat verlopen maar ook aangenamer. Het stukje binnendoor wordt echter gerenoveerd en dan is de A27 alleen maar om.

Rond halfzes tuf ik dus bij de Uithof vrolijk de file in. De matrixborden geven een licht overdreven maximumsnelheid van 50 kilometer per uur aan. Met de zon op het bolletje haal ik een busje van Regiotaxi in. Terwijl ik hem inhaal trap mijnheer het gas in en komt iets naar links. Het gaatje waar ik initieel perfekt tussen paste begint aardig klein te worden. Alsof dat niet genoeg is staat het verkeer op het linkerbaanvak helemaal stil en staat de eerstvolgende auto wel heel erg ver naar rechts. Mijn linkerduim begint zijn reis naar de knop die de claxon bedient, maar voordat hij zo ver komt krijg ik een lichte tik langs de rechterkant van het busje en boort de linkerkop van mijn boxer zich in de bumper van de Renault Laguna aan de rechterkant.

Ik verruil een onbekend aantal maal boven voor onder en eindig op de grond, langs een Volvo 845, met mijn voeten tegen het verkeer in. Bijna onmiddellijk wordt mijn zicht op de open hemel benomen door drie mensen die allemaal willen weten of het goed met me gaat en die me ook melden dat ik vooral moet blijven liggen.

Enfin, na een kwartiertje op het asfalt en een check-up door gekwalificeerd personeel viel er weinig aan schade op te maken. Ik heb wat kneuzingen en schaafwonden, ik kan die Rev'It jas eindelijk gaan inruilen voor een Rukka jas en de helm waar ik toch al van af wou heeft voor mij zijn leven gegeven.

De motor lekt olie uit z'n rechtercilinder, het stuur staat er op alsof rechtsom nog de enige richting is die je uitkan, de spiegeltjes staan alle kanten behalve de juiste op, de handkappen bieden nu nog uitsluitend bescherming tegen van bovenaf vallende voorwerpen en er ligt een zielig, door een hulpvaardige medemens opgeraapt knipperlicht bovenop m'n topkoffer. Het zal mij benieuwen wat de verzekering hier weer van bakt.

Zo val je een paar jaar niet, en zo val je twee keer in een half jaar. Ik ben er weer met wat nieuwe littekens vanaf gekomen en ik kan het weer navertellen.

kut man -O-

Kun je wel zeggen ja -O- Succes met de blauwe plekken/schaafwonden! En de brommer natuurlijk

Vanmiddag lekdijk: Auto die de dijk op wil rijden en alleen maar naar het wegwerkzaamheden busje kijkt wat rechts staat, begint op te trekken, en toen mijn toeter hoorde... na 4x. Ik kwam dus van links. De wegwerkzaamheden-medewerker gebaarde rustig aan, maar gelukkig reed ik iets van 10 km per uur :) vond blijkbaar dat ik teveel herrie maakte O-)

Toen op de terugweg bij woudenberg deze methode toegepast:
een semi bestelbusje (Ford Fusion of iets dergelijks), op twee meter van mijn achterband. ik heb me omgedraaid en via gebaar de bestuurder uitgenodigd om bij mij achterop plaats te nemen. Hij wiegerde en heeft de rest van de weg op afstand mij gevolgd.
Maar bij mij snapte de bestuurder m volgens mij niet helemaal :N Dus maar gewoon verder zonder uitzicht in de spiegels :]

die taxibusjes bestuurd door herintreders zijn echt levensgevaarlijk.
+1
Ik ben een keer door zo'n busje achterna gezeten. Ik op de fiets, busje verspert de weg, ik roep "eikel!", kwam'ie mij achterna, door het plantsoen, het fietspad op, en samen op het trottoir. Ik aangifte doen, maar politie zei "dat regelt u maar met de klachtenlijn van Connexxxion". Wat een eikel.

+1
Ik ben een keer door zo'n busje achterna gezeten. Ik op de fiets, busje verspert de weg, ik roep "eikel!", kwam'ie mij achterna, door het plantsoen, het fietspad op, en samen op het trottoir. Ik aangifte doen, maar politie zei "dat regelt u maar met de klachtenlijn van Connexxxion". Wat een eikel.
Hee dat was ik. O-)

Iets wat ik gezien heb:
Ik draaide rond 17:30 de snelweg (A20) af bij Nieuwerkerk aan den IJssel, is de rijstrook voor rechtdoor deels afgezet.

Politiebus dwars over de weg en een stuk of drie pylonnen.

Een personenwagen dwars in de middenberm tussen op- en afrit.

Een motorfiets op z'n zij in dezelfde middenberm, aan het wit/groene kleurenschema te zien dacht ik een Kawa.

Een combi (Opel Combo-achtig) er naast op de rijstrook.

Iemand van hier geweest?

+1

:N hij vond je gewoon lekkâh..

Serieus; nog nooit zoiets meegemaakt. Wat een agressieve tafelpoot.

+1
Ik ben zo ook wel eens achtervolgd door een agent buiten functie, bij de politie hoef je dus inderdaad geen steun te verwachten :+
De reden: Ik was met besjes op auto's aan het schieten met mijn supercoole blaaspijp *O*

Ik ben zo ook wel eens achtervolgd door een agent buiten functie, bij de politie hoef je dus inderdaad geen steun te verwachten :+
De reden: Ik was met besjes op auto's aan het schieten met mijn supercoole blaaspijp *O*

Zo, blaaspijpen... That brings up memories })

Iets wat ik gezien heb:
Ik draaide rond 17:30 de snelweg (A20) af bij Nieuwerkerk aan den IJssel, is de rijstrook voor rechtdoor deels afgezet.

Politiebus dwars over de weg en een stuk of drie pylonnen.

Een personenwagen dwars in de middenberm tussen op- en afrit.

Een motorfiets op z'n zij in dezelfde middenberm, aan het wit/groene kleurenschema te zien dacht ik een Kawa.

Een combi (Opel Combo-achtig) er naast op de rijstrook.

Iemand van hier geweest?

geen idee, ik trof afgelopen vrijdag een lesmotor in de vangrail met de instructeursmotor ernaast ( geparkeerd) politie, ambulance, file....
ik dacht eerst dat het mijn oude rijschool was maar die waren het gelukkig niet..

je krijgt er toch altijd een beetje zure smaak van in je mond....

Gelukkig met lessen nooit meegemaakt. Wel dat ik 2 minuten bij een tankstation moest wachten omdat m'n medeleerling der motor midden op de weg liet vallen. Maar niks ergs (gelukkig).

We moeten iets gaan doen aan die busjes. Vandaag weer een busje dat denkt "zij zijn klein en ik is groot" en 'm zomaar naar links knalt. En als ik dan m'n vinger op steek, zit er zo'n jong knulletje in die kijkt alsof 'ie nergens van weet. Weet 'ie misschien ook niet, hadden ze geen rijbewijs mogen geven.

We moeten iets gaan doen aan die busjes. Vandaag weer een busje dat denkt "zij zijn klein en ik is groot" en 'm zomaar naar links knalt. En als ik dan m'n vinger op steek, zit er zo'n jong knulletje in die kijkt alsof 'ie nergens van weet. Weet 'ie misschien ook niet, hadden ze geen rijbewijs mogen geven.

Ach, ik reed vanmiddag ook op de spaklerweg, 2 baans per kant, van links komt een koekblikker aanrijden, en pleurt hem er ook zo voor terwijl ik op de linkerbaan reed... Dus toeterend er rechts omheen gehoekt... Zag het al aankomen, dus was er al op voorbereid, maar het blijft vervelend..

We moeten iets gaan doen aan die busjes.

Dat zal iets anders moeten zijn dan "eikel" roepen of het gebruik van de middelvinger.
Daardoor wordt het alleen maar erger...

Uit de dode hoek blijven kan al een vinger schelen ;)

Uit de dode hoek blijven kan al een vinger schelen ;)
Ja, maar de wiskunde zegt dat als je eerst achter iemand rijdt, en daarna voor iemand, dat er dan daartussen een moment in de tijd is dat je in de dode hoek rijdt. Dat is het moment dat je met de motor verkort door op het juiste moment ff flink te versnellen. Maar toch blijft het moment.
En dat "eikel", als je op de fiets bent heb je weinig keuze, ik kan hard fietsen, maar de meeste busjes rijden toch harder. En ik weiger om geen "eikel" te roepen als zo'n busje het fietspad blokkeert.

Had dat laatst in Rotterdam, rij met 25meter op de linkerbaan voor rechtsaf(heb die ruimte eenmaal nodig). Komt dr een busje van de baan voor rechtdoor,zonder knipper naar rechts waar ik dus nog reed. Kon nog op tijd reageren gelukkig. Ik raampje open, zegt de meneer dat IK beter moet kijken.Terwijl hij een bijzondere verrichting doet. Apart mens...

Laatst bewerkt:
Ja, maar de wiskunde zegt dat als je eerst achter iemand rijdt, en daarna voor iemand, dat er dan daartussen een moment in de tijd is dat je in de dode hoek rijdt. Dat is het moment dat je met de motor verkort door op het juiste moment ff flink te versnellen. Maar toch blijft het moment.

Ja maar = nee want.
Een busje inhalen dat de mogelijkheid heeft om te wisselen is het risico lopen op.....
Kijk toch eens eerst wat iemand anders wil, en als het dan een tijdje statisch blijft kun je inhalen.

En dat "eikel", als je op de fiets bent heb je weinig keuze, ik kan hard fietsen, maar de meeste busjes rijden toch harder. En ik weiger om geen "eikel" te roepen als zo'n busje het fietspad blokkeert.

Je hebt de keuze om eens je tong af te bijten, zolang je daar niet toe bereid bent loop je het risico op een achtervolging zoals je beschrijft.
Daar moet je dan ook niet over klagen....
Actie/reactie, je weet toch?!

Laatst bewerkt:
Tja, busjes,

Ergerlijk idd, maar defensief rijden is het enige wat echt in je voordeel werkt maar geeft geen voldoening.

Je kan ook kenteken / bedrijfsnaam onthouden en je beklagen, of de bedrijfsnaam en kenteken onthouden en/of als je het busje ergens ziet staan een beetje beschadigen.

Je kan in je eigen kennissenkring in gesprek gaan met een busjesbestuurder, maar dat geeft hetzelfde effect als baas met hond, en je houd niet zoveel kennissen over.

De overheid zou er wat aan kunnen doen, maar gaat dat niet doen.

Er is dus geen echte oplossing, en dus is defensief rijden en anticiperen het enige wat overblijft, tenslotte delft een motorrijden bijna altijd het onderspit hoe onrechtvaardig dit ook is

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar heb ik ook wel eens een blokje voor moeten om rennen ja :P Van die witte besjes, die plop zeggen op het moment van impact _O-

Er is dus geen echte oplossing, en dus is defensief rijden en anticiperen het enige wat overblijft, tenslotte delft een motorrijden bijna altijd het onderspit hoe onrechtvaardig dit ook is
:? Au contraire! De motor wint altijd (ongevallen daargelaten).. want er komt altijd een moment waarop je er langs kan, hetzij links, hetzij rechts, hetzij over de stoep, hetzij door de berm. Zij zijn de logge sukkels, die denken dat ze snel zijn omdat er op hun busje "TDI" staat (met rode lettertjes!! Woeii! _O- ) en wij zijn de dansers die er omheen cirkelen 8-)

Ze zijn gevaarlijk, dat staat buiten kijf, maar er is geen enkele reden om je schouders te laten hangen :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan