Fuck de modernistische consumptie cultuurIk stond gisteren, in een beetje miezerregen, tussen de auto's bij het stoplicht. Keek eens in de auto naast me, en zag een modern interieurtje, met overal knopjes en lichtjes. Op dashboard, op het stuur. Overal zaten knopjes. En ineens was ik zo intens tevreden met mijn uitermate simpele motor. Het werd groen, en ik had zeker een dikke kilometer lang, 2 lege stroken voor mij alleen. Heerlijk
Kijk, daar ga je al.(vrouw achter het stuur)
de kleine dingen zijn het soms heIk stond gisteren, in een beetje miezerregen, tussen de auto's bij het stoplicht. Keek eens in de auto naast me, en zag een modern interieurtje, met overal knopjes en lichtjes. Op dashboard, op het stuur. Overal zaten knopjes. En ineens was ik zo intens tevreden met mijn uitermate simpele motor. Het werd groen, en ik had zeker een dikke kilometer lang, 2 lege stroken voor mij alleen. Heerlijk
Dat vind ik niet best, en als ik vooraan sta hebben die ook de keuze; rennen of twee stappen terug.
Fietsers flikken dat ook regelmatig en als je dit gedrag toe laat wordt het erger.
Begrijp je?
Blijkbaar heb je deze post gemist. Gebeurt vaker dan je denkt. Maar goed, dat is het risico van vooraan gaan staan bij een verkeerslicht. Je wilt, nee, je "moet" snel wegwezen om geen last te bezorgen aan de koekblikkers die je net voorbij gestoken bent. Was je gewoon in de rij blijven staan, had je geen noodstop hoeven te maken.Gisteren,
Stervensdruk op weg naar huis, dus ik lekker naar voren.
Sta vooraan het stoplicht wachten op groen, rechts had nog groen.
Eerste auto's stoppen, dus ik kijk naar ons licht, groen.
Trek op, en zie vanuit mijn ooghoek een vrachtwagen vol door rood gaan.
Vol in de ankers, vol in de claxon, auto achter mij ook die gelukkig op zat te letten.
Vrachtwagen moest daarna nog wachten in de bocht tot de auto's ervoor ook weer gingen rijden.
Had echt even het idee om die trut (vrouw achter het stuur) uit die cabine te trekken en eens even goed uit te leggen wat ze nou verkeerd deed.
Blijkbaar heb je deze post gemist. Gebeurt vaker dan je denkt. Maar goed, dat is het risico van vooraan gaan staan bij een verkeerslicht. Je wilt, nee, je "moet" snel wegwezen om geen last te bezorgen aan de koekblikkers die je net voorbij gestoken bent. Was je gewoon in de rij blijven staan, had je geen noodstop hoeven te maken.
Vraag mij eigenlijk af wie er echt verantwoordelijk is als een voetganger word aangereden die zich op dat moment midden op straat bevindt?
En ik begrijp het wel, Echter wil ik mijn motor graag blauw houden.
En gelukkig zijn er niet zo veel fietsers hier, veelste gevaarlijk voor hen.
Maakt niet uit waar het was en hoelang het voor haar al rood was.Klopt, echter.
Het stoplicht bij hun was al ruim rood (de stoplichten waar ik stond zit een vertraging van 4 tot 6 seconden tussen)
En als ik niet vooraan had gestaan had de auto die achter mij stond die noodstop wel kunnen maken.
Want hard optrekken zat er toch niet in, 100 meter verder stonden we alweer vast.
Oh, en hier het maps
Google Maps
De vrachtwagen kwam dus van rechts
Ik zit terwijl het nog rood is, continu de andere verkeersstromen te inspecteren: wie rijd, wie staat stil. Daardoor weet ik op het moment dat mijn licht groen is, al hoe de situatie is. Beetje raar om dat pas te gaan controleren op het moment dat je weg moet. Regeren is vooruit zien.Maakt niet uit waar het was en hoelang het voor haar al rood was.
Mijn punt in de post waar ik naar linkte was dat ik altijd links en rechts kijk of alles stilstaat, voordat ik bij groen wegrij. Komt er verkeer op het voor hun rode licht aan rijden en staat er nog geen buffer (lees: overig verkeer dat achteropkomend verkeer van mij afblokt), zorg ik ervoor dat ik óf weg ben, óf genoeg ruimte om me heen heb om fatsoenlijk te kunnen stoppen en/of uitwijken. Dat ik dit doe, komt waarschijnlijk door mijn rijinstructeur. Die heeft mij duidelijk gemaakt altijd een vluchtweg open moeten te houden. Is die er niet, moet je zorgen dat je er een krijgt.
Heb je jezelf in een positie gewrongen dat je snel weg "moet" (lees: je bent voorgekropen bij een verkeerslicht en staat nu tussen 2 auto's), hou je voor jezelf weinig marges over. Sterker nog, om het met de bewoordingen van mijn rijinstructeur te zeggen, je gooit je eigen vluchtwegen dicht.
Doe ik ook, daar niet van. Er zijn echter situaties waar je niet alle stromen in de gaten kunt houden. Krijg ik die mogelijkheid niet, door bebouwing en zo, benader ik het kruispunt voorzichtiger. Dan kijk ik of het kruispunt ook écht vrij is en blijft.Ik zit terwijl het nog rood is, continu de andere verkeersstromen te inspecteren: wie rijd, wie staat stil. Daardoor weet ik op het moment dat mijn licht groen is, al hoe de situatie is. Beetje raar om dat pas te gaan controleren op het moment dat je weg moet. Regeren is vooruit zien.
Ook daar zie ik de humor wel eens van in, waarbij ik wel rekening houd met onverwachte reacties.En stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen
Ik zit terwijl het nog rood is, continu de andere verkeersstromen te inspecteren: wie rijd, wie staat stil. Daardoor weet ik op het moment dat mijn licht groen is, al hoe de situatie is. Beetje raar om dat pas te gaan controleren op het moment dat je weg moet. Regeren is vooruit zien.
En stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen
Bottomline, ik ben dus niet de enige die de situatie scant voordat 'ie gas geeft.Vooral voetgangers/fietsers die nog snel door rood gaan
Er vlak langs jekkerenEn stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen
Gelukkig niet, anders zou het gauw rustiger worden op MFBottomline, ik ben dus niet de enige die de situatie scant voordat 'ie gas geeft.
Er vlak langs jekkerengecontroleerd
Tuurlijk, want wij zijn dom en houden daar geen rekening meeEn dan gaan ze van schrik op hun rem... zit je er alsnog op.
Ik dacht dat ik erg was haha, ik doe dat dus ook. Zet ook vaak de motor in zijn vrij als er een auto achter mij staat een zet de motor in zijn 1vlak voor dat het groen wordt.Ik zit terwijl het nog rood is, continu de andere verkeersstromen te inspecteren: wie rijd, wie staat stil. Daardoor weet ik op het moment dat mijn licht groen is, al hoe de situatie is. Beetje raar om dat pas te gaan controleren op het moment dat je weg moet. Regeren is vooruit zien.
En stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen
Vraag mij eigenlijk af wie er echt verantwoordelijk is als een voetganger word aangereden die zich op dat moment midden op straat bevindt?
Maak hier nog wel eens regelmatig mee dat ik bij een zebrapad met verkeerslicht sta te wachten en mensen toch nog even oversteken als het licht net rood is.
Goed dat vind ik best, Ze zijn immers zo weg. Maar dat volk achter mij begint dan gelijk te toeteren
Oh please, laat me niet beginnen als het een doordeweekse dag is tussen 14:00 en 16:00iets met scholieren, schijt aan iedereen en ik let op niks behalve op m'n mobiel
Sommige (vooruit.. vele) moeten eerst iets ernstigs voelen en meemaken voor ze het leren
edit; zowel lopend als te fiets. Alleen vind ik 't laatste een stuk gevaarlijker als dat ze lopend tegen een paal knallen terwijl ze met hun BB/Iphone spelen.
Dan snap jij volgens mij niet wat ''gecontroleerd'' betekend.En dan gaan ze van schrik op hun rem... zit je er alsnog op.
wie de hell is vJac, komt ff tussendoor slim doen iddTuurlijk, want wij zijn dom en houden daar geen rekening mee
Maak hier nog wel eens regelmatig mee dat ik bij een zebrapad met verkeerslicht sta te wachten en mensen toch nog even oversteken als het licht net rood is.
Goed dat vind ik best, Ze zijn immers zo weg. Maar dat volk achter mij begint dan gelijk te toeteren