Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn kentekenplaathouder is eigen makelij, maar met het rek erop zit het kenteken veel te diep. Daarom bout ik het in dat geval achteraan het rek.
 
bijgaand mijn plaathouder inclusief kentekenplaatverlichting.
DSCN6503.JPG


Mijn file server ging net uit toen ik een foto van mijn rek aan het zoeken was. Die houd je tegoed.
Veel plezier in Luxemburg, met een handgeschreven kentekenplaat ;)
 
Dank je. Zie de foto in de OP voor een beeld van de zijkant.
Morgen mijn hobby-Bob bagagerek
 
Leuk om zo eens door je oude foto's heen te bladeren. Ik krijg gelijk weer zin in vakantie. ;)
Bijgaand de foto's van mijn kofferrek zoals beloofd.
Het bestaat uit een officiele achterdrager voor de SV (ik denk Hepco en Becker en Krauser, identieke rekjes), inclusief de draagstangen daarvoor die je tussen voetrust en eind van het achterframe vast dient te schroeven. De C-wing zijdragers en de zijkoffers die daarop passen heb ik weggedaan. Het zat er heel mooi op, maar ik vond het veel te lomp voor een slanke SV. Het oog wilt ook wat, en ik geen BMW ;)
Foto van dat spul kan ik plaatsen, maar je gaat voor eigenbouw.
Als je geen achterdrager nodig hebt hoef je dat originele rekje niet te zoeken en kopen, maar kun je alles met universeel materiaal doen. Dat heb ik ook gebruikt voor de zijdragers.
Mijn zijdragers komen van het Krauser K1 rek, en ik heb ze met eigen middelen (stalen buis, draadeinden etc) aan het achterframe en de achterdrager bevestigd. On de boel een beetje te schoren heb ik een stalen strip tussen de twee zijdragers bevestigd waar ook de kentekenplaat aan vast zit.
Dat alles met een extra achterlicht en knippers, aangezien de originele veeeel te diep tussen de bepakking verdwijnen.
De knippers zijn 'verdraaibaar' zodat ze iets naar achteren gedraaid kunnen worden igv gemonteerde tassen of koffers, en minder kwestsbaar zijn voor rijden met een leeg rek. Ik kan het zowel met tassen en met zijkoffers (Krauser K1) gebruiken. Werkt beide goed, en met deze koffers is het veel minder lomp er breed dan met de moderne 'bolle' koffers.
Bijgaand wat plaatjes van het kale rek en in bepakte en (letterlijk) bezakte toestand.
Dit zit muurvast, ook inclusief de bagage en kentekenplaat.
Een dergelijk rek heb ik zelf ook passend gemaakt inclusief de originele achterdraagplaat op mijn KTM.
Ook daar maar even een kaal rek en een 390 Duke in bepakte en gezakte toestand bijgevoegd. het rek is volgens hetzelfde concept, een stevige vlakke staalplaat tussen de zijdragers waar kenteken op gemonteerd kan worden. Ook daar kunnen zowel tassen als koffers aan.
Stevig, en je gaat het nooit verliezen. Ik rijd met passagier, dus zit voor kampren vast aan de achterdrager.
Als je geen passagier hebt en de roltas achterop de buddy kunt gooien is het eigenlijk nog veel eenvoudiger.

IMG_1847.JPG
IMG_1852.JPG
IMG_2052.JPG
IMG_2109.JPG
IMG_2149.JPG
IMG_5056.JPG
IMG_5504.JPG


ps. Ik heb ooit twee rekken met koffers gekocht en dit ermee gemaakt (op twee motoren). Hierdoor heb nog één set van 2 Krauser K1 koffers over. Ze zijn wel gebruikt, maar in goede, gebruikte staat, zonder schade en prima bruikbaar. De slotjes werken ook allemaal nog en de sleutels zijn erbij.
De 'handelaren' op MP durven tot 75 euro te vragen voor één koffer die op slot zit en waarvan de sleutels ontbreken (!!).
Mijn 'reserve-setje' mag feitelijk wel weg voor 50 euro voor twéé werkende koffers inclusief sleutels.
Ze passen dus op de K1 dragers van de foto's. Ik kan waarschijnlijk ook nog wel foto's vinden van hoe die koffers eruit zien op het op de SV gemonteerde rek. Op bijgevoegde foto's alleen te zien met tassen.

ps2: voor de SV, die toch wat langer is dan de KTM heb ik geen extra achterlicht hoeven plaatsen. Alleen knippers en plaatverlichting.

ps3: ik heb ook nog een moderne set Krauser C-bow dragers liggen met hele mooie bijhorende tassen. Amper gebruikt door de vorige eigenaar. Letterlijk zo goed als nieuw.
Die dragers horen niet bij een SV (maken ze niet voor SV, die is te oud), maar ze zijn gegarandeerd aan de SV te bevestigen.
Je hebt dan twee zijtassen die muurvast aan de motor zitten en snel zijn te plaatsen en verwijderen. Prima voor als je geen achterdrager nodig hebt en een roltas of buddytas eventueel achterop kunt gooien. Een heel mooi compact setje, ooit gekocht voor gebruik op de KTM, maar dat is het uiteindelijk niet geworden. Ik kreeg het daar niet op. Die motor is echt te kort. :t
Ik kan het laten liggen voor wat ooit nog komt, maar het is eventueel ter overname.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er lekker stevig uit Roger! :t
Ik heb voor mijn "nieuwe" motor een Givi topkoffer met bevestigingsbeugel gescoord voor weinig ,25 euro!
Ik weet niet of er zoiets te vinden is voor de SV, misschien Marktplaats afstruinen @DUCKI3S ?
Verder een stel Oxford zijtassen + roltas via een forumlid, ook voor weinig.
Hoop voor je dat je de kentekenplaat weer goed krijgt! :Y
 
Dat ziet er lekker stevig uit Roger! :t
Ik heb voor mijn nieuwe motor een Givi topkoffer met bevestigingsbeugel gescoord voor weinig ,25 euro!
Ik weet niet of er zoiets te vinden is voor de SV, misschien Marktplaats afstruinen @DUCKI3S ?
Verder een stel Oxford zijtassen + roltas via een forumlid, ook voor weinig.
Hoop voor je dat je de kentekenplaat weer goed krijgt! :Y
Kentekenplaat komt zeker goed, maak er gwn iets stevigers op.
Topkoffers heb ik niet zoveel mee, kwil geen rekjes op mn fiets _O-
 
Dat ziet er lekker stevig uit Roger! :t
Ik heb voor mijn nieuwe motor een Givi topkoffer met bevestigingsbeugel gescoord voor weinig ,25 euro!
Ik weet niet of er zoiets te vinden is voor de SV, misschien Marktplaats afstruinen @DUCKI3S ?
Verder een stel Oxford zijtassen + roltas via een forumlid, ook voor weinig.
Hoop voor je dat je de kentekenplaat weer goed krijgt! :Y
Wel jammer van dat 1-tje dat er nu op zal komen..
 
Topkoffer heb ik wel, maar zet ik er alleen op als het echt even om groot en niet al te zwaar transport gaat.
Kind inclusief bagage ophalen van een vakantielogeeradres of zo. Wat een 'normaal mens' met de auto zou doen dus ;)
 
Kentekenplaat komt zeker goed, maak er gwn iets stevigers op.
Topkoffers heb ik niet zoveel mee, kwil geen rekjes op mn fiets _O-
Ik heb nog mooie zijtassen en c-bow drager liggen. Heb je dat nog gezien in ps3 van mijn post met de foto's?
 
Heb je je vakantie nu moeten afbreken door de verloren kentekenplaat ? ;(
 
hoe wat waar?.
Voor nu red ik t prima met de tassen die ik heb trouwens
ik citeer:
"ps3: ik heb ook nog een moderne set Krauser C-bow dragers liggen met hele mooie bijhorende tassen. Amper gebruikt door de vorige eigenaar. Letterlijk zo goed als nieuw.
Die dragers horen niet bij een SV (maken ze niet voor SV, die is te oud), maar ze zijn gegarandeerd aan de SV te bevestigen.
Je hebt dan twee zijtassen die muurvast aan de motor zitten en snel zijn te plaatsen en verwijderen. Prima voor als je geen achterdrager nodig hebt en een roltas of buddytas eventueel achterop kunt gooien. Een heel mooi compact setje, ooit gekocht voor gebruik op de KTM, maar dat is het uiteindelijk niet geworden. Ik kreeg het daar niet op. Die motor is echt te kort. :t
Ik kan het laten liggen voor wat ooit nog komt, maar het is eventueel ter overname. "


Het gaat om deze tassen en C-bow dragers.
gepaecksysteme.jpg
 
ik citeer:
"ps3: ik heb ook nog een moderne set Krauser C-bow dragers liggen met hele mooie bijhorende tassen. Amper gebruikt door de vorige eigenaar. Letterlijk zo goed als nieuw.
Die dragers horen niet bij een SV (maken ze niet voor SV, die is te oud), maar ze zijn gegarandeerd aan de SV te bevestigen.
Je hebt dan twee zijtassen die muurvast aan de motor zitten en snel zijn te plaatsen en verwijderen. Prima voor als je geen achterdrager nodig hebt en een roltas of buddytas eventueel achterop kunt gooien. Een heel mooi compact setje, ooit gekocht voor gebruik op de KTM, maar dat is het uiteindelijk niet geworden. Ik kreeg het daar niet op. Die motor is echt te kort. :t
Ik kan het laten liggen voor wat ooit nog komt, maar het is eventueel ter overname. "
das inderdaad wel geinig spul
 
helaas wel8)7
Wilde niet doorrijden, rijden in en terug rijden van luxiland zonder kentekenplaat
Balen. Het risico met rijden met een 'noodkenteken' is best groot.
Ondanks dat je duidelijk je goodwill hebt getoond hebben agenten daar zeker niet altijd begrip voor.
 
Zoals ik het nu hier lees:
krijg je er toch een 2tje op. Maar goed, beter dat dan niks natuurlijk. Ik weet trouwens niet waarom er bij mij al een 1 op stond, denk dat de vorige eigenaar van de SV hem ook al een keer verloren had.
 
das inderdaad wel geinig spul
Mooie tassen en stevig spul, maar wat ik vooral mooi hieraan vind is dat je geen storend rek hebt hangen als je zonder de tassen rijdt. Alleen de C-bow dragertjes, die amper opvallen en in elk geval een heeeel stuk minder aanwezig zijn dan een compleet kofferrek.
Maar helees past het niet op de KTM. Het zou wel passen, maar dan alleen met de originele kentekenplaathouder die ongeveer een halve meter achter de motor uitsteekt. Met mijn korte plaat en knippers op de KTM past het niet. De knippers zitten en de weg, en daarnaast zijn knippers, achterlicht en kenteken totaal niet zichtbaar als de tassen eraan hangen. En als ik alsnog een heel achterframe moet gaan bedenken voor plaat en verlichting schiet ik mijn doel alsnog voorbij, dus het gaat gewoon bij het rek op de eerder geposte foto's blijven voor de KTM. Die motor is eigenlijk te kort voor gebruik met passagier en een volledige kampeeruitrusting, maar met een beetje knutselen gaat het net. Het is ook het maximale wat die de motor kan hebben hoor. De voorkant wordt al redelijk licht met twee man (65 en 58 kg schoon aan de haak) en bagage die vrij ver achterop zit.
 
heb je de curvy of de pointy?

Ik heb voor de curvy een undertail gekocht, en een plaatdie daar speciaal oppast.
Ik kan wel foto's sturen als je wil?

undertail
kentekenplaathouder


Deze 2 producten.
Je kunt de knippers er dan ook op zetten, en dan heb je meteen ook een goede hoek voor het kenteken

Beste Purt potje, hou heb jij dit onderdeel besteld, wanneer ik mn gegevens invul moet ik BTW nummer invullen, omdat ik in buiten duitsland laat leveren, hoe heb jij dit opgelost?


gr. Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan