Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Dat klinkt goed. Ik vind het zadel van de Strom ook niet echt het meest comfortabel. Toch maar eens over denken. Veel plezier in de Ardennen.
 
Oh dat is niet duur. En nog steeds waterdicht neem ik aan? Ziet er goed uit. :t

Ik wil het zadel van m'n ZRX graag opnieuw bekleden maar voor dat bedrag kun je het beter laten doen dan het risico te lopen dat je meer vernaggelt dan goed doet. :Y

Ik houd het op het zadel van m'n DL trouwens prima en volle dag uit zonder al te veel last.
 
Nog steeds waterdicht, de originele bekleding is er terug overheen gegaan.

Het zitvlak is wat verbreed en opgehoogd met een laag zachter schuim, en het zitvlak voor de passagier is wat meer naar voren uitgebreid waardoor mijn vriendin wat meer ruimte heeft, en ik wat steun in de rug heb gekregen.

In plaats van op een smalle houten plank te zitten heb ik nu het gevoel daadwerkelijk op een zetel te zitten die complete ondersteuning biedt.
 
kan iemand mij vertellen wat de normale levensduur van de remblokken achter van een vstrom 650 is ,mijn remblokken achter zijn na 22000 echt helemaal op :Y , nog net geen ijzer op ijzer, ontdekt bij een bandwissel vandaag , omdat mijn oude band lek was
]
 
Das natuurlijk afhankelijk van het gebruik van je fiets, en de kwaliteit van je blokken en schijven. Maar ik vind het een keurige km-stand qua levensduur :Y
 
Das natuurlijk afhankelijk van het gebruik van je fiets, en de kwaliteit van je blokken en schijven. Maar ik vind het een keurige km-stand qua levensduur :Y


erg netjes 22000 km ! ik moet ze om de 10.000 km vervangen achter ( ik rij wel veel woon-werk verkeer )
 
10K met de blokken van je achterrem? :?
Dan moet je toch eens opnieuw leren remmen denk ik...

Ik moet wel zeggen dat het wel erg lang geleden was dat ik ooit lessen nam, maar ik heb niet echt tijd gehad om het te verleren ;)

Ik heb voor de grap mijn logs gekeken van al mijn motorfietsen; de DL 650 spant wel de kroon achterrem verbruik... afgelopen 40k om de 10.000 km remblokken vervangen achter.

Alleen mijn oude sixteen 150 (motorscootertje) vrat ook remblokjes, zelfs meer dan de Burgman 400 die echt bijna 2 keer zo zwaar was.
 
Kiekeboe! Ik kreeg bij de bandenwissel in december een opmerking over de transmissierubbers in 't achterwiel van mijn Strom.
Als ik daar met goeggel op zoek dan vind ik echter geen winkel die ze verkoopt... kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om die dingen te vervangen? Is mijn zoekopdracht verkeerd?
 
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een probleem met mijn v-strom dl1000 uit 2002.
Sinds kort werkt mijn dimlicht niet meer. (stadslicht en grootlicht werken beide goed.)
Hebben het doorgemeten bij de "3-punts koplampstekkers" en het dimlicht lijkt te weinig stroom te krijgen. Lampen zelf zijn in orde, dit is getest.

Iemand enige idee of ervaring hier mee?

PS: Als tijdelijke oplossing mijn dimlicht aangesloten via mijn relais, dus heb nu verlichting zodra mijn motor aan gaat. Dit wil ik echter niet als permanente oplossing blijven gebruiken.

Mvg Justin
 
Ik heb er zelf geen verstand van, maar spanningsregelaar al gecheckt? Zelf had ik vorig jaar (zelfde fiets, zelfde bouwjaar) opeens helemaal geen licht meer. Best eng als je op dat moment 130 rijdt op een onverlicht stuk snelweg. :X
Bleek door de spanningsregelaar te komen, nieuwe heeft 't probleem opgelost.
 
Kiekeboe! Ik kreeg bij de bandenwissel in december een opmerking over de transmissierubbers in 't achterwiel van mijn Strom.
Als ik daar met goeggel op zoek dan vind ik echter geen winkel die ze verkoopt... kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om die dingen te vervangen? Is mijn zoekopdracht verkeerd?


suzuki - dl1000 - (E2) 2002 - REAR WHEEL - Parts

Link werkt niet optimaal maar dit is een voorbeeld, je hebt geen speciaal gereedschap nodig.
Achterwiel eruit, tandwielhouder eruit trekken en de rubbers vervangen.
Klusje van niks maar het resultaat is vebluffend als die van jou echt ruim zijn.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Beste Strom rijders, is hier iemand die ervaring heeft met cartridge emulators (om het induiken van de voorvork bij hard remmen aan te pakken)?

Ik had op mijn CB500x een volledige Rally-Raid (level 1) setup zitten, maar daar zou ik nu niet aan beginnen; ik heb inmiddels wel gevonden dat er zoiets bestaat als 'cartridge emulators'.

Ik zie zelf deze twee merken, maar misschien kent iemand hier een ander merk (liefst beschikbaar in de EU?)

Cogent Dynamic DL650 Drop-in Cartridges (DDC)
43 MM Intiminator, fits 2004 and up DL650 V-Strom
 
Wát een geld joh... ik ken dit niet maar het lijkt een plakbandje om de matige veer in de voorvork te ondersteunen?
Kun je er niet beter een stevigere veer in plaatsen? Ik heb Hyperpro in m'n DL1000 zitten, daarmee is de voorkant vele malen stabieler geworden en is het duiken heel veel minder. Kost minder dan je eerste link...
 
Kun je er niet beter een stevigere veer in plaatsen? Ik heb Hyperpro in m'n DL1000 zitten, daarmee is de voorkant vele malen stabieler geworden en is het duiken heel veel minder. Kost minder dan je eerste link...

Hyperpro is inderdaad een prima oplossing daarvoor, wellicht dat ik dat zelf ook nog maar eens doe wanneer bij de volgende beurt de hele boel er toch af moet voor de balhoofdlagers :+
 
:} Ik zat er al op te wachten.

Edit: hoppa, kan je hem krijgen ook ;)
Oké echt schoon is ie niet, maar nu wel een echte foto voor de openinspost :]

fw54vnX.jpg
 
Wat een drukte hier :+

Ik had een vraagje, kan iemand een motorhoes adviseren voor de 1000 met topkoffer?
Mijn motor staat sinds 3 maand altijd buiten en ik merk het nu al in wazige elektrsiche storingen.
Heb al een beetje ingelezen maar ik kan niet specifiek een model vinden.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan