Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Vanmiddag voor het eerst op nieuwe type v-strom 1000 gereden van bj'2014.
Wel een fijne machine om mee te rijden, stuur toch weer heel anders dan FZ1 hahaha..

Zitten er nog kinder ziektes in de V-strom 1000 van die bouwjaar 2014 ?
Of waar je op moet letten?
 
nope, helemaal geen. nog nooit 1 terug gehad met ellende, het enige wat ze hebben is dat er een terugroep actie gaande is. stekkers van het contactslot kunnen vol water gaan staan waardoor de motor niet meer van contact wil. en er is een stekker die tegen de tank aan schuurt die daardoor door kan slijten. en de massa kabel van de accu naar het frame komt op een andere plaats.

maar deze actie is vanuit suzuki zelf. dus kost je niks. even bij een/de dealer opvragen of dat hij wellicht al gedaan is of, of dat hij nog moet.

voor de rest, yamaha weg. en suuz kopen :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist de onderdelen voor een beurtje aan de Strom 650 besteld bij Louis.de. Nu heb ik een K&N luchtfilter besteld met in het achterhoofd dat ik op een dag de motor wil laten mappen bij Hoeggee. Heeft iemand met het rijden met een K&N luchtfilter ZONDER de mapping aan te passen?
 
Bedankt Viper !

Vond alleen persoonlijk de zithoogte wat aan de laag kant.
Ben 1.95 lang, vind niet echt dat er nog heel lekker op zit.
Dan moet waarschijnlijk wel de Buddy seat omhoog halen.
Als die nouw stuk hoger was , dan was ik er denk wel uit!
Zoek eigenlijk een All Road bijv. Tiger 1050 of Dl 1000 of Tenere 1200.
Maar die zijn ook nog wel aan de prijs.
 
Voor de 2014 DL1000 zijn er drie verschillende zadels. (Hoogte)
Weet niet welke er op de DL zat waarmee je testgereden hebt.
 
Laatst bewerkt:
Oh oke', dat wist ik niet.
Waar aan kun je het zien dan?
Heb effe proef gereden op de demo model.
Maar volgens mij had ik bij beide niet echt hoog was.
Vond de achter vering ook wel heel slapes stond !
Maar als er zo iets komt, dan komt er wel hypro eronder :D
 
Oh oke', dat wist ik niet.
Waar aan kun je het zien dan?
Heb effe proef gereden op de demo model.
Maar volgens mij had ik bij beide niet echt hoog was.
Vond de achter vering ook wel heel slapes stond !
Maar als er zo iets komt, dan komt er wel hypro eronder :D

Zachte vering is voor lange ritten dan weer heel comfortabel. Tis geen FZ1 natuurlijk ;).
 
Ik ben 198 centimeters lang en rijd op een 650.
Zadel van een 1000 gekocht deze is een paar cm hoger en het stuur met risers iets omhoog gebracht.
Ook een Givi kuipruit gekocht die lekker hoog is. Gaat prima allemaal, meerdere dagen op de motor rijden zonder krampen en nek of polsen!
 
Kijk aan, is ook beste lengte!
Op deze motor zit al een verhogingsruitje op.
Komt een verhoogd zadel op, en dan lekker toeren met de 650cc :D
Vanmiddag nog stukje weer gereden, moet er wel aanwennen zo All Road model hiihihi...
 
Super motor voor mensen boven de 1.90m. Ikzelf heb normaal zadel maar wel weer stuurverhogers met een breder en vlakker stuur.

Voor mij persoonlijk de perfekte combinatie. :]
 
Grappig, heb ik gisteren gedaan.
Motoport Leeuwarden was wel heel erg rustig viel mij op.
 
Wat mij goed voldoet is steppen lager monteren 3cm en een hoog zadel +2cm (DL650 2015 en ben 1.98m)

Wim.
 
Hallo Wim,

Waar heb jij die voetsteppen gekocht dan?
Heb al op verschilde site's gekeken, maar kom heel weinig van tegen!

Hoog zadel heb ik bij de koop bij gekregen, scheelt alweer iets :P
 
Metalen plaatje op maat zagen en 4 gaatjes boren , niet heel spannend :)
Eventueel kan je daarna de fiets ophogen om je grondspeling gelijk te houden, maar dit maakt het rijgedrag wel wat neurotischer.
suzuki-v-strom-650cc-1000cc-foot-peg-lowering-kit-fits-2014-models-[3]-127-p.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de foto.

Zit wel heel stuk korter op de schakelpook !?


Is er ook iemand met een verhogingset voor de 650 cc , waar die mee rijdt!?
Rijdt die dan heel anders ??
 
Zijn hier mensen die een fork brace op een hun DL hebben geschroefd? Op 't forum van v-strom.nl zijn ze er nogal positief over dus denk eraan ook zo'n stukkie staal te bestellen. :)
 
Haha thanks. Maar ik was vooraf even benieuwd naar ervaringen. Maar ik lees nergens iets negatiefs dus dat stukkie staal moet er maar komen denk ik. ;)
 
vroegâh hadden alle motoren zo een beugel onder de spatboord, waren niet te sturen anders. veren en zo zijn een stuk stijver nu.. wil ook een keertje eentje halen idd maar zijn niet echt goedkoop idd
 
Terug
Bovenaan Onderaan