Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bijna aangereden door een auto die me kennelijk te laat zag. Een Opel Astra, zo dichtbij reed die dat ik het duidelijk kon zien. Hij kwam uit een inrit, maar het scheelde misschien minder dan 2 meter... en toen zag die mij en ging op z'n remmen. Ik keek nog ff na en kon zien dat het om een bejaard echtpaar ging. Meneer kon kennelijk alleen recht VOOR zich uit kijken, want zag z'n hoofd verder niet naar links of rechts knakken.
Als ze ooit besluiten om alle 70+ers ofzo flink te gaan testen op hun rijervaring; dik voor! Gevaar op de weg, die oude fossielen.
+1ik rijd zoveel liever in de spits...
Van die 3 jaren dat ik motor rijd (auto noem ik ff niet op), heb ik van al die keren dat ik bijna een ongeluk kreeg met automobilisten en overige het meest te danken aan bejaarden en vrouwen
Absoluut niet beledigend bedoeld, maar uit ervaring leer ik dat het gewoon zo is. Of de ene keer rijden ze langzaam, trappen onnodig op hun rem, gaan toch op het laatst wisselen, voegen verkeerd in, kijken niet of ze geen andere mensen de dood injagen of dat vrouwen achter hun stuur met hun BB, Iphone of makeupdoosje zitten te kutten.
Van die 3 jaren dat ik motor rijd (auto noem ik ff niet op), heb ik van al die keren dat ik bijna een ongeluk kreeg met automobilisten en overige het meest te danken aan bejaarden en vrouwen
Absoluut niet beledigend bedoeld, maar uit ervaring leer ik dat het gewoon zo is. Of de ene keer rijden ze langzaam, trappen onnodig op hun rem, gaan toch op het laatst wisselen, voegen verkeerd in, kijken niet of ze geen andere mensen de dood injagen of dat vrouwen achter hun stuur met hun BB, Iphone of makeupdoosje zitten te kutten.
Gek is dat. Van de week op de A2, autootje met mistachterlicht aan op een mooie zonnige middag, een auto haalt in en begint met z'n mistachterlicht te knipperen, ik rij erachter en knipper maar wat met m'n koplamp, en als ik er voorbij rijdt zie ik een dame die bewegingloos strak recht vooruit kijkt. Ziet niets en niemand, anders dan een tunneltje recht vooruit. Zat ook niet tegen de achterleuning van de stoel volgens mij, maar zo'n beetje met de buik tegen het stuur gedrukt.Gewoon strak vooruit blijven kijken...
Ik begrijp niet hoe zo iemand aan een rijbewijs komt.
Ik werd vandaag gewoon een kwartier/20 minuten achtervolgd door een motoragent. Kloothommel dacht waarschijnlijk dat ik wat fout wilde ofzo want hij heeft de hele fucking dijk achter me gereden met een gangetje van 55 kmh. Ja ik wilde ook wat fout want die mooie dijk was helemaal leeg. Maar dat hoeft hij niet te weten.
Pas toen ik stopte on te tanken reed hij me voorbij. Wat een balhaar was dat zeg.
Dat onbeperkt examen doen tot je een keer slaagt is iets wat ik nooit gesnapt heb. Het halen van je rijbewijs is niet een of ander recht waar iedereen maar over moet kunnen beschikken. Er is een examen voor bedacht, en als je dat examen niet haalt na de achtste keer plus bijbehorende extra lessen, dan ben je niet goed genoeg en dan houdt het op.Sommige halen dat ook pas na een keer of 8 examen doen.
In de regel wordt het daarna nooit beter, eerder slechter.
Sommige halen dat ook pas na een keer of 8 examen doen.
In de regel wordt het daarna nooit beter, eerder slechter.
Dat onbeperkt examen doen tot je een keer slaagt is iets wat ik nooit gesnapt heb. Het halen van je rijbewijs is niet een of ander recht waar iedereen maar over moet kunnen beschikken. Er is een examen voor bedacht, en als je dat examen niet haalt na de achtste keer plus bijbehorende extra lessen, dan ben je niet goed genoeg en dan houdt het op.
Neem gewoon een fiets. Gezonder en goedkoper.
Gewoon strenger optreden tegen zulk soort mensen.
Kijk, vergeet je een keer je knippertje of kan je niet in 1x parkeren; fine by me. Maar mensen die strak vooruit kijken, op geen enkel teken of signalen letten en zelfs bij een potentiële gevaar of ongeluk geen graad hun hoofd bewegen moet écht op gekeken worden of ze überhaupt hun rijbewijs nog mogen behouden. Ik heb een sterk vermoeden dat er heel veel afvallen (waaronder vrouwen en bejaarde ja..). Stukken veiliger en minder auto's op de weg.
Op de scooter word ik ook door 1/3e van de motoragenten achtervolgd die ik tegenkom. Vaak genoeg rijden ze naast me en dan weet ik hoelaat het is. Maar als een agent meer dan 5 minuten achter mij aanrijdt terwijl er zat plekken zijn om mij te passeren of wat dan ook, was ik wel ff gestopt. Want dit is gewoon opfokken zo...