Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou moest vandaag van af het oosten naar friesland en dat in de mist.
Soms was het gewoon zo dicht dat het bijna eng was.
Maar elke auto die achter mij zat of kwam hield minsten 2 tot 2,5 auto tussen ruimte.
Vooral bij Almelo op de n36 was het soms gewoon zo dicht dat je bijna niks zag
 
Laatst bewerkt:
als of je in snert rijd
 
Daarnet een jongen op een motor met blote armen. Van de week een meisje achterop, lange blote benen. Prachtig, maar als ze vallen dan stop ik niet om te helpen.
 
Daarnet een jongen op een motor met blote armen. Van de week een meisje achterop, lange blote benen. Prachtig, maar als ze vallen dan stop ik niet om te helpen.


Laatst kwam ik er ook zo een tegen op een R1.. T-shirt en korte broek.
Meteen even gevraagd: "Waarom?" (stoplicht)

Zijn antwoord:

"Ach als ik val vang ik me wel op "



what the ...
 
Laatst bewerkt:
Daarnet een jongen op een motor met blote armen. Van de week een meisje achterop, lange blote benen. Prachtig, maar als ze vallen dan stop ik niet om te helpen.

Weet je het zeker? Helpen kan geen kwaad.
Zag er ook eentje gister en vandaag met korte broek en t-shirt. Lekker zelf weten, ik voel het niet als ze vallen. Ze weten zelf wel dat ze niet verstandig bezig zijn. Maar dat weten bijvoorbeeld rokers ook, of mensen die lekker vet vreten. Alleen is het resultaat bij een motorongeval sneller te zien dan jaren lang je longen asfalteren of een hangpens ontwikkelen. Lekker zelf weten, lang leve het leven!
 
Krijtstrepen trekken over het asfalt.

In Nederland zie je eigenlijk nooit resultaten van ongevallen, misschien dat zoiets wel zou helpen om 2x na te denken voor je iets doet. Alle onsmakelijke zaken worden altijd uit de media gehouden. Laat eens zien hoe iemand uitziet na auto tegen een boom na teveel drank, of iemand die van z'n motor is gevallen zonder kleding. Of zou dat niet helpen? Van foto's met zwarte longen op sigarettenpakjes zijn er volgens mij ook niet minder pakjes verkocht.
 
Hangt er vanaf hoe ie rijdt he. Bedoel als ik binnendoor rij en max 50 ga hou ik ook spijkerbroekje, tshirtje aan soms. Niet veel anders dan alle scooters doen.
 
Hangt er vanaf hoe ie rijdt he. Bedoel als ik binnendoor rij en max 50 ga hou ik ook spijkerbroekje, tshirtje aan soms. Niet veel anders dan alle scooters doen.
Sommigen vinden het ook een goed idee om met een opgevoerde snorscooter, zonder helm dus, >60 ter rijden. Zou je daar niet aan meten

Pak of niet is ieders eigen risico > eigen keuze. Live and let live. Deed het ook altijd, na een ongeluk maar mee gestopt
 

2 auto's tussenruimte?!?!?!

Je zult iets meer bedoelen gok ik.

Ik rij in de mist ook wel eens voor een vrachtwagen op ruime afstand. Eergisteren nog reed ik rechts met voor en achter mij een vrachtwagen. Ruim 200 meter afstand hield mijn achterligger en als ik remde hield hij de afstand zelfs gelijk. De voorganger zat ik ook ruim vanaf dus zichtbaar in de spiegels. Daar hou ik dus van, beroepschauffeurs die begrijpen hoe het echt moet. Aangezien je maar pakweg 80 rijdt heb dan ook geen last van mensen die er tussen willen dus je ruimte behoudt je. Plus, je hebt een mooi uitzicht op alle mongolen die denken dat je gewoon 130 kunt rijden op de linkerbaan. Maar wel lekker in je automatische remmen schieten van je Volvo met alle kerstverlichting aan de achterkant die erbij hoort...
 
Laten we het er dan op houden dat het veel was
 
Pak of niet is ieders eigen risico > eigen keuze.

Dat ben ik helemaal met je eens. We hebben al veel te veel regels, de overheid denkt altijd maar te weten wat goed voor ons is. Ik vind het dragen van een helm ook een eigen keuze, dat zou niet verplicht moeten zijn. Maar ik zou zelf nooit op de motor stappen zonder helm of pak.
 
Het was weer zondag vandaag. Ik rij door de weeks veel op de snelweg, en dat gaat best goed. Auto's houden rekening met je, maken ruimte in de file, en gaan ff naar rechts als je op de linkerbaan achter ze komt. Zo niet op zondag, als de weg vol is met zondagsrijders en koekebakkers.

"Mien, moeten we er hier af?"
Auto rijdt 80, half op een afrit.
"Nee ik denk het niet Jan"
Auto rijdt nu 70 schuift weer wat naar links.
"O toch wel"
Auto rijdt nu 60, half op de afrit, het overige verkeer gaat op de rem, er ontstaat een kleine file.
"toch maar niet Mien"
50 nu, met de rechterwielen over het puntstuk, zeilen ze zo de A1 weer op.

Even verderop rijden ze vast wel weer op de uiterste linkerbaan, want Mien en Jan betalen tenslotte ook wegenbelasting en hebben dus net zoveel recht om links te rijden als andere weggebruikers, en die mogen toch niet harder dan 120 dus waarom zouden ze niet met 105 op de linkerbaan rijden?

Nee, ik probeer op zondagen zo min mogelijk op de weg te zijn, niet met de auto en niet met de motor, en ik weet nu weer precies waarom.
 
Laatst bewerkt:
Je bent lekker op dreef hé

Probeer anders, op zondag, is de trapfiets, heb 'k vandaag ook gedaan, op m'n elektrieke fiets. Je wordt dan nog wel steeds, door blikkers, van alle kanten aangevallen maar het gaat dan allemaal wat langzamer dan op de
 

Nou! Doe je het gewoon wéér!
(sorry, beetje melig want nog steeds niks meegemaakt want nog steeds half bedlegerig en zonder motorfiets )
 


Ik wou ook op de trapfiets vandaag, gewoon een trainingsrondje haarlemmermeer, maar ik ben naar Arnhem geweest om onkruid te wieden op een nieuw Moto Gymkhana terrein. Ik wilde de jongens en meisjes daar een beetje een riem onder het hart steken. Is wel vermoeiend, uurtje motor, drie uurtjes onkruid wieden, weer een uurtje motor. Daarna geen fut meer voor de trapfiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.