Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
In België wordt inhalen op dezelfde rijstrook niet beschouwd als inhalen. Het wordt beschouwd als passeren (weet niet waar ze hierin verschil zien :? ).
In de Vlaamse- en Nederlandse taal worden voor dezelfde betekenis nog wel eens verschillende woorden gebruikt ;)

Zo betekent in het Nederlands, "inhalen" , een ander "rijdend" voertuig voorbij rijden.
en "passeren" een ander "stilstaand" voertuig voorbij rijden :]

Vandaag kwam ik dit bord tegen en vervolgens op de matrixborden boven de spitsstrook een rood kruis :z
Goed bezig bij Rijkswaterstaat, 't is allemaal wat met die moderne technieken...

Vandaag kwam ik dit bord tegen en vervolgens op de matrixborden boven de spitsstrook een rood kruis :z
Goed bezig bij Rijkswaterstaat, 't is allemaal wat met die moderne technieken...

Ach, als die spitsstrook rechts ligt (vluchtstrook) durft niemand erop en als hij links is dan is niemand er weer af te krijgen _O-

Welkom in Nederland 8-)

Boete bij inhalen in dezelfde rijstrook, als er een doorgetrokken streep wordt overschreden en als tijdens inhalen, gevaar of hinder wordt veroorzaakt (o.a. art.5 WvW)

Zonder kentekenplaat(verlichting/achterlicht) doorrijden, na deze verloren, is altijd boete....bij controle ;)
Als je een doorgetrokken streep kan overschrijven en toch op dezelfde rijstrook kan inhalen, neem ik m'n petje voor je af :}

Zo betekent in het Nederlands, "inhalen" , een ander "rijdend" voertuig voorbij rijden.
en "passeren" een ander "stilstaand" voertuig voorbij rijden :]
Hmmm... denk dat je Van Dale even moet inlichten, want volgens mij is dit nog niet overal bekend :X Voor mij (en Van Dale) is inhalen en passeren hetzelfde: voorbijgaan.

en dan krijg je dus een boete.

altijd "ja meneer, nee meneer :} "

kleinste kans op een chagrijnig iemand tegenover je....

edit: ben het overigens wel met je eens, als een agent niet volledig rechts houdt... tsja... beetje hypocriet om dan boetes uit te delen aan iemand die zichtbaar rechts inhaalt...

m'n zwager is agent en zegt dat hij altijd de boete uitdeelt aan de linksrijder, niet de rechts inhalende persoon (mits het een beetje normaal gebeurt en hij de linksrijder kans geeft terug naar rechts te gaan)

De situatie van rechts inhalen omdat links blijft plakken en dan helaas net een agent in de buurt heb ik al een aantal keer meegemaakt.
Tot nu toe altijd een staande houding met een waarschuwing of een wijzend vingertje vanuit de politieauto inclusief lachende agent om de auto daarna de linksplakker te laten stoppen.

Een agent heeft mij ook wel eens verteld dat het netjes aangeven aan een linksrijder dat je er langs wil gevolgd door een nette rechtse inhaalacite op een linksplakker vaak onbekeurd blijft als je de juiste treft.

zelfs een keer meegemaakt dat ik al kilometers op een mooie afstand achter een linksplakker reed (65 waar je 80 mocht uiteraard) met achter mij een politiewagen, daarna eens ben gaan flitsen met mijn lampen naar de voorganger zonder succes, zelf naar rechts gegaan en weer terug naar links zonder succes en toen uiteindelijk een agent die seinde dat ik er rechts voorbij mocht gaan en mij daarna een duimpje omhoog gaf. :}

Boete bij inhalen in dezelfde rijstrook, als er een doorgetrokken streep wordt overschreden en als tijdens inhalen, gevaar of hinder wordt veroorzaakt (o.a. art.5 WvW)

Zonder kentekenplaat(verlichting/achterlicht) doorrijden, na deze verloren, is altijd boete....bij controle ;)

Niet altijd....
Werd vlak bij huis aangehouden door een motoragent.

Deze vroeg wat hij wel had wat ik niet had.
Eerst stond ik hem stom aan te kijken toen wees hij naar zijn achterkant.

Gelukkig wist ik zo het kenteken en kon ik de papieren laten zien.
Ik mocht het laatste stukje doorrijden van hem en kreeg geen eens een boete!!! :}

Alleen de opmerking let ff op want je hebt geen remlicht dus die auto''s rijden zo achterop :+

Hmmm... denk dat je Van Dale even moet inlichten, want volgens mij is dit nog niet overal bekend :X Voor mij (en Van Dale) is inhalen en passeren hetzelfde: voorbijgaan.

ik ken wel gepasseerd zijn voor een functie, maar van ingehaald voor een functie heb ik nog nooit gehoord.

en een achterstand kan je inhalen maaar niet passeren
hoop verschil tussen die woorden

Laatst bewerkt:
ik ken wel gepasseerd zijn voor een functie, maar van ingehaald voor een functie heb ik nog nooit gehoord.

Ja maar we hebben het over de context in het verkeer...

Dat kan natuurlijk wel. Je was genomineerd, samen met 2 andere kandidaten. Jij stond qua voorkeur ver voor maar door dat slippertje tijdens het kerstdiner met de vrouw EN de dochter van de baas werd je al snel ingehaald door de andere kandidaten.

Laatst bewerkt:
Dat kan natuurlijk wel. Je was genomineerd, samen met 2 andere kandidaten. Jij stond qua voorkeur ver voor maar door dat slippertje tijdens het kerstdiner met de vrouw EN de dochter van de baas werd je al snel ingehaald door de andere kandidaten.

Overigens ken ik de vrouw en de dochter van je baas niet, maar als ze er een beetje lekker uitzien geef ik je zeker geen ongelijk!

nee, dat heet ontslagen :)

Da's waar :)
Maar een auto inhalen of passeren komt op hetzelfde neer: je gaat em voorbij.

:N een stilstaande auto passeer je, je haalt hem niet in.

inhalen houdt in dat 2 zaken/objecten bewegen en dat de afstand wordt verkleind en stopt als je op de zelfde hoogte bent,
passeren is het moment van voorbij gaan
en daarna heet het uitlopen

Laatst bewerkt:
Dat gelul over inhalen is een gepasseerd station :Z

:+

in het volgende deeltje verder maar. Wie maakt em aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan