Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag was het www.eenwheeliediemaarnetgoedafliep.nl Iets te veel gas bijna achterover... O_o

Bijna aangereden door een auto die me kennelijk te laat zag. Een Opel Astra, zo dichtbij reed die dat ik het duidelijk kon zien. Hij kwam uit een inrit, maar het scheelde misschien minder dan 2 meter... en toen zag die mij en ging op z'n remmen. Ik keek nog ff na en kon zien dat het om een bejaard echtpaar ging. Meneer kon kennelijk alleen recht VOOR zich uit kijken, want zag z'n hoofd verder niet naar links of rechts knakken.

Als ze ooit besluiten om alle 70+ers ofzo flink te gaan testen op hun rijervaring; dik voor! Gevaar op de weg, die oude fossielen.

word er zo nu en dan echt gestoord van, vanmorgen vroeg naar een maatje in t koekblik om F1 van japan te kijken... rijden ze hoor, Mazda Demio (typische fossielenauto), lekker met het mistachterlicht aan, 65 op de 2e baan van rechts op de A16 waar je 4 banen hebt...

en zo zie je ze de hele dag door rondrijden, je ziet aan de twijfelende trage rijstijl al van een kilometer afstand dat ze er niet helemaal bij zijn... reed 's middags terug, heb je stukje 2 banen, rijdt er een espace links en haalt niet in, dus ik maar rechts op een afstandje gevolgd.. af en toe een ruk aan t stuur omdat meneer niet rechtdoor kon blijven rijden.. ga je er eindelijk voorbij, oude kerel die echt in z'n stuur zat met z'n hoofd... niet op of om kijkend...

ik rijd zoveel liever in de spits...

Laatst bewerkt:
hier ook vandaag wel ff met de vrachtwagen maar maakt niet uit, ik rijd een zweeds dorpje uit kom op hele mooie weg uit waar ik gewoon 85 mag en luxe auto's 100, kon ik na een bocht VOL in de ankers omdat er een bejaard stel uit een uitrit komt zetten zonder eerst ff naar links te kijken of er niks aankomt en terwijl ik die auto allang gezien had, maar ik stond zo hard op de remmen me oplegger ging stuiterend over het asfalt heen en dat opa en omaatje me raar aankijken, goh wat ben ik blij dat dat net goed ging. want 40 ton tegen een 900KG fiatje, nou die fiat en die opa en oma kunnen ze opschrapen, verplicht rijlessen geven die mensen.

Van die 3 jaren dat ik motor rijd (auto noem ik ff niet op), heb ik van al die keren dat ik bijna een ongeluk kreeg met automobilisten en overige het meest te danken aan bejaarden en vrouwen

Absoluut niet beledigend bedoeld, maar uit ervaring leer ik dat het gewoon zo is. Of de ene keer rijden ze langzaam, trappen onnodig op hun rem, gaan toch op het laatst wisselen, voegen verkeerd in, kijken niet of ze geen andere mensen de dood injagen of dat vrouwen achter hun stuur met hun BB, Iphone of makeupdoosje zitten te kutten.

Laatst bewerkt:

Had er van de week 1 naast me in een Dodge Caliber.

Hun op de baan voor rechtdoor, ik rechtsaf, ik rol rustig uit voor het stoplicht(rood) rechtdoor heeft groen, en die die Dodge ook uitrollen, bleef een beetje schuinvoren/naast me hangen.

Wilde dus ook naar rechts blijkbaar, maar een richtingaanwijzer blijkbaar nooit van gehoord

Heel druk en raar mij aankijken........

rijden ze dus vervolgens rechtdoor en na de stoplichten, toch naar rechts

Ow ow ow

Wat een volk....

Rij 5 dagen in de week in de auto voor me werk(bezorgen) maar man man man, wat ons kan ons volk slecht autorijden zeg djeez

So true.

Wat ik vooral roekeloos vind, zijn van die huismoedertjes, gewoon zonder snelheid te minderen over een kruising in een woonwijk rijden, nergens zich van bewust dat rechts voorrang heeft en ook voorrang kan NEMEN, en recht vooruit kijken.

Ik werd vandaag gewoon een kwartier/20 minuten achtervolgd door een motoragent. Kloothommel dacht waarschijnlijk dat ik wat fout wilde ofzo want hij heeft de hele fucking dijk achter me gereden met een gangetje van 55 kmh. Ja ik wilde ook wat fout want die mooie dijk was helemaal leeg. Maar dat hoeft hij niet te weten.

Pas toen ik stopte on te tanken reed hij me voorbij. Wat een balhaar was dat zeg.

vrijdag zag ik, je raad het al, een vrouw (type huismoeder) een rotonde afslaan zonder maar ook maar iets naar links of rechts te kijken en rijd bijna een fietser aan die zeer duidelijk zijn arm uit stak (richting aan gaf) de rotonde verder te nemen.
Zelfs dat ze deze fietser bijna aan reed heeft ze niet gezien.
Gewoon strak vooruit blijven kijken...
Het zal dr eigen kind maar zijn wat ze aan zou rijden..

Bijna een groepje uitgaanders geschept gisteravond.. Een mannetje of tien steekt doodgemoedereerd en zonder op of om te kijken over door rood bij het Meester Visserplein in A'dam. Wel netjes bij een zebrapad, maar niet effies op de verkeerslichten, of überhaupt op hun omgeving letten.

Af en toe he....

Ik heb nog niet eens mijn rijbewijs, maar maakte vandaag toch iets leuks mee met een motor. We stonden voor een open brug, en voor ons stond een motor, een HD. Omdat ik vandaag net een motor gekocht heb, (zie onderwerp Dames op de lesmotor) stapte ik, met zoon, even uit het blik om te kijken.
De bestuurder begon meteen een praatje, zette zoon op de motor en liet mij foto's maken. Toen hij hoorde dat ik aan het lessen was, kregen we een leuk gesprek.
De brug ging dicht, wij liepen naar ons blik en hij stapte weer op zijn fiets.
Zoon en ik lieten speciaal de ramen even open om te horen hoe hij startte.
Ik kan niet wachten tot ik zelf mijn A heb! Volgende week maandag AVB...

Gewoon strak vooruit blijven kijken...
Gek is dat. Van de week op de A2, autootje met mistachterlicht aan op een mooie zonnige middag, een auto haalt in en begint met z'n mistachterlicht te knipperen, ik rij erachter en knipper maar wat met m'n koplamp, en als ik er voorbij rijdt zie ik een dame die bewegingloos strak recht vooruit kijkt. Ziet niets en niemand, anders dan een tunneltje recht vooruit. Zat ook niet tegen de achterleuning van de stoel volgens mij, maar zo'n beetje met de buik tegen het stuur gedrukt.
Ik begrijp niet hoe zo iemand aan een rijbewijs komt.

Ik begrijp niet hoe zo iemand aan een rijbewijs komt.

Sommige halen dat ook pas na een keer of 8 examen doen.
In de regel wordt het daarna nooit beter, eerder slechter.

Op de scooter word ik ook door 1/3e van de motoragenten achtervolgd die ik tegenkom. Vaak genoeg rijden ze naast me en dan weet ik hoelaat het is. Maar als een agent meer dan 5 minuten achter mij aanrijdt terwijl er zat plekken zijn om mij te passeren of wat dan ook, was ik wel ff gestopt. Want dit is gewoon opfokken zo...

Dat onbeperkt examen doen tot je een keer slaagt is iets wat ik nooit gesnapt heb. Het halen van je rijbewijs is niet een of ander recht waar iedereen maar over moet kunnen beschikken. Er is een examen voor bedacht, en als je dat examen niet haalt na de achtste keer plus bijbehorende extra lessen, dan ben je niet goed genoeg en dan houdt het op.

Sommige mensen moeten ze ook nooit een rijbewijs geven gewoon, ook al steken ze er 10 duizenden euro's in..........

Laatst bewerkt:

Dat dus

Voor dat soort mensen hebben ze een hele mooi oplossing: OV

Gewoon strenger optreden tegen zulk soort mensen.

Kijk, vergeet je een keer je knippertje of kan je niet in 1x parkeren; fine by me. Maar mensen die strak vooruit kijken, op geen enkel teken of signalen letten en zelfs bij een potentiële gevaar of ongeluk geen graad hun hoofd bewegen moet écht op gekeken worden of ze überhaupt hun rijbewijs nog mogen behouden. Ik heb een sterk vermoeden dat er heel veel afvallen (waaronder vrouwen en bejaarde ja..). Stukken veiliger en minder auto's op de weg.

Laatst bewerkt:

Gelijk dat file probleem ook opgelost

Voor de volgende keer.

Behalve als ik echt ver wil rijden bedenk ik pas on the fly waar ik heen wil.
Daardoor had ik wel een rotonde die ik helemaal rond ging, terwijl je er alleen maar rechtdoor mee kan als andere afslag, vanaf dat pund is die agent mij gaan volgen. En ook echt bewust verschillende wegen mij gevolgd, want ik had echt geen logische route om uberhaupt bij de dijk te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.