Ooit wel 's met een racefiets over zo'n weggetje gereden als de boer net langs was gekomen?Ooit geprobeerd dikke vette klei van je banden te borstelen?
Mijn vrouw klaagt daar niet over.kun je daarna genieten van het gezeik van je vrouw dat de prijs van alle landbouwproducten toch zo omhoog gaat.
Sommige wielrenners worden motorrijder.Geregeld lijken motorrijders toch verdacht veel op wielrenners......
Boer moet de wet volgen, net als ik niet moet zeiken als ik voor 1km/u te snel een boete krijg. Vreemd genoeg is 1 km/u te snel géén aanleiding tot ongevallen of hinderlijk, een polderweg besmeurd met klei is altijd hinderlijk.Dus je weet het, en toch ga je er rijden?
En die boer die moet maar......
Die boer zorgt voor eten, dat vind ik toch iets belangrijker dan iemand die zeurt dat ie in een bepaald seizoen niet lekker over een polderweg kan hobbelen.
En wie was er eerder?
Dat moet dan de rijdende rechter geweest zijn.Hoorde de rechter nog iets roepen over "achterlijk gedrag"ofzo.
een boer rijdt vaak de hele dag en soms ook nog de hele nacht heen en weer over hetzelfde stukje weg met vaak meerdere tractoren.
die klei is er bijna niet af te krijgen en als je elke dag om de 10 minuten je banden moet schoonspuiten wordt dat erg vervelend.
vaak hebben ze wel iemand die de hele dag met een rolbezem over de weg rijdt om het ergste weg te houden.
Ooit wel 's met een racefiets over zo'n weggetje gereden als de boer net langs was gekomen?
Mijn vrouw klaagt daar niet over.
Sommige wielrenners worden motorrijder.
Boer moet de wet volgen, net als ik niet moet zeiken als ik voor 1km/u te snel een boete krijg. Vreemd genoeg is 1 km/u te snel géén aanleiding tot ongevallen of hinderlijk, een polderweg besmeurd met klei is altijd hinderlijk.
Nou reed ik toevallig laatst langs wegwerkzaamheden, die juist waren afgelopen. Ik reed over een rotonde die vol lag met modder, dus ik dacht nog: he getsie, dat moeten ze eigenlijk opruimen, want nu kan ik niet lekker de rotonde rond!Boeren zijn niet de enige schuldigen. Bij mij in de buurt zijn ze (op de enige uitvalsweg) een nieuwe wijk aan het bouwen. Daar wordt dus constant zand afgegraven. De weg daar ziet er vaak echt heel erbarmelijk uit.
Evengoed moeten ze dat gewoon opruimen. Maar goed, in een land waar respect voor je medemens zo goed als verdwenen is verwacht ik niet dat men zich daar iets van aantrekt.
Nou reed ik toevallig laatst langs wegwerkzaamheden, die juist waren afgelopen. Ik reed over een rotonde die vol lag met modder, dus ik dacht nog: he getsie, dat moeten ze eigenlijk opruimen, want nu kan ik niet lekker de rotonde rond!
En wie schetst mijn verbazing, toen ik een half uurtje later op de terugweg dezelfde rotonde overkwam? Juist! Een bezemwagentje was de rotonde mooi aan het poetsen! Dus het kan wel!
In Nederland is die wet er niet omdat Nederlandse klei heel iets anders is dan Zwitserse grond.
Ooit geprobeerd dikke vette klei van je banden te borstelen?
Dat lukt niet met een borstel dus is er al een spuitinstallatie nodig.
Laten we met het eeuwige gezeik die boer daartoe verplichten, kun je daarna genieten van het gezeik van je vrouw dat de prijs van alle landbouwproducten toch zo omhoog gaat.
Geregeld lijken motorrijders toch verdacht veel op wielrenners......
Die boer is er al toe verplicht. En als je het meld, gaat de brandweer gewoon de straat schoonspuiten. Er is dus wel sprake van een gevaarzetting. Maar ik ben "blij" dat er motorrijders zijn die het acceptabel vinden dat de veiligheid voor weggebruikers er niet toe doet ten bate van zijn eigen stukje aardappel of groente. En op je andere stukje terug te komen.. Nee het was geen polderweggetje, er stonden geen waarschuwingsborden en het maakt me geen fluit uit wie er eerder was.
Je hebt het over "eigen verantwoordelijkheid"? Het is ook de verantwoordelijkheid om het verkeer niet in gevaar te brengen. Maar ook daar word geen acht aan gegeven. Overigens is het zorgen dat je banden of de weg schoon zijn iets minder bewerkelijk dan een motorrijder van een boom te schrapen of een auto uit het kanaal te takelen.
\[edit] En zie mijn initiële post maar als een heads-up voor de andere weggebruikers die hier meelezen. Wellicht dat er toch een valpartij door voorkomen wordt.
Al die boeren die sowieso al met ons geld de kost verdienen, bedoel je? Want al die boeren zijn gesubsidieerd. Als er vrije marktwerking wordt toegepast zijn er morgen geen boeren meer in Nederland.
Dat de brandweer komt om schoon te spuiten zegt niets over een eventuele verplichting van een boer.
Het geeft eerder aan in wat voor bizarre drama maatschappij we al zijn verzand.
Misschien komt die man daar wel 4 x in 2 uur langs, en dan verwacht jij.....
Tussen eigen verantwoordelijkheid en verantwoordelijkheidsgevoel zit een wereld van verschil.
En op motorrijders van bomen schrapen en auto's die in het kanaal belanden ga ik al helemaal niet in.
Jij vindt zeker ook dat de blaadjes van de weg moeten worden geveegd.
Gaat niet gebeuren, dus wen er maar aan.
Natuurlijk ben je zelf wel verplicht je snelheid aan te passen aan de situatie. Maar als er zonder borden en na een bocht opeens blokken klei op het wegdek liggen, dan kan redelijkerwijs niet van je worden verwacht dat je hier rekening mee hebt kunnen houden.
Overigens, bladeren komen niet door nalatigheid op het wegdek. (en dan is het eigenlijk nog steeds de plicht van de wegbeheerder om het wegdek schoon te houden). Maar gezien dit voorspelbaar is, kun je daar wel rekening mee houden.
Maar ik denk dat wij het hier niet over eens gaan worden.
25 pagina's aan topic
stak de molen ook over? Weer eens wat anders dan een gieter..Rijd hier : Google Maps
Met een gangetje op 90.
Zie 2 auto's rechts, 1e kon nog makkelijk voor mij en die deed dat ook.
2e zag ik naar mij kijken, en die schoot er ook nog ineens voor, dus ik vol in de ankers, claxon erop, kwade vuist.
Zit die opa mij kwaad aan te kijken......
stak de molen ook over? Weer eens wat anders dan een gieter..
Opa komt toch van rechts man
Maar dat zijn wel de momentjes ja..
Gebeurd idd. wel vaak, of lui die met 50 invoegen op de snelweg ofzoZal me niks verbazen dat hij dat inderdaad dacht en even niet doorhad dat ik op een voorrangsweg reed.