Helaas ben ik genoodzaakt een melding te maken van mijn val afgelopen zaterdag tijdens het BOC weekend in de Ardennen.
Op één van de vele slingerweggetjes door de Belgische Ardennen richting Luxemburg voel ik in een bocht mijn achterwiel wegschieten. In een poging de motor overeind te zetten en vol in de remmen te gaan kon ik de bocht niet meer halen en schoot achter de betonnen vangrail. Waarschijnlijk mede het gevolg door een kijkfout na het wegspringen van het achterwiel. Helaas stond daar ook een rots waar eerst de BB tegenaan klapte en vervolgens ben ik dat stuk steen ook maar eens van dichtbij gaan bekijken.
Gevolg: de motor aan de rechter- en voorzijde naar de klote, en ik zelf 1 gebroken rib, 1 gescheurde rib en de rest aan de rechterzijde gekneusd. Schouder een beetje ontzet en een giga koppijn.
De rest van de groep was binnen enkele seconden ter plaatse en hebben de BB mee naar een veiliger plek geduwd. Vervolgens repatriering geregeld en dan maar afwachten. Verschillende hebben aangeboden om te wachten, maar eigenlijk kon niemand verder iets doen en heb ik geadviseerd om door te rijden. Door een valletje van mij hoeft nog niet de hele groep een slecht weekend te hebben.
De sleepdienst moest uit Maastricht komen en ik had dus voldoende tijd om op een bruggetje, nadat ik de thermo onderkleding had uitgetrokken, heerlijk van de zon en de omgeving te genieten. Ja, de Ardennen zijn ook mooi als je op een bruggetje zit. Inmiddels was er een lokale boer naar mijn motor komen kijken en mompelde wat in onverstaanbaar Frans. Uiteraard antwoorde ik hem oui, oui en merde of zoiets. Een goed half uur later kwam de boer terug met een anderhalve literfles koude Spa en een stuk eigen gebakken taart. Aardige mensen die Walen.(die wel) Waarschijnlijk is achteraf mijn Frans dus toch nog wel begrijpelijk. Dit survivalpakket was erg welkom, want het zou drie uur duren voordat de sleepdienst uit Maastricht ter plaatse was. Na wat overpeinzingen op het bruggetje besloot ik om de reisverzekering te bellen. Zij hadden ij in eerste instantie aangeboden om mij en de motor op te halen, de motor in Maastricht neer te zetten en mij in Valkenswaard. De motor zou dan de week erop naar een door mij aan te geven adres worden gebracht. Ik had nu geregeld dat de sleepdienst een huurauto mee zou nemen en alleen mijn motor mee terug. Nu had ik dus, met huurauto, de vrijheid om te doen en laten wat ik wilde.
Dit gaf mij meteen de mogelijkheid om 's avonds in het hotel te bbq-en en op zondag op het gemakkie weer naar Nederland te rijden.
Enfin: De motor staat nu bij Stan en gaan we volgende week eens inventariseren wat de plan van aanpak moet zijn. Ik heb gisteravond al een rechter kuipdeel in kleur weten te bemachtigen dus het begin is gemaakt
Ik zal hier later een lijstje posten van de benodigde onderdelen, misschien heeft één van jullie nog wat liggen.
Wat ik in ieder geval nodig heb is een topkuip, koplamp, oliekoeler en subframe topkuip allemaal van een '99-er injectie met analoge klokken. Ik ben bang dat het lijstje veel langer gaat worden.
Nog even een sfeerfoto van de lokatie met rechts een redelijke harde bergwand..
En een zielige Blackbird...