Het grote Vespa GTS topic

Ik heb vandaag even een stukkie op de Vespa uit 1977 gereden en ook daaronder Bitubo schokbrekers en ook een wereld van verschil met de standaard schokbrekers.
 
Wilde er alleen mee zeggen dat de 1 of een ander wel iets kan uitmaken.

Ben het met je eens, een GTS van die leeftijd en kilometers is wel ver over de top.
Die zal dan ook lang staan of ze nemen snel genoegen met een heel veel lager bod.
 
Bij mijn Vespa is de km teller kabel gebroken, dat is best wel een werkje om te vervangen , en best wel snel na ongeveer 7000 km , ik heb er een besteld, de volgende keer gaat er denk ik een van SIP
 
Vraag.
Mijn touring, geleverd in 2019, was voorzien van een laag vespascherm
Die heb ik vrijwel direct vervangen voor een 3/4 scherm. Ook orgineel vespa.

Het orginele lage scherm met beugels liggen dus al.een paar jaar te verstoffen in de garage..

Zou dit lage scherm ook passen op een later model ? Bv een vespa uit 2020 of 2021 ?

Eventueel iemand interesse in dit lage scherm met beugels ?
 
Vraag.
Mijn touring, geleverd in 2019, was voorzien van een laag vespascherm
Die heb ik vrijwel direct vervangen voor een 3/4 scherm. Ook orgineel vespa.

Het orginele lage scherm met beugels liggen dus al.een paar jaar te verstoffen in de garage..

Zou dit lage scherm ook passen op een later model ? Bv een vespa uit 2020 of 2021 ?

Eventueel iemand interesse in dit lage scherm met beugels ?
Ik denk op alle HPE's tm 2022
 
Ik ben blij met mijn medium scherm met verstelbare flip-up erop. Zelfs zo blij dat ik het teveel moeite vind om 's zomers te wisselen met het lage scherm dat ik bij aankoop heb laten monteren ☺️
 
Ik ben blij met mijn medium scherm met verstelbare flip-up erop. Zelfs zo blij dat ik het teveel moeite vind om 's zomers te wisselen met het lage scherm dat ik bij aankoop heb laten monteren ☺️
Idem hier...
Daarom heb ik het lage scherm over .ik gebruik het toch niet...
Nog niet actief met ge adverteerd omdat er mss nog een 2e vespa bij komt en dat kleine scherm daarop komt..mn lief is er nog niet over uit of zij er echt op gaat rijden.. nog steeds verliefd op haar 1250gs..
Vrijdagmorgen 60km rijden voor een oliewissel en remvloeistof wissel....mag zij mooi.op de vespa er naartoe........😂
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de boot van Huelva naar Tenerife geboekt (en terug). Medio juli -> medio auguistus zal mijn GTS een maand op Tenerife (en de naburige eilanden) verblijven *D .

Ik heb Revi transport gemaild met de vraag of zij definitief (want had al eerder contact met ze voor informatie) mijn GTS heen en weer kunnen transporteren naar Malaga. Mijn oorspronkelijke plan was om naar Huelva te rijden in een dag of 10 maar lang verhaal kort, dat gaat dit jaar nog niet gebeuren. Het plan is dus om naar Malaga te vliegen, vliegtickets ook al geboekt, daar de GTS op te halen die in de week ervoor is heengebracht. Dan 330km rijden naar Huelva om daar de boot te pakken naar Tenerife. Als ik google streetview hier en daar bekijk op de eilanden dan kan ik niets anders dan erg blij worden *D. Ben er ook vaak genoeg geweest dus weet dat het mooi is alleen toen reed ik er elke keer met een auto. Een tweewieler is heel anders maar ben ook nog nauwelijks tot niet op de buureilanden geweest dus dat wordt ook leuk ontdekken.

Ik wil graag gaan voor de topkoffer. Ik vind het minder mooi eruit zien maar wel handig, zeker als mijn vriendin achterop zit, kan ze ook een beetje leunen! Zij zal niet altijd mee rijden dus mijn vraag is, is die topkoffer (origineel Vespa) er relatief makkelijk op en af te halen? Er zullen genoeg ritten op Tenerife zelf zijn bijvoorbeeld waar ik gewoon alleen even paar uur toer en dat ding echt niet nodig heb. Ik weet dus niet of die topkoffer soort klik op/af systeem heeft of met schroeven echt vastzit enz.??
 
Nice!

Die originele topkoffer vind ik persoonlijk waardeloos. Hij zit vastgeschroefd en is hartstikke flut.

Ik zou je een Givi aanraden met Monokey-systeem. Dan NIET monteren op de klapdrager van Vespa (dan zit ie te ver naar achteren, looks bad 🙃), maar op de vaste drager van Vespa.

Het stevigste wat je kunt krijgen en je klikt hem er zo af.
 
Voor functionaliteit en veelvuldig gevuld gebruik is uiteraard de Givi beter geschikt, maar ziet er niet uit vind ik persoonlijk. Voor incidenteel gebruik en als rugsteun voldoet de standaard topkoffer en zeg nou zelf, een Vespa rijd je toch ook voor de looks 😉
Mij bevalt de topkoffer prima (past prima een helm en handschoenen of kleine boodschappen in) en ik dacht ook dat ik deze vaak zou (de)monteren, maar ik heb hem er nog nooit afgehaald.
 
Vandaag naar Vespucci in Apeldoorn voor verse olie,filter en remvloeistof.
Wilde eigenlijk eens motoveda uitproberen maar die hadden vandaag geen tyd.
Hpe werd direct op de brug gezet, mij koffie gegeven en mocht de bank uitproberen, met een boek over rolex horloges...😁
20240308_100908.jpg
20240308_100913.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan