Een ervaring...en meteen een vraag: waar zijn deze lui mee bezig?
[
afbeelding]
Ik maak al vele jaren veel kilometers, maar zie ze echt zelden tot nooit. Afgelopen 3 dagen ben ik er zo'n 10 stuks tegen gekomen, op wegen door heel Nederland. Meestal Audi's en BMW's, en vaak met enorm veel haast en ook behoorlijk agressief rijgedrag. Gewoon nieuwsgierig dus: weet iemand wat ze aan het doen zijn?
In de auto zie ik ze altijd ruim vantevoren aankomen...op de motor blijkbaar niet.
Situatie: rijdend op de linkerstrook op de A15 rond Tiel. Ik hoor opeens sirenes dus ga kijken of ik daarvoor moet anticiperen of dat het ergens anders is.
Kijk naar de invoegstrook: niets
Kijk naar de tegengestelde richting: niets
Kijk achter mij: een close-up van een nieuwe, grijze Audi grill en koplampen. Niets aparts - die kleven wel vaker...
Kijk opnieuw rechts naast me: niets
Kijk voo - OH FUCK die Audi zit al naast me en drukt me aan de kant!
Toen hij eenmaal voorbij was, was het duidelijk: meneer had een blauw lichtje op zijn dak geknupt. Vanaf dat moment rijd hij voor mij gaat hij druk zitten te seinen in zijn auto naar mij - agressief gezwaai wijzend naar rechts. Mijn eerste gedachten: sorry, ik had naar rechts moeten gaan inderdaad!
Dát...bedoelde hij niet. Er zat nog zo'n wagen achter mij. Deze had, hoe lastig het ook moge zijn, nog minder geduld dan zijn voorganger en vliegt mij ook voorbij.
Minder handig was dat ik, door pissigheid (op mijzelf dat ik ze niet eerder gezien had, op hun omdat ze alles behalve vriendelijk rijden) en adrenaline - heb ik ze gevolgd tot ze weer uit gingen voegen. Niet handig / slim..I know.