Goedemiddag heren en dames Dero rijders!
Ik heb een, waarschijnlijk, hele domme vraag maar daar zal ik zo even op terug komen.
Misschien handig om eerst een beetje achtergrond te verschaffen.
36 jaar, woonachtig in Hengelo en werkzaam als account manager in de arbeidsbemiddeling gericht op de technische industrie.
Na 5-6 jaar fireblades te hebben gereden, het inmiddels hebben van een eega die graag achterop de motor zit en ikzelf tegen de 2 meter aanzit, heb ik afgelopen weekend na een tijdje twijfelen een Varadero aangeschaft.
Het betreft de injectie versie uit 2003, zwart, 20K op de stand en met de euvels verwijderd of aangepast (nokkenaskettingspanner, power commander, k&n filter etc.
Prachtmachine, ik had sowieso eerder een overstap moeten maken. Het rijdt aanzienlijk prettig en stuurt als een malle (foto's volgen nog)
Goed, nu komt de rare vraag...
Hebben deze versie's nog een handmatige choke? Gisteren bij het starten gleed hij tot 2x toe uit en moest ik opnieuw starten, komende van alleen maar automatische choke's bedacht ik mij dit vanmorgen als enige optie.
Bijkomend punt: een choke is mij niet opgevallen aan het stuur (ik zit nu op m'n werk dus kan het ook niet gelijk nakijken) dus ik vraag me af of ik iets mis?
1 keer rijdend is er trouwens niets aan de hand, ook het stationair bij koude start spint soepeltjes rond 1000/1100.
Ik hoop dat ik hier het antwoord vind (sommige simpele dingen breek je soms je nek over
)
*Edit* mijn vraag is inmiddels beantwoord. Ja, hij heeft een choke, en aan het stuur, alleen niet waar ik verwacht had: aan de koppeling.
Opgelost!
Nogmaals aangenaam!