Het grote Honda Varadero topic!

Nogmaals dank voor de reactie, en inderdaad de turbulentie is de "oorzaak "van mijn zoekactie naar oplossing
 
Ik zelf ben 1,92 meter groot. Ik heb een Puigi spoiler gekocht en op mijn scherm geplaatst. Het was iets beter maar nog niet optimaal. Dan maar een oud scherm gebruikt, de juiste vorm uitgezaagd met een ijzerzaag en op de Puigi scherm geplaatst. Een groot verschil.
 
[afbeelding]
[afbeelding]
Bovenste foto is mijn eigen motor, onderste foto komt van google, maar geeft verschil mooi aan.

Zoals je op deze foto kunt zien is de Puig ruit gewoon wat hoger als de standaard ruit.
Er was bij mij geen specefieke reden om voor een Puig ruit te gaan, deze zat erop bij aankoop motor.
Als ik zelf een ruit zou kopen zou ik deze nemen.
http://www.bs-motoparts.com/en/wind...0-v-varadeo-03-11-light-smoke-i674-2984-0.htm

Over de windruis, dit hou je toch een beetje, het blijft een hoge motor, maar de turbulentie is voor het grootste gedeelte weg, en dat veroorzaakt de meeste herrie tegen je helm.
full
 
Goede morgen allemaal!
Ik rij al meer dan een jaar rond met mijn Dero, naar alle tevredenheid, nu heeft hij sinds het begin al een beetje last gehad van een tik in de motor maar die ging wel weg tijdens het rijden als hij warm was, ik rij er niet dagelijks mee dus vond ik het niet zo spannend.
maar sinds kort doet hij het ook als hij warm is.
nu hoorde ik van een garage waar mijn vader zijn ST1100 had gebracht dat ik op moest letten op de Distributiekettingspanner (3x woordwaarde...) rond mijn kilometerstand. (55K)
kan het zijn dat het tikken daar mee te maken heeft? en zoja, welk onderdeel moet ik precies vervangen? of is het een gevalletje kleppenstellen. het is echt puur een tikkend geluid, geen geratel ofzo
E__0400.jpg
 
Dat kan er zeker mee te maken hebben, ik zou er ook niet mee doorrijden.
No 4 en 5 (pakking) dienen te worden vervangen.
Preventief vervangen, als de spanner of spanners niet goed hun werk kunnen doen dan is de schade groot.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Vanmiddag mn eerste Varadero gekocht, bj 2007 km stand 21.000, vol accessoires.
Dus meld ik me ook aan bij deze topic, heb een aantal jaar een Honda cb 750 sevenfifty en een Cbr 600F gehad, ben benieuwd naar de Varadero.


Gr Stephan
 
Gefeliciteerd en welkom hier. Daar zulke waarschijnlijk geen spijt van krijgen! (En uiteraard wachten we op de foto's)
 
Krijg de foto's niet geupload helaas, bestand te groot!

Heeft er iemand toevallig nog een set goede sportuitlaten voor de Varadero te koop bj 2007??!
 
MIjn motor is bijna klaar, wielen worden op dit moment gepoedercoat!
 
hey Oma,

Wegwezen hier!!

Weet iemand of een powercommander veel zin heeft op een Varadero uit 2007?
volledig standaard (uitlaat/luchtfilter).

volgens sommige 100pk op achterwiel ipv 95pk op krukas?
Verbruik dat ongeveer hetzelfde zou blijven voor meer vermogen?
 
hey guys,

ik heb een vraagje, ik heb 12 jaar racers gereden en na lang wikken en wegen wil graag een grotere allroad gaan kopen. mijn voorkeur gaat uit naar een Varadero. nu heb ik een aantal gezien, sommige met weinig km ( 20k ) en sommige met naar mijn idee veel km ( 60 k )

ik weet met racers dat 60 k aardig veel is. en meestal ga ik nooit over de 20k heen als ik er een koop. echter ligt dit bij een grote tour/allroad natuurlijk anders.

is het het waard een 2008/2009 met 60k km te kopen? of kun je daar beter niet aan beginnen?
 
Laatst bewerkt:
Een varadero kan daar meestal wel tegen,
zijn niet zo'n hoogtoerige machienes (in vergelijking met een racer).
kheb al meermaals varadero's zien passerne met meer als 100k op de teller...

't zijn ook wel zeer betrouwbare dingen, al durven ze wel een slokje verbruiken...
 
mijn racer nu verbruikt ook 1:14 op de snelweg bij 140 dus zolang het niet meer is vind ik het prima.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten? specifiek voor de 2008-2010 varadero?
 
Voor zover ik weet:

- uitlaatpakking achterste cilinder durft al eens "verdwijnen" en dus lekker veel lawaai maken.
- Koppelingskabel zit aan het blok soms in een "verkeerde" hoek waardoor de kabel sneller kan slijten.

en verder standaard dingen controleren natuurlijk...
 
hey Oma,

Wegwezen hier!!

Weet iemand of een powercommander veel zin heeft op een Varadero uit 2007?
volledig standaard (uitlaat/luchtfilter).

volgens sommige 100pk op achterwiel ipv 95pk op krukas?
Verbruik dat ongeveer hetzelfde zou blijven voor meer vermogen?

Zou pas aan een PC gaan denken nadat je andere uitlaten en een K&N filter hebt. Dan kan je hem doodmiddel van de PC mooi afstellen. Bij een standaard motor lijkt mij het zonde geld.
 
Hallo allemaal

sinds vorig week mag ik me ook trotse eigenaar noemen van een Varadero
Model SD01 van 2001. Heb hem voor een prikje gekocht met 9000km op de teller.

Binnenkort volgen de foto's. eerst effe op poetsen en mooi maken.
Valbaren en witte knipperlichten zijn besteld en ook een topkofer.

Na 10 jaar op een VFR is het even wennen maar de Vara stelt me tot nu toe absoluut niet teleur qua koppel en soepelheid.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Hoi gregvdh, welkom hier. Een 2001 motor met 9000 km! Mooi man. Als alles erop zit zien we graag foto's hoor.
 
Hey allemaal

Heb net mijn witte knipperlichten geplaatst, mijn valbeugels gemonteerd en top koffer geplaatst.
En wat ziet mijn alziend oog!!!! Een lekkende benzinepomp.
Zal het gevolg zijn van de leeftijd en de weinige km's zeker.
Gelukkig heb ik een jaar garantie.

Dit is wel een gekend probleem heb ik al gemerkt.
Kan ik vragen om er een ander model pomp onder te plaatsen of is hier reeds door Honda zelf een oplossing voor gezocht?

Groeten
 
Hallo gregvdh,

Het lekken van de benzinepomp is niet echt een bekend probleem, wel het fenomeen dat de puntjes in de pomp slijten en vast gaan zitten.
Die puntjes kunnen makkelijk vervangen worden. Het probleem van het lekken van de pomp is natuurlijk afhankelijk van waar hij precies lekt.

Honda (maar ook Kawasaki, Yamaha en Suzuki) hebben voor het probleem met deze pomp nog geen andere oplossing dan de puntjes na 50.000 km vervangen.

Veel plezier met je SD01
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan