Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van mij heeft al drie kapotte spanningsregelaar overleeft en een kapotte dynamo, dus valt mij nog reuze mee XD

Zelf 1 kapotte SR gehad die meerdere lampen en een accu heeft vernietigd... Daarna vervangen door een Shindengen FH012AA Mosfet SR en een Yuasa YTZ14S MF accu. Over het algemeen een prima combi... _O-

Heb trouwens de Dampstart binnen maar heb nog geen tijd gehad. Waarschijnlijk ga ik zaterdag de boel loshalen en proberen te fixen ;).
 
Laatst bewerkt:
Yuasa maakt prima accu's. Voor in en om het huis heb ik hier een meer dan 10 jaar ouwe Yuasa gel accu liggen. Die levert nog genoeg power om flink te knetteren bij 'n kortsluiting O-)
De CSB's en no-name accu's geven het na 5 jaar dienst wel zo'n beetje op.
 
zolang als ik mijn sv heb nog geen problemen gehad met spanningsregelaars e.d misschien moet dat nog komen (afkloppen).
En zolang is 2 jaar en ze heeft er 50k op zitten
 
Zelf 1 kapotte SR gehad die meerdere lampen en een accu heeft vernietigd... Daarna vervangen door een Shindengen FH012AA Mosfet SR en een Yuasa YTZ14S MF accu. Over het algemeen een prima combi... _O-

Heb trouwens de Dampstart binnen maar heb nog geen tijd gehad. Waarschijnlijk ga ik zaterdag de boel loshalen en proberen te fixen ;).

Ik heb wel dat mijn led achterlicht en koplampen iets knipperen, zou dat ook met de spanningsregelaar te maken hebben.
 
Ik heb wel dat mijn led achterlicht en koplampen iets knipperen, zou dat ook met de spanningsregelaar te maken hebben.

Heel kort door de bocht; dat is inderdaad je spanningsregelaar. Daarom zetten wij er een nieuwe op. :Y

Ga het anders meten met een multimeter op je accu. Mijn Sv doet momenteel 13,8 op 800 rpm. Meet je 12,5v op 1100-1500 rpm? Loopt je motor op de accu.
 
Heel kort door de bocht; dat is inderdaad je spanningsregelaar. Daarom zetten wij er een nieuwe op. :Y

Ga het anders meten met een multimeter op je accu. Mijn Sv doet momenteel 13,8 op 800 rpm. Meet je 12,5v op 1100-1500 rpm? Loopt je motor op de accu.
daarom moet je ook niet meten bij dat toerental, maar bij 5000 :P
 
Is redelijk hoog (lees: te hoog). Hoort zo'n 13,6 V of daar in de buurt te zijn. Wel even testen zoals je ook rijdt, dus lampen aan. Dan nog moet ie voldoende leveren, maar onbelast moet ie 'm nog steeds aftoppen op max 14 V.
Ik weet niet of het met een andere accu te maken kan hebben. Gel- of andere moderne accu's moet je ook iets anders laden dan een normale lood-zuur accu die origineel in de SV hoort.
 
Heel kort door de bocht; dat is inderdaad je spanningsregelaar. Daarom zetten wij er een nieuwe op. :Y

Ga het anders meten met een multimeter op je accu. Mijn Sv doet momenteel 13,8 op 800 rpm. Meet je 12,5v op 1100-1500 rpm? Loopt je motor op de accu.

ja was al aan het zoeken en meten alles leek goed maar lampen bleven iets knipperen, al een ander achterlicht geprobeerd die ik kon lenen enz.

Maar wat een verschil in spanningsregelaars, china €35,- NL €125,- zou er echt zoveel kwaliteit verschil in zitten of verdienen ze in PRC minder en vragen wij in NL zo asso veel.

in iedergeval een Mosfet regelaar bested voor een Gen2 SV uit PRC ben benieuwd ziet er gewoon goed uit.
 
Carmo Electronics heeft goede, maar inderdaad redelijk aan de prijs.
Iets anders via MP halen en zelf gaan solderen zoals Remco heeft gedaan kan natuurlijk ook.

Sluit vooral uit dat het aan je accu ligt uit voor je een andere SR gaat kopen, zeker als e voor de dure optie gaat.
Je zult de eerste en de laatste niet zijn die een nieuwe accu koopt omdat de SR/dynamo kaduuk is en vice versa.

Een manier om te testen als je geen andere motoraccu meer hebt staan of kunt lenen: De accu van het koekblik met startkabels aansluiten ipv de motoraccu. Als het dan nog niet goed is (en je weet dat de autoaccu goed is natuurlijk) ligt het ws. aan de SR.

Een te lage klemspanning die verder daalt naarmate je MEER toeren gaat draaien duidt op een kapotte SR, kapotte dynamo of een brakke (stekker)verbinding. Dit laatste had ik vorig jaar met mijn Kawasaki. 't Was bleek maar iets heel simpels, maar lang naar gezocht en zelfs een paar keer moeten lopen met mijn loodzware klassieker. -O-

Meet voor het testen van de dynamo met de multimeter op de AC stand de onbelaste spanning die de drie fasen van de dynamo leveren bij draaiende motor. Die moeten alle drie gelijk zijn en minstens 110V (wisselspanning dus). De gelijkstroomweerstand van de drie fasen (zonder draaiende motor meten, anders blaas je je multimeter op ;) ) moet ook gelijk zijn. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij staat dit zelfs in de service manual.
 
Carmo Electronics heeft goede, maar inderdaad redelijk aan de prijs.
Iets anders via MP halen en zelf gaan solderen zoals Remco heeft gedaan kan natuurlijk ook.

Sluit vooral uit dat het aan je accu ligt uit voor je een andere SR gaat kopen, zeker als e voor de dure optie gaat.
Je zult de eerste en de laatste niet zijn die een nieuwe accu koopt omdat de SR/dynamo kaduuk is en vice versa.

Een manier om te testen als je geen andere motoraccu meer hebt staan of kunt lenen: De accu van het koekblik met startkabels aansluiten ipv de motoraccu. Als het dan nog niet goed is (en je weet dat de autoaccu goed is natuurlijk) ligt het ws. aan de SR.

Een te lage klemspanning die verder daalt naarmate je MEER toeren gaat draaien duidt op een kapotte SR, kapotte dynamo of een brakke (stekker)verbinding. Dit laatste had ik vorig jaar met mijn Kawasaki. 't Was bleek maar iets heel simpels, maar lang naar gezocht en zelfs een paar keer moeten lopen met mijn loodzware klassieker. -O-

Meet voor het testen van de dynamo met de multimeter op de AC stand de onbelaste spanning die de drie fasen van de dynamo leveren bij draaiende motor. Die moeten alle drie gelijk zijn en minstens 110V (wisselspanning dus). De gelijkstroomweerstand van de drie fasen (zonder draaiende motor meten, anders blaas je je multimeter op ;) ) moet ook gelijk zijn. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij staat dit zelfs in de service manual.

Niet voor de SV, iig niet de 1G!!

Daar is het minimaal 70v bij 5000 toeren. Ik zit rond de 80v bij 5000 toeren
 
Niet voor de SV, iig niet de 1G!!

Daar is het minimaal 70v bij 5000 toeren. Ik zit rond de 80v bij 5000 toeren
Dank voor de correctie.
Ik heb 'm zelf ook wel eens gemeten, en dacht me te herinneren dat het hoger was.
Dat is al wel weer een tijdje geleden, dus ik zal het vergeten zijn.
 
voor de mensen die er benieuwd naar zijn, de aanhanger krijg zijn vorm.
Zondag word de as gedraaid waarmee de aanhanger aan de motor wordt bevestigd, en hopelijk vanavond de constructrie voor de bak op het frame gelast.

Hier is het metalen frame te zien welke ik al gelast heb.
IMG-20190313-WA0051.jpg


Hier staat hij even op de aanhanger zelf.
Ik heb het wiel er niet inzitten, anders flikker hij om XD
aanhanger.jpg
 
Carmo Electronics heeft goede, maar inderdaad redelijk aan de prijs.
Iets anders via MP halen en zelf gaan solderen zoals Remco heeft gedaan kan natuurlijk ook.

Sluit vooral uit dat het aan je accu ligt uit voor je een andere SR gaat kopen, zeker als e voor de dure optie gaat.
Je zult de eerste en de laatste niet zijn die een nieuwe accu koopt omdat de SR/dynamo kaduuk is en vice versa.

Een manier om te testen als je geen andere motoraccu meer hebt staan of kunt lenen: De accu van het koekblik met startkabels aansluiten ipv de motoraccu. Als het dan nog niet goed is (en je weet dat de autoaccu goed is natuurlijk) ligt het ws. aan de SR.

Een te lage klemspanning die verder daalt naarmate je MEER toeren gaat draaien duidt op een kapotte SR, kapotte dynamo of een brakke (stekker)verbinding. Dit laatste had ik vorig jaar met mijn Kawasaki. 't Was bleek maar iets heel simpels, maar lang naar gezocht en zelfs een paar keer moeten lopen met mijn loodzware klassieker. -O-

Meet voor het testen van de dynamo met de multimeter op de AC stand de onbelaste spanning die de drie fasen van de dynamo leveren bij draaiende motor. Die moeten alle drie gelijk zijn en minstens 110V (wisselspanning dus). De gelijkstroomweerstand van de drie fasen (zonder draaiende motor meten, anders blaas je je multimeter op ;) ) moet ook gelijk zijn. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij staat dit zelfs in de service manual.

staat idd in het manual, met mijn DRZ ook al eens gehad, starte koud prima maar zodra die warm werd was het over, koud weer starten niets aan de hand.

Alles koud gemeten niets te vinden toen eens warm gemeten bleek de pic-up van de stator kapot maar alleen als die warm werd (weerstand lager bla bla) soms is het echt een zoekplaatje.

zal bij de SV ook alles eens na meten, aangezien mijn huidige ww motor er uit gaat zal ik meer met de SV gaan rijden dus moet wel betrouwbaar blijven.
 
@Prut_Potje SR moet ook stroom leveren op stationair. 13v Moet hij toch wel aantikken. Anders dondert de Sv gewoon uit voor een stoplicht. :+ #ervaring

@roger_SV De meeste SR leveren 14,5 tot 14,8 volt op 5000 rpm.

Voltage gezonde dynamo (wisselspanning idd).
Stationair: ~20v
4500 rpm: ~70v

China spanningsregelaar is wat minder nauw met kwaliteit. Mijn China regelaar hield het 10.000km uit. De OEM (zover ik weet) 70.000km. De duurdere aftermarket SR heeft een veel beter koelvermogen dan de China dingen. Zeker een met shindengen mosfet kitje, kost een beetje, maar heb je nooit meer issues.
 
Die krengen rijden over het algemeen altijd!! :Y:Y
Zekers :t
14,5 volt haalt die van mij volgens mij niet, maar met de Hyosung SR (een China ding dus) gaat het al heel lang goed. Geeft wel iets meer dan de OEM Suzuki regelaar.
 
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze SV650A uit 2016. Ik ben van plan om nog een een ram mount voor mijn telefoon en stroom aansluiting te maken. Heeft iemand ervaring met zelf een USB aansluiting te monteren op de accu? Wat zijn goede kits?
 

Bijlagen

  • IMG-20190316-WA0003.jpg
    IMG-20190316-WA0003.jpg
    320 KB · Weergaven: 10
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze SV650A uit 2016. Ik ben van plan om nog een een ram mount voor mijn telefoon en stroom aansluiting te maken. Heeft iemand ervaring met zelf een USB aansluiting te monteren op de accu? Wat zijn goede kits?
Ik heb een usb aansluiting van waypoint met een magnetisch dopje, zorgt ervoor dat er geen stroom loopt en hij dus direct op de accu kan. Getest met multimeter en er loopt 0 komma niks. Mooi ding en veel plezier ermee
 
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze SV650A uit 2016. Ik ben van plan om nog een een ram mount voor mijn telefoon en stroom aansluiting te maken. Heeft iemand ervaring met zelf een USB aansluiting te monteren op de accu? Wat zijn goede kits?
Da's een heel mooie SV. Veel plezier ermee!
Ga je er nog iets aan veranderen anders dan een USB aansluiting?
(ander uitlaatje, achterspatbord vervangen door korte kentekenplaathouder etc?)
 
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze SV650A uit 2016. Ik ben van plan om nog een een ram mount voor mijn telefoon en stroom aansluiting te maken. Heeft iemand ervaring met zelf een USB aansluiting te monteren op de accu? Wat zijn goede kits?
Nice bike, het belangrijkste voor de usb aansluiting is neem niet de eerste de beste goedkope troep, plaats het op een zo droog mogelijke plaats en zorg voor een goede zekering als deze er al niet tussen zit.
En uiteraard nog een warm welkom hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan