Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij hoort die oudere man ook voor te laten gaan. Dat het verkeer inmiddels dermate verhufterd is dat niemand dat meer doet maakt het niet verstandig van die man, maar hij staat in zijn recht.

Wat een onzin.....
Als het geen VOP is hoort er helemaal niks.

Sla je theorieboek er maar op na, alleen een blinde met herkenbare blindengeleidestok dien je de mogelijkheid te bieden.

Laat me raden ... hij had een fluorescerend vestje aan

NL plaat blijft ie erachter D plaat gaat ie er voorbij!!!

Wat een onzin.....
Als het geen VOP is hoort er helemaal niks.

Sla je theorieboek er maar op na, alleen een blinde met herkenbare blindengeleidestok dien je de mogelijkheid te bieden.

RVV Artikel 49

1. Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.

Waarbij ik de aanname heb gemaakt dat het hier om iemand ging die moeilijk liep vanwege de nadruk op het feit dat het een oudere man was.

Jaren geleden met de auto stopte ik voor een oversteekplaats, niet een zebra, dus ik hoefde niet te stoppen, voor een oude dame met rollator.

Dat was je dus ook gewoon verplicht.

Mijn oude vader is slecht ter been, heeft zijn heup al 's gebroken, en woont vlak bij die oversteekplaats. Dus zou ik het fijn vinden als jullie daar langs komen op weg naar Zandvoort, dat je dan ff voor hem stopt :-)

Wat dus ook gewoon verplicht is. Los van het feit dat het wel zo hoffelijk is.

Laatst bewerkt:
~

Laatst bewerkt:
idd, ik vindt het nogal een kromme regel,

ook al is het volgens de wet waar, ga maar eens vol in het anker terwijl er een sliert auto's achter je zit....
en er géén voetgangersoversteekplaats zichtbaar is maar er wel een persoon probeert moeilijk over te steken.....

iets zegt me dat je niet erg veel respect krijgt voor deze verkeersactie....

Ik stop dus altijd heel braaf wèl voor mensen die moeilijk ter been zijn, of voor een zebrapad.
Wat mij eerst moppers opleverde van mijn lief, die dan achter mij rijdt en ineens in de remmen moet omdat hij er eerst niet op rekende dat ik dan stop. Jammer dan, ik vind het gewoon (afgezien van dat het moet) een kwestie van hoffelijkheid.
(als er iemand te dicht achter mij rijdt, rijd ik overigens wèl door. Ik wil zelf niet slecht ter been worden...)

Kut mobiel, valt gewoon niet mee te editen :pmaar hoffelijk enzo, tsja ik ben de eerste die bejaarden enzo voorlaat, t t) maar dit was gewoon lomp van hem. Of moet ik voortaan elke bejaarde bij een stoplicht voor laten gaan terwijl het groen is? :p

Als een oude man staat te wachten kan ik niet zien of ie zich ook moeilijk voortbeweegt.
En nee, daar moet je dan ook niet vanuit gaan en zomaar stoppen.

Het wordt overigens anders als ik in een langzame file rijd en ik zie zo iemand staan.
Dan laat ik wel een gaatje vallen om zo iemand in de gelegenheid te stellen.

Maar zomaar op het lumineuze idee komen om ff in de ankers te gaan voor een ouwe knar die staat te wachten, no thanks.
Ik hoef niet zo nodig ook moeilijk te lopen na van achteren te zijn aangereden, omdat degene achter je het daar niet verwachte.

Dus tijdig moeilijk zien lopen, prima.
Maar zomaar stoppen voor iemand die stilstaat?
En zo heeft de wetgever het bedoeld.

kan best wezen,

maar als ik een hele sliert auto's achter me heb ga ik echt niet ineens vol in de ankers omdat er een of ander moeilijk ter been persoon probeert over te steken zonder dat er een zebrapad/oversteekplaats in de buurt is...

dan vraag je om kop/staart botsingen...

dus in dit geval lijkt de remedie erger dan de kwaal..

Laatst bewerkt:
NL plaat blijft ie erachter D plaat gaat ie er voorbij!!!

Helaas, zo makkelijk is het niet (meer). Helemaal sinds de EL-NL-, BOR-NL-, NOH-NL- en ST-NL-kentekens op zijn en in Dld wonende Nl dus ook wat minder herkenbare nummerplaten hebben.

Laatst bewerkt:
Gisteren met een gebroken gaskabel langs de A7 gestaan.....
Na veel gepruts met een pijpsleutel aan de gaskabel thuis weten te komen!!!!

En ik word er ook helemaal gestoord van op de snelweg met dat achterlijke in en uit voegen...
Ook schijn je tegenwoordig voorrang te hebben als je je RAW aan zet volgens mij...

Dat was je dus ook gewoon verplicht.
Nah, dan ben ik blij dat ik mij altijd keurig aan de wet heb gehouden, ook als ik me daar niet van bewust was. Ik stop altijd voor van alles en nog wat, behalve als ik denk dat het andere verkeer daar geen rekening mee gaat houden. Ben een keer gestopt voor overstekende kinderen van rechts, en terwijl die kinderen bijna midden op de weg zijn, stopt het tegemoetkomende verkeer toch maar lekker niet. Sindsdien stop ik alleen als ik denk dat het tegemoetkomende verkeer dat ook gaat doen, of als dat er niet is.

Wat ouderwets. Iedereen kan toch tegenwoordig gedachten lezen
Die RAW is nergens meer voor nodig ...

Als een oude man staat te wachten kan ik niet zien of ie zich ook moeilijk voortbeweegt.
En nee, daar moet je dan ook niet vanuit gaan en zomaar stoppen.
Als de man oud genoeg is beweegt 'ie zich moeizaam, en ziet 'ie niet meer alles. Op een enkeling na dan, en dan heeft die mazzel dat je stopt terwijl het niet had gehoeven.
Maar zomaar op het lumineuze idee komen om ff in de ankers te gaan voor een ouwe knar die staat te wachten, no thanks.
Nee, je moet nooit "in de ankers" gaan voor zoiets, tenzij de voetganger - terecht of niet terecht - al gewoon is begonnen met oversteken. Maar je ziet zo iemand lang van te voren aan komen lopen, of je ziet ze staan, genoeg tijd om rustig te stoppen.

Verkeerslichten gaan voor verkeersregels in deze.

Dat betekend dus dat die oude man gewoon had moeten wachten tot zijn licht groen werd!
Was het een oversteekplaats zonder verlichting geweest dan had wel de regel toegepast moeten worden dat blinden/slechtzienden en mensen slecht ter been voor gaan.

Als de man oud genoeg is beweegt 'ie zich moeizaam, en ziet 'ie niet meer alles. Op een enkeling na dan, en dan heeft die mazzel dat je stopt terwijl het niet had gehoeven.

Die mazzel hebben ze bij mij altijd wel, zelfs als ze, ondanks de hoopvolle blik helemaal niet over wilden steken, maar het gewoon interessant vinden om vanaf de stoep het overige verkeer gade te slaan.

Ik zie dat wel ja, ik hoop alleen dat degene met die blinde vlek in die Opel Agilla eens gewoon niet in de ankers gaat, want die doen dat, en door die blinde vlek in hun oog nog vrij laat ook.

Verder pas ik precies hetzelfde principe toe als jij.

Laatst bewerkt:
Weg afgesloten, verkeer moet ritsen voor de afrit. Onderaan de afrit is een stoplicht, en het verkeer staat stil. Een oude mercedes wel per se vóór mij invoegen. Ik laat hem. Vijf seconden later sta ik vooraan bij het stoplicht, en hij 20 auto's achter me. Wat denkt zo iemand?

Die mazzel hebben ze bij mij altijd wel, zelfs als ze, ondanks de hoopvolle blik helemaal niet over wilden steken, maar het gewoon interessant vinden om vanaf de stoep het overige verkeer gade te slaan.
Ah, dat soort mensen, daar hou ik erg van. Die staan langs de weg, bij voorkeur midden voor een zebra, ze kijken naar het aankomende verkeer, en als je stopt blijkt dat ze niet willen oversteken maar gewoon staan te wachten. Eén keer ben ik van mijn motor gestapt met het idee ze de zebra over te duwen, maar ik kwam op tijd tot het inzicht dat dat nergens toe zou leiden.

Die mensen zijn net zo erg als de fietsers die aan komen keutelen en dan toch maar rechtsaf gaan, en als je dan toetert als je ze inhaalt, of je vinger op steekt, heel vragend kijken.

Volgens mij is het probleem dat diegene juist niet dacht. Had er waarschijnlijk niet aan gedacht dat een motor niet tussen de auto's in de file hoeft te staan.

De noodzaak ondervonden om een klachtenbrief aan de GVU te sturen.

Het zal wel weer verspilde energie zijn, maar toch ...

De noodzaak ondervonden om een klachtenbrief aan de GVU te sturen.Het zal wel weer verspilde energie zijn, maar toch ...
Goed dat je er wel werk van maakt. Ik ben een keer op de fiets door een busje van Connexxion achterna gereden door een plantsoen, hij kwam op het trottoir tot stistand, en ik viel tegen een hekje, omdat hij vond dat ik niet mocht roepen dat hij het fietspad niet moest blokkeren. Ik heb aangifte gedaan, maar de agent vond dat ik dat maar met de klachtenafdeling van Connexxion moest afhandelen. En dat werd natuurlijk niks.

Ik kom regelmatig uit Haarlem, dan rij ik naar Amsterdam, en ik rij vanaf N205 bij Zandvoort Zuid de A9 op. Op de oprit mag je 130, maar op de rechterbaan ligt een zwarte teerstreep precies op de lijn waar je wilt rijden, iets links van het midden. Ik denk als je daar niet bekend bent, en het regent, dan wordt je daar aardig door verrast.

Status
Niet open voor verdere reacties.