Het grote Suzuki SRAD topic, part 6 a way of life

Status
Niet open voor verdere reacties.
En we 'spammen' vrolijk door....

SRAD staat voor: Suzuki Ram Air Direct.

Dit is een luchtinlaatsysteem van Suzuki motorfietsen met drukruimte (airbox) onder de tank. SRAD werkt als Kawasaki’s Ram Air System. Door gaten in de kuip wordt lucht met kracht in de airbox gebracht. Door de overdruk die hierdoor ontstaat komt ook meer lucht (dus zuurstof) in de cilinders waardoor het motorvermogen toeneemt.

SRAD is de opvolger van DAIS op de Suzuki GSX-R 750 vanaf 1996. Suzuki was de eerste die met metingen van de vermogenstoename kwam. Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.

(wiki)
 
Gevonden !! :D

this_thread_is_worthless_without_pics.gif
 
En we 'spammen' vrolijk door....

SRAD staat voor: Suzuki Ram Air Direct.

Dit is een luchtinlaatsysteem van Suzuki motorfietsen met drukruimte (airbox) onder de tank. SRAD werkt als Kawasaki’s Ram Air System. Door gaten in de kuip wordt lucht met kracht in de airbox gebracht. Door de overdruk die hierdoor ontstaat komt ook meer lucht (dus zuurstof) in de cilinders waardoor het motorvermogen toeneemt.

SRAD is de opvolger van DAIS op de Suzuki GSX-R 750 vanaf 1996. Suzuki was de eerste die met metingen van de vermogenstoename kwam. Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.

(wiki)

dus.. als ik het goed begrijp..

mijn srad heeft 126 pk op het achterwiel.. dit is gemeten in de 6 versnelling... dus bij lekkere hoge snelheden(theoretisch) Echter.. heb je op de vermogensbank geen RAM air effect(SRAD systeem). Dus mag ik hier nog 3,5% bij tellen ;) is dus 130,41 pk op het achterwiel :}
 
haha nee doe mij toch maar lieve wit :) Dit is xpd zijn van spidi.. niks van gehoord over kraken en piepen.
 
Laatst bewerkt:
zo ik ook even spammen dan :+
ik begin bij het slechte nieuws :)
punt 1 is mijn oma 2 uur na mijn verjaardag jammergenoeg overleden :(

nu iets beter nieuws.
k heb me kappen toenstraks weggebracht en worden weer superstrak gespoten!!
 
zo ik ook even spammen dan :+
ik begin bij het slechte nieuws :)
punt 1 is mijn oma 2 uur na mijn verjaardag jammergenoeg overleden :(

nu iets beter nieuws.
k heb me kappen toenstraks weggebracht en worden weer superstrak gespoten!!
Balen man, gecondoleerd en sterkte ermee -O- -O-
 
danku :)
achja weet je voor haar is het beter, het is ook niets om als kasplantje te leven of om niet meer naar buiten te kunnen.
maandag zal nog wel even zwaar worden, maar dat overleven we ook wel weer.
 
zo ik ook even spammen dan :+
ik begin bij het slechte nieuws :)
punt 1 is mijn oma 2 uur na mijn verjaardag jammergenoeg overleden :(

nu iets beter nieuws.
k heb me kappen toenstraks weggebracht en worden weer superstrak gespoten!!


-O-

Gecondoleerd man... :/
 
danku :)
achja weet je voor haar is het beter, het is ook niets om als kasplantje te leven of om niet meer naar buiten te kunnen.
maandag zal nog wel even zwaar worden, maar dat overleven we ook wel weer.
ga ik wel regelen datdat mij niet gebeurd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan