Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
en zij koopt zeker dure make-up als leuk verjaardagskadootje voor ut mannetje :P


full
 
Haha ala Boy George! _O- _O-

Respect to the motorcycle!! Kwam hier net een motor langs...

Het was dan wel een zijspan but RESPECT.. :} :} :}


er moest bij wel een kwartje in gegooit worden, maar toen had ik het door..................

kawaskli heet voortaan GoldSmittie (A.K.A. goudkneder :+ )
 
Laatst bewerkt:
er moest bij wel een kwartje in gegooit worden, maar toen had ik het door..................

kawaskli heet voortaan GoldSmittie (A.K.A. goudkneder :+ )

Haha, ja vond het wel tijd worden voor een nieuwe naam.
1 die niet aan de motor gebonden is, maar aan mij :)
Tja, en ik blijf mijn leven lang goudsmid.
Dus dan maar GoldSmittie. :)
 
Op het auto/moto salon in Brussel horen waaien dat er een Sprint GT op de planning staat.

De ST zou wel blijven bestaan in z'n huidige vorm. Waar of niet? We zullen maar geduldig afwachten zeker?
 
dit zal niet een goed prototype zijn.
Triumph_Hurricane_Fk_blck.jpg


misschien zal deze uit de mottenballen zijn gehaald.
Triumph_Hurricane_Proto.jpg


200 is the magic number... Rumours tell us that Triumphs speedbike-project Hurricane isn't as dead as Triumph always wanted to make us believe. Bikes like Suzukis new Hayabusa or Kawasakis mighty ZZR1400 are selling well and have this compelling charisma of Clint Eastwoods stallion. Hard to say "No!" for a company which gave us monumental bikes as f.e. the Rocket III – even if they said it for the reason of political correctness.

As a matter of course there are already tons of speculations and digital bruises out in the depths of the net: seems that the 200-mile-barrier would have to be cracked – and you'll need a lot of horsepower to achieve that aim. 200HP or even more would be likely if Triumph is taking it seriously – produced by a 1.275cc inline four-engine and a bikeweight of around 200 Kilos to be achieved. Another member in the 1:1 power-weight-ratio club? Most important: sophisticated aerodynamics – so the final looks will definetly be different from that modified Sprint-bodywork you can see on these digital visions... IF it's all gonna happen.
 
Laatst bewerkt:
dit zal niet een goed prototype zijn.
[afbeelding]

misschien zal deze uit de mottenballen zijn gehaald.
[afbeelding]

200 is the magic number... Rumours tell us that Triumphs speedbike-project Hurricane isn't as dead as Triumph always wanted to make us believe. Bikes like Suzukis new Hayabusa or Kawasakis mighty ZZR1400 are selling well and have this compelling charisma of Clint Eastwoods stallion. Hard to say "No!" for a company which gave us monumental bikes as f.e. the Rocket III – even if they said it for the reason of political correctness.

As a matter of course there are already tons of speculations and digital bruises out in the depths of the net: seems that the 200-mile-barrier would have to be cracked – and you'll need a lot of horsepower to achieve that aim. 200HP or even more would be likely if Triumph is taking it seriously – produced by a 1.275cc inline four-engine and a bikeweight of around 200 Kilos to be achieved. Another member in the 1:1 power-weight-ratio club? Most important: sophisticated aerodynamics – so the final looks will definetly be different from that modified Sprint-bodywork you can see on these digital visions... IF it's all gonna happen.

Hmmm moet ik weer een nieuwe motor kopen.... *O* *O*

Het is al weer bijna 5 graden... Tijd om m'n pak te testen... :] :]
 
bij mij blijft de accu uit de motor aan de oplader. voorlopig kan/mag ik niet motorrijden omdat er niet de gelegenheid daar voor is. -O-
 
*O* Woehoe!
Regen op zaterdag = zout weggespoeld = rijden op zondag :)

Daarnet een ritje van net geen 2 uur gemaakt. Laat maar komen die zon...

Lekker prototype trouwens die 1e foto. Alleen zie ik nogal weinig verschil met de huidige. Radiale remmen, lichte wijziging in kuipwerk, uitlaat, ...
 
*O* Woehoe!
Regen op zaterdag = zout weggespoeld = rijden op zondag :)

Daarnet een ritje van net geen 2 uur gemaakt. Laat maar komen die zon...

Lekker prototype trouwens die 1e foto. Alleen zie ik nogal weinig verschil met de huidige. Radiale remmen, lichte wijziging in kuipwerk, uitlaat, ...

:} :} :} :}
En waar is dat dan? Hier ligt nog een laag sneeuw en het is een vieze bende hier. Kan echt nog niet rijden. Helaas, want ik wil zo graag!!! '( '(
 
Mag ik even vloeken in de kerk?
Ik zal me even voorstellen, ik ben op het moment de eigenaar van een Diversion 600 waar ik in 2 jaar ruim 40.000 km op heb gezet. Nou ben ik op zoek naar een nieuwe motor met iets meer power maar toch goede tour eigenschappen. Van mijn garage heb ik een aantal maal een Sprint ST (955i) mee gekregen en die beviel akelig goed. Op dit moment heb ik wel budget voor een nieuwe motor en de sprint kwam dus boven bij mij.
Nou komt het vloeken in de kerk :-p
Mijn oog is gevallen op een sprint RS (waarvan het hart natuurlijk nagenoeg gelijk is als de ST). aangezien ik geen RS forum kan vinden wilde ik graag aan jullie vragen of er dingen zijn waar ik op moet letten? het betreft een RS uit 2000, de 955i.
(natuurlijk buiten de ketting, banden, framenr e.d.) zijn er nog "zwakke" punten die vaak kapot gaan oid?
Alvast bedankt, Trip
 
Mag ik even vloeken in de kerk?
Ik zal me even voorstellen, ik ben op het moment de eigenaar van een Diversion 600 waar ik in 2 jaar ruim 40.000 km op heb gezet. Nou ben ik op zoek naar een nieuwe motor met iets meer power maar toch goede tour eigenschappen. Van mijn garage heb ik een aantal maal een Sprint ST (955i) mee gekregen en die beviel akelig goed. Op dit moment heb ik wel budget voor een nieuwe motor en de sprint kwam dus boven bij mij.
Nou komt het vloeken in de kerk :-p
Mijn oog is gevallen op een sprint RS (waarvan het hart natuurlijk nagenoeg gelijk is als de ST). aangezien ik geen RS forum kan vinden wilde ik graag aan jullie vragen of er dingen zijn waar ik op moet letten? het betreft een RS uit 2000, de 955i.
(natuurlijk buiten de ketting, banden, framenr e.d.) zijn er nog "zwakke" punten die vaak kapot gaan oid?
Alvast bedankt, Trip

Gewoon een 1050 aanschaffen :} :}

Heb eigelijk geen ervaring met een 955i dus ik kan je niet adviseren
 
De garage waar mijn div altijd heen gaat is wel Triumph specialist en verkoper dus ga het daar ook nog wel even vragen maar dacht alvast wat huiswerk te doen. Ik zal hier ook even posten wat ik daar geleerd heb.
 
up-grades voor de voor rem installatie.

*vervangen van de originele 14mm Nissin-hoofdremcilinder voor een 5/8" (~16mm) nissin-hoofdremcilinder.

... blablablablabla ...

*vervangen van de remzuigers (remklauwen).

... blablablablabla ...

het zijn eigenlijk Nissin remklauwen.
vooral bekent bij de sprint st 1050 2005> is het probleem dat met de remhandel een flinke slag moet maken voordat de rem aangrijpt en dan moet je nog flink doorknijpen.
... blablablablabla ...
*vervangen van de 4-pots Nissin/triumph klauwen voor 6-pots.
... blablablablabla ...
dit is het simpel vervangen van de 4-zuiger voor een 6-zuiger zonder een modificatie

Dit verhaal zit al een paar weken in mijn hoofd. Dat cursief gedrukte probleem herken ik niet, wel ging de fiets een stuk beter remmen na de beurt waarbij de remblokken vervangen waren.

Maar mijn echte vraag: wat mag ik verwachten van een upgrade van 4 zuiger klauwen naar 6 zuiger klauwen? Gaat de fiets echt heel veel beter vertragen? Of moet ik dan oook nog iets met de rempomp (of een andere component :?) doen? Van de remmerij weet ik heel weinig, eigenlijk alleen dat je moet knijpen :o
 
Dit verhaal zit al een paar weken in mijn hoofd. Dat cursief gedrukte probleem herken ik niet, wel ging de fiets een stuk beter remmen na de beurt waarbij de remblokken vervangen waren.

Maar mijn echte vraag: wat mag ik verwachten van een upgrade van 4 zuiger klauwen naar 6 zuiger klauwen? Gaat de fiets echt heel veel beter vertragen? Of moet ik dan ook nog iets met de rempomp (of een andere component :?) doen? Van de remmerij weet ik heel weinig, eigenlijk alleen dat je moet knijpen :o

ik denk niet dat een 6-zuiger niet beter remt dan een 4-zuiger. het ziet er alleen :9~ uit. de remblokken(merk/type) maken het verschil. voor de 6-zuiger remklauw zal het waarschijnlijk beter zijn om de 5/8"(16mm) te gebuiken, omdat er meer vloeistof verplaatsing is.

mbt het cursief gedeelte. ervaring leert dat als de remblokken en remschijven nieuw zijn de remhandel goed aanvoelt(afstand remvoering/remschijf bijna 0mm). als de remblokken gesleten zijn kan de slag van de remhandel toenemen voordat er daadwerkelijk geremt wordt. terwijl het de bedoeling is dat er geen verschil optreed in de werking.
ff een link ter verduidelijking werking remklauw
het gaat om de combinatie afdichtrubber/remzuiger. er zit een zeker mate van 'slipstick' oftewel blijven 'plakken' van de remzuiger.
tot een zeker hoogte moet de rubber afdichting vervormen(plakken) bij het naar buiten bewegen van de remzuiger en het rubber zal de zuiger ook weer naar binnen trekken, maar dit moet ook niet overmatig veel zijn. dus moet dan de zuiger over de rubber afdichting glijden.
als de remzuiger teveel terug getrokken wordt dan komt er veel afstand tussen remvoering en remschijf. deze ruimte(2x klauw=8zuigers) moet je dan eerst oppompen(met de remhandel) voordat de rem aangrijpt en dan pas begint het remmen. en dan moet je nog doorknijpen tegen een al stevig vervormde afdichtrubber(minder efficiënt handkracht=>remkracht en gevoel) gevolg meer remhandel slag.
eigenlijk moeten de remblokken licht tegen de remschijf schuren en is dan de afstand remvoering/remschijf bijna 0mm. dit geeft een kleine slag van de remhandel voordat er geremt wordt en een minder sterk vervormde afdichtrubber(efficiëntere handkracht=>remkracht en meer gevoel)

nu maar hopen dat het een beetje begrijpt :$ :/
 
Ik zou de info posten maar heb weinig bijzonders...

Wat wel leuk is dat ik daar mijn nieuwe motor heb gekocht *O* het is een Sprint ST 955i geworden uit 99 *O* vandaag het papierwerk geregeld en ben nu helemaal happy :)
Edit, natuurlijk even een fototje:

groot_Sprint%20ST%201999%20jet%20black.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de info posten maar heb weinig bijzonders...

Wat wel leuk is dat ik daar mijn nieuwe motor heb gekocht *O* het is een Sprint ST 955i geworden uit 99 *O* vandaag het papierwerk geregeld en ben nu helemaal happy :)
Edit, natuurlijk even een fototje:

[afbeelding]

GEFELICITEERD met uw aanwinst. sorry dat ik jouw eerdere post met de vraag of er specifieke 955 probleem punten zijn. dat weet ik niet maar bij de speed triple topic zullen ze daar veel meer van weten m.n. het motorblok.


trip is bij deze toegevoegd aan de lijst M-F leden met een Sprint ST
 
*O* Tnx. En als er iets is met de motor hoop ik er binnen 3 maanden achter te komen want dan is het nog garantie ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan