mick85
MF veteraan
Aankomende lente kom ik op de 48000 km beurt aan, dan nieuwe bougies en de kleppen stellen en natuurlijk de filters vervangen, kijken wat dat allemaal oplevert....
gat in je bank rekening
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Aankomende lente kom ik op de 48000 km beurt aan, dan nieuwe bougies en de kleppen stellen en natuurlijk de filters vervangen, kijken wat dat allemaal oplevert....
Ik doe dat allemaal zelf hoor, daar heb ik geen dealer voor nodig , scheelt een gat in m'n bankrekening
Veel leer je al doendeHier heb ik altijd respect voor, mensen die dit allemaal zelf kunnen
Moer en stelbout.Veel leer je al doende
En dan meteen een vraagje over het onderhoud.
Hoe worden de kleppen gesteld?
Met shims (of hoe noem je die plaatjes?), of met stelschroefjes/moertjes?
want ik houd niet zo van een systeem met shimsMoer en stelbout.
want ikmhoud niet zo van een systeem met shims
Bij mijn GSX F is het ook simpel, met stelboutjes/moertjes, maar hier zoals je zegt, eer je eraan kan ...Nee het is inderdaad een stuk makkelijker stellen, geen nokken verwijderen, shims meten, vervangen nok weer monteren en weer meten.
Je blijkt er ook nog redelijk bij te kunnen heb wel eens anders mee gemaakt
Nou, dat van die pekel is zeker niet waar hoor, afgelopen week toch echt nog door de pekel gereden en het heeft niet meer geregend daarna, ik zou 'm maar weer gauw opbergen.....................................'s Nachts vriest het nog een graadje hè?
Droge pekel is ook funest, het waait overal op en tussen. Je zet de motor weg: en dan begint het: zout trekt vocht aan en de invreet ellende kan beginnen...Ach, meeste pekel is toch al de weg ingereden of weggewaaid.
Misschien als het gaat regenen dan komt de pekel weer omhoog.. roest je hele motor weg
Het is een heerlijke motor, en het verbruik is idd heeel erg zuinig! Met gemak 1:28Ik ga hier eens even komen inbreken ...
Onlangs naar het auto/motorsalon in Brussel geweest.
Ik had in mijn hoofd een Kawasaki Ninja 400 te bestellen, maar na veel rondgekeken is dat er nog niet van gekomen.
Mijn oog viel namelijk ook op de Honda NC750X DCT, ja, in dat geval wel enkel de DCT.
Het is niet meteen een motor dat ik graag zie, maar ik kijk vooral naar het praktische.
Zit erg comfortabel, ook mijn vrouwtje vond de duozit goed. Het is een automaat, wat ik graag heb.
Gangbare bandenmaten, waardoor ik het merk/type van mijn voorkeur kan aanschaffen.
En de nieuwe heeft een FULL LED koplamp.
Ook heeft die standaart een middenbok.
Prijs is 8.900€, en als ik voor eind Februari zou bestellen, heb ik er de driedelige kofferset in kleur ook nog bij!
Eerste minpuntje voor mij is, zit je een beetje deftig uit de wind?
Nee, hoeft niet zoals bij een BMW R1200RT te zijn, maar ook niet als op een naked bike.
Tweede minpuntje, spiegels op het stuur, ik heb die liever op de kuip, zoals bij een sport toering model.
De kleine tank ga ik niet over wakker liggen, motoren hebben tegenwoordig geen grote tank meer.
De man op de Honda stand zei, bij nornaal rijden verbruik je maar 3,5L (1:28). Lijkt mij erg weinig, of klopt dat?
Als ik het budget had om er eentje te bestellen zou ik zeker eens een proerit aanvragen.
De Ninja 400 is een stuk goedkoper (6200€), maar die is voor mij wel comfortabel, maar niet voor mijn vrouwtje. Middenbok bestaat er niet voor, en koffers van Kawasaki al evenmin. Er kunnen wel universele koffers op, maar het lijkt mij maar een "fijn fietske" uit om drie koffers aan te bevestigen.
Verder ook wel FULL LED koplampen, maar bijna alle nieuwe motoren hebben dat nu standaart.
Keuzes ... keuzes ... keuzes ... en (gebrek aan) budget ...
Dank jeHet is een heerlijke motor, en het verbruik is idd heeel erg zuinig! Met gemak 1:28
Droge pekel is ook funest, het waait overal op en tussen. Je zet de motor weg: en dan begint het: zout trekt vocht aan en de invreet ellende kan beginnen...
Moet je mijn motor maar eens zienAch, mijn 2014 750X heeft wel al wat pekelsporen, maar dat krijg je als je doorrijd in de winter. Ik zou alleen willen dat die motor van mij ook 1 op 28 zou rijden......... Hoe jullie dat voor elkaar krijgen is mij een raadsel................. Ik moet 's zomers al mijn best doen om 1 op 26 te rijden en dan mag het niet waaien en ik moet niet boven de 120 km/h komen.............. 's Winters is het eerder 1 op 21......
Daar lag in ieder geval geen pekel
Daar lag in ieder geval geen pekel