HET grote Husqvarna 610 topic 3

Maak anders een filmpje en pleur dat hier neer,misschien kunnen we daar wat mee.Blijft ook moeilijk te beoordelen maar net even beter dan met letters denk ik. O-)
Kan ook het kogellagertje zijn van de nokkenas,die heb ik bij mijn 610 kapot gehad.
 
De enige manier om erachter te komen wat het is, is om een expert te laten luisteren. Ik weet niet waar je woont?

Ik woon in groningen maar de husky momenteel in peize (garage en gerredschap)
het dichtsbijzijnde lijkt me no limits, peter kan hem vast afstellen en naar de carbs kijken, maar ik weet niet of hij goed is in blokken zelf van binnen.

ik heb een filmpje gemaakt maar het is slechte kwaliteit, voor mijn gehoor komt het ergens boven de cilinder weg.
wel kun je horen dat het meer een ratel dan een metaal tik is

 
Moeilijk te zeggen voor mij iig, ik heb al jaren geen 610 meer dus kan niet goed het geluid beoordelen.
Mijn advies, haal even het kleppendeksel eraf, dan kan je een eerste visuele inspectie doen en kost je niets.

Wordt het geluid erger als je gas geeft? voel je extra trillingen of 'stroefheid'?
Je kunt meteen de distrie ketting zien en de speling voelen en je nokkenassen en lagerschalen bekijken

Andere tip, als je blok niet goed is heeft het NUL zin om de carb af te stellen, deze stel je dan af op een niet goed (lopend) blok. Ga je daarna aan je blok werken dan moet je het weer doen omdat hij op een slecht blok afgesteld staat. Weggegooid geld dus.
 
Ik heb het gevoel dat hij wel heel snel naar stationair toerental gaat zodra ik de koppeling aanraak, en dat dat toerental iets laag Is alsof hij stroef loopt, maar wel heel minimaal. Trillingen geen idee, hij trilt altijd al aardig, maar ik weet niet wat normaal Is voor een 610 1 pitter.
 
Filmpje kun je niet zoveel mee nee,mechanische herrie maken die dingen altijd en is normaal,doet die van mij ook net als behoorlijk trillen.Karakter heet dat. :+
 
Ik heb het gevoel dat hij wel heel snel naar stationair toerental gaat zodra ik de koppeling aanraak, en dat dat toerental iets laag Is alsof hij stroef loopt, maar wel heel minimaal. Trillingen geen idee, hij trilt altijd al aardig, maar ik weet niet wat normaal Is voor een 610 1 pitter.

Wordt het geluid minder als je de koppeling inknijpt met draaiende motor?
 
Filmpje kun je niet zoveel mee nee,mechanische herrie maken die dingen altijd en is normaal,doet die van mij ook net als behoorlijk trillen.Karakter heet dat. :+

Kan zijn dat ik me zorgen maak om niks haha
Maar het is binnen 2 dagen oid gekomen, dan ben ik bang dat het niet hoort.
 
Er is weer vooruitgang, vandaag blok uit de motor. Wat een klus, zelfs achterbrug moest los. En dat allemaal omdat de meest voorste kleppendeksel bout dol gedraaid was :(

Maar... gelijk kop eraf gehaald met militaire preciesie :Y

En toen was het duidelijk, fijne krasjes onderin de cilinder aan de voor en achterkant.

Foto540-SAWIS78B.jpg


Foto540-NBB8JHSG.jpg


Gekantelde zuiger dus cilinder nu meegenomen, laten honen met nieuwe overmaatse zuiger en nog wat ander onderhoudsspul en weer gaan! *O*
 
Ik ben langs mulders motoren veendam geweest om de cilinder weer op te poetsen maar deze valt helaas niet zomaar te redden. Er moet een nieuwe nicasil wand in. Dus ik wil de cilinder naar powerseal sturen voor een nieuwe wand. Maar nu moet ik alle maten en dergelijke invoeren, maar ik heb daar geen verstand van. Ik wil terug naar de originele zuigermaat.
Is er iemand hier die die info toevallig weet (te vinden) Het is een 610 TE uit 1999

Het gaat om de volgende gegevens;

Cilindermerk - husqvarna
Type -
Motortype - turbo / Atmosferisch ­
Bouwjaar - 1999
Inhoud ( CC ) -
Speling -
Eindmaat -
Takt - 2-takt / 4-takt
Opmerkingen
Hebt u uw zuiger bijgevoegd? Ja / Nee

Of zou het bedrijf dit weten en komt het dan allemaal in orde?
Zou jammer zijn als ik grof geld neer leg voor zo'n wand en er past niks meer in :')
 
Laatst bewerkt:
Bedrijf zou het moeten weten, maar ikken dat bedrijf niet.
Normaal breng je hem weg en krijg je hem met nieuwe nicasil en zuiger weer terug.
Dit geintje is echter nogal duur en er is genoeg 2de hands te koop. Zou je niet beter even op MP kunnen kijken en rond kunnen bellen? Bel bijvoorbeeld eens met Bon motoren in Den Bosch. Ik weet dat hij nieuwe TE450 cilinders levert voor €30 meer dan een nicasil en overmaat setje
 
Bedrijf zou het moeten weten, maar ikken dat bedrijf niet.
Normaal breng je hem weg en krijg je hem met nieuwe nicasil en zuiger weer terug.
Dit geintje is echter nogal duur en er is genoeg 2de hands te koop. Zou je niet beter even op MP kunnen kijken en rond kunnen bellen? Bel bijvoorbeeld eens met Bon motoren in Den Bosch. Ik weet dat hij nieuwe TE450 cilinders levert voor €30 meer dan een nicasil en overmaat setje

Oh ik dacht dat het wel duurder zou zijn, ga ik even bellen dank!
 
hoi mijn naam is pim heb sinds een maandje een husqvarna 610 uit 2009.
nou heeft mijn werk te maken met carbonfiber, mijn plannen zijn dan ook carbon onderdelen te maken voor de 610 omdat het over grote deel voor de 510 wel te vinden is maar voor de 610 niet..
momenteel een mal gemaakt voor de voorste exhaust shield.
mocht er interesse zijn in onderdelen let me know. ben van plan mijn hele husky carbon te maken.
exhaust shields zijn tevens op bestelling leverbaar.
mochten mensen nog kuipdelen over hebben hoor ik het graag.
weet niet of dit topic nog zo leeft maar het was het enige topic wat ik kon vonden van de 610.
 
Eindelijk wat leven in dit topic heb vorige week een 610sm gekocht. Ben nog op zoek naar een demper, iemand nog ideeen?
 
Arrow rechstreeks uit italie is niet duur.
Via Ebay te bestellen.


Vervelende is dat zowel de Arrow alleen op het niet injectie model past (iig volgens de specs).
Alleen GPR zie ik nog dempers maken voor een 2008ie.
 
Hoi 610'ers, ik zoek voor mijn 610 van bj 2000 een andere carburateur, liefst een Keihin FCR. Weet iemand of de Keihin van bijv een Honda crf 450 past? Of makkelijk pas te maken is? Of zijn er andere alternatieven, want voor de 610 vind ik er niet zomaar een. Thx! 8-)
 
Vervelende is dat zowel de Arrow alleen op het niet injectie model past (iig volgens de specs).
Alleen GPR zie ik nog dempers maken voor een 2008ie.

Ben zelf in het bezit van een 2008 model, ook injectie. Heb er van de zomer een arrow demper opgezet van een 2007 model als ik mij het goed herinner. Paste er zo op. Heb deze toenertijd besteld uit duitsland (ebay).
 
Schaamteloze dubbel post. Weet iemand waar ik de breedte van de naaf van een sm 610 uit 2008 kan vinden?
Heb de motor al in stalling staan en kan misschien aan een setje cross velgen komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan