Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ohja hier een klein opsomming met bijna ongelukken met bestuurders (tijdens afgelopen zomer)

- witte Audi stationwagen rijdt een weg op vanuit een in/uitrit. Met de achterkant v.d. auto als eerst. Bestuurdster ziet dus geen flikker van wat er gebeurt. Dus wat doe je? Juist, extra gas geven.
Uitkomst: flink toeteren en een uitwijkmanouvre. Bestuurster (én passagier) geschrokken kijken. Blonde tuinslang... Wat veiliger was? Haar blonde passagier uit laten stappen en ff kijken of er niks aankomt. Lekkere wijf of niet, dat interesseert me niet in zulk soort geval.

- Zelfde situatie; een bejaard echtpaar rollen met hun vierkantige auto uit een parkeerplek met wederom het achterkant van de auto eerst. Kijken of er iets aankomt? Nee natuurlijk niet, gewoon achteruit rijden met die handel. Hart in m'n keel en wederom een uitwijkmanouvre gedaan. Beide dinosauriërs geschrokken, maar ik ook.

- Bij een T-splitsing kwam er een auto van rechts (rechts géén voorrang). Ik reed op een voorrangsweg dus hun hadden haaientanden. Kwam met een gang van 55 - 60. Max. is 50. Ben zo'n 20/25 meter verwijderd en meneer in z'n laguna of weet ik het rijdt doodleuk door. Het was zo dat ik geen noodstop hoefde te maken of uit te wijken, maar het scheelde niet zoveel dat ik het had moeten doen. Wat deed ik? Juist, lekker toeteren en m'n middelvinger opgestoken. Was geschrokken en boos om mezelf in bedwang te houden om het enkel op m'n hoorn te laten. Ben helemaal klaar met zulk soort lui.

- Wederom op een voorrangsweg waar een bejaard echtpaar met hun Astra net zo'n 2 meter doorhadden dat ik voor hun reed, waar ze goed moesten remmen. Ik in m'n helm schelden en omkijken of die het überhaupt doorhad. Had die het door? Nope. Gewoon als een gemummificeerde rimpelschildpad voor zich uit staren.

- tot 3x toe dat bestuurders op geen 2 meter achter me aanzaten met snelheden van 50/70. Genoeg om me onder een auto in 3en te krijgen. Bij een Nissan Qashqai met een wat ouder meneer in heb ik met een handsignaal duidelijk gemaakt dat die te dicht opzat. Bergopwaarts een brug kreeg ik een jongen van +/- 25 achter me aan. Korte afstand, dus ff snel met m'n remlicht gespeeld en voila... hij minderde snelheid. Ergste was een auto die zeker 200m op, zonder grap, 1meter van m'n achterband was verwijderd. Was een 50 weg, maar hij fokte mij zo op dat ik langzamer ging rijden, maar hij bleef dat ene meter volhouden. Op een gegeven moment moest ik af bij een rotonde. Ik keek nog ff na, ik zag enkel z'n passagier mij nakijken. Ik wou nog een hartig gesprek voeren en ging hetzelfde kant als hem/haar uit, maar na enkele meters gaf die meer gas, waar ik dus geen zin had om een kat- en muisspel te spelen en keerde terug.

- op een lekker dagje kwam een VW Golf GTI mij tegemoet. Ik zag duidelijk dat de bestuurder, zonder enig reden of wat dan ook, richting mijn kant een middelvinger stak. Nou, als je dat doet dan ben ik erg benieuwd wat er aan de hand is. Ik kon hem dus bijhouden en op een T-splitsing naast hem staan. Hij had al z'n raam beneden dus dat scheelt weer. Ik vroeg nog of dat middelvinger naar mij was, maar meneertje zei erg kalm 'nee hoor'. Ik antwoorde met dan is het goed en ieder ging z'n kant uit.

Daarnaast heb ik op enkele rotondes en andere T-splitsingen en wegen waar ik afsla geen voorrang gekregen van enkele topbestuurders. Iedereen rijdt lekker door.

Bestuurders; bejaarden, vrouwen, mannen en jongeren. Eerste 2 zijn toch groepjes waar ik het vaak mee krijg...

Laatst bewerkt:
Voor de volgende keer.

Behalve als ik echt ver wil rijden bedenk ik pas on the fly waar ik heen wil.
Daardoor had ik wel een rotonde die ik helemaal rond ging, terwijl je er alleen maar rechtdoor mee kan als andere afslag, vanaf dat pund is die agent mij gaan volgen. En ook echt bewust verschillende wegen mij gevolgd, want ik had echt geen logische route om uberhaupt bij de dijk te komen.

Op m'n oude scooter (die tegen de 50 ging) reed ik op een hoofdweg voor fietsers (auto en motoren ook toegestaan, maar rijden weinig i.v.m. bestemmingsverkeer), ik zie zo'n 200m achter me een politiewagen. Okay, geen probleem. Weg wordt best vaak door de politie gebruikt (o.a. rollerbank controles soms). I.v.m. een kaal achterband heb ik toch het zekere voor het onzekere genomen door een zijweg te nemen. Is een brug wat 4 fietsers breed is. Best nauw voor een auto. En ja hoor, auto zefde weg, want ik zie hem in m'n spiegels weer achter me, zo'n 150m. Volgende weg onder een tunnel genomen. Als je uit de tunnel bent kan je links of rechts. De ene gaat heuvelopvaarts en een ander gaat richting shoppingplein en politiebureau. Ik heb dus heuvelopvaarts genomen en daar op een plek gestaan dat ik net de auto kan zien als die door de tunnel kwam. En ja hoor, weer onder de tunnel maar dan richting het bureau. Dus het kan gewoon zijn dat die richting het bureau ging. Of dat die mij toch wou aanspreken als ze me passeerden, maar had geen zin in een mogelijke bekeuring op m'n achterband terwijl de scooter over 1 week zou worden verkocht.

Laatst bewerkt:
Dat onbeperkt examen doen tot je een keer slaagt is iets wat ik nooit gesnapt heb. Het halen van je rijbewijs is niet een of ander recht waar iedereen maar over moet kunnen beschikken. Er is een examen voor bedacht, en als je dat examen niet haalt na de achtste keer plus bijbehorende extra lessen, dan ben je niet goed genoeg en dan houdt het op.

In Duitsland gaat het zo, haal je het niet na een x maal dan krijg je eerst eens een psychologisch onderzoek, wat er dan aan mankeert.

Zo niet in Nederland, hier moet iedereen gelijk zijn.....

Iets gebeurd op de Haarlemmerweg te A'dam. 2 politie auto's dwars over de weg, en 3 of 4 agenten die op hun gemakje toekijken hoe totale chaos ontstaat. De twee rijstroken die rechtdoor wilden moesten blijkbaar linksaf (de enige overgebleven mogelijkheid), en die moesten dus samenvoegen met de strook voor linksaf. De twee richtingen hebben beide stoplichten, om de verwarring groter te maken. Uiteraard liep dat allemaal vast en werd het kruispunt al gauw geblokkeerd, zodat ook de tegenpartij er niet meer door kon.
En de agenten? Die stonden een beetje tegen de auto's geleund. Effe chillen op de maandagmorgen :z

Op zulke momenten kan ik wel kan ik wel huilen van geluk, dat ik op de motor ben :]

ik had harde tepels op de brommert.
Frisjes! :P

edit: note to self, het is truien weer :Y

Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag, rijd met vriendinlief achterop de motor naar haar toe.
Op een gegeven moment moeten we de afrit hebben, deze dus: Google Maps

Stoplicht zouden we toch niet meehebben, maar ondertussen zit er een bmw achter me te kleven, dus ik gebaar dat ze wat rustiger moet doen.
Gebeurd niet, probeert er links en rechts langs te schieten.
Staat ze naast mij voor rood uiteindelijk, gebaar om het raampje naar beneden te doen.

Ik: Je moet effe wat meer afstand houden, enig idee wat er gebeurd als ik moet remmen of onderuit ga? je zit er nog minder dan een seconde achter...... en toen ging het raampje omhoog terwijl dat wijf me boos aan zit te kijken.

Ja, ik houd graag mijn vriendin een beetje heel....
Daarna ging ze er met volle snelheid vandoor toen het groen was, gelukkig niet meer tegengekomen.

Laatst bewerkt:
Gelijk dat file probleem ook opgelost :P

ben bang van niet, ik zei een post eerder al dat ik liever in de spits rijd...

is ook niet super (vooral mensen die weinig afstand houden) , maar er wordt wel gekeken naar anderen, en vrij voorspelbaar gereden...

als ik in 't weekend een stukkie ga rijden kom ik op dezelfde afstand 10x zoveel clowns tegen die alleen al moeite hebben met binnen de lijntjes rijden... ;(

Het is duidelijk weer "ik ben boer dus pleur ik met mijn trekker lekker de weg vol bagger" tijd. :(
Laat ze lekker de banden afspuiten voordat ze de weg onder kleien. Ik ben nu niet echt op mijn best als ik weer eens door die klei brokken over de weg glibber.

2, naar ik aanneem, mede ww-rijders op de A28 tussen hoevelaken en Leusden, waarvan er 1 achter een vrachtwagen tegen de middenlijn aan bleef hangen ondanks dat het langzaam rijdend/stilstaand verkeer was. Natuurlijk op zo'n manier dat ie de doorgang voor mij zo ongeveer blokkeerde.
En daarna nog een allroad rijder die op het moment dat het hem te nauw werd, maar er nog wel makkelijk door kon toch op de rem stampte en aan het gas begon te jengelen.....

Je zou denken dat ik het meeste oponthoud heb van blinde/slapende koekblikkers, maar het overgrote deel komt toch vreemd genoeg van filerijdende motorrijders..... en zo asociaal hard ga ik er nou ook weer niet tussendoor. :?

Het is duidelijk weer "ik ben boer dus pleur ik met mijn trekker lekker de weg vol bagger" tijd. :(
Laat ze lekker de banden afspuiten voordat ze de weg onder kleien. Ik ben nu niet echt op mijn best als ik weer eens door die klei brokken over de weg glibber.

0900-8844
Gewoon melden, doe ik ook.
Bij genoeg meldingen zullen die boeren vanzelf wel gezeik krijgen :P

Bij genoeg meldingen zullen die boeren vanzelf wel gezeik krijgen :P

hoop doet leven
boeren en troep=net zoiets als voebal en rellen
met het verschil dat bij rellen wel opgetreden wordt

Dat onbeperkt examen doen tot je een keer slaagt is iets wat ik nooit gesnapt heb. Het halen van je rijbewijs is niet een of ander recht waar iedereen maar over moet kunnen beschikken. Er is een examen voor bedacht, en als je dat examen niet haalt na de achtste keer plus bijbehorende extra lessen, dan ben je niet goed genoeg en dan houdt het op.

:^

Exact zo denk ik er ook over. Nu zijn er blijkbaar mensen die zo lang door gaan met examen doen tot alles een keer meezit en ze met geluk hun papiertje halen.

Laatst bewerkt:
Op weg naar het startpunt van een toertocht slaat er op de weg tussen Soest en Soesterberg een koekblikker linksaf bij het Hilton. Ik zag het gelukkig ruim op tijd en ben van m'n gas afgegaan. Op het moment dat het koekblik mijn rijstrook kruist zie de passagier verschrikt op kijken en direct naar de bestuurder reageren. Ik denk dat beide mijn (dubbel) Xenon niet hebben gezien.

Op de terugweg van diezelfde toertocht op de weg tussen Amersfoort en Soest, een semi bestelbusje (Ford Fusion of iets dergelijks), op twee meter van mijn achterband. ik heb me omgedraaid en via gebaar de bestuurder uitgenodigd om bij mij achterop plaats te nemen. Hij wiegerde en heeft de rest van de weg op afstand mij gevolgd.

Op de terugweg van diezelfde toertocht op de weg tussen Amersfoort en Soest, een semi bestelbusje (Ford Fusion of iets dergelijks), op twee meter van mijn achterband. ik heb me omgedraaid en via gebaar de bestuurder uitgenodigd om bij mij achterop plaats te nemen. Hij wiegerde en heeft de rest van de weg op afstand mij gevolgd.

Hahaha, die is briljant _O- . Ik gebaar altijd dat ze afstand moeten nemen, maar deze benadering is wellicht beter. Iets positievere insteek, voelen mensen zich minder snel beledigd/aangevallen :)

.... als ik in 't weekend een stukkie ga rijden kom ik op dezelfde afstand 10x zoveel clowns tegen die alleen al moeite hebben met binnen de lijntjes rijden... ;(

Mijn ervaring dit weekend ook. Je zit bijna met geknepen billen te wachten welke volgende stunt je tegenkomt.

Zondag in een mooie lange rechtse bocht in het buitengebied. Een in die bocht en in de berm :? geparkeerd bestelbusje besluit ineens de weg op te rijden. Geluk dat hij op het laatste moment mij ziet en zijn manoeuvre niet doorzet anders was ik behoorlijk in de problemen gekomen.

Paar kilometer verder zie ik een bejaard echtpaar op de fiets van links het bos uitkomen om de provinciale weg over te steken. Ergens verwachte ik al dat een van de twee zonder te kijken wel over zou steken dus minderd ik op voorhand vaart. Opa stopt dus misschien oma ook wel? Nee oma steekt gewoon over, en wel met een dusdanige snelheid dat ze daar ook ongeveer een half uur voor nodig heeft. Ging maar weer net goed.

Op de terugweg de snelweg maar gepakt.

[

En vanmiddag bij een wandeling door de stad een voor mij onbekend mark motorfiets gespot met een duits kenteken. (Informatie komt uit België omdat ik er in Nederland niets over kon vinden.)
[~[url="http://www.daelimmotor.be/pics/banners/roadwin125fi.jpg"]afbeelding~][/url]~[/quote]

Is een Daelim, Daelim Roadwin 125cc Motorcycle, dit gebakje dus.

Ik her er nooit mee gereden (heb er ook niet zo veel zin in) en kan er dan ook weinig over zeggen. De weinig die ik heb horen lopen klniken erg gedempt en het lijkt wel of de interne wrijving van het blok een groot deel van het toch al geringe vermogen opslokt, "stroef deluxe" lijkt me een gepaste naam.

Om het goed te praten staan er tegenwoordig over bordjes met daarop "Let op, modder op de weg".

Krijgen we dan straks ook bordjes "Let op, fietser hoeven niet te kijken", "Wielrenners hebben overal voorrang" en "90% doet maar wat op de weg".

Zo fijn aan Nederland: al het nadenken doet de overheid/gemeente al voor je. Vooral de slachtoffers aanpakken met rare rijbewijsconstructies en de echte daders laten gaan '(

Vandaag wel iets raars meegemaakt. Ik op de moto naar mijn studie. Het terrein van de school wordt gedeeld met een uitvaartcentrum direct naast ons. Ik kom buiten en wil op stappen. Zie ik tot mijn verbazing dat er een bloemenkrans om m'n motor hangt met de tekst: " Rust in vrede Mitchell" ( wat ook mijn naam is) :? :/ . 10 minuten later komt de uitvaartverzorger aanhollen"ohw, sorry meneer. ik legde de krans even op uw zitje, want ja die krans erg kewtsbaar blablabla.. Ik maakte er verder geen probleem van, maar verzochte meneer wel vriendelijk om in het vervolg geen bloemenkranzen op mijn motor te leggen als ze voorzien zijn van mijn naam B|

Ik ging uiteindelijk met langzamer tempo en een gemengd gevoel naar huis. :X

Vandaag wel iets raars meegemaakt. Ik op de moto naar mijn studie. Het terrein van de school wordt gedeeld met een uitvaartcentrum direct naast ons. Ik kom buiten en wil op stappen. Zie ik tot mijn verbazing dat er een bloemenkrans om m'n motor hangt met de tekst: " Rust in vrede Mitchell" ( wat ook mijn naam is) :? :/ . 10 minuten later komt de uitvaartverzorger aanhollen"ohw, sorry meneer. ik legde de krans even op uw zitje, want ja die krans erg kewtsbaar blablabla.. Ik maakte er verder geen probleem van, maar verzochte meneer wel vriendelijk om in het vervolg geen bloemenkranzen op mijn motor te leggen als ze voorzien zijn van mijn naam B|

Ik ging uiteindelijk met langzamer tempo en een gemengd gevoel naar huis. :X

Fuck man, ik had serieus de bus genomen ;)

Helemaal waar. Als je zakt mag je het een keer overdoen. En als je dan weer zakt, mag je staatsexamen doen. En als je daarvoor zakt, mag je geen examen meer doen. Of alleen na tig lessen. Of alleen na een speciale cursus voor mensen die niet kunnen rijden. Of alleen na tig jaar.

En het examen mag zo zijn dat alleen mensen die echt kunnen rijden, slagen, dus best een stukje strenger dan het nu is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan