Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij Soest een bruine leger hummer met camouflage-net en al erop... Rij ik er rechts naast, zit er een schattig jochie mij aan te gapen... Even :W en het jochie helemaal door het dollen heen... Zoiets maakt je dag nog beter dan het al is *O*

Wielrenners bah,
Er moest er zo nodig weer 1 door rood omdat ie anders uit zijn ritme ging. Asociale lui en dan gewoon over de weg rijden, want het fietspad is voor mijnheer te min aangezien hij natuurlijk de proloog moet winnen. LOSER !!!

zo dat is eruit :+

Ja maar, die mogen dat want die figuren scheren hun benen om nog sneller te gaan...

Glappige is wel dat Japanners geen moeite hebben met R (denk bijvoorbeeld aan het woord "harakiri" (腹切り

Anyways.. on topic, van de winter nog, na een vrij "wild" ritje met veel schakelen en hard rijden (voor zover dat kan met een F650GS 1 cilinder) en 1 keer mis schakelen, viel m'n motor uit bij lage toeren. Op de terugweg naar huis, waarbij ik hoopte dat het probleem na afkoelen op miraculeuze wijze zichzelf had opgelost, gebeurde het nog steeds.

Ik maakte al plannen om de motor weg te brengen, leenmotor regelen, maar het kwam allemaal bijzonder ongelukkig uit omdat ik allemaal afspraken had. Maar verdomd, het u wel bekende motor-forum bood uitkomst *O*

Wat was nou het probleem dan, want er is verder niet meer gereageerd in het topic...

ik reed vrijdag lekker naar huis vanuit mijn werk; dorpje door, voorrangskruising, komt een vrouw uit de zijstraat met haar stationcar, kijkt, ziet mij, en rijdt gewoon door! Ik voluit in de remmen en toeteren en wat doet zij?
Vrolijk naar mij zwaaien......
|(

Laatst bewerkt:
ik reed vrijdag lekker naar huis vanuit mijn werk; dorpje door, voorrangskruising, komt een vrouw uit de zijstraat met haar stationcar, kijkt, ziet mij, en rijdt gewoon door! Ik voluit in de remmen en toeteren en wat doet zij?
Vrolijk naar mij zwaaien......
|(

Was vast een motorrijdster dan :W :Y

Gisteren tijdens een ritje bij een haakse blinde bocht naar links rij ik uit voorzorg al helemaal rechts en ongeveer 10 tot 15 meter voor ik de bocht aansnij komt er zo'n suicidale wielrenner de bocht die uit alle macht probeert niet de bocht uit te vliegen, komt dus ruim op mijn helft en ongeveer een meter langs m'n stuur. Als er op mijn plaats een auto had gereden was die wielrenner 100% zeker vol op de motorkap geklapt.. Wat bezielt die lui?

Rij ik op een binnendoor weggetje, lekker smal. En dan heb je om de zoveel honderd meter een uitwijk plaats. Kun je even in stoppen om iemand voor te laten. Of iemand stopt om jou voor te laten. De berm zag er daar zeker niet uitnodigend uit, laat staan met de motor.

Dus ik zie een redelijk brede auto aankomen en stop netjes in zo'n uitwijkplaats. Gaat die auto ineens aan de kant in de berm. Dus ik denk nog "ik sta hier te wachten op je hoor!".
Komt er ineens links een autootje voorbij rijden! Die dacht zeker 'hey, dat is lekker handig!'. Twee oude taarten erin, vervolgens niet doorrijden met geen mogelijkheid om in te halen. Pfff!

Gingen ook echt nergens aan de kant voor anderen, zelfs niet voor motorrijders. Er werden er twee bijna de berm in gedrukt, ging maar net goed (wielen echt op randje asfalt). En ze zaten zo zichtbaar gezellig te keutelen in die auto. Kon ik allemaal goed volgen met 40-50 waar je normaal 80 rijdt.. Maar die smalle weggetjes zijn dan ook zo eng!

Laatst bewerkt:
Ik rijd op de snelweg met mijn bus en ga een auto met aanhanger inhalen. Op het moment dat ik er bijna voorbij ben gaat die auto naar rechts de uitvoegstrook op dus ik spiegel (zelfs rechts), knipper aan en ga weer naar rechts. Kom er in ene een motorrijder tussen die auto en mij doorzetten. Gelukkig voor hem keek ik nog een keer extra en zag hem toen hij uit mijn dode hoek kwam.

Stond er een beetje van te kijken hoe iemand zo levensmoe kan zijn.

Gisteren tijdens een ritje bij een haakse blinde bocht naar links rij ik uit voorzorg al helemaal rechts en ongeveer 10 tot 15 meter voor ik de bocht aansnij komt er zo'n suicidale wielrenner de bocht die uit alle macht probeert niet de bocht uit te vliegen, komt dus ruim op mijn helft en ongeveer een meter langs m'n stuur. Als er op mijn plaats een auto had gereden was die wielrenner 100% zeker vol op de motorkap geklapt.. Wat bezielt die lui?

Wielrenners.... |(
Voor ik me rijbewijs had wist ik niet waar al dat gezeik over wielrenners voor nodig was... laatst met me buurman dijkje gepakt op een zondag.... |( :X Wat een kut wielrenners (excuse my french) zitten er tussen zeg. Met z'n 2en naast elkaar en nog breed ook, blokkeren het hele dijk weggetje, nou prima, even wachten tot ze opzij gaan, geen probleem. Even later WEER hetzelfde, en weer, en weer. Daarna in de stad een groepje van circa 5-6 wielrenners die de 50 weg verkiezen boven het fietspad, oke, prima, snap ik nog, maar ga dan niet met z'n 3en of meer naast elkaar en zo met 30 kmph de hele weg blokkeren! Om vervolgens bij het verkeerslicht massaal zonder te remmen door rood te knallen (nadat ik had ingehaald) zodat ik 100 meter verder met hetzelfde probleem zat.
Was erg frustrerend...

Klein jongetje met een Harley Davidson-jasje, die naar me keek (afstappend van een CBF600) met opengeklapte C3, kijkt naar me en zegt: "Cooool!"...

Moest wel even lachten, zo cool vind ik mezelf er niet uitzien in pak en opengeklapte helm... :P

Laatst bewerkt:
Wat was nou het probleem dan, want er is verder niet meer gereageerd in het topic...
Hmja, dit had in een ander topic terecht moeten komen :X Ignore :P

On topic:

Net een vervelend figuur die in de file eerst ogenschijnlijk expres naar het midden stuurde toen ik eraan kwam, toen weer terug naar de zijkant en net toen ik bijna wilde passeren weer een rukje aan het stuur gaf, terug naar het midden. Niet voldoende om als aanslag te gelden, maar wel voldoende voor een fikse adrenalinescheut B|

Laatst bewerkt:
Dan zeggen ze wel eens dat het veilig is om met een geel hesje te rijden, nou mijn motor heeft ontzettend veel geel. Maar als koekblikkers uberhaupt niet kijken dan helpt die kleur ook niet.

Koekblik van links die zonder te kijken de weg op draait, kon gelukkig met zijwieltje de stoep op -O-

Laatst bewerkt:

Keer gehad met die gasten dat ze van een weg kwamen waar ik voorrang op had met het koekblik meesten konden er wel voorlangs maar de laatste aar net niet eigenlijk maar die "moesten" natuurlijk achter de matties aan dus ik vol op de rem...

Herkende mijn achter buurman er bij die ik later hierop aansprak, ja zegt ie, anders moeten we weer aan zetten en sprinten om die anderen weer in te halen, toen ik hem vroeg of ie wel iedere keer weer thuis wilde komen ipv naar het ziekenhuis te gaan keek ie me wel zo stom aan niet te geloven zeg...

Ik hem maar uitgelegd dat niet iedereen remt voor overstekend wild, toen keek ie of ie water zag branden met een blik van,"ja ze remmen wel hoor"...

Volgens mij snappen die gasten het echt niet...

Dan zeggen ze wel eens dat het veilig is om met een geel hesje te rijden, nou mijn motor heeft ontzettend veel geel. Maar als koekblikkers uberhaupt niet kijken dan helpt die kleur ook niet.

Koekblik van links die zonder te kijken de weg op draait, kon gelukkig met zijwieltje de stoep op -O-

Jij hebt een motor met zijwieltjes??

Hmja, dit had in een ander topic terecht moeten komen :X Ignore :P

On topic:

Net een vervelend figuur die in de file eerst ogenschijnlijk expres naar het midden stuurde toen ik eraan kwam, toen weer terug naar de zijkant en net toen ik bijna wilde passeren weer een rukje aan het stuur gaf, terug naar het midden. Niet voldoende om als aanslag te gelden, maar wel voldoende voor een fikse adrenalinescheut B|
Of de telefoon had weer eens prioriteit over het verkeer :/

Rij ik op een binnendoor weggetje, lekker smal. En dan heb je om de zoveel honderd meter een uitwijk plaats. Kun je even in stoppen om iemand voor te laten. Of iemand stopt om jou voor te laten. De berm zag er daar zeker niet uitnodigend uit, laat staan met de motor.

Dus ik zie een redelijk brede auto aankomen en stop netjes in zo'n uitwijkplaats. Gaat die auto ineens aan de kant in de berm. Dus ik denk nog "ik sta hier te wachten op je hoor!".
Komt er ineens links een autootje voorbij rijden! Die dacht zeker 'hey, dat is lekker handig!'. Twee oude taarten erin, vervolgens niet doorrijden met geen mogelijkheid om in te halen. Pfff!

Gingen ook echt nergens aan de kant voor anderen, zelfs niet voor motorrijders. Er werden er twee bijna de berm in gedrukt, ging maar net goed (wielen echt op randje asfalt). En ze zaten zo zichtbaar gezellig te keutelen in die auto. Kon ik allemaal goed volgen met 40-50 waar je normaal 80 rijdt.. Maar die smalle weggetjes zijn dan ook zo eng!
Ik leef met je mee. Dat is echt een geduld spelletje op dat moment... :X

Jij hebt een motor met zijwieltjes??

Ja, en best geel lijkt me :X

full

en nog zien 'ze' het niet -O-

Laatst bewerkt:
HEERLIJK gereden vandaag, nog op de dijk gezeten in t zonnetje. Rij ik vervolgens via de snelweg naar huis, merk ik dat een polo me wel erg kleeft, dus ik naar rechts, haalt me niet in, dus ik weer naar links en doortuffen. Valt plotseling het verkeer helemaal stil (vol in de ankers). Ik remmen + in mn rechter spiegel kijken en ja hoor ik zie die polo wel eng dichtbij komen, ik gooi de motor naar links en knal links langs de auto voor me, polo was tegen een auto op de rechterbaan beland. Omdraaien en :W -en en doorrijden. Lapschwanz!

Laatst bewerkt:
Vandaag in koekblik onderweg naar huis. op de route zit een wegversmalling door middel van een haag die over de weg hangt. Die haag voor mij aan de linker kant, komt n rits auto's aan, mij tegemoet, laat ze netjes voor maar uiteindelijk heb ik naar mijn idee dan toch echt voorrang en als de zoveelste het presteert om door te hobbelen zet ik mn auto ervoor, wegwezen nou!! Ik ging alleen nogal twijfelen, als er een obstakel op jouw weghelft bevind dan moet jij toch voorrang geven?? Oftewel mevrouw moest mij dan voorrang geven :Y
Nja na wat gevloek en getier wat ik niet hoorde (radio lekker aan) wist ze met pijn en moeite de achteruit te vinden en kon ik en de hele rits auto's achter mij eindelijk vrolijk door rijden, uiteraard heb ik nog vriendelijk gezwaaid naar madame! :W :')

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan