Het Grote KTM Topic III

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat voor sproeier zit erin?

Geen idee, de gehele motor was standaard toen ik 'm kocht, dacht dat het knallen en de "gesmoorde"gasverstelling tot half gas kwam doordat ie te rijk liep. Iemand?
Het volgende heb ik erop gesleuteld:

DAM-einddemper (geen E-keur met Db-eater)
Sommer luchtfilterkap
SLS en EPC gedeactiveerd
Sommer tuning-needle

Weet ook niet of ie te rijk loopt, denk dat 'm maar een keer aan de Lambda tester hang..neem aan dat de waarde rond de 0,9 moet liggen bij dit soort motoren.

Het is trouwens een 640 LC4 uit 2004
 
Laatst bewerkt:
waarom alleen de naald besteld?
waarom uberhaupt die naald besteld zonder na te gaan wat je erin hebt zitten?
hoe zit de naald erin? waar zit de clip?
bij sommer hebben ze hele setjes voor bepaalde setups....

full
 
Laatst bewerkt:
waarom alleen de naald besteld?
waarom uberhaupt die naald besteld zonder na te gaan wat je erin hebt zitten?
hoe zit de naald erin? waar zit de clip?

bij sommer hebben ze hele setjes voor bepaalde setups....

[afbeelding]


SOMMER TIPP ! 4
TUNINGNADEL 640
Der mittlere Drehzahlbereich wird bei der Gemischaufbereitung primär durch die
Vergasernadel definiert. Diese Tuningnadel verfügt über einen anderen Konus als die
Seriennadel. Wir haben über 13 Monate zig Alternativen abgestimmt, gefahren und
getestet und können als Alternative zur Seriennadel die Tuningnadel vorstellen.
+ mehr Spontaneität im unteren Drehzahlbereich
+ mehr Spontaneität im mittleren Drehzahlbereich
+ ist für Ihre vorhandene Version (z.B. Stufe 1)
auch als Einzellösung nachrüstbar
+ bereits im Kit 2/2+ enthalten
Die Tuningnadel wird mit der Kunststoffscheibe und U-Scheibe der Seriennadel in der 2. Clipposition von oben platziert. Diese
Platzierung ist bei 90% aller LC4 Modelle die effektivste. Wenn man die T-Nadel einige Wochen erfahren hat, kann man die
Nadelposition auf die 1.v.o. ändern und entscheiden, welche Position individuell besser gefällt (1. Pos. von oben ist bei 10% der
Fahrer der Fall). Die Tuningnadel ist so budgetschonend, dass sie auf jeden Fall vom KTM-Fahrer erfahren werden sollte.
TUNINGNADEL für Mikuni [16254] e 12,90

Dit is de tekst uit de Sommer-catalogus, zover m'n duits goed is maak ik hierop uit dat er voor de rest geen aanpassingen dienen te worden gedaan, daarom heb ik dus alleen de naald besteld. Daarnaast gaat het bij mij om een 640, en die zie ik niet in het lijstje van jouw staan

Weet iemand misschien welke sproeier er standaard in een 640 LC4 zit?
 
Laatst bewerkt:
Dit is de tekst uit de Sommer-catalogus, zover m'n duits goed is maak ik hierop uit dat er voor de rest geen aanpassingen dienen te worden gedaan, daarom heb ik dus alleen de naald besteld. Daarnaast gaat het bij mij om een 640, en die zie ik niet in het lijstje van jouw staan

Weet iemand misschien welke sproeier er standaard in een 640 LC4 zit?
oh, ok....

je kan het vinden op http://download.ktm-sommer.de/SP_PDF_08/12_TUNING_112-129.pdf pagina 6 (117)

te rijk met een standaard sproeier lijkt me sterk.
 
de beste tuning-tip voor de 640sm is die mikuni vervangen door een keihin... WERELD van verschil. die mikuni is een KTM onwaardig.
 
de beste tuning-tip voor de 640sm is die mikuni vervangen door een keihin... WERELD van verschil. die mikuni is een KTM onwaardig.


Dat zal ongetwijfeld een enorme verbetering zijn, ik wil echter niet meer zoveel geld in deze motor steken..ik gebruik 'm alleen voor recreatief gebruik en daarnaast zit ik stiekem alweer naar een andere brommer te kijken
 
Waarschijnlijk voeg ik me binnenkort toch weer bij de ktm rijders toe.

Zit er nu serieus over te denken om de Srad fighter weg te doen en mn ktm300
En daarvoor in de plaats een 660smc te halen.

Ik ben van t weekend met een maatje van de snelweg getrokken(ja door de politie), nu ik er zo over nadenk had me dat met een 660 oid nooit gebeurd, anyway niet met die snelheden.

Motorrijders doen wheely's op A7

:X
 
Waarschijnlijk voeg ik me binnenkort toch weer bij de ktm rijders toe.

Zit er nu serieus over te denken om de Srad fighter weg te doen en mn ktm300
En daarvoor in de plaats een 660smc te halen.

Heb je al een 660 op het oog?
 
nogniet, eerst afwachtenw at de rest op kan brengen, weet ik waar ik me op kan focussen.

Je doelt op die zwarte?

Ja...die motor ken ik.

(Ik zit ook stiekem te denken om mijn 660 te verkopen en dan voor een nieuwe EXC SM te gaan)
 
Als je nou een fototje neerzet, en erbij je richtprijs + t tijdsbestek waarin je denkt dat je m gaat wegdoen neerzet.

Dan weten we allebei meer:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan