Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb een luchtfilter van DNA voor m'n GS , lijkt iets zuiniger te zijnZijn er hier motorrijders die een betere ervaring hebben met een reinigbaar K&N luchtfilter? Of zeggen jullie, weinig of geen verschil, zonde van de euros?
Ze zijn nl. best prijzig icm. een setje reiniger en olie. Hoor het graag.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor, vandaar de vraagIk heb ze "voor de gein" gekocht op mijn vorige motoren. Ik merkte geen verschil, behalve in mijn portemonnee.
Je moet niet alles gelovenIk heb me nadien laten vertellen dat de papieren (OEM) filters gewoon het beste zijn voor je motor.
op een dikke 1200 boxer merk je een paar pk niet zo ,, lijkt wel wat mooier te lopenMaar merkte je ook een prestatie verbetering, zoals verschil in optrekken en doordrekken? (Meer lucht)
Nee, en daarom testen.Je moet niet alles geloven
heb anders ook testen gezien maar dat waren blokken zonder turbo , die hadden wel meer vermogen , vooral bij de hogere toerentallen. bij een turboblok heb je altijd te maken met een maximale druk als je meer lucht aanvoert zal ie alleen maar de overdruk eerder laten ontsnappen.Nee, en daarom testen.
Jaren geleden, inmiddels wel 20 jaar, is er eens een praktijktest gedaan met luchtfilters; papier/schuim/katoen, dit was een test incl dyno.
De uitkomst was dat een origineel luchtfilter in combinatie met een geboorde onderbak ( luchtfilterbak-) het meeste vermogen creëerde.
Test motor was een 2.0-16v turbo cosworth.
(Test stond in het fast-ford magazine)
De zogenaamde open luchtfilters geven niet meer vermogen, wel meer geluid.
Geclaimde toenames van meerdere pk’s? Ik zou ze maar met een flinke korrel zout nemen, het enige vermogen dat gegarandeerd toeneemt is het kapitaal van de fabrikant.
De zogenaamde open luchtfilters geven niet meer vermogen, wel meer geluid.
Het filter zelf doet niet zo heel veel voor de prestaties, meestal is de airbox de beperkende factor. Had op mijn voorgaande Tracer 700 een DNA-filter met een DNA-airboxdeksel. Icm een afstelbeurt op de Dyno gaf dat een enorm verschil in het midden en topgebied. Plus hij maakte veel meer geluid voor de berijder, waar niemand verder last van had (Std uitlaat zat er nog onder).Maar merkte je ook een prestatie verbetering, zoals verschil in optrekken en doordrekken? (Meer lucht)