Het GROTE honda GL500/CX500 topic

De maat is 5.5x2.0 heb ik vernomen van Hans via het cx forum. Inmiddels al een voorraadje besteld 👍
 
Een normale o-ring is van nbr, ik dacht dat dit benzinebestendig is.
Welk materiaal zijn de o-ringen die je nu besteld hebt?
 
Morgen zijn de o ringetjes binnen, dus lekker de carbs weer splitsen 🫣 niet het leukste klusje, maar prima.
Vandaag nog weer even een rondje gedaan op de cx, ik ben heel benieuwd of de guzzi wel net zoveel fun is. Man wat is die cx leuk 🥳
 
Wat ik op de CX500 van 1981 ervaren heb is dat het frame boven de 130 km/h een beetje kon kwispelen. Dat kan te maken hebben dat het motorblok onderdeel van het frame vormt. Zodra daar door wat voor oorzaak ook iets speling in komt is de enkele framebuis dan niet meer in staat is om strak te sturen.
 
Wat ik op de CX500 van 1981 ervaren heb is dat het frame boven de 130 km/h een beetje kon kwispelen. Dat kan te maken hebben dat het motorblok onderdeel van het frame vormt. Zodra daar door wat voor oorzaak ook iets speling in komt is de enkele framebuis dan niet meer in staat is om strak te sturen.
Dit 'kwispelen' had ik idd bij de grijze ook. Uiteindelijk na het vervangen van de balhoofdlagers was dit volledig opgelost.
 
3 CX en in de familie, De CX met de rode cilinderkoppen is te koop bwj. 1978.
 

Bijlagen

  • IMG_0502.jpeg
    IMG_0502.jpeg
    481 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0457.jpeg
    IMG_0457.jpeg
    517,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0325.jpeg
    IMG_0325.jpeg
    608,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1357.jpeg
    IMG_1357.jpeg
    230,9 KB · Weergaven: 0
Mijn project motor 'Bits 'n pieces' is vanaf heden te koop. De Guzzi is ook klaar, en dit is m'n motor voor het komende seizoen. Straks weer op zoek naar een nieuw project.
Dus een unieke kans om deze prachtige Honda cx te bemachtigen!

20231002_133506.jpg
 
Unieke kans!
Prachtig gerestaureerde, gereviseerde en belastingvrije (43 jaar oude) Honda CX500 custom bj 1981.

Deze Honda is tot het laatste boutje uitelkaar geweest, gereviseerd en gerestaureerd.
Ik ga niet alles tot in detail beschrijven, maar een indicatie van wat er aan is gedaan:

●Motorblok is volledig gereviseerd incl. Cilinderkoppen, distributie en zuigerveren.
●Transistor ontsteking
●Nieuwe rvs imbus boutset blok
●Nieuwe ebc koppeling
●Carburateurs (ultrasoon) gereinigd
●Koelsysteem gereinigd en vloeistof vervangen
●Nieuwe gel accu
●Nieuwe olie + filter
●Nieuwe luchtfilter
●Nieuwe bougies
●Nieuwe bougiekabels
●Nieuwe bougie doppen
●Nieuwe remcylinder
●Nieuwe remblokken
●Nieuwe staalomvlochten remleidingen
●Dubbel cup remklauwen
●Nieuwe remolie
●Goede Remschijven
●Nieuwe voorvork Keerringen
●Nieuwe voorvork olie
●Nieuwe balhooflagers
●Nieuwe koppeling kabel
●Nieuwe achterbrug lagers en keerringen
●Cardanolie gespoeld en vervangen
●Nieuwe thermostaat
●Nieuwe stalen haakse ventielen
●Nieuwe voor en achterband (maxxis)
●Goede bok en zijstandaard
●Nette originele uitlaat en collector
●Koni instelbare schokdempers/veren
●Chroom spatborden e.d. uitzonderlijk goed
●Candy apple red tank en zijkappen
●Goede originele buddyzit
●3 sleutels aanwezig
●Nieuwe handvatten
●Originele gereedschapset aanwezig
●Nieuwe Led knipperlichten
●2 USB aansluitingen en telefoonhouder
●1 min puntje, heel klein deukje in de tank
vraagprijs €2995,-
Inruil (nieuw project) mogelijk wat in mijn straatje past. Tour, cruise, allroad, eventueel met bijbetaling van mijn kant.
Geen (café) racers of eigenbouw!
Voorbeeld:
Honda cbf1000
Honda VFR800X crossrunner
Honda NC750 X of S (DCT)
Yamaha XJR 1300
yamaha FJR1300 AS
Suzuki v strom 1000
Moto guzzi Breva 1100/1200 touring
 
Vanmorgen heb ik de cx weer even "uitgelaten" potverdorie..... momenteel staat ie te koop, maar er is toch wel weer ernstige twijfel hoor _O-
Dat dingetje rijdt als vanzelf 🙄misschien moet ie maar gewoon naast de dikke guzzi blijven als fun fiets *O*
 
Tsja idd... weg is weg.
Ik had eerst even op de guzzi geteden, daarna op de cx. Lekker hoor! En Dan is het met de cx toch wel heel fijn sturen hier op de land weggetjes
 
Nu de california is ingeruild voor een Breva wil ik toch nog eens proberen de cx te verkopen.
Ik ben bang dat ie te weinig gebruikt gaat worden.
Vraagprijs was €2995,- nu €2450,-
Voor dit, en het cx forum is een bod vanaf €2000.- acceptabel
20231017_091249.jpg
 
De nieuwe eigenaar is een verzamelaar schijnt.
Ik verlies er flink op, maar heb wel een erg leuk project gehad, en heb er al wat kms op mogen zetten.
In het casino, of kroeg kom ik niet, dus ach, prima zo.
 
Heeft iemand ervaring met hogere of andere schermen? Ik zit op mijn Silverwing net iets te hoog met de helm, en vang wat turbulentie.

Niet bijzonder veel, maar als ik even wat lager ga hangen en helemaal uit de wind ben, voelt dat toch ook wel lekker.

Ik zie bijvoorbeeld zoiets: HONDA ,GL500 SILVER WING,GL600 SILVER WING,

De maten staan er echter niet bij, dus ik weet niet of deze ook hoger is, of alleen is afgerond bovenaan.

Iemand ervaring hiermee?

1709555585906.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan