Wegmisbruiker
If things don't go right, go left.
- 26 jun 2005
- 31.071
- 2.348
Jij hoort die oudere man ook voor te laten gaan. Dat het verkeer inmiddels dermate verhufterd is dat niemand dat meer doet maakt het niet verstandig van die man, maar hij staat in zijn recht.
T leven lijkt me fiks duurder dan die paar druppels benzine die je bespaart, btw had ie denk ik ook geen 1100 CC sport ding met dubbele pijpen en weet ik het moeten kopen
Beter was het dan zo'n 125 cc motorscooter die ik vandaag ook n paar keer tegenkwam, das ook gevaarlijk op de snelweg
Geen idee hoe dat momenteel in Nl is. Ik rijd momenteel voornamelijk op Duitse Autobahnen en daar zie je het zeer regelmatig. Auto kort achter een vrachtwagen geplakt, maar wel zo ver naar links dat de bestuurder nog net langs de wagen kan kijken. Als achteropkomend verkeer weet je dan echt niet meer of ze brandstof aan het besparen zijn of de auto er met 84 km/u voor gaan gooien terwijl jij 2x zo hard rijdt
Beide gebeuren ongeveer even vaak
Wat een onzin.....
Als het geen VOP is hoort er helemaal niks.
Sla je theorieboek er maar op na, alleen een blinde met herkenbare blindengeleidestok dien je de mogelijkheid te bieden.
Jaren geleden met de auto stopte ik voor een oversteekplaats, niet een zebra, dus ik hoefde niet te stoppen, voor een oude dame met rollator.
Mijn oude vader is slecht ter been, heeft zijn heup al 's gebroken, en woont vlak bij die oversteekplaats. Dus zou ik het fijn vinden als jullie daar langs komen op weg naar Zandvoort, dat je dan ff voor hem stopt :-)
RVV Artikel 49
1. Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
Waarbij ik de aanname heb gemaakt dat het hier om iemand ging die moeilijk liep vanwege de nadruk op het feit dat het een oudere man was.tsja het had gekund, maar hij had gewoon rood. En ik had groen met een stroom autos achter me. Dus ik vond het een vrij debiele actie, je verwacht het gewoon niet dat ie opeens de strraat op loopt nadat ie wel even heeft staan wachten. Rn hij liep langzaam langzaam :p
RVV Artikel 49
1. Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
Waarbij ik de aanname heb gemaakt dat het hier om iemand ging die moeilijk liep vanwege de nadruk op het feit dat het een oudere man was.
RVV Artikel 49
1. Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
Waarbij ik de aanname heb gemaakt dat het hier om iemand ging die moeilijk liep vanwege de nadruk op het feit dat het een oudere man was.Dat was je dus ook gewoon verplicht.Wat dus ook gewoon verplicht is. Los van het feit dat het wel zo hoffelijk is.
NL plaat blijft ie erachter D plaat gaat ie er voorbij!!!
Nah, dan ben ik blij dat ik mij altijd keurig aan de wet heb gehouden, ook als ik me daar niet van bewust was. Ik stop altijd voor van alles en nog wat, behalve als ik denk dat het andere verkeer daar geen rekening mee gaat houden. Ben een keer gestopt voor overstekende kinderen van rechts, en terwijl die kinderen bijna midden op de weg zijn, stopt het tegemoetkomende verkeer toch maar lekker niet. Sindsdien stop ik alleen als ik denk dat het tegemoetkomende verkeer dat ook gaat doen, of als dat er niet is.Dat was je dus ook gewoon verplicht.
Gisteren met een gebroken gaskabel langs de A7 gestaan.....
Na veel gepruts met een pijpsleutel aan de gaskabel thuis weten te komen!!!!
En ik word er ook helemaal gestoord van op de snelweg met dat achterlijke in en uit voegen...
Ook schijn je tegenwoordig voorrang te hebben als je je RAW aan zet volgens mij...
Als de man oud genoeg is beweegt 'ie zich moeizaam, en ziet 'ie niet meer alles. Op een enkeling na dan, en dan heeft die mazzel dat je stopt terwijl het niet had gehoeven.Als een oude man staat te wachten kan ik niet zien of ie zich ook moeilijk voortbeweegt.
En nee, daar moet je dan ook niet vanuit gaan en zomaar stoppen.
Nee, je moet nooit "in de ankers" gaan voor zoiets, tenzij de voetganger - terecht of niet terecht - al gewoon is begonnen met oversteken. Maar je ziet zo iemand lang van te voren aan komen lopen, of je ziet ze staan, genoeg tijd om rustig te stoppen.Maar zomaar op het lumineuze idee komen om ff in de ankers te gaan voor een ouwe knar die staat te wachten, no thanks.
Als de man oud genoeg is beweegt 'ie zich moeizaam, en ziet 'ie niet meer alles. Op een enkeling na dan, en dan heeft die mazzel dat je stopt terwijl het niet had gehoeven.
Nee, je moet nooit "in de ankers" gaan voor zoiets, tenzij de voetganger - terecht of niet terecht - al gewoon is begonnen met oversteken. Maar je ziet zo iemand lang van te voren aan komen lopen, of je ziet ze staan, genoeg tijd om rustig te stoppen.
Ah, dat soort mensen, daar hou ik erg van. Die staan langs de weg, bij voorkeur midden voor een zebra, ze kijken naar het aankomende verkeer, en als je stopt blijkt dat ze niet willen oversteken maar gewoon staan te wachten. Eén keer ben ik van mijn motor gestapt met het idee ze de zebra over te duwen, maar ik kwam op tijd tot het inzicht dat dat nergens toe zou leiden.Die mazzel hebben ze bij mij altijd wel, zelfs als ze, ondanks de hoopvolle blik helemaal niet over wilden steken, maar het gewoon interessant vinden om vanaf de stoep het overige verkeer gade te slaan.
Volgens mij is het probleem dat diegene juist niet dacht.Weg afgesloten, verkeer moet ritsen voor de afrit. Onderaan de afrit is een stoplicht, en het verkeer staat stil. Een oude mercedes wel per se vóór mij invoegen. Ik laat hem. Vijf seconden later sta ik vooraan bij het stoplicht, en hij 20 auto's achter me. Wat denkt zo iemand?
Beste,
Vanochtend was het nat en koud. Desondanks werd ik door de gelede bus met wagennummer 9417 bijna van de weg gedrukt. Deze bus kwam van de parallelbaan van de Europalaan, in de richting van de Jaarbeurs, de hoofdbaan opgereden. Ondanks het feit dat ik duidelijk zichtbare verlichting voer in de vorm van 1 xenon koplamp en 2 units dagverlichting komt de buschauffeur vlak voor mijn neus de weg opgereden. Ik moest helemaal links uitwijken om een aanrijding te vermijden. Er is hier slechts 1 baanvak. Met wat handigheid kon ik de motor in bedwang houden en kwam ik uiteindelijk weer voor de bus terecht waar ik met mijn vinger een tikkend gebaar tegen mijn helm maakte om de chauffeur duidelijk te maken wat ik van zijn actie vond.
Bij de volgende stoplichten moest ik wachten en tot mijn verbazing kwam de bus erg hard aanrijden zonder te remmen. Ik was blij dat het groen werd zodat ik een aanrijding kon vermijden door gas te geven. Bij het volgende stoplicht kwam de bus weer hard aanrijden en dreigde me weer aan te rijden. Ik heb weer op het laatste moment iets gas moeten geven zodat ik voorbij de stopstreep kwam te staan om een aanrijding te vermijden. Toen ik in mijn spiegel keek kreeg ik twee opgestoken middelvingens van de buschauffeur, gevolgd door een hoop vuisten en weer een middelvinger, waarbij hij ook niet nalaat om met zijn vinger tegen mijn hoofd te tikken. De bestuurder was een vrij forse man met kort geknipt haar. Toen ik duidelijk maakte dat ik zijn wagennummer zou onthouden is de man gekalmeerd, maar daar neem ik geen genoegen mee.
Ik vind dit compleet onaanvaardbaar gedrag. Het komt wel vaker voor dat de blauwe gelede bussen op dat punt op de Europalaan naar mijn mening onvoorzichtig de Europalaan oprijden. An sich heb ik daar begrip voor omdat ze log zijn en het, zeker in de spits, misschien anders moeilijk is om alsnog in te voegen. Maar deze actie was ronduit gevaarlijk. Door het koude, natte wegdek was een noodstop niet een optie en heb ik dus moeten vertrouwen op jaren ervaring en mijn motor. Een minder ervaren motorrijder was onderuit gegaan en onder de bus terecht gekomen. Als die buschauffeur het vervolgens waagt om mij tweemaal angst aan te jagen door te dreigen mij aan te rijden en vervolgens ook nog eens in z'n hoofd haalt om mij 2 middelvingers te geven dan is bij mij de maat vol.
Ik hoor graag van u hoe deze zaak intern afgehandeld wordt.
Met vriendelijke groeten,
Kristof Elst
De noodzaak ondervonden om een klachtenbrief aan de GVU te sturen.Het zal wel weer verspilde energie zijn, maar toch ...
Goed dat je er wel werk van maakt. Ik ben een keer op de fiets door een busje van Connexxion achterna gereden door een plantsoen, hij kwam op het trottoir tot stistand, en ik viel tegen een hekje, omdat hij vond dat ik niet mocht roepen dat hij het fietspad niet moest blokkeren. Ik heb aangifte gedaan, maar de agent vond dat ik dat maar met de klachtenafdeling van Connexxion moest afhandelen. En dat werd natuurlijk niks.De noodzaak ondervonden om een klachtenbrief aan de GVU te sturen.Het zal wel weer verspilde energie zijn, maar toch ...