Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had hem al zien staan gisteren.
Maar vind die enkele uitlaat erachter niet zo mooi. Het is toch een DRIE cilinder en geen 1 cilinder.
Kleur is wel nice btw.....

Gisteren textiel pak gehaald met laarzen handschoenen. Helemaal compleet.
Alleen zat er een systeemhelm bij, en die wil ik niet.
Die dus maar proberen te verkopen. Iemand interesse?
Blauwe Shoei systeemhelm...
Doe maar een laag bod.... :)
welke maat??
 

De maat staat er niet op of in.
Maar heb hem zelf even op gedaan, en het zit bij mij goed.
En ik heb een maatje L.
Zie pic..
full
 
Ik had hem al zien staan gisteren.
Maar vind die enkele uitlaat erachter niet zo mooi. Het is toch een DRIE cilinder en geen 1 cilinder.
Kleur is wel nice btw.....

Gisteren textiel pak gehaald met laarzen handschoenen. Helemaal compleet.
Alleen zat er een systeemhelm bij, en die wil ik niet.
Die dus maar proberen te verkopen. Iemand interesse?
Blauwe Shoei systeemhelm...
Doe maar een laag bod.... :)

Je hoeft natuurlijk niet zoveel uitlaten te hebben als het aantal cilinders ;) Maar ik ben het met je eens dat de enkele een stuk minder mooi staat.
 
up-grades voor de voor rem installatie.

*vervangen van de originele 14mm Nissin-hoofdremcilinder voor een 5/8" (~16mm) nissin-hoofdremcilinder.

zie voor uitleg: http://www.triumphnet.com/st/mods/brakes/nissan.htm
andere mogelijke donor bikes
Kawasaki ZX6R 1998-2002
Kawasaki ZZR600 2004-2006
Kawasaki ZX9R 1998-2003


*vervangen van de remzuigers (remklauwen).

lees ook:
http://www.triumphrat.net/842780-post17.html
http://www.triumphrat.net/sprint-forum/38353-675-piston-swap-procedure-long.html

het zijn eigenlijk Nissin remklauwen.
vooral bekent bij de sprint st 1050 2005> is het probleem dat met de remhandel een flinke slag moet maken voordat de rem aangrijpt en dan moet je nog flink doorknijpen. het is bekend bij triumph dat dit veroorzaakt wordt door de remzuigers(ze zijn niet gecoat). remzuigers van een ander model lost dit probleem op.
bij de triumph dealer kan je 2 sets remzuigers bestellen. dit zijn gecoate remzuiger met afdichting rubbers art.nr. t2020465. kosten ongeveer 60,= euro/set

*vervangen van de 4-pots Nissin/triumph klauwen voor 6-pots.

lees ook http://www.triumphrat.net/sprint-forum/72830-stage-2-6-pots.html
dit is het simpel vervangen van de 4-zuiger voor een 6-zuiger zonder een modificatie
# Brake Calipers - 6 Piston Tokico 'Donor Bikes'
o Suzuki GSX1300R Hayabusa all years 99-06 ('Busa 5/8" MC is also a direct replacement for Triumph stock 14 mm MC)
o ZX6R 98-02
o ZX6RR 02
o ZX7R 96-03
o ZRX 11 and 12 99-04
o ZX12R 00-03
o ZX9R 98-03
o Suzuki TL1000R
o Suzuki Bandit 1200s with 6 piston calipers
Dit is een waanzinnige tip! Ik ga asap bellen met mijn dealert.
 
Laatst bewerkt:
link werk niet ..., maar als je deze bedoelde, an heb je daar dus minimaal 2 van nodig (en voor grootlicht wellicht ook 1, maar onnodig en lastig te monteren en goerd werkend te krijgen ivm opstarttijd xenon

Hmm grootlicht. Eigelijk gebruik ik dat nooit. Kan toch geen kwaad om daar geen lampje in te doen??
Zo'n klein wit lampje komt er dan ook. 2 kits heb ik nodig, dan had ik ook door.. O-)
Hebben jullie ook xenon of niet?
 
ik heb dus ook xenon(6000k) in de sprint zitten en ook nog eens besteld bij *O* Verlichting kopen? LED | Xenon | Spots | Tuinverlichting *O* . de 2 motorsets(H7) werken perfect. alleen moet je iets meer kennis van elektra hebben om de set juist in elkaar tezetten. de stekkerhuizen worden los bij geleverd. dus het is net geen 'Plug & Play'.

de grootlicht halogeen H7 lamp heb ik vervangen voor een versie die blauwige glas-kleur heeft. uiteindelijk is dat meer wit dan blauw en past prima bij de xenon 6000K set.
in werkelijkheid is het grootlicht halogeen net een schemerlampje tov het xenon. :Z ;)
 
ik heb dus ook xenon(6000k) in de sprint zitten en ook nog eens besteld bij *O* Verlichting kopen? LED | Xenon | Spots | Tuinverlichting *O* . de 2 motorsets(H7) werken perfect. alleen moet je iets meer kennis van elektra hebben om de set juist in elkaar tezetten. de stekkerhuizen worden los bij geleverd. dus het is net geen 'Plug & Play'.

de grootlicht halogeen H7 lamp heb ik vervangen voor een versie die blauwige glas-kleur heeft. uiteindelijk is dat meer wit dan blauw en past prima bij de xenon 6000K set.
in werkelijkheid is het grootlicht halogeen net een schemerlampje tov het xenon. :Z ;)

Grootlicht halogeen lamp... Met welke lamp heb je die vervangen dan?? Ga zeker die lampen bestellen. Ik red me er wel mee met in bouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan