Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou! Doe je het gewoon wéér! ;)
(sorry, beetje melig want nog steeds niks meegemaakt want nog steeds half bedlegerig en zonder motorfiets '( -O- )
Ja... ;) dialect(isch), ben er voor in behandeling...zal toch wel is eens overgaan })
Sterkte en dat je snel maar weer is eens op de :] kan rijden hé
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een typisch invoeg manoeuvre gezien. Dit keer voegde de persoon in kwestie niet te langzaam in, maar kreeg het voor elkaar om de gehele invoegstrook naast een auto op de doorgaande snelweg te blijven rijden. Voor en achter die auto waren zeeën van ruimte... dus even gas los of gas erbij was genoeg geweest. Aan het einde van de invoegstrook gaf ze toch maar gas en voegde half over de vluchtstrook vlak voor de andere auto in.
 
Ik heb vandaag ondervonden dat een K100 niet echt geliefd is in Scheveningen. Had de sleutels er in laten zitten en hij stond er nog *O*

Stond wel tegenover het politiebureau :)
 
Reed vandaag (rond 19:30) op de A1, weliswaar in koekblik. File, brug open, f**. Brug dicht, middelste strook (waar ik op sta) blijft staan, f**. Auto's voor me wijken uit naar links en rechts, er blijft een auto staan. Ik ook maar rechts er langs, hangt de bestuurder met z'n hoofd voorover. WTF?
Dacht eerst, die krijgt hem zeker niet meer gestart, dat is mooi kut. Maar toen, damn, er zal toch niet iets mis zijn met de bestuurder?
Ervoor gestopt (het reed allemaal nog niet zo snel), hard op z'n raam getikt en toen schrok ie wakker...
 
Laatst bewerkt:
Toch wel netjes dat je even gekeken hebt of de bestuurder OK was, voor het zelfde staat er over 6 maanden in de krant ; man zit 6 maanden dood in auto op A1,
 
Ik heb vandaag ondervonden dat een K100 niet echt geliefd is in Scheveningen. Had de sleutels er in laten zitten en hij stond er nog *O*

Stond wel tegenover het politiebureau :)

Hey, dat had ik nou vandaag ook. Van tien uur 's morgens tot tien uur 's avonds de sleutels van slot en fiets in het zijslotje van het zadel laten zitten (had ff de accu gecheckt). CBR 1000 F ook te veel moeite om mee te nemen zeker :) Gewoon middenin Amsterdam op de stoep met de hele dag voetgangers erlangs.

Vanavond was ik dus opeens mijn sleutels kwijt en na lang zoeken en nadenken realiseerde ik me dat ze waarschijnlijk nog in dat zijslotje zaten. Als een gek naar buiten gerend, maar ook na twaalf uur was er niemand aan geweest. *O* *O* *O*
 
Ja..de grote heilige motorgoden :} een beetje lopen zitten te verzoeken :]

Pure mazzel dat jullie fietsen er (gelukkig) nog stonden. *O*
 
Hey, dat had ik nou vandaag ook. Van tien uur 's morgens tot tien uur 's avonds de sleutels van slot en fiets in het zijslotje van het zadel laten zitten (had ff de accu gecheckt). CBR 1000 F ook te veel moeite om mee te nemen zeker :) Gewoon middenin Amsterdam op de stoep met de hele dag voetgangers erlangs.

Vanavond was ik dus opeens mijn sleutels kwijt en na lang zoeken en nadenken realiseerde ik me dat ze waarschijnlijk nog in dat zijslotje zaten. Als een gek naar buiten gerend, maar ook na twaalf uur was er niemand aan geweest. *O* *O* *O*
Die is ook wel goed ja :X
Maar nu inderdaad maar even opletten voor de goden ons minder goed gezind zijn O-)
 
Die is ook wel goed ja :X
Maar nu inderdaad maar even opletten voor de goden ons minder goed gezind zijn O-)

:^ Heb mijn verzekeringsdocumentatie er nog eens op nageslagen maar 't schijnt toch dat ze theoretisch moeilijk zouden kunnen doen als je de sleutels erbij geeft :')
 
Daarnet een jongen op een motor met blote armen. Van de week een meisje achterop, lange blote benen. Prachtig, maar als ze vallen dan stop ik niet om te helpen.


Vrijdag ook nog zo een gespot ja...

Jongen voorop met hemdje, korte broek en gympies. Dame achterop met hemdje, short en teenslippers.... |(

En dat reed achter me aan de snelweg op. :X
 
Daarnet een jongen op een motor met blote armen. Van de week een meisje achterop, lange blote benen. Prachtig, maar als ze vallen dan stop ik niet om te helpen.

Ik vind dat toch flauw... De stupiditeit van een ander is geen reden om niet te helpen als er wat mis gaat. Je rijdt iemand die niet uitkijkt bij het oversteken toch ook niet expres omver door lekker niet te remmen terwijl het wel kan?

Dat gezegd hebbende vind ik het ook van de gekken hoor :)
 
Zo vroeg mijn dochter eens waarom ze nou al die beschermende kleding aan moest als ze mee achterop de motor ging? En die stomme, niet hippe handschoenen?

Gaf haar het volgende voorbeeld....bal je vuist, zet je vuist met de knokkels naar beneden op de straatstenen of het asfalt. Ga met je gewicht erop hangen en trek dan ineens die vuist naar achter....

Ze heeft het nooit meer gevraagd.....

Rij ook nooit meer in spijkerbroek. Deed dat voorheen nogal eens, in de zomer, maar dan ook een slordige 50 km over de a76, A2 en de a58. Toch maar aan gaan wennen, mijn overbroek, ivm de vele ongelukken op die route.
 
Zo vroeg mijn dochter eens waarom ze nou al die beschermende kleding aan moest als ze mee achterop de motor ging? En die stomme, niet hippe handschoenen?

Gaf haar het volgende voorbeeld....bal je vuist, zet je vuist met de knokkels naar beneden op de straatstenen of het asfalt. Ga met je gewicht erop hangen en trek dan ineens die vuist naar achter....

Ze heeft het nooit meer gevraagd.....

Rij ook nooit meer in spijkerbroek. Deed dat voorheen nogal eens, in de zomer, maar dan ook een slordige 50 km over de a76, A2 en de a58. Toch maar aan gaan wennen, mijn overbroek, ivm de vele ongelukken op die route.
:') Wie niet luisteren wilt moet maar voelen :p

Zelf ben ik afgelopen zomer ook eens met de motor naar mijn vakantiebaantje gereden zo'n 1 á 2 km verderop (het regende een beetje in de ochtend, dus wou er snel doorheen) en had ook alleen handschoenen en helm aan. Verder gewone spijkerbroek en normale jas enzo. Op de terugweg naar huis maakt ik een bocht (was gewoon in het dorp) met max 20km/u, maar omdat het geregend had was dat toch te snel en het achterwiel begon weg te glijden... Spijkerbroek opengeschaafd vlak onder me knie en diezelfde avond nog naar een dokter geweest om de stukjes spijkerbroek uit de wond te halen.. zat een beetje verweven in de wond zeg maar... Dus doe nu ook standaard motorbroek aan... (bij ritjes naar de fitness had ik ook altijd normale kleding aan) Ondanks dat heb ik evengoed niet altijd het volledige pak aan. Motorjas/laarzen passen bv niet altijd in de kluis op locatie...
 
Snap die verhalen nooit zo goed: "ben met 20km/u onderuit gegaan en moet de stukken spijkerbroek uit de wond vissen." Als je met je been onder de motor lag, ok, maar anders vind ik dit wel een heel sterk verhaal. Ben vaak genoeg op m'n bek gegaan op m'n trapfiets met die snelheden, maar echt nog nooit super ernstige wonden gehad.

Vergelijkbaar hoorde ik eens een kennis zeggen dat bij een vriend van hem z'n kaak helemaal z'n naar de klote was toen-ie met 30km/u met een open geklapte systeemhelm onderuit ging. Dat was genoeg reden om voortaan de systeemhelm bij die kennis altijd dicht te hebben (dus ook als je net wegrijdt in een 30-zone oid). Ik geloof dan die snelheid gewoon niet... natuurlijk kan je slecht neerkomen, maar als het echt zo'n probleem was dan zouden er wel heel veel fietsers en wielrenners rondrijden met verbrijzelde kaken.

Ik heb het idee dat de snelheden onderschat worden en dat er eerder sprake is van 40~50km/u.
 
Schaafwonden zijn vies hoor. Vorig jaar onderuit gegaan, en geloof me dat ging echt niet harder dan 20/25... had al flink afgeremd, toen gras, onderuit gegaan en doorgeschoven op een stukje klinkers... Je ziet de put na 1,5 jaar nog op mijn knie zitten, terwijl er van mijn kevlar spijkerbroek slechts een dun schaafje af was... Ook mijn leren motorschoen is nu 2 mm dunner... en het was echt een heel klein stukje met hele lage snelheid...
 
Vallen met de motor, in je zomerjurkje geeft wel meer huidschade dan op de trapfiets..
dat wel natuurlijk '(

Je moet je dan wel door het verkeer verplaatsen alsof je op een brommer < 50cc rijdt en je ook zo gedragen. Natuurlijk wel met de kennis en vaardigheden van een motorrijder :]
 
Laatst bewerkt:
Bij lage snelheid kun je best met blote benen op de motor zitten. Ik rij op de fiets 30km/h, soms harder, met blote benen en blote armen. Ben ook wel 's gevallen, met 40km/h, geeft nare grote schaafwonden, maar die genezen wel weer. Maar als je op de motor zit, en je rijdt lekker 30km/h, kun je dan de verleiding weerstaan om op een stukje rechte weg met geen verkeer niet ff 80 te rijden? En dan is zo'n schaafwond ineens niet meer zo onschuldig, als je botten op het asfalt worden afgeslepen.

Dat ik zeg "ik help niet" is niet omdat ik denk "eigen schuld dikke bult", maar omdat ik geen nachtmerries wil krijgen van de uitstekende half afgeslepen been- en armbotten.
 
Vanochtend ook weer zo'n figuur op linker rijstrook, nadert bellend, gsm in z'n hand, het rode verkeerslicht.
Springt op groen, blijft staan want zit niet op te letten, aandacht volledig bij het bellen.
Dame achter 'm geeft, terecht een claxon signaal, Janlul kijkt in z'n binnenspiegel en blijft gewoon staan. Trek even later op en gaat weer vol op z'n rem staan. Dame schrikt en klapt haast op 'm. Had niets met te korte afstand te maken maar puur omdat die lul op z'n rem ging staan terwijl die door kon en moest rijden bij groen licht. Maar nee hoor de sukkel was in z'n ego gekrenkt en was al gefrustreerd door dat bellen en reageert z'n gedrag ook nog even af op een andere weggebruiker. Ik reed langzaam mee en bleef die droplul aankijken en met m'n hand en hoofd een "nee, niet doen" gebaar maken. 'k had het vermoeden dat tie wel eens uit z'n auto zou komen om die dame aan te vallen, maar omdat die mij zag, hem in de gaten houdend besloot tie toch maar door te rijden. Uiteraard gewoon door blijven bellen :N
 
Laatst bewerkt:
Schaafwonden zijn vies hoor. Vorig jaar onderuit gegaan, en geloof me dat ging echt niet harder dan 20/25... had al flink afgeremd, toen gras, onderuit gegaan en doorgeschoven op een stukje klinkers... Je ziet de put na 1,5 jaar nog op mijn knie zitten, terwijl er van mijn kevlar spijkerbroek slechts een dun schaafje af was... Ook mijn leren motorschoen is nu 2 mm dunner... en het was echt een heel klein stukje met hele lage snelheid...
Natuurlijk, je kan best blijvende schade oplopen met lage snelheden, maar het gebeurt veel minder snel. Ik vind het een onzinnige reden om dan meteen te zeggen: "oh, bij die lage snelheden MOET ik volledig in pak" of "oh, bij die lage snelheden MOET m'n systeemhelm dicht zitten", want dat je op de trapfiets ook niet (heb - terecht - niet eens een helm op).

Dit heeft overigens weinig te maken met of ik vind of je wel of geen beschermende kleding aan moet, maar meer met hoe sommige mensen het nut ervan beargumenteren. Gaat soms echt in het extreme.
 
Laatst bewerkt:
snap m, ik ga naar mijn werk (is incl stukje snelweg) en lange tochten idd altijd in pak, of minimaal kevlar spijkerbroek, maar even snel tanken ook in de gewone spijkerbroek...
 
Duitsland zijn fietshelmen verplicht voor kinderen....
Ga met een snorscooter maar eens op je bek met 25.... Ik sponsor je een pincet om de de troep eruit te peuteren.
Je hebt gelijk hoor...teveel rubbertegel mentaliteit...
Maar soms is het niet nodig om pijn te lijden of verminkt te worden...
De hadikmaars en als gevallen....
 
Natuurlijk, je kan best blijvende schade oplopen met lage snelheden, maar het gebeurt veel minder snel. Ik vind het een onzinnige reden om dan meteen te zeggen: "oh, bij die lage snelheden MOET ik volledig in pak" of "oh, bij die lage snelheden MOET m'n systeemhelm dicht zitten", want dat je op de trapfiets ook niet (heb - terecht - niet eens een helm op).

Dit heeft overigens weinig te maken met of ik vind of je wel of geen beschermende kleding aan moet, maar meer met hoe sommige mensen het nut ervan beargumenteren. Gaat soms echt in het extreme.

Op de trapfiets draag ik ook een helm. Gemiddelde snelheid ligt wat hoger dan die van een doorsnee fietser. Op de MTB, door het bos, een kleine 27 km/u. Op de racefiets afhankelijk van de grootte van het rondje ongeveer 31-32 km/u. Overigens tijdens de zomervakantie een afdaling gepakt op de racefiets en daar met de helm als enige bescherming 73 km/u gefietst.

In het geval van de afdaling ga je ook tot op het bot als je een schuiver maakt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan