Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Zou me er ook niet druk om maken. Op mijn werk hebben ze ookt tegen mijn plaat aangelopen waardoor de houder afgebroken was wat ik niet wist. S avonds naar huis en toen ben ik aan de kant gezet, kentekenplaat was weg... Dus toen ook een 1tje
 
Ok! Naja, altijd al een beetje gehad dit met dat 1-tje..Krijg ik nu dezelfde als jij? Kleurstelling?
 
Hoewel de motor net zijn 12000km beurt heeft gehad en er een aankoopkeuring bij komt, nog rekening ergens mee houden met een 2015 model 1000 Strom? Bedoeling is om eerst lekker te rijden en in de winter wat mods toe te gaan passen..

Edit..Koop gaat niet door! Vandaag leverende dealer gebeld en die wist te vertellen dat de motor volledig in de kreukels heeft gezeten! Verbaasd hun nog dat de motor op de weg rijdt..Dit had de verkoper mij niet verteld..Ik hoef hem niet meer...
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu voor eentje bij een motorzaak. Garantie/vertrouwen en goed gevoel is mij ook heel wat waard hoor. Vraagje: Ik heb nog een M8 Ram bolletje voor mijn TomTom, die ik op mijn oude motor had. Zijn de stuurbouten van een 2015 V-Strom ook M8? Dan neem ik deze mee en kan ik terug navigeren als ik de motor ophaal…..Ik zie wel dat het geen inbus bouten zijn, maar als de maat maar klopt, toch?
 
Na 2 weken terug van de weg gedrukt te zijn door een automobilist, heb ik vanavond de motor weer opgehaald bij De Valkenier in Barneveld. Praktisch de gehele rechter kant is vernieuwd en de zijkap links ook. Heb die lui ook gevraagd om de kleppen te stellen gezien de kmstand 48000 net gepasseerd is. Morgen de spiegels die Val laatst aanbod erop zetten en dan zondag een stukje rijden. Zal laten weten of de turbulentie minder wordt met andere spiegels.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu voor eentje bij een motorzaak. Garantie/vertrouwen en goed gevoel is mij ook heel wat waard hoor. Vraagje: Ik heb nog een M8 Ram bolletje voor mijn TomTom, die ik op mijn oude motor had. Zijn de stuurbouten van een 2015 V-Strom ook M8? Dan neem ik deze mee en kan ik terug navigeren als ik de motor ophaal…..Ik zie wel dat het geen inbus bouten zijn, maar als de maat maar klopt, toch?

Interesse ???
Te koop: Suzuki V-strom 1000 ABS Adventure (BJ 2014)

Suzuki Motor kopen? Motorfiets occasions van Suzuki te koop

Reden verkoop is het willen aanschaffen van een Ducati Multistrada 1200S of een BMW GS1200
 
Laatst bewerkt:
Na de eerste kilometers met de nieuwe spiegels kan ik melden dat deze slechts deels het probleem met turbulentie oplossen. Het is tot een snelheid van ongeveer 130km/u beter maar daarboven lijkt het erger te zijn geworden. Wel hebben deze nieuwe spiegels ervoor gezorgd dat het stuur een stuk minder trilt. Éen tip, mocht je ook gaan voor kawasaki spiegels, koop dan originele. Ik heb imitatie maar ben niet tevreden over de kwaliteit.
 
Ik heb met andere spiegels ook inderdaad het idee dat turbulentie minder is geworden. Ik wordt bij wat meer wind niet meer zo heen-en-weer geschud. Maar van meer turbulentie op hogere snelheden heb ik geen last... regelmatig 160+ op de teller staan.

Wil ook nog wel eens iets met 't ruitje gaan spelen om turbulentie te verminderen. Soms zou ik liever gewoon weer in de volle wind zitten dan dat geklapper op m'n hoofd. Ben ook wel benieuwd of 't misschien zou helpen een stukje van de onderkant van 't ruitje te zagen zodat wind er ook een beetje onderdoor kan... de meeste aftermarket-schermen zijn ook van onderen open, volgens mij om turbulentie te verminderen.
 
op mijn DL 650 zit er een klein vario scherm + kawa spiegels. Alleen Varioscherm hielp niet , icm kawa spiegels wel. ( ik ben 185 cm lang ter indicatie )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met andere spiegels ook inderdaad het idee dat turbulentie minder is geworden. Ik wordt bij wat meer wind niet meer zo heen-en-weer geschud. Maar van meer turbulentie op hogere snelheden heb ik geen last... regelmatig 160+ op de teller staan.

Wil ook nog wel eens iets met 't ruitje gaan spelen om turbulentie te verminderen. Soms zou ik liever gewoon weer in de volle wind zitten dan dat geklapper op m'n hoofd. Ben ook wel benieuwd of 't misschien zou helpen een stukje van de onderkant van 't ruitje te zagen zodat wind er ook een beetje onderdoor kan... de meeste aftermarket-schermen zijn ook van onderen open, volgens mij om turbulentie te verminderen.

als je een keertje in de buurt ben, je kan even testen bij mijn dl eventueel, volgens mij zijn die opzetvario ruitjes rond de 80 €
 
Ik heb de ER6 spiegels van een brommershop die hier een keer genoemd is. Superkwaliteit.
Kan niet anders zeggen.
Tevens heb ik nog nooit op een motor gezeten met beter zich naar achteren dan wat ik nu heb.
Heb een Varioruit met kloontje en flip up en dat is voor mij met m'n 1.94 een prima set-up.
 
Ik heb de ER6 spiegels van een brommershop die hier een keer genoemd is. Superkwaliteit.
Kan niet anders zeggen.
Tevens heb ik nog nooit op een motor gezeten met beter zich naar achteren dan wat ik nu heb.
Heb een Varioruit met kloontje en flip up en dat is voor mij met m'n 1.94 een prima set-up.

dat zijn dezelfde spiegels :P
 
Net mijn rear hugger gemonteerd. Oogt beter.
full
 
Ik heb er ook ene. Een 1000 uit 2005. Net getuned door Tovami(K&N er in, snelheidsbeperking er uit en afgesteld met de Yoshi-box) en het kapotte zadel wordt binnenkort opnieuw bekleed door rayZ. Resultaat van de tuning: Geen pk's erbij bij vol gas. Maar bij lage toeren en midden toeren. Geen gebok meer, maar heerlijk soepel van onderuit volle bak koppel! })

nurEklKsdFPGd92PfnUGL87EfpPsYWXgyfLtVYfyzB0%2C6vKPHIjzG_K5zrSOESCQklbRSQCcRuUu2bq8dY_LLOU
 
Hey Peke!!!

Ja, ons pa was er met zijn kleine benen al even op uitgekeken. Toen was er een aannemer achteruit tegenaan gereden toen de suus op de jiffy stond. Flink wat kuipdelen (licht)beschadigd, ruit kaduuk, koppelingshendel en koppelingspomp aan gort. Verzekeringscash was met name door schade aan kuipdelen wel prima. Dus we hebben snel een deal gemaakt. Hij rijd nu op de diversion van mijn vrouw waarop zij nooit reed. :)

Ik moet wel zeggen dat zo'n 1000 voor geen meter rijdt zonder tuning. Bokkig onding was het. Ik kon nog geen 110 rijden in de overdrive want dan begon het kreng te stotteren. Bochten moest je vrij hoogtoerig rijden, dus zenuwachtig. :r

Na de tuning is het een droomblok. Serieus waar. :} :} :}
Voor de rest is het een scherp sturende fiets.
 
Even meer kracht onderin lijkt me ook wel fijn... wat kost zoiets? Merk je er in het verbruik nog iets van (de DL1000 is nou niet echt een zuinige fiets van zichzelf).

Iets meer toeren moeten draaien vind ik persoonlijk niet zo'n punt, enkel wel jammer dat bij 10K de begrenzer al ingrijpt terwijl 't aanvoelt alsof 'ie dan nog wel even door kan. Niet dat ik vaak in de begrenzer zit (nagenoeg nooit) maar 't voelt net even fijner als je jezelf bij een plotselinge 'gas bij' actie niet druk hoeft te maken om dat ding.
 
Inclusief K&N filter was ik € 185,- kwijt. Zonder kost het € 125,-, maar omdat hij ook je snelheidsbegrenzer eruit moet halen, zul je iets meer kwijt zijn. (Voor de installatie van de K&N moet er al een hoop werk gebeuren om bij het lufi te komen, dus dan is de kleppies uit de injectie halen zo gebeurd)

De suus kan direct worden ingeplugd in de Yoshimuro-box en heeft daarom geen apart kastje nodig die de onsteking 'fopt',zoals een powercommander, dus dat scheelt behoorlijk in de kosten. Ik ben dus bij Ruud Frederiks (Tovami) geweest in Goes, maar elke goede tuner zou dit moeten kunnen

Volgens mij wordt hij niet per saldo zuiniger, want de Strom staat veel te arm afgesteld (daarom bokt hij). Er wordt dus meer brandstof ingespoten. Hij pruttelt ook lekker na bij gas-los.

MAAAAAARRRRRRRRR..... Omdat het mogelijk is om lager in toeren te rijden, is het verbruik toch gedaald van 1:16,5 naar 1:17,5.
 
Phoe dan ben ik toch wel blij met mn 1:20 en rustig rijden zelfs 1:22

Opzich is zo nu en dan 1:17 niet erg om te rijden maar met mijn 35.000 km per jaar scheelt dat toch een slok
 
Phoe dan ben ik toch wel blij met mn 1:20 en rustig rijden zelfs 1:22

Opzich is zo nu en dan 1:17 niet erg om te rijden maar met mijn 35.000 km per jaar scheelt dat toch een slok

Tja...... maar de mijne doet: "VROAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP tatataVROAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP tata ta tata!!!" :P :] :] :] :]
 
Ik heb er dan wel een PC V USB op maar is nog nooit op bank geweest.
Toch maar eens een afspraak maken.

Begrijp ik goed uit je verhaal dat de secundaire vlinderkleppen eruit zijn gehaald?
Das mooi want ik heb ze er ook al uitgehaald, scheelt weer. *O*
 
Ik heb er dan wel een PC V USB op maar is nog nooit op bank geweest.
Toch maar eens een afspraak maken.

Begrijp ik goed uit je verhaal dat de secundaire vlinderkleppen eruit zijn gehaald?
Das mooi want ik heb ze er ook al uitgehaald, scheelt weer. *O*

Klopt. Vlinderklepjes zijn er uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan