Het grote Vespa GTS topic

De k dat het
Ben benieuwd, in de zomer gaan we een lang weekend naar de Amalfikust waar op het vliegveld een GTS 300 staat te wachten, dan kan ik het verschil ervaren.
Heb op de motorbeurs op de GTV en GTS gezeten. Ik snap wel wat men bedoeld met het verschil, bij de GTV heb je niets voor je en is het net alsof je op een fiets zit. Bij de GTS heb je die stuurkap waardoor je veel meer het idee hebt "in" een voertuig te zitten.
 
Ik heb contact gehad met Motovedo in Ede, om mijn hpe daar een kleine onderhouds beurt te laten onder gaan.
Oliewissel.en remvloeistof...km stand is net onder de 7k....
Op.zich had ik.1 goede ervaring met Vespucci in.Apeldoorn maar ik ga deze dealer eens proberen
Aangezien mijn dealer teveel steken liet vallen ben ik terecht gekomen bij Motoveda met mijn Beverly.
Kan niet anders zeggen dat ik er daar netjes ben geholpen.
 
Paar jaar terug al gedacht. Motor wegdoen en motorscooter halen en toen toch voor een motor gegaan (yamaha fz1). Nu begint het weer te kriebelen.

Tweedehands markt voor een vespa gts 300 gaat nergens over. Snap de prijzen dan ook echt niet, zit vaak duizend euro verschil tussen een nieuwe of een tweedehandse?

Paar gezien in de buurt die wel mooi zijn:

DF931BC8-B5C2-4D1E-82A1-4475882F81BE.jpeg

240A2B62-3783-44F6-B640-A6B7A51D51BE.jpeg


Daarnaast wil ik nog eens op een beverly 400 rijden, kijken of dat nog heel anders rijdt. Zijn die gele schildjes makkelijk te demonteren?
 
Hetzelfde geldt voor motoren
In de klasse van 600cc tot 900cc zie ik zulke absurde hoge prijzen voor motoren...
Bv een suzuki v strom 650 van 10jr oud die dan nog 6750 moet opbrengen. Ik schat dat die destijds nieuw plm 8750 heeft gekost....
Gaat nergens meer over...
In de speurtocht naar een 2e hpe voor mn lief heb ik een aantal x een bod gedaan. Uiteraard onder de vraagprijs maar wel in alle redelijkheid.. zo kwam ik een hpe tegen uit 2019, met 8k die werd verkocht als een 2020 met een vraagprijs van 750 minder als de nieuwprijs destijds........belachelijk
 
Paar jaar terug al gedacht. Motor wegdoen en motorscooter halen en toen toch voor een motor gegaan (yamaha fz1). Nu begint het weer te kriebelen.

Tweedehands markt voor een vespa gts 300 gaat nergens over. Snap de prijzen dan ook echt niet, zit vaak duizend euro verschil tussen een nieuwe of een tweedehandse?

Paar gezien in de buurt die wel mooi zijn:

Bekijk bijlage 1977979
Bekijk bijlage 1977980

Daarnaast wil ik nog eens op een beverly 400 rijden, kijken of dat nog heel anders rijdt. Zijn die gele schildjes makkelijk te demonteren?
Die witte is erg mooi. De prijzen gaan inderdaad nergens meer over, maar geld ook voor een hoop schakel motoren.

Die schildjes in de neus zijn eenvoudig uitwisselbaar voor andere kleuren.
 
Paar jaar terug al gedacht. Motor wegdoen en motorscooter halen en toen toch voor een motor gegaan (yamaha fz1). Nu begint het weer te kriebelen.

Tweedehands markt voor een vespa gts 300 gaat nergens over. Snap de prijzen dan ook echt niet, zit vaak duizend euro verschil tussen een nieuwe of een tweedehandse?

Paar gezien in de buurt die wel mooi zijn:

Bekijk bijlage 1977979
Bekijk bijlage 1977980

Daarnaast wil ik nog eens op een beverly 400 rijden, kijken of dat nog heel anders rijdt. Zijn die gele schildjes makkelijk te demonteren?
Witte is erg mooi....welke winkel is dit ?
 
Hetzelfde geldt voor motoren
In de klasse van 600cc tot 900cc zie ik zulke absurde hoge prijzen voor motoren...
Bv een suzuki v strom 650 van 10jr oud die dan nog 6750 moet opbrengen. Ik schat dat die destijds nieuw plm 8750 heeft gekost....
Gaat nergens meer over...
In de speurtocht naar een 2e hpe voor mn lief heb ik een aantal x een bod gedaan. Uiteraard onder de vraagprijs maar wel in alle redelijkheid.. zo kwam ik een hpe tegen uit 2019, met 8k die werd verkocht als een 2020 met een vraagprijs van 750 minder als de nieuwprijs destijds........belachelijk
Ja ik zie prijzen van 4,5/5 voor een scooter van 2013. Tja dan is wat bijleggen en een bijna nieuwe toch een stuk beter.
 
Sluit ik me bij aan 😄
In 2021 was het ook al zo dat je voor een nieuwe met volledige fabrieksgarantie weinig meer betaalde dan voor een gebruikte, dus voor nieuw gekozen.
 
Paar jaar terug al gedacht. Motor wegdoen en motorscooter halen en toen toch voor een motor gegaan (yamaha fz1). Nu begint het weer te kriebelen.

Daarnaast wil ik nog eens op een beverly 400 rijden, kijken of dat nog heel anders rijdt.
Ik wilde ook weer voor een motor gaan, maar na een onverwachte proefrit op een GTS300 was ik verkocht 🥰 en geen spijt van gehad!
Smaken verschillen, maar voor mij alleen the real thing en dat is een Vespa 😇
 
Naast mijn hpe die ik dus ook nieuw heb gekocht, staan er nog 3 motoren in de garage.
Nog een nieuwe hpe a 8k wordt te gek.
Omdat 2e hands in verhouding te duur is, heb ik nog geen vespa gevonden, waarvan ik dacht dat hij de prijs waard is...
Op de beurs zie je dan bv een triumph 400 scrambler staan....goedkoper dan een nwe hpe notabene...en dan ga je weer twijfelen...
 
Moet eerlijk zeggen dat ik voor de 2024 Vespa GTS en GTV niet heel erg onder de indruk was.
Chrome kapjes bij de knoppen op het stuur zien er goedkoop uit. Kleurstellingen niet mooi, veelal matte lak en gekke kleuren stickers.
Doe mij maar gewoon een zwarte, witte, rode of grijze. Alleen de nieuwe, scherpere sierstrips aan de zijkant vind ik mooier.
 
Moet eerlijk zeggen dat ik voor de 2024 Vespa GTS en GTV niet heel erg onder de indruk was.
Chrome kapjes bij de knoppen op het stuur zien er goedkoop uit. Kleurstellingen niet mooi, veelal matte lak en gekke kleuren stickers.
Doe mij maar gewoon een zwarte, witte, rode of grijze. Alleen de nieuwe, scherpere sierstrips aan de zijkant vind ik mooier.
Die verchroomde kapjes bij de knoppen spuiten vele eigenaren in de kleur van de Vespa als ik zo op Instagram rondkijk.
Ik vind zelf die beige met oranje stickers GTV wel erg fraai. Hier 3x een zwarte GTS gehad en 1x een grijze en dat wil ik zeker niet meer. Er moet meer kleur op straat komen wat mij betreft.
 
Die verchroomde kapjes bij de knoppen spuiten vele eigenaren in de kleur van de Vespa als ik zo op Instagram rondkijk.
Ik vind zelf die beige met oranje stickers GTV wel erg fraai. Hier 3x een zwarte GTS gehad en 1x een grijze en dat wil ik zeker niet meer. Er moet meer kleur op straat komen wat mij betreft.
Ik vond zelf alleen dat donkergrijze de enige mooie matte kleur.
 
Naast mijn hpe die ik dus ook nieuw heb gekocht, staan er nog 3 motoren in de garage.
Nog een nieuwe hpe a 8k wordt te gek.
Omdat 2e hands in verhouding te duur is, heb ik nog geen vespa gevonden, waarvan ik dacht dat hij de prijs waard is...
Op de beurs zie je dan bv een triumph 400 scrambler staan....goedkoper dan een nwe hpe notabene...en dan ga je weer twijfelen...
Twijfelen of er nog wel een 4e bij moet? 😉 😇
... dat wil ik zeker niet meer. Er moet meer kleur op straat komen wat mij betreft.
*O*

Zie onderschrift 😉
 
Die verchroomde kapjes bij de knoppen spuiten vele eigenaren in de kleur van de Vespa als ik zo op Instagram rondkijk.
Ik vind zelf die beige met oranje stickers GTV wel erg fraai. Hier 3x een zwarte GTS gehad en 1x een grijze en dat wil ik zeker niet meer. Er moet meer kleur op straat komen wat mij betreft.
Maar is best een dure hobby die kapjes spuiten want het is helemaal niet eenvoudig om die schakelaars te demonteren en weer te monteren , iemand in Duitsland doet het voor 150€ of zoiets
 
Ik heb toch wel een beetje spijt dat ik mijn 2006 Vintage Red 250GTS heb verkocht :o '(
Staat nu een saaie grijze 250 GTS op MP, maar die moet ook nog gewoon 2k kosten.
Ik kocht die van mij 10 jaar geleden voor €2250.. bizarre prijzen inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan