Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leg dat maar eens uit aan een rood licht flitser ;) Kan een hoop werk zijn om daarna je gelijk te krijgen via het CJIB / rechter.

(maar serieus, geef je gelijk in je uitleg, duidelijke voorbeelden)
Als jij geflitst bent omdat je aan de kant gaat voor een voorrangsvoertuig, is dat voorrangsvoertuig waarschijnlijk ook geflitst. In Leeuwarden zien ze dan ook dat er slechts enkele seconden zitten tussen jouw actie en die van het voorrangsvoertuig.

Zou je alsnog een acceptgiro ontvangen, kun je die aanvechten met de gegevens van de betreffende instantie. Zij dienen een logboek bij te houden waarin vermeld staat wanneer en waar ze met optische en accoustische signalen hebben gereden. Of hierin ook een printscreen van de P2000 pagina volstaat, durf ik niet te zeggen. Het zou wellicht kunnen helpen.

Baas! Geven jullie elkaar ook een seintje als je iemand tegen komt? Jij op je Busa, hij op een GS500, handje omhoog? Of is dit ouderwets?

Als je die voetganger plat rijdt ben je wel de sjaak. Dan neem ik dat getoeter wel voor lief.

Ik werd gisteren echt "gegrepen" door zo'n vermaledijde teerstreep, bij het stoplicht. Ik kwam aanreden, beetje duister, beetje regen, stoplicht was groen, reed ongeveer 70 (toegestane snelheid). Ik ontweek, zoals het mij geleerd is, de enorme dikke witte pijl, maar daardoor ging ik over de strepen voor de sensoren. Het leek alsof m'n voorwiel blokkeerde, wiebel wiebel, en toen schoot ik weer los, wegens einde teerstreep.
M'n hart zat even in m'n keel :o

Ik denk dat ik in het vervolg toch maar de witte pijl verkies boven de teerstreep; die zie je tenminste!
Langs beiden is niet altijd een optie, want dan zit je wel erg dicht bij de andere rijstrook.

Ik werd gisteren echt "gegrepen" door zo'n vermaledijde teerstreep, bij het stoplicht. Ik kwam aanreden, beetje duister, beetje regen, stoplicht was groen, reed ongeveer 70 (toegestane snelheid). Ik ontweek, zoals het mij geleerd is, de enorme dikke witte pijl, maar daardoor ging ik over de strepen voor de sensoren. Het leek alsof m'n voorwiel blokkeerde, wiebel wiebel, en toen schoot ik weer los, wegens einde teerstreep.

Ik denk dat ik in het vervolg toch maar de witte pijl verkies boven de teerstreep; die zie je tenminste!
Langs beiden is niet altijd een optie, want dan zit je wel erg dicht bij de andere rijstrook.

Witte pijl kan ook prima, als je maar voorzichtig remt en niet afschuint in de regen...

ik verkies de pijl soms ook boven dichtbij de andere banen rijden -O-

mmm, had hier tot vorigeweek een 80km weg met alleen maar teerstrepen. nu splinternieuw asfalt. mot ik weer voorzichtig rijden vanwege dat nieuw asfalt glad is de eerste maanden. |(

zitten wel héle mooie verleidelijke bochten in. *D ................................. maar ook hele dikke bomen er langs. :(

full

dit is nog uit 2009, was nog veel meer bijgekomen aan teerstrepen.

Laatst bewerkt:
Bij een t-splitsing; ik nader met 55/60 (max. 50). Komt er een lullekop van rechts (die voorrang horen te geven; haaientanden) die rustig doorrijdt terwijl ik aankom. Ik was woedend en ging flink op m'n toeter (gelukkig geen noodstop hoeven maken) en een leuk vinger-gebaar opgestoken. Normaal gesproken ben ik zo niet, maar ik kon het niet laten om die k.... duidelijk maken wat ik ervan vond.

Hier gebeurt; zoals je ziet, bestuurder die van rechts komen hebben dus haaientanden. Geen rechts-heeft-voorrang-situatie. Die kneus zat dus dik fout.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Blauw-roodlaan, Zoetermeer&biw=1920&bih=955&ie=UTF-8&sa=N&tab=il

Laatst bewerkt:
mmm, had hier tot vorigeweek een 80km weg met alleen maar teerstrepen. nu splinternieuw asfalt. mot ik weer voorzichtig rijden vanwege dat nieuw asfalt glad is de eerste maanden. |(
Die zijn ook echt klote.. bij mij ging het dit keer om van die strepen waar ze de sensoren in verstoppen. Gisteren nog even gekeken, die strepen daar zijn serieus zo breed als een tramrail |( En zo voelde het ook precies, alsof ik in een tramrail reed.
Bij jullie ook zoveel malloten op de weg?
Ik voelde me de grootste malloot, in de stromende regen :P
Auto'tjes vielen wel mee vandaag, en het was alleszins rustig, in tegenstelling tot wat men beloofd had :?

Die zijn ook echt klote.. bij mij ging het dit keer om van die strepen waar ze de sensoren in verstoppen. Gisteren nog even gekeken, die strepen daar zijn serieus zo breed als een tramrail |( En zo voelde het ook precies, alsof ik in een tramrail reed.Ik voelde me de grootste malloot, in de stromende regen :P
Auto'tjes vielen wel mee vandaag, en het was alleszins rustig, in tegenstelling tot wat men beloofd had :?

:^

Het was best rustig vanochtend. Amper een moment irritatie gehad.

Die zijn ook echt klote.. bij mij ging het dit keer om van die strepen waar ze de sensoren in verstoppen. Gisteren nog even gekeken, die strepen daar zijn serieus zo breed als een tramrail |( En zo voelde het ook precies, alsof ik in een tramrail reed.Ik voelde me de grootste malloot, in de stromende regen :P

Wat, sensor strepen zo breed als een tramrail :? Waar is dat dan weer voor nodig...

Bekend gevoel haha, maar eigenlijk doordat het rustig was niet veel last van de regen. Door de file rijden scheelt een hoop tijd, maar al die remlichten, verblindend met regendruppels op het vizier.
Slechts twee andere malloten gezien aan de andere kant van de snelweg.

Laatst bewerkt:
Niet rond Rotterdam gereden? Hier veel blikschade en bijbehorende kijkersfile's... Daar word ik toch zo moe van.
:N Amsterdam, nice and quiet :P
Wat, sensor strepen zo breed als een tramrail :? Waar is dat dan weer voor nodig...

Bekend gevoel haha, maar eigenlijk doordat het rustig was niet veel last van de regen. Door de file rijden scheelt een hoop tijd, maar al die remlichten, verblindend met regendruppels op het vizier.
Slechts twee andere malloten gezien aan de andere kant van de snelweg.
Klopt ja, van die remlichten! Doe eigenlijk altijd m'n vizier open tijdens file rijden.. kan je nog wat drinken ook onderweg :P

Gisterenmorgen richting Aken nog drie BMW rijders in de striemende regen tegengekomen.
Kijk, voor zo'n motards heb ik alleen maar respect.

:N Amsterdam, nice and quiet :PKlopt ja, van die remlichten! Doe eigenlijk altijd m'n vizier open tijdens file rijden.. kan je nog wat drinken ook onderweg :P

Deed ik vroeger ook. Alleen, dan is de file weg en ga je normaal rijden en besef je dat je geen ruitenwisser aan de binnenkant van je vizier hebt ...

Gisterenmorgen richting Aken nog drie BMW rijders in de striemende regen tegengekomen.
Kijk, voor zo'n motards heb ik alleen maar respect.
Ach, dat zijn gewoon luie donders (net als ik), die gewoon te beroerd zijn om, net als iedereen, gewoon in de file te gaan staan :P

Deed ik vroeger ook. Alleen, dan is de file weg en ga je normaal rijden en besef je dat je geen ruitenwisser aan de binnenkant van je vizier hebt ...
Ah 't is bij altijd al een gewoonte geweest om zoveel mogelijk met open vizier te rijden, dus zeg maar tot aan 50 a 60 km per uur, doe ik altijd de klep open. Ik doe 't gewoon vanzelf, weer of geen weer.
En ja, ik heb "dubbel glas" in m'n helm, en dat werkt ook uitstekend, maar ik houd nu eenmaal van de frisse lucht!

Laatst bewerkt:
nou als het aardig regent doe ik alleen me vizier ff open als ik stilsta bij stoplichten ofzo, want zodra ik ga rijden ist meteen een sloot water wat in je gezicht word geblazen en dat vind ik niet prettig :P ik heb ook nog wel een zonnevizier in me helm die ik dan evt naar beneden zou kunnen doen maar dat vind ik ook weer zo dom als het regent en de zon niet schijnt.

Laatst bewerkt:
Ach, dat zijn gewoon luie donders (net als ik), die gewoon te beroerd zijn om, net als iedereen, gewoon in de file te gaan staan :P

Inderdaad, de echte bikkel pakt gewoon de trapfiets, al heb ik met mijn motorjas in de hand gestaan maar toen werd het net droog genoeg om te gaan fietsen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan